Jump to content
MAINOS

Yövarusteet


Vieras: Pulu

Recommended Posts

EDiä pullo tai kaksi, jotain pientä evästä, jota voi lämmittää, kun ei päivällä tule kuin aamupala (klo 17) syötyä. Joksus ei yöllä ehdi edes syömään ja sekös ottaa päähän. Kaffetta ei tule öisin juurikaan juotua, kun alkaa vapisuttamaan. Toisinaan on karkkipussi pöydällä lojumassa ja siitä napostelee niin työkaveit kuin lanssitkin. Tupakkia tarttee olla riittävästi ja tosiaan se avopaita väärinpäin tulee nykäistyä päälle. Aina jos "omia" hommia yrittää tehdä, on niin kiire ettei ehdi tietokonetta edes avata, siis omiin hommiin. Sakussa yöksi tarttee varata EDiä ja namusia autoon.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 139
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Laukussa kulkee mukana viikon aikakausilehdet (joita ei yleensä ehdi kotosalla lukemaan) ja päivän iltis. Sikäli mikäli tenttiä tulossa, olen koittanut raahata luentomuistiinpanot ja kirjat minimaalisessa mittakaavassa mukaan (alkavat unettaa mahdottomasti). Irtsikoita on myös oltava ja varalta tupakkaa  ;)

Täällä meillä yleisten tilojen moppaus kuuluu yökölle. Kun lattiat on mopattu vaihdan hetimmiten kengät veks ja tilalle iki-ihanat mummon kutomat pörrövillasukat ja fleecetakki niskaan. Sitten vain hipsimään pitkin taloa ja touhuamaan aamua (aamiaisen ja lounaan valmistelut).

Ruoka- ja juomapuoli hoituu talon puolesta (kaffet iltalaisten kanssa ja seuraavan kerran aamulaisten kanssa aamulla..ananasmehua/limsaa kuluu yön mittaa)

Kuten myös netti on käytettävissä ja töllö videoineen.

Eipä sitä kummempia tarvii ...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yö kuluu yleensä rattoisasti netissä roikkuen. Eväänä jugurttia, joku valmisateria ja leipää, juomiset tarjoaa talo.

En juo kahvia ollenkaan ja energiajuomatkin maistuu pahalle. Ikä taitaa ruveta painamaan kun valvominen tuntuu aina vain vaikeammalle  ;D  Ennen ei ollut mitään ongelmia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omiin yö vuoroihin mukaan 1.5 l colajuomaa, pullo ediä (nautitaan alkuillasta) joku valmis keitto ruoka sekä jugurttia, yöllä käyn kahvilla toisen yökön luona ja siinä sitä vaatteiden viikkailua ja puhtaanapitoa sekä normi kiekkoilla tapahtuvat kuivitukset tms, turha toivo nokosia ottaa, telkusta tv chättiä ja sitten kun kunnolla rupeaa ramasemaan niin talvella pää hankeen ja kesällä kiekka jäniksen perässä pihalla. (usein mahdoton toteuttaa jäniksen jahtaaminen,mutta pari kertaa on käyty kokeilemassa)

"Työtä en pelkää, voin vaikka nukkua sen äärellä."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Vakiovarusteet on Subwayn isompi subi, 1,5 litraa kokista, jotain makeaa (suklaalevy tai arnoldsin donitseja tms.), litra jotain täysmehua ja sellainen kuumaan veteen laitettava lihanmakuinen nuudelipussi. Kesällä nuudelit korvautuu ruokaisalla salaatilla. Kun väsyttää, niin pieni naposteleminen pitää hereillä.

Näiden lisäksi on muutamat dvd:t, joko pari hyvää actionleffaa tai sitten jotain telkkarisarjaa muutama levy. Jos sattuu hyväuniset vauvat hoidettavaksi, niin yö menee niin, että on aina pari tuntia vapaata ja sitten tunnin duunirupeama ja taas pari tuntia vapaata jne. Vakkarit on silloin tällöin aamuyöstä heittäytyneet sohvalle puolen tunnin tirsoille, itse en ole (vielä) uskaltanut.

Viime kesänä en saanut suviuunon tunnareilla nettiä pelaamaan, joten surffailu yövuoroissa oli poissa laskuista  ;D

Ai niin, itselläni on myös aina joku neulomisjuttu mukana. Neulominen minulla sekä rentouttaa että pitää hereillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Peppi-lotta

Minä kuulun siihen kastiin joka ei yöllä pysty erikoisemmin syömään... alkuyöstä kupponen kahvia, ja sitten aamulla puuroa keitellessä yleensä syön sitä vähän, niin sitten on kiva lähteä kotio nukkumaan! ;) 6 h yövuoroa takana, eikä yhtään merkintää raportissa, eli... tässä mä oon istuksinu ja välillä ottanu vähän sohvalla lepoa...:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eväät vähäiset.. yleensä jotain kokkaillaan yöllä kimpassa -riippuen innosta. Puuroa tai pannaria tms.. JOs joku kummajais porukka, joka ei kokkaa niin eväänä joku valmisruoka tai kotitekoinen laaatikonjämä ja ehdottomasti kovia karkkeja. Kuukiviä viimeaikoina :(

Netissä surffaan ihan liiaksikin. Usein joku käsityö mukana.

JOskus mietittiin, että olis hauska nähdä mitä kaikkeä ihmiset ovat töissä öisin tehneet. Näyttely pystyyn! (tosin saattaisi aiheuttaa närkästystä -mihin me aikamme töissä käytämme -heh)

Nyt kituuttaa päivävuoroa kunnen huomenna back to business ja pääsee yöksi -jipi-jipi-jipi....

Päivävuorossa kaikki niin kaavamaista ja jäykkää...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...
Vieras: Hoitaja80

mulla on yövarustuksena syömistä hillitön kasa *nolona* ja joskus jokin hömppäkirja. Elokuvia en viitsi töihin tuoda kun niillä on unettava vaikutus :nauraa: Useampi kipollinen kahvia kuuluu tottakai myös yövuoron ohjelmaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielenkiintoinen aihe! Tän ketjun lukeminen sai mut viimeinkin rekisteröimään omat tunnukset  *nolona*

Mulla parhaat yön hereilläpitäjät on ehdottomasti netti ja yökkökumppani! Koska oon ainut vakiyökkö, vaihtuu kaiffarit usein ja siinä huomaa kyllä ihmisten erot, ihan positiivisessa mielessä! Netissä menee helposti koko yö, aina on jotain katseltavaa.

Ruokapuoli on kaikenkirjava, monesti oon ihan talon leipä-kiisselilinjalla, välillä aamupuuro on poikaa! Illalla kahvit ja aamuyöstä teet ja leivät, siinä suurimmat! Ei mitään nappeja, eikä mitenkään säännönmukaisesti energiajuomia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis yksi ja ehdoton yötyökumppani minulla on käsityö, aina mukana, vaikka useinkaan sitä ei ehdi kassista kaivaa.

Mutta jos sitä ei ole, on yö rauhallinen ja pitkä kuin nälkävuosi. Käsityön kun kaivaa kassista, ei ole niin väsynyt olokaan. Joskus voi sitten katsella jotain videota, jos ehtii. Lukemista en yövuorossa harrasta, se alkaa nukuttamaan.

Ruokapuolena on jokin lämmin ruoka iltayöstä, tämä olis tavoite, (onnistuu yleensä, joskus on niin hoppu, että kun pysähtyy, ei ole nälkä) ja päälle kaffet. Aamuyöstä jotain pientä kaffen kanssa n. klo 2 ja aamulla puuro just ennen töistä lähtöä. Kun on saanu sen viimeisenkin homman tehtyä, niin silloin se maistuu.. Nyt on ollu niin vilkkaat yöt viime aikoina ja olen huonosti nukkunut, että kaffen tilalle olen ottanut pari energiajuomaa/yö. Muutenki kylmä juotava tekee hyvää, kun on niin kamalan tukalaa. Yleensä tyydyn kahviin.

Siinä minun varusteeni onnistuneeseen yövuoroon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitää valita työpaikka siten että sängyssä/sohvalla ehtii koisaa muutaman tunnin vähintään.

Mistäs sellaisia työpaikkoja saisi? Omassa hhp-työssäni ei saanut nukkua yövuoroissa. Sen vuoksi en mennyt koskaan makuulle yökkönä ollessani, koska nukahtamisen riski olisi ollut liian suuri. Tosin on pakko sanoa, että kyllä nukahdin kun nukutti - toiseksi viimeisenä työyönä nukahdin wc-pöntölle.  ;D

Miten ihmeessä muuten teidän hampaanne kestävät limun litkimistä? Etenkin colajuomat ovat tosi happamia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en itse koskaan ummista silmiä töissä, vastuun takia. Eräässä paikassa yökkökaveri nukkui joka yö 24-06, vaikka hommia olisi ollut.

Tänä yönä eväänä kanasalaattia, viiliä ja banaania. Laihuttajan eväät.  >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laittakaa kännykkään torkkuajastus niin varmistuu ettei nuku aamuun asti.Tämän vinkin sain yhdeltä yökkökaverilta.

Aikoinaan hengityshalvauspotilaan hoitorenkaassa yks poika oli niin fiksu että toi Jorviin säkkituolin että oli makoisampi koisailla.  ;DPotilas kun piti peittoa sängyn laitojen yli ettei häntä edes näkynyt ja kone piippas kyllä niin lujaa jos oli häiriötä hengityksessä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laittakaa kännykkään torkkuajastus niin varmistuu ettei nuku aamuun asti.Tämän vinkin sain yhdeltä yökkökaverilta.

Työkaveri torkutti koko yön. Mä olen tullu yöksi töihin tekemään töitä, en nukkumaan. ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kehäkukka

Paljon nestettä että pissittää kunnolla ja pysyy hereillä  :o, salaattia ja välillä jotain tosi suolasta-ei makeeta. Kivaa on kun iltavuorolaiset muistavat yöhoitajaa ja jättävät jotain exstraa jääkaappin!

Siitähän se on kiinni millainen työpaikka o kyseessä voiko levätä/torkkua/nukkua.

Jokainen o oma yksilönsä eli mä voin olla vaik lepoasennossa sohvalla/tuolissa peiton alla ja silmät kiinni mutta en nukahda vaan kuulen joka rasauksen ja jääkaapin hurinakin ja kellon tikityskin pitää hereillä. Sit aamulla kotona laitetaan korvatulpat et saa nukuttua kunnolla päivän ettei kuuntele jokaista rasausta.

Eiks oo "ihan sama mitä sitä tekee" silloin ku  o hiljasta ja hommat tehty (toiset tekee hitaammin ku toiset, heh) kunhan kantaa vastuunsa ja pitää huolen siitä että on potilaat tuntevat olonsa turvatuksia?

Itselläni o tapana tehdä alkuillasta/yöstä kaikki yövuoron juoksevat hommat jotta sitten aamuyöstä voi ottaa rauhallisemmin.

Tota esimiesten rynnimistä yöllä työpaikalle kyyttäämään alaisiaan on todella epäkunnioittavaa työntekijää kohtaan! Jos eivät luota työntekijän ammattitaitoon ni sit voisivat itse valvoa kaikki yöt ja töihin vois ottaa kenet vaan kadulta.

KUKIN TAVALLAAN !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Potilas kun piti peittoa sängyn laitojen yli ettei häntä edes näkynyt ja kone piippas kyllä niin lujaa jos oli häiriötä hengityksessä.

Ohoh, on tainnut olla aika tukkoisa potilas? Käsittääkseni PLV-sataset säädetään tavallisesti niin, että kone alkaa hälyttää vasta sitten, kun potilas ei ole saanut normitavalla happea 15 sekuntiin.

Itse kävin aina katsomassa ja kuuntelemassa potilasta. Pysyin paremmin hereillä.  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänä yönä alkaa taas kahden yön valvomiset. Joku aikaisemmin mainitsi, että alkaa vanhemmalla iällä yövuorot tuntumaan vaikeilta. Voin lohduttaa, että itse olen hieman yli 20 ja yöt on jo nyt vaikeita.  :- Kesällä tietysti helpompaa ku talvella, mutta ensi yöksikin lähtee ED- energiajuomaa mukaan, jotta jaksaa. Syömistä en töihin yleensä ota, yöllä ei maistu mikään. Aamulla, joskus kuuden aikaan saatan yhden tai kaksi leipäpalaa syödä.

Yleensä mukana on myös käsityö, sudokuja taikka sitten avokin PSP, jolla voi pelailla. Joskus olen raahannut myös muita askarteluja töihin, joita voi aamuyöstä tehdä, kun kaikki muut työt on tehty. Joskus katson alkuillasta telkkaria ja sitten 1 jälkeen alan puuhaamaan vasta töitä, jotta pysyy virkeenä aamuyön. Netti olis vallan hyvä olla olemassa, mutta kun ei ole... Ja jos oikein kovasti silmiä rupee painamaan, niin käyn 15 minuutiksi rentoon asentoon ja painan silmät kiinni. Puhelin tottakai hälyttämään, että ei nuku liian pitkään. Harvoinhan tuota "nukkuu" 5 minuuttia kauempaa.

Onneksi sitä omaa niin hyvä unenlahjat, että ei tarvi korvatulppia saatika laittaa ikkunoita kiinni, vaikka kaupungissa asuu, kun kotia pääsee. Ja silti uni maistuu tuonne neljään asti normaalisti. Nukkumaennätys yövuoron jälkeen on puolesta kahdeksasta kuuteen  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työkaveri torkutti koko yön. Mä olen tullu yöksi töihin tekemään töitä, en nukkumaan. ;)

Mullakin semmonen yötyökamu ollu. Kun kyllästyin kokoajan kelloon vastaamaan (ku se nukku, oli vetäny ger. tuolin kansliaan ja laittanu makuuasentoon) potkasin tuolia ja sanoin "ystävällisesti"  :) että MENISITKÖ SINÄ VÄLILLÄ?

Ponkas ylös vauhdilla ja sen jälkeen joka kerta kun kopautin. Säikähti että ylihoitsu oli tulossa kun sillä oli tapana hiipiä siellä sillon tällön vahtimassa että yököt on hereillä :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tota esimiesten rynnimistä yöllä työpaikalle kyyttäämään alaisiaan on todella epäkunnioittavaa työntekijää kohtaan! Jos eivät luota työntekijän ammattitaitoon ni sit voisivat itse valvoa kaikki yöt ja töihin vois ottaa kenet vaan kadulta.

Ei tartte rynniä paikalle kun voi seuraavana päivänä katsoa kamerakuvaa mitä ne yököt on tehnyt. :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työkaveri torkutti koko yön. Mä olen tullu yöksi töihin tekemään töitä, en nukkumaan. :)

Mullakin semmonen yötyökamu ollu. Kun kyllästyin kokoajan kelloon vastaamaan (ku se nukku, oli vetäny ger. tuolin kansliaan ja laittanu makuuasentoon) potkasin tuolia ja sanoin "ystävällisesti"  että MENISITKÖ SINÄ VÄLILLÄ?

Ponkas ylös vauhdilla ja sen jälkeen joka kerta kun kopautin. Säikähti että ylihoitsu oli tulossa kun sillä oli tapana hiipiä siellä sillon tällön vahtimassa että yököt on hereillä :o

Meillä oli molemmilla yököillä omat puolet joten ei tarttenu puuttua sen hommiin. Jos kuulin kolinaa jostain, kiersin oman puolen ja kylmästi vaan ajattelin että sen puoli ei ole mun vastuulla. Toki jos nyt olisin sata varmasti kuullut ryminää että jollai suunnillee pää halki ni olisin toki potkinut tyypin hereille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Netissä surffaan ihan liiaksikin. Usein joku käsityö mukana.

JOskus mietittiin, että olis hauska nähdä mitä kaikkeä ihmiset ovat töissä öisin tehneet. Näyttely pystyyn! (tosin saattaisi aiheuttaa närkästystä -mihin me aikamme töissä käytämme -heh)

Nyt kituuttaa päivävuoroa kunnen huomenna back to business ja pääsee yöksi -jipi-jipi-jipi....

Päivävuorossa kaikki niin kaavamaista ja jäykkää...

MISSÄ te oikein teette yövuoroja  huh.gif  Meillä nykyään duunia koko yön läpi eikä siellä todella torkkumaan pysty. Se mun edellinen viesti koski 80-luvun kirran osastoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Monissa paikoissa kykenee nukkumaan.. Mielenterveyspuolella tiedän monia yökköjä jotka vaa löhöö, ku ei niillä oo muuta tekemistä. Itse oon vanhuspuolella, ehtis kyl joskus ottaa unet mutta en ota. Teen kaikkea muuta pientä hommaa tai sitten surffaan. :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onneksi sitä omaa niin hyvä unenlahjat, että ei tarvi korvatulppia saatika laittaa ikkunoita kiinni, vaikka kaupungissa asuu, kun kotia pääsee. Ja silti uni maistuu tuonne neljään asti normaalisti. Nukkumaennätys yövuoron jälkeen on puolesta kahdeksasta kuuteen  :D

Mä yleensä nukun sujuvasti siitä saakka kun pääsen kotiin, siihen saakka että kello illalla herättää että ehtii pesulle ja eväät laittaa ennenko lähtee töihin  :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Monissa paikoissa kykenee nukkumaan.. Mielenterveyspuolella tiedän monia yökköjä jotka vaa löhöö, ku ei niillä oo muuta tekemistä. Itse oon vanhuspuolella, ehtis kyl joskus ottaa unet mutta en ota. Teen kaikkea muuta pientä hommaa tai sitten surffaan. >:D

Joo pitää kutinsa toi asiasi. Mtpuolella ainakin itse torkun yleensä 4-6 tuntia  :( välillä ei edes väsytä enään himassa, kun duunissa tulee tirsailtua sillai et jää seuraava päivä kokonaan käytettäväksi  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...