Jump to content
MAINOS

Yövarusteet


Vieras: Pulu

Recommended Posts

Yövarusteet:

*1 pll Ed lemon light

*Voileipiä

*Omena, viinirypäileitä tai pari mandariinia

*Vanukas tai jogurtti

*Iltasanomat/iltalehti

*Paketti jotain hyviä keksejä kaikille yhteiseksi

Yövuoro aloitetaan laittamalla pannullinen kahvia kiehumaan ja sitä sitten naukkaillaan alkuyö... Edi säästetään aamuyölle tohon 4-5 väliin joka on mulla tosi vaikee kestää hereillä...Pääsääntöisesti yöt menee töitä tehdessä (vastuulla joka toinen yö 20/40 henkilöä), välillä on rauhallista ja sillon yö kuluu joko yökkökaverin kanssa haastellessa, lehtiä lukiessa, tv:tä kattoessa, netissä tai sitten jos on oikein aktiivinen olo niin luetaan tuleviin tentteihin tai sitten väsätään hoitosuunnitelmia omille potilaille (muuten meinaavat jäädä tekemättä ku päivällä ei ehdi)...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
MAINOS
  • Vastauksia 139
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Energiajuomaa ja jogurttia ja paljon lämmintä vaatetta ja mielellään viltti tai useempi ja villasukat tietysti, koska osastolla on perkeleen kylmä.

Yöt on yleensä rauhallisia, mitä nyt muutama hälytys ja lääkkeiden jakoa, sekä aamuyöstä potilaiden pesuja/pukemista. Muuten voi kattella leffoja ja torkkua hälytysten välillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse yövuoroon herranvuosia noin 10 sitten osastolla valvoessa mukana oli karkkipussi tai kuivattuja hedelmiä ja pullo vettä sekä oppikirja. Hyvin meni tuolla yöt. Muutama vuosi sitten päivystyksessä yössä mukana fenix pullo sitä energia versiota tai sitten sitä laihdutusjuttua. Taskussa yleensä amerikanpastilleja ja paljon vettä "lähteestä", joka seiso huoneen nurkassa. Rauhallisina öinä tällä palstalla. Ikinä en voisi kuvitella syöväni yövuorossa. Elän kuin normaalisti. Aamulla syön aamupalan, iltapäivällä herään syömään ja illalla töihin lähtiessä otan iltapalan. Näin pääsen helpommin takaisin päivärytmiin vuorojen vaihduttua.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuossa tuli tehtyä 10 vuotta yövuoroja. Vuorojen välissä sitten jotain muuta.

Yksinkertaisinta oli kääntää rytmi nurin. Talvella asia oli yksinkertaisempi kuin kesällä, johtuen valoisuudesta.

Siis rytmi nurin. Töihin mennessä aamukahveet, puoliltaöin lounas, pimeimpään hetkeen päiväkahvit (seuralla tai ilman) aamun valjetessa kevyttä päivällistä ja ennen maatemenoa pientä iltapalaa. Joo. Tein töitäkin siinä välissä enkä ole 200 kg punkero - ne jotka tietää meikäläisen - voi toristaa. Koska työ oli liikkuvaa, niin ei siinä laiskistumaan päässyt. Silloin kuljin työmatkankin kävellen / pyörällä (9 km / sivu). Nytte ei viitti ku melkein kolkyt.

Rytmi takaisin päivärytmiin on tarkkaa puuhaa. Liikaa ei saa nukkua aamusella. Viimesen yön sapuskat kevyemmät, jotta voi nauttia perheen kanssa päivällisestä - ja palata sitämyöden oikeeseen tahtiin.

Ainiin. Kyllä kaipaan noita vuoroja. Mutta pomot on eri mieltä mun käyttötarpeesta.

Vikoja korjataan - ominaisuuksien kanssa opetellaan tulemaan toimeen.

Jokainen kyynel on muistutus onnen hetkestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Pepsi-Maxia, jogurttia, leipää tai hedelmiä ja karkkipussi. Ajanvietteeksi ristikkolehti ja kirja. Telkkaria tuli katseltua lähes niin pitkään, kuin sieltä jotain järkevää tuli. Tietokoneen tunnuksia en omistanut, joten nettiä ei pääsyt hyödyntämään hiljaisina öinä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Riippuu kyl ihan työparista. Jos on joku rento, jonka kanssa tulee mainiosti toimeen ja duunit tulee tehtyä vähemmälläkin stressillä, niin mukaan tulee kyllä joku lehti ja eväspuoli riippuu siitä onko dieetil vai ei :)= useimmin joku keitto, mehukeitto ja jugurtteja. Jos oikein väsyny ja stressannu, niin suklaatia myös mukaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

meil alka yövuki 19.30 ja päättyy klo 8. Raportin aikana kupponen kahvia. Klo 23 maissa tuhtimpi ruoka. Kahdelta taas kahvii ja jotaa pientä purtavaa. Aamusella ehkä joku leivän kannikka ennen ku lähtee kotio nukkuu. Ajoittain korvaaan aamuyön kahvin TEHO-juomalla, varsinkii jos on rauhallista. Pysyy paremmin hereillä. Netti rauhallisina öinä. Jos on kiirettä niin ei tarvii tehojuomia saatikka pitempiä istumisia...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pepsi-maxia, X-boxi jos on yökkö kaveri ketä kiinnostaa pelailla., elokuvia, ei omia eväitä.... joo ja netti tietty sponsored by firma

Millainen työpaikkasinulla on, kun joudatte pelaamaan tai kattelemaan elokuvia? Varmaan asukkaat/potilaat sen verran hyväkuntoisia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pepsi-maxia, X-boxi jos on yökkö kaveri ketä kiinnostaa pelailla., elokuvia, ei omia eväitä.... joo ja netti tietty sponsored by firma

Millainen työpaikkasinulla on, kun joudatte pelaamaan tai kattelemaan elokuvia? Varmaan asukkaat/potilaat sen verran hyväkuntoisia.

Vaikuttaa melko tyypilliseltä psykiatriselta osastolta.  ::)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitähän tänään repusta löytyy? Kirja (scifiä), video, tonnikalaa, raejuustoo, battery, kirjepaperia... Eiköhän näillä tän yön porskuta...

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla oli viime yönä omenoita, viili ja vispipuuroa sekä limua. Kahvia join kolmisen kuppia puoleen yöhön mennessä. Joskus luotin redbulleihin ja battereihin, mut ne on jääneet kun ilmankin oon pärjänny.

Sohvalla istuksin ja luen lehtiä tai otan mukaan kirjan. Tosin viime yö meni tutustuessa uusien asukkien papereihin, niitä kun oli muutama ehtinyt tulla mun reilun puolentoista vuoden hoitovapaan aikana.

Joo ja villasukat ja -takki on kanssa.

Ennen oli töllökin hollilla, nyt se on siirretty sellaseen pieneen huoneeseen josta ei sitten taas näe eikä kuule mitään joten telkun katselu on jäänyt.

Nettimahdollisuutta meillä ei oo.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jahas, taas yössä. Toinen jo peräjälkeen. Tällä kertaa on mukana oikeastaan viime yöltä jääneet sälät. Meni nimittäin aika lahjakkaasti tuolla chatin puolella ilta yhdestätoista aamu viiteen! No nyt siis vielä jälkellä 1.5 litraa kokista, yksi sipsipussi ja pari leffaa. MIB ja Sin City. Kuhan osasto rauhottuu, nii sohvalle ja leffa pyörii... ellei taas chatti vedä puoleensa!  ;)

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yövarustus on lähes aina vakio;

1,5l vichyä

pari banaania

pari bulgarian jogurttia

tom yum-nuudelipussi

0,5 l Pepsi-Maxia

+ karkkipussi tai mikropoppareita

Vuoron aloittaa pari napakkaa kupillista kahvia, sittemmin yöllä ei enää maistu.

Mukana kulkee kirja, yleensä dekkari tai viimeisin Tehy ja Sairaanhoitaja-lehti (jotka saa kulkea mukana yleensä aika kauan, ennekuin niitä viitsii lukea ..)

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joku ristikkolehti

Limsa tai energiajuoma

Salaattia tai hedelmiä

Leipää

Terva leijonat on ihan ehdottomia :)

Minulle ei yöllä maistu ns. kunnon ruoka vaan jotain pientä vaan. Kahvia kuluu luvattoman paljon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Vieras: nightnurse72

Kolme vuotta yötyötä tehneenä huomannu et alkaa tuo varustus jostain kummasta syystä nykyään olla aina sama....eli paljon paljon kahvia...kevyttä ruokaa ja ehdottomasti kirpeitä sekä kovia karamellejä...välillä nettiä tai telkkaria tapittaa (jos aikaa) niin siinä se yö kuluu  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mie juon kahvit vasta aamulla ennen nukkumaan menoa, ei paljo uniin vaikuta  ;D.

yöllä hörpin bonaqua villivadelmaa, eväinä hedelmiä, joku sämpylä ja jogurtti.. netti ja telli viihdyttää jos hiljaisia hetkiä sattuu.

I believe in one thing forevermore

to live is to love the pain

- Poisonblack

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla yleensä kans tuppaa  olemaan yövuorossa aina samat jutut. Karkkipussi on oikeestaan ainoa tuominen ja muuten syön osaston jääkaapista leipää ja sitten keitetään kahvia. Paljon muuta ei tartte, sillä joskus häävin jää aikaa noihinkaan. Meillä tuppaa olemaan työtä yövuorossakin.  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yleensä syön talon leipää ja juon kahvit, teetä+jogurttiakin välillä.Näin talvi aikaan ei aina jaksa himassa syödä kunnon ruokaa(nukuttaa enemmän) ja olen sitten ottanut sen mukaan syödäkseni sopivan tauon tullen. Tämä syksy/talvi on ollut muutenkin poikkeus edellisistä yövuoroissa, potilaat olleet levottomampia ja sairaampia, jotenka tauot jääneet lyhyiksi. Jaksellaan, kevät kohta koittaa!

Koskaan ei ole liian myöhäistä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joka yö  lämmin ruoka, useasti jotain mikromössöjö, joskus tilataan pizzaa. Tarvittaessa energia juomaa, alkuyöstä kahvia, ei enää aamusta ettei herää päivällä vessaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tänäyönä pari leffaa, käsityö, karjalanpiirakoita, perunasalaattia, suklaata, litra jogurttia.

Syömiset taitaa tosin jäädä syömättä, siivosin äsken tunnin ripulia & oksennusta... Katos nälkä aika tehokkaasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täältä löytyis täksi yöksi varusteena yksi leffa, jonka itseasiassa just katoin, ja pari pussia karkkia. Leffan aikana kyllä meinas livetä väkisin unen puolelle, joten nyt tarttee keksiä jotain tekemistä. Hittolainen, ko täällä on oikeasti hiljaista ko huopatossutehtaalla..

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai kaikki kattelee leffoja tänä yönä? Mulla kirja matkassa, ja pitää välillä tehdä ihan töitäkin, koulutan uutta sh:ta tässä samalla... National geographicin luontodokumentti odottaa repussa, jospa sen jossain välissä katsoisi.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...