Jump to content
MAINOS

Kirjaaminen ensihoidossa


Ensihoitaja

Recommended Posts

Vieras: takapäivystäjä

Kynä tai sormet ei kulu, mutta kaavakkeen tila loppuu tällaisella käsialalla hyvin usein kesken.

*nolona* Sama vika rahikaisella ! Kun kolme neljä sanaa mahtuu riville, niin tämä on joskus todellinen ongelma  :-X

Itse en yleensä kirjaa aloitusaikoja jos potilaalle on ainoastaan esim. laitettu Ringer tippumaan. Eri asia on sitten jos annetaan samaa lääkettä useamman kerran tai useita eri lääkkeitä. Jos vaikka viinakrampin saaneelle potilalle annetaan yksi bolus stesolidia, niin sillä on aika vähän merkitystä onko se annettu 25 min sitten vai 18 min sitten. Kaavakkeessahan lukee potilaan kohtaamiskellonaika yms. Tämä tarkkuus usein riittää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 87
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Vieras: takapäivystäjä

Mä luen niitä kuponkeja siten, että kuvittelen sen sv 210 kupongin potilasta vasten. :-X Eli esim hengitysäänet Ø / - tarkoittaa vasemman puolen äänten olevan kuulumattomat.

Juuri näin, eli vasen puoli lapussa on potilaan oikea puoli.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

olen asiasta eri mieltä.. jos kaavakkeessa on vasen ja oikea niin ne vastaavat potilaan vasenta ja oikeaa, ei siis mitään peilikuva arvoituksia  *nolona*

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

olen asiasta eri mieltä.. jos kaavakkeessa on vasen ja oikea niin ne vastaavat potilaan vasenta ja oikeaa, ei siis mitään peilikuva arvoituksia  *nolona*

Toivottavasti hoitajat jotka kuuntelevat raporttejasi, ovat samaa mieltä, ja lekurit kanssa  :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

olen asiasta eri mieltä.. jos kaavakkeessa on vasen ja oikea niin ne vastaavat potilaan vasenta ja oikeaa, ei siis mitään peilikuva arvoituksia  :-X

Muuten hyvä, mutta kun nyt ei ole kyse mielipiteistä  *nolona*

Yleinen ohjeistus on (ja myös kirjallisuudessa sanotaan), että tulokset merkitään samalla tavalla kuin potilasta edestäpäin katsotaan. Näin ei tarvitse mielessään kääntää itseään ja lappua samoin päin kuin potilas on. Varmuuden vuoksi symbolin yläpuolellehan voi laittaa pienen O:n ja/tai V:n.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yleinen ohjeistus on (ja myös kirjallisuudessa sanotaan), että tulokset merkitään samalla tavalla kuin potilasta edestäpäin katsotaan. Näin ei tarvitse mielessään kääntää itseään ja lappua samoin päin kuin potilas on. Varmuuden vuoksi symbolin yläpuolellehan voi laittaa pienen O:n ja/tai V:n.

Mikä kirjallisuus ja mikä ohjeistus?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yleinen ohjeistus on (ja myös kirjallisuudessa sanotaan), että tulokset merkitään samalla tavalla kuin potilasta edestäpäin katsotaan. Näin ei tarvitse mielessään kääntää itseään ja lappua samoin päin kuin potilas on. Varmuuden vuoksi symbolin yläpuolellehan voi laittaa pienen O:n ja/tai V:n.

Mikä kirjallisuus ja mikä ohjeistus?

Kirjallista ohjeistusta ei nyt juuri tule mieleen (jonka tänne voisi heittää), mutta tutut/kolleegat ovat kaikki sanoneet "näin meidätkin on ohjeistettu kirjaamaan" - kyseisestä asiasta oli nimittäin puhe jokin aika sitten. Kirjallisuusvinkkejä en voi tällä erää antaa muuta kuin "Uusi ensihoidon käsikirja" (Alaspää, Kuisma, Rekola, Sillanpää) s. 58,60. Se tuli silloin tutkittua kun tästä oli puhe.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yleinen ohjeistus on (ja myös kirjallisuudessa sanotaan), että tulokset merkitään samalla tavalla kuin potilasta edestäpäin katsotaan. Näin ei tarvitse mielessään kääntää itseään ja lappua samoin päin kuin potilas on. Varmuuden vuoksi symbolin yläpuolellehan voi laittaa pienen O:n ja/tai V:n.

Mikä kirjallisuus ja mikä ohjeistus?

Kirjallista ohjeistusta ei nyt juuri tule mieleen (jonka tänne voisi heittää), mutta tutut/kolleegat ovat kaikki sanoneet "näin meidätkin on ohjeistettu kirjaamaan" - kyseisestä asiasta oli nimittäin puhe jokin aika sitten. Kirjallisuusvinkkejä en voi tällä erää antaa muuta kuin "Uusi ensihoidon käsikirja" (Alaspää, Kuisma, Rekola, Sillanpää) s. 58,60. Se tuli silloin tutkittua kun tästä oli puhe.

Tuota kirjaa tutkiessa noilta sivuilta antaa kirjaamisohjeeksi juuri sen, mitä ehdotin itsekin. Sivulla 60 mainitaan "Esim. a.rad.+/- tarkoittaa rannesykkeen tuntumista oikealta, muttei vasemmalta puolen"

Sivulla 58 mainitaan hengitysäänistä: Ø / (nuoli alaspäin) = vasemmalta hiljaiset.

Mutta jos jostakin kirjallisuudesta löytyy muuta, niin odottelen innolla. *nolona*

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuota kirjaa tutkiessa noilta sivuilta antaa kirjaamisohjeeksi juuri sen, mitä ehdotin itsekin. Sivulla 60 mainitaan "Esim. a.rad.+/- tarkoittaa rannesykkeen tuntumista oikealta, muttei vasemmalta puolen"

Sivulla 58 mainitaan hengitysäänistä: Ø / (nuoli alaspäin) = vasemmalta hiljaiset.

Nimenomaan. Sitähän minäkin tarkoitin. Vai ymmräsinkö nyt kommenttisi jotenkin väärin...?

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuota kirjaa tutkiessa noilta sivuilta antaa kirjaamisohjeeksi juuri sen, mitä ehdotin itsekin. Sivulla 60 mainitaan "Esim. a.rad.+/- tarkoittaa rannesykkeen tuntumista oikealta, muttei vasemmalta puolen"

Sivulla 58 mainitaan hengitysäänistä: Ø / (nuoli alaspäin) = vasemmalta hiljaiset.

Nimenomaan. Sitähän minäkin tarkoitin. Vai ymmräsinkö nyt kommenttisi jotenkin väärin...?

Mä taisin sitten ymmärtää sun aikaisemman kommentin väärin:

Yleinen ohjeistus on (ja myös kirjallisuudessa sanotaan), että tulokset merkitään samalla tavalla kuin potilasta edestäpäin katsotaan. Näin ei tarvitse mielessään kääntää itseään ja lappua samoin päin kuin potilas on. Varmuuden vuoksi symbolin yläpuolellehan voi laittaa pienen O:n ja/tai V:n.

Mä ymmärsin tuosa kommentista sen, että sun mielestä vasemmalla kuulumattoman hengitysäänet merkattaisiin -/Ø, eli laitettaisiin sille puolelle viiva miltä ei kuulu.

Mä taisin ajatella ton kommentin lapun kääntämisestä tarkoittavavn tuota.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän kaavakkeesta tilan saa loppumaan jos kirjoittaa sanan-pari / rivi. Mites olis;

xxxxx->xxxxx->xxxx->xxxx->xxxx->

xxxxx->jne.

Lyhenteet ja nuolet auttaa hieman mutta kyllä kaavake on tällaiselle käsialalle ahdas silloin kun oikesti haluaa potilaan taustoja valottaa ja tutkimuksia/tekemisiä selventää. Yleensähän tuo kaavake kyllä riittää mainiosti.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä taisin sitten ymmärtää sun aikaisemman kommentin väärin:

Yleinen ohjeistus on (ja myös kirjallisuudessa sanotaan), että tulokset merkitään samalla tavalla kuin potilasta edestäpäin katsotaan. Näin ei tarvitse mielessään kääntää itseään ja lappua samoin päin kuin potilas on. Varmuuden vuoksi symbolin yläpuolellehan voi laittaa pienen O:n ja/tai V:n.

Mä ymmärsin tuosa kommentista sen, että sun mielestä vasemmalla kuulumattoman hengitysäänet merkattaisiin -/Ø, eli laitettaisiin sille puolelle viiva miltä ei kuulu.

Mä taisin ajatella ton kommentin lapun kääntämisestä tarkoittavavn tuota.

Siis kun mä katson potilasta edestäpäin niin -/+:han tarkoittaa nimenomaan sitä ettei esim. radialis tunnu potilaan oik. ranteesta. Sitä mä tarkoitin.

Ok, voi olla että ilmaisin itseäni huonosti, mutta en kai mä sentään NIIN tyhmä ole, että mä antaisin kirjallisuusvinkin joka todistaisi että itse olen väärässä?  ;)

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kynä tai sormet ei kulu, mutta kaavakkeen tila loppuu tällaisella käsialalla hyvin usein kesken.

:D Sama vika rahikaisella ! Kun kolme neljä sanaa mahtuu riville, niin tämä on joskus todellinen ongelma  ;)

Itse en yleensä kirjaa aloitusaikoja jos potilaalle on ainoastaan esim. laitettu Ringer tippumaan. Eri asia on sitten jos annetaan samaa lääkettä useamman kerran tai useita eri lääkkeitä. Jos vaikka viinakrampin saaneelle potilalle annetaan yksi bolus stesolidia, niin sillä on aika vähän merkitystä onko se annettu 25 min sitten vai 18 min sitten. Kaavakkeessahan lukee potilaan kohtaamiskellonaika yms. Tämä tarkkuus usein riittää.

Käsialan isous ei ole mikään peruste jättää pois kellonaikoja. Jos ei mahdu yhdelle sitten jatketaan toiselle kaavakkeelle. Kellon ajat pitää olla EHDOTTOMASTI ylhäällä jokaisesta aloitetusta toimenpiteestä ja tarkasti. Esim. jos tulee jokin yllättävä reaktio niin voidaan päätellä mistä se johtuu. Itse en näe mitään perustetta jättää aikoja kirjaamatta. Ihan samahan se sitten olisi laittaako edes annettuja määriä ylös.  Toisaalta harvoin kohteessa/kuljetettaessa tehdään nyt niin paljon hoitoja/annetaan lääkkeitä, että ei mahtuisi kaavakkeen hoitotilaan. Joten laitetaan edelleen kaikki ylös mitä ollaan tehty ja milloin, mutten ei ole tehty!!!

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ok, voi olla että ilmaisin itseäni huonosti, mutta en kai mä sentään NIIN tyhmä ole, että mä antaisin kirjallisuusvinkin joka todistaisi että itse olen väärässä?  ;)

No mulla oli ymmärrysvaikeuksia. :D

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en yleensä kirjaa aloitusaikoja jos potilaalle on ainoastaan esim. laitettu Ringer tippumaan. Eri asia on sitten jos annetaan samaa lääkettä useamman kerran tai useita eri lääkkeitä. Jos vaikka viinakrampin saaneelle potilalle annetaan yksi bolus stesolidia, niin sillä on aika vähän merkitystä onko se annettu 25 min sitten vai 18 min sitten. Kaavakkeessahan lukee potilaan kohtaamiskellonaika yms. Tämä tarkkuus usein riittää.

Käsialan isous ei ole mikään peruste jättää pois kellonaikoja. Jos ei mahdu yhdelle sitten jatketaan toiselle kaavakkeelle. Kellon ajat pitää olla EHDOTTOMASTI ylhäällä jokaisesta aloitetusta toimenpiteestä ja tarkasti.

No joo, en mä ainakaan yleensä kaikkia kellonaikoja laita. Ei niitä kukaan sairaalassa kato. Esim. tipan aloitusaikoja, ei sillä ole nyt kyllä juurikaan väliä. Tiputetulla määrällä sen sijaan on. Samoin lääkkeissäkin. Saatan hyvinkin merkitä lappuun esim. oksua 4mg+3mg+3mg. Joskus laitan kellonaikoja, aina en. Ikinä ei ole sanomista tullut.

Hoitovaste sen sijaan kannattaa merkitä, samoin kuin siis annokset, jotta kokonaismäärä selviää.

Jos potilas on hyvin hoidettu, niin ei siihen pari puuttuvaa kellonaikaa niin merkkaa.

Jos taas potilas on huonosti hoidettu, niin siitä tulee sanomista vastaanottavalta laitokselta. Ja silloin lähinnä siitä, miksei potilas ole saanut esim. kipulääkettä tai miksei ole saanut tarpeeksi sitä. Ei silloinkaan katota juurikaan kellonaikoja. Ja mitä tulee SAKU-kertomukseen, niin hyvä jos jaksavat sitä ensimmäistäkään lappua sairaalassa katsella, ei sitä tarinaa nyt kannata kahdelle lapulle ruveta vääntämään.

Jätetään nippelitieto opettajille.

Muokkaus:muokattu lainauksen lähteet oikeiksi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo, en mä ainakaan yleensä kaikkia kellonaikoja laita. Ei niitä kukaan sairaalassa kato. Esim. tipan aloitusaikoja, ei sillä ole nyt kyllä juurikaan väliä. Tiputetulla määrällä sen sijaan on. Samoin lääkkeissäkin. Saatan hyvinkin merkitä lappuun esim. oksua 4mg+3mg+3mg. Joskus laitan kellonaikoja, aina en. Ikinä ei ole sanomista tullut.

Kyllä mua ainakin kiinnostaa hyvinkin paljon lääkkeiden antoajat. Onhan se nyt aivan eri asia, jos potilaalle on jouduttu antaa Oxanestiä 4mg+3mg+3mg minuutin välein kuin 10 minuutin välein.

Tai kun ihmetellään potilaan rauhallista syketasoa ja mistään ei käy ilmi onko se Spesicor 5mg annettu tunti sitten vai viisi minuuttia sitten.

Hoitovaste sen sijaan kannattaa merkitä, samoin kuin siis annokset, jotta kokonaismäärä selviää.

Jos potilas on hyvin hoidettu, niin ei siihen pari puuttuvaa kellonaikaa niin merkkaa.

Jos taas potilas on huonosti hoidettu, niin siitä tulee sanomista vastaanottavalta laitokselta. Ja silloin lähinnä siitä, miksei potilas ole saanut esim. kipulääkettä tai miksei ole saanut tarpeeksi sitä. Ei silloinkaan katota juurikaan kellonaikoja. Ja mitä tulee SAKU-kertomukseen, niin hyvä jos jaksavat sitä ensimmäistäkään lappua sairaalassa katsella, ei sitä tarinaa nyt kannata kahdelle lapulle ruveta vääntämään.

Jätetään nippelitieto opettajille.

Saku-kaavakkedein katsomatta jättäminen johtuu suurelta osalta siitä, että niin usein ne on aivan ala-arvoisesti täytetty. Potilaan nimi ja henkilötiedot saattaa olla rustattuna, mutta ei juuri muuta. Ei sellaista kuponkia kauheasti viitsi arvostaa. Ei ole aivan ensimmäinen kerta kun esim. ROSC-aikoja on hankala laskea kun puhelun alkuajankohtaa, tai juuri muitakaan kellonaikoja ei ole merkitty mihinkään.

Mutta niin kauan kuin ensihoito ja sairaankuljetus on osa terveydenhuoltoa, niin kirjaamisen tulisi olla samantasoista niin sairaalassa kuin sairaalan ulkopuolellakin.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yhdyn täysin VF:n yllä esittämään. Kyllä kellon ajat kertovat aikas paljon. Sen lisäksi, että ne kertovat esim. kipulääkkeen annon tiheydestä ne kertovat myös viimeisen antoajan. Eli esim. olet antanut morkkua polin pihalla viimeiset 4-6mg ja joku näppärä hoitaja/lääkäri päättää välittömästi luovutuksen jälkeen antaa toisen samanlaisen annoksen, koska kipu ei ole vielä helpottanut -> huonolla tuurilla voi seurata vaikka hengityslama.

Myös allergiset reaktiot, joita lääkeet mahdollisesti aiheuttavat on mahdollista paikantaa, kun tietää milloin on saanut mömmöjä, joista reaktio on voinut alkaa jne.

Eli edelleenkin, vaikka nyt opettaja olenkin, niin kentällä tälläkin erää työskentelen ja vaadin kaikilta työkavereiltani joka ikisen kellon ajan paperiin. Niin vaadin silloinkin, kun olin vastaanottavassa laitoksessa. Olin sitten ehkä hieman v-mäinen hoitaja, mutta jos aikoja puuttui niin en laittanut nimeä paperiin ennen kuin ajat siinä olivat. Ei kukaan siitä juuri suuttunut, ottivat opikseen. Nimittäin puhuvat vieläkin kanssani, jopa vapaa-ajalla.

Toisaalta on kyse kirjaamisesta missä vain hoitotyössä en näe mitään perustetta jättää jotain pois, sen perusteella, että jotkut ajat on jo ylhäällä. Ihan siis samalla perusteella, kun tässä osa tuntuu jättävän pois kellonajat voisi jättää pois kaiken muunkin. Voihan sen päätellä, että kipeälle potilaalle on annettu kipulääkettä. Itse ainakin edelleen kirjaan joka ikisen ajan ylös ja niin tulevat kirjaamaan kaikki työkaverini, oppilaani ja minulle potilaita luovuttavat.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: takapäivystäjä

Eli esim. olet antanut morkkua polin pihalla viimeiset 4-6mg ja joku näppärä hoitaja/lääkäri päättää välittömästi luovutuksen jälkeen antaa toisen samanlaisen annoksen, koska kipu ei ole vielä helpottanut -> huonolla tuurilla voi seurata vaikka hengityslama.

Tämä nyt ehkä kuitenkin pikkuisen liioittelua. Jos annat sairaalan pihalla morfiinia (EI siis morkkua) 4mg, niin kyllä saa aika nopeaa olla toiminta polilla jos minuutin kahden sisään joku ehtii sitä lisää tuikata ! Ei myöskään unohdeta suullista raporttia, jolla on usein jopa suurempi merkitys alkuvaiheessa. Useinhan tosi kipeän potilaan kanssa ei ole ehtinyt juuri EH-kertomusta edes täyttämään.

Turha silti halkoa hiuksia. Kuten jo sanoinkin, niin asia on myös kovasti paljon lääkeriippuvainen. Jos on annettu yksi annos vaikkapa nitrosuihketta ja perään ASA, niin kyllä todella harvoin laitan kellonaikoja noista ylös. Lapusta näkee myös että hoitosuhde potilaaseen on kestänyt vaikkapa 10.30-11.30, niin tuo tarkkuus todellakain riittää esim ASAlle tai ringerpussille. Toinen esimerkki voisi olla vaikka elvytys ja adrenaliini. Ei kiinnosta lääkäriä pätkääkään, mihin kellonaikoihin potilas on saanut adrenaliinia. Sitä kiinnostaa viiveet, alkurytmi ja adrenaliinista ehkä kokonaismäärä. Eli hyvin voi kirjata esim. ADR 1mg + 1 + 1 + 1

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toinen esimerkki voisi olla vaikka elvytys ja adrenaliini. Ei kiinnosta lääkäriä pätkääkään, mihin kellonaikoihin potilas on saanut adrenaliinia. Sitä kiinnostaa viiveet, alkurytmi ja adrenaliinista ehkä kokonaismäärä. Eli hyvin voi kirjata esim. ADR 1mg + 1 + 1 + 1

Meillä ainakin lääkäri haluaa tietää onko elvytys edennyt elvytyskaavion mukaisesti, eli mitkä on välit adrenaliinin annolla. Eli meidän pitää pystyä esittämään lääkkeen antoajat. Mutta eihän tämä iso homma ole, napataan vaan annoksen annon jälkeen deffaan merkki niin aika ja aine tulostuu ulos loppuraportissa deffasta.

Toisaalta niistä ajoista. Jos puhutaan tunnin keikasta ei annoksia juuri ehditä antaakaan useita, mutta maalla hoidon kesto on pidempää. Harvoin keikasta selvitään alle 3h, jolloin ihan varmasti lääkkeiden antoajoilla on merkitystä. Ja suullisesta rapsasta vielä, se on tietoa, joka katoaa kirjallinen on ainoa pysyvä dokumentti. "Sitä mitä ei ole kirjattu, ei ole tehty!"

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: takapäivystäjä

Meillä ainakin lääkäri haluaa tietää onko elvytys edennyt elvytyskaavion mukaisesti,

Ei tästä nyt jänkäämään kannata ruveta mutta oletko itse antanut joskus adrenaliinia jotenkin muuten kuin elvytsyskaavion mukaan ?? Sitäpaitsi on hyvin merkityksetöntä onko adrenaliinin antovälit 115 sekuntia vai 180 sekuntia  :-X ...ja tämä tästä...ainahan se on parempi niin jos jaksatte kirjata kaiken.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ainakin lääkäri haluaa tietää onko elvytys edennyt elvytyskaavion mukaisesti,

Ei tästä nyt jänkäämään kannata ruveta mutta oletko itse antanut joskus adrenaliinia jotenkin muuten kuin elvytsyskaavion mukaan ?? Sitäpaitsi on hyvin merkityksetöntä onko adrenaliinin antovälit 115 sekuntia vai 180 sekuntia  :-X ...ja tämä tästä...ainahan se on parempi niin jos jaksatte kirjata kaiken.

Joo, en mää jaksa tästä alkaa vääntämään enempää. Jatkan kyllä niinkuin ennenkin. Hoidan potilaan (ainakin pyrin hoitamaan) hyvin, siten, että potilas on tyytyväinen. Jos sitten vastaanottava hoitajakin on tyytyväinen, niin se plussaa. Yleensä näin on ollutkin. Kirjaan ylös kunnolla, mutta turhat jätän pois. Se mikä on sitten turhaa, lienee on mielipideasia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Minäpäs hieman kohentelen tätä aihetta...

Millaisia sähköisiä järjestelmiä on ensihoidossa (koe?)käytössä? Ja missä päin Suomea? Vai onko edes muualla kuin pääkaupunkiseudulla...?

Entä onko jollain kokemuksia tästä sähköisestä kirjaamisesta sairaankuljetuksessa?

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

En tiedä kuuluuko tämä tähän ketjuun, mutta kokeeko "tabistit" ahdistavaksi, kun pyydän/pyydätte laittamaan potilaan luovutusajan? Aiheesta on nyt noussut meidän työpaikalla haloo, kun olen niihin vaatinut lanssareilta merkinnät-> olen taas kuspiä...

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...