Jump to content
MAINOS

Onko perusteltua, että yöhoitaja tekee vanhuksille ”aamupesut” jo 02-04 välisenä aikana?


Vieras: Mietteliäs

Recommended Posts

Vieras: jotainjärkeä

Moni asia otetaan vanhustyössä aivan liian tosissaan.

Onko sillä nyt oikeesti ihan hirveesti väliä tapahtuuko joku asia tasan kello 14 vai vasta 5 tunnin päästä.

Ne vanhukset on selvinneet jo 80vuotta elossa. Parempaa huolta ja paremmin ne syö ku hoitajat itse.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Kun sitä aikaa säästämällä säästetään, mahdollisimman paljon tehdään aina valmiiksi jotta olisi sit seuraavalla "helpompaa" mikä tietty on hyvä kunhan ei mene liiallisuuksiin. Menee niinsanotusti se lapsi pesuveden mukana helposti; hyvät on aikeet mutta se asiakas unohtuukin siinä oman tehokkuuden maksimoimisessa. Oon ollu huomaavinani että vanhempien hoitajien "tehokkuus" on jotain mistä kyllä vois vähän relata tai ainakin hyväksyä että voi olla muitakin tapoja toimia :) Vanha ketju mut luinpa läpi ja halusin kommentoida, sori siitä :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 10 kuukautta myöhemmin...

Nostan tätä vanhaa keskustelua sillä tämä toiminta on edelleen käytössä työpaikallani vaikka asiasta on keskusteltu toistuvasti. Mikään ei muutu ja mummot pyöritellään joka yö klo 4 alkaen. Jos näin et tee olet huono hoitaja. Vieläkö muualla toimitaan näin? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä meillä pyöritellään 2 kertaa yöstä jopa, herätetään että annetaan lääkkeitä, herätetään aamutoimiin, herätetään tukisukkien laittoon... Että näin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ihme että vanhuksilla on uni- ja valvesyklit, tai itseasiassa ihan mitkä vaan syklit ihan sekaisin tällaisten hölmöilyjen takia. "Suihkutetaan yöllä kun ne nukkuu niin paljon päivällä", no miksiköhän. 

  • Tykkää 4
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

4 tuntia sitten, Suvianneli kirjoitti:

Kyllä meillä pyöritellään 2 kertaa yöstä jopa, herätetään että annetaan lääkkeitä, herätetään aamutoimiin, herätetään tukisukkien laittoon... Että näin

Mikä lääke on pakko antaa keskellä yötä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Olin 70-luvun lopulla psykiatrisessa sairaalassa sijaisena 2 viikkoa, vanhukset laitettiin yöpuulle klo 17-18 aikoihin, vaikka meitä hoitajia oli 3 iltavuorossa. Yritin siihen puuttua, mutta olin vasta aloittanut sairaanhoidon opiskelun enkä tiennyt miten toimia.  Vielä nyt tuntuu pahalta kun ajattelen sitä, yli 40 vuotta myöhemmin. 🧐😢

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämän kesän kesätyöpaikassa yöhoitaja teki aamutoimia yhdelle tai kahdelle asukkaalle. Jos olivat hereillä! Eli parille aamuvirkulle kuuden aikoihin aamulla. Kaikkiaan asukkaita parikymmentä. Ketään ei herätetty aamutoimia varten.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...