Jump to content
MAINOS

Hygienia passi


outza

Recommended Posts

En oikein tiennyt mihin kohtaan tämän laittaisin, mutta laitan nyt tänne.... :- Kun osastoilla työskentelemme ja ruokaa jaamme potilaille/asukkaille niin onko oh:t vaatineet suorittamaan hyg.passia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

En ole kuullut että hoitajilta olisi sitä vaadittu,ainakaan laitospaikoissa.Muistaakseni kotihoidossa saattaa olla että tarvitsee.Koulussa tuli tuo hygieniapassi suoritettua,mutta en ole koskaan vielä sitä tarvinnut,tulevassa työpaikassakin oltiin aivan äimän käkenä kun kysyin että kuinka on tämän asian laita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taitaa olla niin, että ainakin yksityispuolella se vaaditaan jos joutuu ruokahuollon kanssa tekemisiin. Vaatimus lähtenee ostajapuolelta, siis kunnilta. Yksityisessä palvelukodissa työskennellessäni työnantaja joutui maksamaan ko. koulutuksen niille, joilta se puuttui, eikä olisi varmasti sitä tehnyt, ellei se olisi ollut pakollista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen yksityisellä puolella töissä ja meillä kysytään uusilta onko hygieniapassi. Multa riitti vastaukseksi kyllä. Ei kukaan halunnut korttia tai todistusta siitä nähdä

"mutsis teki valituksen, kun sut sai"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moni yksityinen tuntuu tätä vaativan nykyään, ja en oo ainakaan huomannu että meidän koulussa voisi tätä suorittaa. Jos esim haluaisin lähteä mäkkäriin töihin, niin tämän vissiin tarttisin? Mitä tähän tenttiin sisältyy ja voikohan sen tehdä jossain muualla? Ja aiheeseen liittyen, oon kunnalla kyllä ihan ruokaa ollut lappaamassa kärrystä lautasille ja jakelemassa ihmisille ilman minkäänsortin passeja. Mutta onneksi tässäkin touhussa terve järki auttaa ;D Ja toki se hygieniakoulutus mitä muuten on saanut koulussa ja töissä toimiessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä kirottu hygienia-passi oli pakollinen osa lähärikoulun perusjaksoa. En oo niitä tietoja tähän mennessä edes missä vuodeosasto/päiväkoti/muu laitos-harjoitelussa tarvinnu tai soveltanu... Että en nähnyt asiasta olevan suurtakaan hyötyä itselleni... ;D Sitä paitsi, en kyllä lukenu koko testiin ollenkaa, ja läpi meni että paukku.... :nauraa:Mutta jos joku näkee tämän passin tarpeelliseksi, niin hyvä juttu.

mikä mä oon?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työskentelen kunnan palveluksessa tehostetun hoidon asumispalveluyksikössä ja meillä pitää olla voimassaoleva hygieniapassi, mutta esim. vanhainkodilla samassa kunnassa sitä ei vaadita, eikä myöskään kotihoidon puolella... Varsin kirjavaa käytäntö taitaa olla? Meillä valmistetaan osittain itse ruoka ja siinä se syy taitaa ollakkin...Itse passin hankkiminen ei nyt niin kovin vaikea homma ollut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskeluaikoina tuo juu kuului opintoihin, onneksi kuului.. Valmistumisen jälkeen sitä on saanut esitellä monen monta kertaa ja tähän nykyiseen sijaisuuteenkin kehitysvammaisten hoitoasuntolassa se vaadittiin.Tosin pääsin itse tentistä läpi ilman että olin ollenkaan ollut tunneilla tai valmistautunut kokeeseen, maalaisjärjellä pärjää, mutta ompahan joku todiste osaamisesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jups. Kyllä jokaisella, joka joko valmistaa tai jakaa ruokaa tms. (ylipäätään ruokaan/tarvikkeisiin duunipaikalla koskee) kuuluu nykylain mukaan olla hygieniapassi... Vaikka vain nostaisit iltavuorossa näkkäriastian tarjolle. Ja passi ei ole voimassa kerrallaan kuin 3 vuotta tai jotain sinnepäin ja sit se on uusittava.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jups. Kyllä jokaisella, joka joko valmistaa tai jakaa ruokaa tms. (ylipäätään ruokaan/tarvikkeisiin duunipaikalla koskee) kuuluu nykylain mukaan olla hygieniapassi... Vaikka vain nostaisit iltavuorossa näkkäriastian tarjolle. Ja passi ei ole voimassa kerrallaan kuin 3 vuotta tai jotain sinnepäin ja sit se on uusittava.
Kannattais lukea Eviran ohjeistus. Ei hoitajat tarvitse ko passia, jotka jakavat ja käsittelevät ns. valmista ruokaa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja passi ei ole voimassa kerrallaan kuin 3 vuotta tai jotain sinnepäin ja sit se on uusittava.
Mulla lukee ainakin hyg.passissa että voimassa toistaiseksi...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olin töissä yksityisessä hoitokodissa, jossa kaikilta työntekijöiltä vaadittiin hyg.passi. Työnantaja kustansi materiaalit ja järjesti "tenttitilaisuuden", jossa työntekijältä vaadittiin vain sisälukutaitoa ja hieman sitä kuuluisaa maalaisjärkeä ja passi oli kädessä. Tosin passia en ole ko. työpaikan jälkeen tarvinnut, onpahan sitten valmiina jos joskus.. Ja passini on voimassa toistaiseksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Olin töissä yksityisellä työnantajalla ja siellä vaadittiin kyseinen hyg.passi. Vaikka hoitaja olin, enkä pääsääntöisesti jakanut ruokia potilaille. Luento oli 4h ja lukumateriaali kotiin ja tentti joka oli rastitus sellainen. Ihan iisi tentti jos vertaa vaikka Husin iv- tenttimateriaaliin ja laajuuteen :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...

Kyllä ovat vaatineet . Mutta onneksi tuli koulu aikana  se suoritettua.  :)  Aika paljon olen törmännyt tähän hygienia passi asiaan tuolla työ rintamalla kun sitä ruokaa jaamme. :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle eräs oh naureskeli työhaastattelussa, että sullahan on myös sairaala-apulaisen pätevyys sitten..  :)

Toisaalta muissa paikoissa ovat ottaneet sen erittäin positiivisena ominaisuutena, vaikkeivät sitä edellyttäneetkään. Kunnallisessa vanhainkodissa, jossa olin lyhyen aikaa sijaistamassa, "vakkarihenkilökunta" joutui k.o. tentin käymään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...