Jump to content
MAINOS

Kotihoidon monimuotoisuus


SHV

Recommended Posts

Ensinnäkin on sanottava, että piti vähän aikaa miettiä, että minkä otsakkeen alle tämä aihe kuuluu, kun ei kotihoito ole pelkästään geriatrista hoitotyötä... Mutta tähän tämän nyt sitten päätin lätkäistä :)Arvelin tällaista kyselyä teille kotihoidon ihmisille tehdä, mitä mikä on erikoisinta, mitä teiltä on työssä pyydetty tekemään/hoitamaan? Kotihoidossahan törmää usein siihen, että asia kuin asia tulisi hoitajan selvittää; milloin on veroilmoitusta, milloin kyytiongelmaa, milloin perheriitaa jne.. Näitähän riittää ja työn rajaaminen onkin olennaista, muutenhan sitä saisi tehdä vaikka sun mitä. Joskus asiakkaat olettaa, että meille kuuluu ihan kaikki, mitä vaan voi ihmiselämään liittyä...Rajaamisen olen välillä kokenut tällaisella pikkupaikkakunnalla työskentelevänä hankalaksi, mutta tässä seuraavana on kyllä yksi hankalimmista tilanteista:Aloittelin loman jälkeen töitä tässä viikolla ja yhdessä talossa sitten oli jo vanha pariskunta odottamassa ja heti ovesta sisään alkoi selitys siitä, että mitä sitä nyt sitten tehdään, kun tuo kissa sitten synnytti pentuja. Neljä pentua, jotka pitäisi hävittää, kun ei niitä haluta. Siinä sitä sitten taisteli hoitajan ammatillisuus ja persoonaani kuuluva eläinrakkaus. Kun eihän tuo ns. kuulu minun työtehtäviin. Sain puhuttua perheelle, että kissa leikattaisiin, jottei tätä pääse enää tapahtumaan. Soittelin vielä eläinlääkärille ja varasin ajan, jotta näin on todellakin tapahtuu. Pennuille pyritään etsimään koti, yksi koti taitaisi olla (mutta ei sentäs meillä ;)) kolme vielä etsii. Eihän niitä vielä aikoihin saa luovuttaa, mutta pitää toimia nyt. Kyllä mietin sieltä poispäin ajellessa, että kyllä sitä tässäkin hommassa kaikkeen törmää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun kohdalle ei mitään ihan totaali-ihmeellisyksiä ole kotihoidossa osunut, mutta kerrotaan nyt jotain vähän työtehtäviin kuulumattomampia pyyntöjä.Kerran eräs asiakas pyysi, että jos voisin mennä keräämään palvelutalon yhteisesta viinimarjapensaasta hälle marjoja pakasterasioihin. En sitten mennyt.No toisen kerran sitten asiakas oisi toivonut, että setvin hänen vaatekaapistaan pois huononnäköiset ja hänelle pieneksi käyneet vaatteet. Enpä sitten ryhtynyt siihenkään, SATTUNEESTA SYYSTÄ...Muutoin sitten olen ihmetellyt muutaman asiakkaan kohdalla sitä, että miksi minun täytyy tilata heille kampaajat ja taksit ja jalkahoidot ja Herra-yksin-tietää-mitkä-hoidot, kun itsekin sen pystyisivät aivan hyvin tekemään....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...