hannamari82 Posted August 15, 2006 Posted August 15, 2006 Hei! Raskaus on aluillaan ja työskentelen kotihoidossa, jossa minun hoidettavana on yksi asiakas, jolla kerran viikossa Trexan pistos. Onko kenelläkään tietoa, uskallanko pistää trexanin, se on kuitenkin sytostaatti?Pharmacassakin puhutaan vain raskaana olevista lääkkeen käyttäjistä...
Lääkärihoitaja Posted August 15, 2006 Posted August 15, 2006 Uskallat. Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!
Mimmu Posted August 15, 2006 Posted August 15, 2006 Ehkäpä hanskat kädessä...Itse kyllä kieltäydyin raskaana ollessani koskemasta yhteenkään sytostaattiin ja työtoverit ymmärsivät hyvin. Toki polilla oli muitakin jotka sen voivat pistää, kotihoidossa olet yksin. Ehkä näin jälkeenpäin ajatellen taisin olla vähän ylihysteerinen raskauteni kanssa. Mutta silti sain sytomegaloviruksen ja se on toinen juttu se... ;) sairaanhoidon sekatyöläinen
Annastiina Posted August 15, 2006 Posted August 15, 2006 Meilläpäin on tehty yleinen sopimus ettei raskaana olevat saa koskea mihinkään sytostaatteihin... Tää on varmaan ihan sen vuoksi ettei turhia kitinöitä työyhteisöissä syntyisi ja ettei kenenkään tarvitse kantaa huolta mahdollisista ongelmista... Ihan hyvä juttu mun mielestä ;) Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä. Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää, kukaan ei kiitä - Maija Vilkkumaa-
Flywoman Posted August 15, 2006 Posted August 15, 2006 Ehkäpä hanskat kädessä...Lateksi tai nitriilihanskat, vinyylihanskathan eivät pidättele eritteitä saati sytostaatteja. Res. alik.
Flywoman Posted August 18, 2006 Posted August 18, 2006 Ihan mielenkiinnosta ja asian vierestä, miten hävitette ruiskut ja neulat sytostaatin pistämisen jälkeen kotihoidossa??En pistäisi minäkään. Res. alik.
-VF- Posted August 19, 2006 Posted August 19, 2006 Ihan mielenkiinnosta ja asian vierestä, miten hävitette ruiskut ja neulat sytostaatin pistämisen jälkeen kotihoidossa??Ruiskut ja neulat lasipulloon ja pullo apteekkiin. Päälle voi sitten kirjoittaa että sisältää sytostaattia.En pistäisi minäkään.Minä pistäisin. Eihän se ole vaarallista ellei sitten hölvää sitä lääkettä itsensä päälle. Rukkaset käteen ja hommiin. Failure is always an option
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.