Jump to content
MAINOS

opiskelu+työ+perhe+kaikki muu


Vieras: aikku

Recommended Posts

Kertokaa kuinka selviätte yhtälöstä:

Työ(5pv/vko)+ opiskelu(2pv/vko)+ perhe+kaikki muu mikä normaaliin elämään kuuluu???

Jos on muita samassa jamassa elävää, kertokaa!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Minäkin opiskelen työn ohella sh:ksi. Teen vain 50 % työaikaa, Koulua on 3 päivää viikossa. En voisi kuvitella tekeväni 100% työaikaa tässä elämäntilanteessa... Toki rahat on tiukalla. Luen silloin kun ehdin ja tähän asti mennyt ihan ok, pitää vaan opetella lukemaan samanaikaisesti monien kurssien tentteihin ja aloittaa ajoissa. Sosiaalinen elämä kieltämättä on aika nollassa... Voimia kysyy ja pitkää pinnaa koko perheeltä, mutta eiköhän se kiitos lopussa seiso. Aika aikaansa kutakin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kertokaa kuinka selviätte yhtälöstä:

Työ(5pv/vko)+ opiskelu(2pv/vko)+ perhe+kaikki muu mikä normaaliin elämään kuuluu???

Jos on muita samassa jamassa elävää, kertokaa!!

Itse mietin tätä vaihtoehtoa tosissaan ennen kuin hain kouluun, mutta multa olisi jäänyt n.1v aikuisopintotuesta joten hakeuduin päätoimiseksi opiskelijaksi.

Keikkaa tulee tehtyä tässä opiskelun ohella, mutta taloudellisesti tämä ei ole herkkua :)

Kyllähän tässä opiskelu alkaa sitten vasta kun muksut on nukkumassa ja silloin yleensä on veto ihan veks eli kyllä tässä vähän vasemmalla kädelle opiskellaan 8)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1½ vuotta on mennyt satasella töissä ja opinnoissa, syksyllä kyllä minäkin aion opintovapaalle jäädä.

Pitkät käytännön harjoittelut ei oikein natsaa työn oheen...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse kun aikoinaan opiskelin, olin kahden lapsen yksinhuoltaja. Aikalailla elettiin kädestä suuhun. Silloin opin ajan ja rahankäytön organisoinnin mestariksi. Koulun jälkeen vietin aikaa lasten kanssa ja klo:21 jälkeen luin tentteihin ja tein tehtäviä. Yritin aikapitkälle tehdä tehtävät heti, ettei jäänyt roikkumaan. Töitä en voinut työn ohella tehdä kun oli kaksi pientä lasta, elin opintotuella, opintolainalla, elatustuella ja lapsilisillä... kyllä Suomessa huolehditaan yh- äideistä... ainakin minä ja lapset selvittiin tuosta ajasta hengissä. Nyt arvostaa säännöllistä palkkaa ja turvallista perhe-elämää.

Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...