Jump to content
MAINOS

Työvaatteet raskaanaolevalle


zaza

Recommended Posts

Tiedustelisin, löytyykö miltään firmalta raskaanaolevalle sopivia työhousuja ambulanssiin? Tuskinpa mitään erikoismallistoa löytyy ;) mutta malliltaan sopivimpia...? Meillä sos-asun työvaatteet, mutta alkavat olla pian vatsan kohdalta liian piukat... Ja jos taas kokoa suurentaa niin hukun niihin muuten... Ongelmia kerrakseen... >;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
alkavat olla pian vatsan kohdalta liian piukat...
Avaa housuista nappi ja vyöllä kiinni ja pitkä T-paita päälle.... ;) ;)

Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä.

Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heps....nyt muisti hieman pätkii mutta jollain äitiysvaatemerkillä on sellaisia housun vetoketjun/nappien kohtaan asennettavia "jatkopaloja".Ovat siistin näköisiä.Eli voit raskausaikana käyttää samoja housuja jos kasvat vain masusta  ;DYritän vielä etsiskellä millä firmalla sellaisia.Kurkkaa tuolta... http://www.belua.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=110&category_id=10&option=com_virtuemart&Itemid=29

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tiedustelisin, löytyykö miltään firmalta raskaanaolevalle sopivia työhousuja ambulanssiin? Tuskinpa mitään erikoismallistoa löytyy ;) mutta malliltaan sopivimpia...? Meillä sos-asun työvaatteet, mutta alkavat olla pian vatsan kohdalta liian piukat... Ja jos taas kokoa suurentaa niin hukun niihin muuten... Ongelmia kerrakseen... >:(
toivottavasti kukaan ei oo raskaana ambulanssissa duunissa...ainakaan jos on jo niin iso maha et tarvii erikoisisoja työhousuja... ;)

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mistäs saisi ihan tavalliseen hoitotyöhön?

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uudenmaan sairaalapesulalla on ainakin äitiyshousuja, joten sairaalan pyykkivastaavan juttusille vaan. Ne kun pitää erikseen tilata.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:nauraa:Sairaalateknomekko ei taida ihan soveltua saku-hommiin. Ei raskaus töitä estä, mutta tosiaan noi rytkyt saattaa äkkiäkin tehdä sen. Duunivaatteita ei kauheesti kannata säästellä. Kuitenkin niitä pitää hommata. Kokolitaniasta kannattanee hankkia b-D suuntaan kokoa sekä "hanki henkselit". Puristavat houssut kun ei ole mitkään kovin mukavat. Riittävän väljät kuitenkin antaa tilaa kasvaa sisällä. Riittävän LEVEET (5 cm) henkselit ei paina, purista, hinkkaa, ... Sen aikaa kun noita isompia houssuja tarvitaan toi toimii - ja firma saa pitää tekijänsä töissä tällä harventuvalla tekijäkentällä.Vierestä kattellu ku toinen ähisee ahtaissaan kuumissaan.Niin. Ellei raskauteen liity mitään eriyisiä juttuja, niin työ on hyvä kokemus ja tuki venausajalle. Luonnollisesti on niitä riskiluokan juttuja, joita voi tulla eteen. Se meinaan syö ihmistä, jos joutuu tekemään elämää suurempia valintoja työnantajan mielipiteiden ja oman lisääntymishalunsa välillä. Etenkin jos tietää joutuvansa gravidina siivoomaan tallinnurkkaa - siinä jo halu jatkaa ammattiaan on kaukana.

Vikoja korjataan - ominaisuuksien kanssa opetellaan tulemaan toimeen.

Jokainen kyynel on muistutus onnen hetkestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tiedustelisin, löytyykö miltään firmalta raskaanaolevalle sopivia työhousuja ambulanssiin? Tuskinpa mitään erikoismallistoa löytyy 8) mutta malliltaan sopivimpia...? Meillä sos-asun työvaatteet, mutta alkavat olla pian vatsan kohdalta liian piukat... Ja jos taas kokoa suurentaa niin hukun niihin muuten... Ongelmia kerrakseen... >8)
toivottavasti kukaan ei oo raskaana ambulanssissa duunissa...ainakaan jos on jo niin iso maha et tarvii erikoisisoja työhousuja... :P
Hassu...ei raskaus oo sairaus.Kai sitä voinnin mukaan voi työskennellä.Toisilla kun se masu alkaa kasvaa jo melkoisen varhaisessa vaiheessa ja alkaa normihousut puristaa.Olisiko parempi jäädä kotiin heti kun testi näyttää plussaa....? Sen ymmärrän hyvin, että raskauden loppupuolella ei ehkä enää kykene fyysisesti kovin raskasta työtä tekemään.Joissakin paikoissa myös väkivallan uhka on suurempi.Kuinkas pitkälle olette jaksaneet töissä "raskautettuna" olla? (hieman OT tässä samalla....)

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nymannin pari numeroa isot miesten housut oli aika pitkään ja job-asulta hain vihreät peruspökät kuminauhalla loppuajaksi. "Leikkurihousut" on ihan mukavat, talvella vaan ehkä vähän hiileet ;)Itse taisin jäädä saikulle ehkä joskus viikolla 27 rytmihäiriöiden vuoksi. Otti helteessä suolla juokseminen vähän turhan koville :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko kellään tietoa minkä merkkisiä on ne tehon, leikkurin yms. ohuet toimipaikkapuvut?

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hassu...ei raskaus oo sairaus.Kai sitä voinnin mukaan voi työskennellä.Toisilla kun se masu alkaa kasvaa jo melkoisen varhaisessa vaiheessa ja alkaa normihousut puristaa.Olisiko parempi jäädä kotiin heti kun testi näyttää plussaa....? Sen ymmärrän hyvin, että raskauden loppupuolella ei ehkä enää kykene fyysisesti kovin raskasta työtä tekemään.Joissakin paikoissa myös väkivallan uhka on suurempi.
jos maha alkaa olla jo niin iso, että tarvitsee raskaushousuja käyttää, eiköhän ambulanssi ole väärä paikka työskennellä. Ihan jo äidin ja sikiön turvallisuuden kannalta.......joskus jopa sairaankuljetus voi olla raskasta työtä. :nauraa:

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jos maha alkaa olla jo niin iso, että tarvitsee raskaushousuja käyttää, eiköhän ambulanssi ole väärä paikka työskennellä
Edelleen....toisilla kun masu alkaa pyöristyä vauhdilla jo heti alkuraskaudesta (kovin yksilöllistä touhua tämä nimittäin :nauraa: ) niin en kyllä näe mitään järkevää syytä jäädä äippälomalle jo silloin....vaikka hieman housun kaulus puristaisikin.Oma masu pullahti esiin vasta vko:lla 28...siis niin paljon ettei sitä voinut enää pistää pyöristymisen piikkiin ;)
Ihan jo äidin ja sikiön turvallisuuden kannalta.......joskus jopa sairaankuljetus voi olla raskasta työtä.
Monessa paikassa tehdään raskasta työtä väkivallan uhan alla.Jokainen voi mielestäni omalla kohdalla ratkaista näiden merkityksen suhteessa masu-asukkiin.En tarkoita että tarvitsee tyhmä olla ja tehdä molempien terveyden uhalla töitä.Mutta jos vointi hyvä ja äiti kokee jaksavansa,niin en näe estettä.Tosin juuri sairaankuljetuksessa se masu voi loppupuolella olla este...

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jos maha alkaa olla jo niin iso, että tarvitsee raskaushousuja käyttää, eiköhän ambulanssi ole väärä paikka työskennellä. Ihan jo äidin ja sikiön turvallisuuden kannalta.......joskus jopa sairaankuljetus voi olla raskasta työtä.  8)
Valitettavasti Suomessa erityisäitiyslomalle ei pääse siksi että työ on raskasta kuten esim. muissa pohjoismaissa. Lainaus Kelalta "Raskaana olevalle tai sikiölle voi aiheutua vaaraa kemiallisesta aineesta, säteilystä tai tarttuvasta taudista, joka liittyy hakijan työtehtäviin tai työolosuhteisiin. Odottava, työkykyinen äiti voi hakea Kelalta erityisäitiysrahaa, kun vaaraa ei voida poistaa eikä työnantaja voi järjestää hakijalle muuta työtä."Edes tuohon tarttuvan taudin mahdollisuuteen ei auttanut vedota. Vastoin aiempia uskomuksia nostelu ja reipas liikunta eivät ole raskausaikana haitallisia, omia rajojaan kuunnellen tietysti.Mun vatsa kasvoi myös vauhdilla heti alusta ja olin niin herkkis etten voinut sietää pientäkään kiristystä tai epämukavuutta vatsan päällä varsinkaan alkuvaiheessa ;) kukaan ei mun työssäoloa ihmetellyt, työkaverit ja potilaat suhtautuivat asiaan ihan myönteisesti. Pieniä helpotuksia sain kyllä ja nekin ihan pyytämättä :P
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

No toikin että onko töissä kuinka pitkään raskauden aikana on poikkeavaa jo pelkästään työpaikan sijainnista riippuvaa koska jossain paikoissa on "hulluja" enemmän kuin toisessa jolloin ei ole turvallista työskennellä. siinä on kuitenkin kahden hengestä kyse. mutta oma valinta se on. ja omaa kokemusta ei kyllä ole mutta olen töissä(en ensihoidon puolella vaan kehitysvamma) miettinyt että kenen kanssa uskaltaisin työskennellä raskaana ollessani koska niillä osalla on omat liikkeensä joita he eivät itse pysty hallitsemaan. mutta jaksamisia kaikille jotka uskaltaa/jaksaa olla raskauden aikana töissä. *pyhimys* >:D :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No toikin että onko töissä kuinka pitkään raskauden aikana on poikkeavaa jo pelkästään työpaikan sijainnista riippuvaa koska jossain paikoissa on "hulluja" enemmän kuin toisessa jolloin ei ole turvallista työskennellä. siinä on kuitenkin kahden hengestä kyse. mutta oma valinta se on. ja omaa kokemusta ei kyllä ole mutta olen töissä(en ensihoidon puolella vaan kehitysvamma) miettinyt että kenen kanssa uskaltaisin työskennellä raskaana ollessani koska niillä osalla on omat liikkeensä joita he eivät itse pysty hallitsemaan. mutta jaksamisia kaikille jotka uskaltaa/jaksaa olla raskauden aikana töissä. *pyhimys* >:D :)

Oma kokemukseni on , että suhteessa mt-potilaiden osuus keikoista pysyy samana, vaikka työpaikka on vaihdellut ison kaupungin ja pienen kunnan välillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No toikin että onko töissä kuinka pitkään raskauden aikana on poikkeavaa jo pelkästään työpaikan sijainnista riippuvaa koska jossain paikoissa on "hulluja" enemmän kuin toisessa jolloin ei ole turvallista työskennellä. siinä on kuitenkin kahden hengestä kyse. mutta oma valinta se on. ja omaa kokemusta ei kyllä ole mutta olen töissä(en ensihoidon puolella vaan kehitysvamma) miettinyt että kenen kanssa uskaltaisin työskennellä raskaana ollessani koska niillä osalla on omat liikkeensä joita he eivät itse pysty hallitsemaan. mutta jaksamisia kaikille jotka uskaltaa/jaksaa olla raskauden aikana töissä. *pyhimys* >:D :)

Oma kokemukseni on , että suhteessa mt-potilaiden osuus keikoista pysyy samana, vaikka työpaikka on vaihdellut ison kaupungin ja pienen kunnan välillä.

No niin no ei nyt välttämättä kyllä pysy, ainakaan minun kohdallani ei ole pysynyt. Ja hulluilla nyt tarkotin muitakin kuin mt-potilaita! esim päihteiden käyttäjät jotka ovat aggressiivisia jne.

Mutta kuitenkin joka tapauksessa raskaana olessa työnteosta päättää ihminen itse!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta kuitenkin joka tapauksessa raskaana olessa työnteosta päättää ihminen itse!

Ainahan työnteosta päättää ihminen itse. Jos ei halua tehdä töitä, niin ei sitä ole pakko tehdä.  *pyhimys*

Äitiysloma taitaa kuitenkin alkaa 4-5- viikkoa ennen laskettua aikaa, joten sitä aikaisemmin ei töistä pääse pois ilman irtisanoutumista tai sairauslomaa.

Asiaa hieman liipaten, kuinka usein näitä vaaratilanteita sattuu Suomessa vuosittain jossa potilas vahingoittaa tai yrittää vahingoittaa raskaana olevaa naista?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta kuitenkin joka tapauksessa raskaana olessa työnteosta päättää ihminen itse!

Ainahan työnteosta päättää ihminen itse. Jos ei halua tehdä töitä, niin ei sitä ole pakko tehdä.  :)

Äitiysloma taitaa kuitenkin alkaa 4-5- viikkoa ennen laskettua aikaa, joten sitä aikaisemmin ei töistä pääse pois ilman irtisanoutumista tai sairauslomaa.

Asiaa hieman liipaten, kuinka usein näitä vaaratilanteita sattuu Suomessa vuosittain jossa potilas vahingoittaa tai yrittää vahingoittaa raskaana olevaa naista?

No sekin riippuu missä työskentelee sillon kun on raskaana esim. jos jossain vaikka laitoksessa siellä voi tulla vaaratilanteita jo pelkissä nostoissa mitä siellä tehdään vähän väliä. No mutta äitiyslomakin vaihtelee sen pituus. mutta joo aika sama kun ei asia vielä itseä onneksi koske. Vaikka lapset onkin aivan ihania *pyhimys* >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No sekin riippuu missä työskentelee sillon kun on raskaana esim. jos jossain vaikka laitoksessa siellä voi tulla vaaratilanteita jo pelkissä nostoissa mitä siellä tehdään vähän väliä.

Millaisista vaaratilanteista sä puhut nostojen yhteydessä?

P.S. Äitiysloman saa aloittaa omavalintaisesti 30-50pv ennen laskettua aikaa. (Mulle tuo kelan laskuri siis näyttää huhtikuun alkua aikaisintaan joka on n. 2kk ennen LA:ta.)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No sekin riippuu missä työskentelee sillon kun on raskaana esim. jos jossain vaikka laitoksessa siellä voi tulla vaaratilanteita jo pelkissä nostoissa mitä siellä tehdään vähän väliä.

Millaisista vaaratilanteista sä puhut nostojen yhteydessä?

No tota jos vaik sängyt on sellaisia et ei niitten jarrut toimi, nii se on oikeen kiva selälle kun nitkahtaa sänky puol metriä siinä potilasta nostaessa tms...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Komppaan VF:n viimosta kommenttia. Ite jäin saikulle n. 3kk ennen laskettua aikaa mutten tosiaankaan sen takia että oisin pelännyt potilaiden taholta tulevaa uhkaa tai muuta. Fysiikka vaan ei tahtonut enää kestää, leposyke huitoi hetkittäin kevyesti 130 *pyhimys* Muutenkaan en "pelännyt" vauvan puolesta töissä vaikka tietty vähän varovaisemmin joitain hommia otti.

Nyt olen "toisella kierroksella" ja töitä on tarkotus jälleen tehdä niin pitkään kuin jaksan. Kun alkaa tuntua heikolta niin sitten hakemaan saikkua. Ei siitä raskaudesta kannata yletöntä stressiä ottaa töissä(kään. Imho >:D

Nostoista neuvottelin alkuraskauden aikana etukäteen lääkäreiden kanssa. Heidän mukaansa nostot eivät ole raskaana olevallekaan vaarallisia (toisin kuin ennen vanhaan uskottiin) ellei oma vointi pistä hanttiin. Nostoissa on muutenkaan turha ruveta itseään repimään jossei pakko ole, oli raskaana tai ei. Laitoksessa ollessa tarpeeksi hoitsuja lakanan kulmiin kiinni ja kentällä tarvittaessa vaikka evy paikalle jeesaamaan :) Itse en kokenut nostoja mitenkään ongelmallisiksi loppuajastakaan, työkaverit kyllä paljon helpottivat mun hommia vastusteluistani huolimatta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No sekin riippuu missä työskentelee sillon kun on raskaana esim. jos jossain vaikka laitoksessa siellä voi tulla vaaratilanteita jo pelkissä nostoissa mitä siellä tehdään vähän väliä.

Millaisista vaaratilanteista sä puhut nostojen yhteydessä?

No tota jos vaik sängyt on sellaisia et ei niitten jarrut toimi, nii se on oikeen kiva selälle kun nitkahtaa sänky puol metriä siinä potilasta nostaessa tms...

No joo, mut suojatien ylittäminenkin on vaarallista. Ts. miten toi nyt nostaa työn vaarallisuutta raskaana olevien kohdalla? (Siis muita enempää) Äh, pointti kuitenkin siinä, että jokaiseen työhön liittyy omat vaaransa, kuten elämiseen yleensä. Ei tuollainen kai sairaslomaan kuitenkaan voi oikeuttaa?

Omalla kohdalla mun th ei suosittele mun töitä raskauden aikana, mut kun kysyin lääkäriltä (joka on samas paikassa aika ajoin töissä) niin sen mielestä ei oo estettä työssä käynnille.  huh.gif Ota niist nyt selvää... Päätin, että teen rv 24 asti ellei osastonhoitaja sano vastaan ja sit saa NKL:n erikoislääkäri ottaa kantaa.

Meillä ei kai töissä ees kukaan tiiä että mä oon raskaana.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo, mut suojatien ylittäminenkin on vaarallista. Ts. miten toi nyt nostaa työn vaarallisuutta raskaana olevien kohdalla? (Siis muita enempää) Äh, pointti kuitenkin siinä, että jokaiseen työhön liittyy omat vaaransa, kuten elämiseen yleensä. Ei tuollainen kai sairaslomaan kuitenkaan voi oikeuttaa?

Omalla kohdalla mun th ei suosittele mun töitä raskauden aikana, mut kun kysyin lääkäriltä (joka on samas paikassa aika ajoin töissä) niin sen mielestä ei oo estettä työssä käynnille.  huh.gif Ota niist nyt selvää... Päätin, että teen rv 24 asti ellei osastonhoitaja sano vastaan ja sit saa NKL:n erikoislääkäri ottaa kantaa.

Meillä ei kai töissä ees kukaan tiiä että mä oon raskaana.

Tuskin sen ison ja painavan mahan kanssa kun selkä muutenkin huutaa hoosiannaa on kauhean terveellistä riuhtoa ja repiä painavia taakkoja (potilaita) ylenmäärin.  ;D

Vaikka en mitään tiedäkään, niin kyllähän supisteluja voi alkaa tulla kun itseään oikein rasittaa ja se ei kai ole ihan terveellistä jokaisessa tilanteessa?

Ja kyllähän osa jää sairauslomalle työstään sen takia, että raskaana ollessa ei kovin fyysistä työtä enää kestä.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...