Jump to content
MAINOS

Asunto tilanne ruotsissa


hoituri

Recommended Posts

Tarkoituksena lähteä toukokuussa ruotsiin sh:ksi. Onko ruotsissa olijoilla/olleilla tietoa asunnoista tukholmassa?? Olen ollut yhteydessä suomalaiseen kiinteistövälittäjään ja hänen sanojen mukaan asunnon vuokraaminen on vaikeaa.. Onko tukholman seudulla todellakin asuntopula vai onko syy siinä ettei osata hakea oikeista paikoista??  Jos voisitte heittää vinkkiä mistä hakea?? Madeleinen naapurista olisi kyllä kiva saada kämppä  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Asunnoista on pulaa, mutta jos kysyy työnantajan kautta asuntoa voi saada kämpän siksi aikaa kunnes löytää oman. Pulasta huolimatta hinnat eivät ole mahdottomia.

On suuria kiinteistöfirmoja ( esim Wallenberg), joista voi jonottaa vuokrakämppää, ja sitä varten tarvinnet ruotsalaisen sotu:n, mikä vaatii sen, että pystyt näyttämään toteen asuvasi pysyvästi Ruotsissa. Tämä käsittely voi viedä parikin viikkoa helposti, sillä byrokraatit ruotsissa tarkkoja kun sille päälle sattuu. Toisaalta ruotsalaisen sotun hankkiminen helpottaa kummasti elämistä.

Työpaikkailmoituksista näkee jos firmoilla on kämppiä. Kannattaa käydä kurkkaamassa Ruotsin työnvälityssivuja amv.se

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: petronella

Olen itse muuttamassa viikon päästä Ruotsiin ja voin kertoa, että asunnon hankkiminen oli vaikeaa jopa pienestä kaupungista. Tai sitten olin liian nirso  ;)

terveisin, Petra

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: hot hoitaja

Moi Petra 8)  Itse olen asunut koko ikäni täällä Ruotsissa.

Tukholman kaupungin asuntopula on tosiasia. ja jos löytää asunnon niin vuokra on sit sen mukaista.

Sun kannattaa ensi tietysti  katsoa mihin haluat töihin ja sit katsoa mistä haluat asunnon.. Tukhoman  suurkaupunki alueella sijaitsevat solna y.m  laita kunnat ovat vuoratasoltaan huomattavasti halvempia kuin tukholman kaupungilla  ja töitä on niin paljon että voit valita. eli kannatta  tutustua tilanteeseen hyvin.

Ja vaikka tämä nyt ei aiheeseen liity niin ota vastaan eri palkkatarjouksia.. täällä pystyt kilvoittelemaan  niiden kanssa.. ei kannata hyväksyä ensimmäistä eikä vielä toistakaan tarjousta.  Näin saat itsellesi hyvän työpaikan ja hyvän palkan heti alusta lähtien..  kyllähän ne yrittää vedota siihen ettei ole kokemusta tai jotain mutta ole kovana.. niin palkkasi on myös sen mukainen.

Ei muuta kuin tervetuloa tänne Ruotsiin vaan. :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...