Jump to content
MAINOS

Ativan


Vieras: audrey

Recommended Posts

Miten Ativan annetaan lihakseen

- tulee varmaan laittaa keittistä sekaan ja paljonko?

- onko antopaikalla väliä

ohjeet hukassa.. :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Miten Ativan annetaan lihakseen

- tulee varmaan laittaa keittistä sekaan ja paljonko?

- onko antopaikalla väliä

ohjeet hukassa.. :(

Siis tuota... Vedetään ampullasta ruiskuun ja tökätään pakaraan...?

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten Ativan annetaan lihakseen

- tulee varmaan laittaa keittistä sekaan ja paljonko?

Raakana voi pistää. Voi toki sekoittaa aquaa sekaan jos haluaa laimentaa 1mg/ml vahvuuteen.

- onko antopaikalla väliä

Lihakseen kun tökkää niin hyvä juttu. Ei kai siinä sen kummempaa, pakaraan ja reiteen olen itse sitä laittanut joskus. Useinmiten kuitenkin ihan i.v:sti.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten Ativan annetaan lihakseen

- tulee varmaan laittaa keittistä sekaan ja paljonko?

Raakana voi pistää. Voi toki sekoittaa aquaa sekaan jos haluaa laimentaa 1mg/ml vahvuuteen.

- onko antopaikalla väliä

Lihakseen kun tökkää niin hyvä juttu. Ei kai siinä sen kummempaa, pakaraan ja reiteen olen itse sitä laittanut joskus. Useinmiten kuitenkin ihan i.v:sti.

Jahhas olen kuullut ohjeita että tulee aina lisätä keittistä tai aquaa ...jos annetaan 4mg im lisätään toinen milli Aqua tai keittist.. En ole löytänyt virallista anto-ohjetta mistään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jahhas olen kuullut ohjeita että tulee aina lisätä keittistä tai aquaa ...jos annetaan 4mg im lisätään toinen milli Aqua tai keittist.. En ole löytänyt virallista anto-ohjetta mistään.

Jos asialle löytyy joku ihan oikea perustelu, niin sitten sitä kannattaa noudattaa, mutta itse en ole moiseen koskaan törmännyt.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jahhas olen kuullut ohjeita että tulee aina lisätä keittistä tai aquaa ...jos annetaan 4mg im lisätään toinen milli Aqua tai keittist.. En ole löytänyt virallista anto-ohjetta mistään.

Jos asialle löytyy joku ihan oikea perustelu, niin sitten sitä kannattaa noudattaa, mutta itse en ole moiseen koskaan törmännyt.

En minä myöskään. Piti oikein alkaa tarkistamaan Pharmacasta, mutta eihän sieltä löytynyt tosiaan koko Ativania enää. Eikä liioin lääkekaapista.

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä apteekin ohje että pitää laimentaa suhteessa 1:1, joko aqua sterilisata tai keittistä. Useat kyllä sitä pistää ihan laimentamattakin, se on vaan hieman jäykempää "raakana". Pistopaikka meillä aina pakarat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä apteekin ohje että pitää laimentaa suhteessa 1:1, joko aqua sterilisata tai keittistä. Useat kyllä sitä pistää ihan laimentamattakin, se on vaan hieman jäykempää "raakana". Pistopaikka meillä aina pakarat.

Jäykkäähän se on, tahdo tulla keltaisella tai mustalla ruiskulla lagenuulasta ulos edes. Mut kun meillä ei mitään im-juttuja harrasteta niin en tiedä. Ohjeita ei löydy kun se on nykyisin firman oma valmiste.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Piti oikein alkaa tarkistamaan Pharmacasta, mutta eihän sieltä löytynyt tosiaan koko Ativania enää. Eikä liioin lääkekaapista.

Ohhoh! Lorazepam tuli Ativanin tilalle jokunen aika sit mutta nyt osaston farmaseutti tiesi kertoa et Ativania ruvetaan lähiaikoina taas saamaan (siis ihan yhtä hyväähän se Lorazepam-nimelläkin käytettynä tosin oli) - Miten hiton äkkii ne jo Pharmacastakin sen poisti??  ;D

Jäykkäähän se on, tahdo tulla keltaisella tai mustalla ruiskulla lagenuulasta ulos edes.

Punasta peliin! Tälle tökötille ainoo vaihtari!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jäykkäähän se on, tahdo tulla keltaisella tai mustalla ruiskulla lagenuulasta ulos edes.

Punasta peliin! Tälle tökötille ainoo vaihtari!

Mutta kun ne punaset neulat on KALLIIMPIA.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jäykkäähän se on, tahdo tulla keltaisella tai mustalla ruiskulla lagenuulasta ulos edes.

Punasta peliin! Tälle tökötille ainoo vaihtari!

Mutta kun ne punaset neulat on KALLIIMPIA.

Ja kun suuri HUUSSI on NIIN köyhä...  ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis nytkö sitä taas saakin jostain??

Meille tuli sitä samaa aikaisemmin ollutta Wyethin valmistamaa Ativania parisen viikkoa sitten, kun olin tilannut korvaavaa valmistetta. Mukana oli apteekin tiedoite jossa sanottiin, että nyt taas saa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Piti oikein alkaa tarkistamaan Pharmacasta, mutta eihän sieltä löytynyt tosiaan koko Ativania enää. Eikä liioin lääkekaapista.

Ohhoh! Lorazepam tuli Ativanin tilalle jokunen aika sit mutta nyt osaston farmaseutti tiesi kertoa et Ativania ruvetaan lähiaikoina taas saamaan (siis ihan yhtä hyväähän se Lorazepam-nimelläkin käytettynä tosin oli) - Miten hiton äkkii ne jo Pharmacastakin sen poisti??  :D

No sitä mäkin ihmettelin, että miten se nyt jo on poistettu.

Meillä ei koskaan ole laimennettu Ativania, joten vallan hämmästyin että joku sellaisesta kysyy. Aina oppii jotain uutta...  ;D

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä apteekin ohje että pitää laimentaa suhteessa 1:1, joko aqua sterilisata tai keittistä.

Tämä ohje meilläkin ollut käytössä aenakin 5 vuotta (apteekkarin antama). Saa pistettyä pienemmällä neulalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten hiton äkkii ne jo Pharmacastakin sen poisti??  ;)

Ativan oli poikkeuslupavalmiste, sitä ei koskaan Pharmacassa ollutkaan.  8)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä apteekin ohje että pitää laimentaa suhteessa 1:1, joko aqua sterilisata tai keittistä.

Tämä ohje meilläkin ollut käytössä aenakin 5 vuotta (apteekkarin antama). Saa pistettyä pienemmällä neulalla.

Hyvin menee pakaralihakseen kun laimentaa suhteessa 1:1 ja keittikseen. Joku väitti, että ehta aine kirveltäisi, mutta tiedä häntä jököttiähän se on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä apteekin ohje että pitää laimentaa suhteessa 1:1, joko aqua sterilisata tai keittistä.

Tämä ohje meilläkin ollut käytössä aenakin 5 vuotta (apteekkarin antama). Saa pistettyä pienemmällä neulalla.

Hyvin menee pakaralihakseen kun laimentaa suhteessa 1:1 ja keittikseen. Joku väitti, että ehta aine kirveltäisi, mutta tiedä häntä jököttiähän se on.

Vaikea sanoa kirveltääkö.Viimeksi kun Ativania pistin niin huuto oli jo muutenkin mahtava ja kaksi kaapin kokoista poliisia piti potilasta kiinni...  ;)

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä apteekin ohje että pitää laimentaa suhteessa 1:1, joko aqua sterilisata tai keittistä.

Tämä ohje meilläkin ollut käytössä aenakin 5 vuotta (apteekkarin antama). Saa pistettyä pienemmällä neulalla.

Hyvin menee pakaralihakseen kun laimentaa suhteessa 1:1 ja keittikseen. Joku väitti, että ehta aine kirveltäisi, mutta tiedä häntä jököttiähän se on.

Mä ainakin kun pistän potilaille kirveltäviä aineita suoneen (propofolii, ketoprofeiinii, Litalgin®ii, kalsiumii, jne...) kerron että tää tehoaa paremmin kun kirvelee... No pain, no gain!

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen käyttänyt sillä lailla jotta keittistä viiden millin ruiskuun 3 ml ja sitä pikkusen ampullaan ruiskauttaa. Liukenee hieman juoksevammaksi ja sit se onkin helppo vetää ruiskuun. Silloin vahvuudeksi ruiskussa tulee 1mg/ml ja siitä helppo huitoa potilaalle vaikka 1mg kerrallaan. Yhteensä 4 ml täyttä soosia!!!

Pelastuslaitos iltaa, älkää rouva hätäilkö, me parannamme teidät tuota pikaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se on siinä mielessä parempi laimentaa aquaan tai keittikseen, koska silloin se tulee hieman paremmin juoksevaan muotoon ja varsinkin aquaan sekoitettuna siitä tulee hieman pH:n kannalta neutraalimpi aine, jolloin se ei aiheuta niin paljoa ärsytystä.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: takapäivystäjä

Ativanin käsittely sujui ilman ongelmia kunhan tajusi käyttää punaista neulaa ja 2ml ruiskua. 1ml ruikun käyttö tarpeen erittäin harvoin ja lähinnä lapsilla. I.V:stikin saa muistaakseni jo 25 kiloiselle antaa sen 2mg, joten 2ml ruiskua voi hyvin käyttää. Mustalla voi sitten ampua lääkkeen pakaraan jos i.m reittiä tarkoitus käyttää. Ei mitään ongelmaa. Laimentaa toki saa jos haluaa kikkailla ja kuluttaa aikaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ativanin käsittely sujui ilman ongelmia kunhan tajusi käyttää punaista neulaa ja 2ml ruiskua. 1ml ruikun käyttö tarpeen erittäin harvoin ja lähinnä lapsilla. I.V:stikin saa muistaakseni jo 25 kiloiselle antaa sen 2mg, joten 2ml ruiskua voi hyvin käyttää. Mustalla voi sitten ampua lääkkeen pakaraan jos i.m reittiä tarkoitus käyttää. Ei mitään ongelmaa. Laimentaa toki saa jos haluaa kikkailla ja kuluttaa aikaa.

Taitolaji  ;)

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä apteekin ohje että pitää laimentaa suhteessa 1:1, joko aqua sterilisata tai keittistä.

Tämä ohje meilläkin ollut käytössä aenakin 5 vuotta (apteekkarin antama). Saa pistettyä pienemmällä neulalla.

Hyvin menee pakaralihakseen kun laimentaa suhteessa 1:1 ja keittikseen. Joku väitti, että ehta aine kirveltäisi, mutta tiedä häntä jököttiähän se on.

Vaikea sanoa kirveltääkö.Viimeksi kun Ativania pistin niin huuto oli jo muutenkin mahtava ja kaksi kaapin kokoista poliisia piti potilasta kiinni...  ;)

no ei se siitä ativanista johtunut vaan sun pistämisestä....(vinkki: vaaleanpunaisella neulalla otetaan lääke ampullasta).

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...