Jump to content
MAINOS

vanhusten turvapuhelinjärjestelmän häiriöt


veikko

Recommended Posts

Meillä on ongelmana joillakin asiakkaista vanhusten turvapuhelinjärjestelmästä tulevat "olemattomat" hälytykset eli ei hälytetä ja silti tulee hälytys. Patterit ja akut on vaihdettu, eli ei johdu siitä. Voiko liittyä kotiin rakennettuihin kuuloa vahvistaviin elektronisiin laitteisiin, esim induktiosilmukoihin, puhelinvahvistimiin yms? Kuinka herkkä turvapuhelin järjestelmä on reagoimaan erilaisiin elektronisiin järjestelmiin?

  Millaisia kokemuksia teillä on ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Millaisia kokemuksia teillä on ?

Mielestäni laitekanta on parantunut kovasti, 90-luvun alun ensimmäiset turvapuhelimet olivat paljon herkempiä antamaan oikeita turhia hälytyksiä, tämän päivän "turhat hälyt" ovat lähes aina vahinkopainalluksia.

Lieneeköhän merkeissä ja malleissa sitten eroa - omalla alueellani näyttää olevan lähinnä Attendon tuotteita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Attendo 2000-malli taitaa olla meillä jo kaikilla käytössä, joitakin vanhempia malleja, Attendoja nekin, mutta meillä ei kyllä ole havaittu ongelmaa ns. turhista hälytyksistä. Tai kuten DINO jo sanoi, ns. turhat hälytykset ovat yleensä niitä vahinkopainalluksia.

Meillä on ongelmaksi koettu enempi näin kesäaikana ukkoset. Vanhat talot ja systeemit tuntuvat vetävän salamoita puoleensa ja usein on joko muuntaja tai koko kone sitten rikki ukonilman jälkeen. Aika kalliiksi tulee kyllä näinkin :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omalla mummolla ollut käytössä turvapuhelin noin pari vuotta. Alussa ongelmana oli se että paikallinen ksh oli sitä mieltä ettei sinne korpeen voi turvapuhelinta laittaa koska samalla kylällä hajoaa jatkuvasti turvapuhelimia ukkosen takia  angry.png. Ja mummon reppana asuu vielä vanhassa talossa sähkön jakelun "päätepysäkillä" eli ukkoset iskee sinne vielä varmemmin (tosi usein ollaan uusittu erinäisiä sähkölaitteita).... Itse en tätä ihan mukisematta niellyt ja soitin ihmiselle joka vastaa näistä ja kuinka ollakkaan mummolla oli samalla viikolla jo turvis ranteessa...

Luulen että suurin osa näistä "turhista hälytyksistä" johtuu noista jo esille otetuista vahinkosoitoista...

Mites usein muualla muuten testaatte että turvapuhelimet toimivat varmasti? Muistelen että kopassa kun olin harjoittelussa niin siellä aika ajoin testattiin toimiiko ranneke vielä vai ei...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...