Jump to content
MAINOS

On se ihme että rahasta on pula, vai onko?


kooma

Recommended Posts

MAINOS

joo niin siinä käy, kun ensin suostutaan tekemään lekurien hommia ja muutenkin laajennetaan työnkuvaa....ja vasta sen jälkeen aletaan puhua palkan korotuksesta. homman pitäisi mennä toisinpäin.

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ainoa ratkaisu tuohon on lopettaa tuollainen työnteko. Hoitajat ei tee tasan tarkkaan mitään ilman lääkärin erillistä määräystä ja joustavuus sekä omatoimisuus loppuu siihen.

Ehkäpä sitten alkaa maksava osapuoli miettimään asioita uudestaan.

Mutta lammasmaiset hoitajat tuntien tällaiseen ei ryhdytä. Jatketaan hoitamista laajennetuin tehtävänkuvauksin ilman lisäkorvausta. Ja työnantaja kiittää kun hommat tulee hoidettua samalla palkalla. Mitä sitä nyt liikaa maksamaan kun työt tehdään halvallakin?

Ja katse peiliin, sieltä löytyy syyllinen huonoon palkkaan ja huonoihin työoloihin.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ja hihkutaan vielä innoissaan, että mullepas onkin annettu näin paljon vastuuta...

Tää onkin yksi isoimmista ongelmista tässä asiassa. Liian monelle hoitajalle riittää se että saa kokea itsensä niiiiin tärkeäksi ja päteväksi ettei siitä edes tarvi maksaa mitään. Kunhan pääsee tekemään lääkärin hommia ja pituus kasvaa ja henkselit paukkuu. Se on niin siistiä kertoa kavereille ja sukulaisille mitä temppuja sitä saakaan tehdä  ^-^

Ja katse peiliin, sieltä löytyy syyllinen huonoon palkkaan ja huonoihin työoloihin.

Nimenomaan, syyllisiä ei tarvi sen kauempaa hakea.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja hihkutaan vielä innoissaan, että mullepas onkin annettu näin paljon vastuuta...

Tää onkin yksi isoimmista ongelmista tässä asiassa. Liian monelle hoitajalle riittää se että saa kokea itsensä niiiiin tärkeäksi ja päteväksi ettei siitä edes tarvi maksaa mitään. Kunhan pääsee tekemään lääkärin hommia ja pituus kasvaa ja henkselit paukkuu. Se on niin siistiä kertoa kavereille ja sukulaisille mitä temppuja sitä saakaan tehdä  ^-^

Mulle soitettiin paikallisesta lanssista tuossa yövuoron aikaan, et laittaisinko cystofix-paikalleen. Sanoin et en, en sitä osaa, en saa siitä toimenpidepalkkiota ja se kuuluu lääkäriliiton listauksenb mukaan lekurin hommiin, eli ajakaa Jyväskylään tai sitten jätette pokan kotiin ja huomenna TK:lle laittamaan se paikoilleen. Voi juma et meinas "toppahousu" tulla lankoja pitkin kaulaan kiinni, kun "siellä päivystyksessähän te niitä laitatte kumminkin", sanoin vain minä en laita ja piste. Ja taaskaan mulla ei ole kavereita...

Ko. kaveri soittaa vähintään joka toinen yövuoro, et voitaisko me jättää tää teille odottamaan, kun ei jaksettais ajaa jykylään, noh se on ammatinvalinta kysymys. Kyllä luulis et 3vrk:ssa kerkii palautumaan yöllisestä ajosta,  tai no, sehän riippuu firisten määrästä ;)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jotenkin alkaa itsellä tuntumaan siltä, että hanakimmin näitä vastuita ja henkseleitä paukuteltavaksi ottavat ne kollegat, joilla on takaportti auki eli pystyvät saamaan kuitenkin lääkärin paikalle tai vähintään langan päähän heti jos siihen on tarvis.. He eivät ehkä tajua, miten hoitajan pää vadille kopsahtaa jos omin nokkineen töpeksii? Heillä on varaa riskinottoon. Olikohan tästä aiheesta jo aikaisemmin keskustelua jonkin pikkulääkäri - tyyppisen otsikon alla? Hmm..No, tuon artikkelin perusteella ainakin itse olisin varmaan siirtynyt vähemmän mielekkäisiin mutta paremmin maksettua korvausta vastaaviin tehtäviin. Jos säästöä saadaan 10% niin siitä säästöstä olisi asiallista laittaa tekijöiden tileihin vähintään puolet! Vielä jäisi säästöä jäljellekin että hallintokunnittain voidaan vielä kehuskella kabineteissa silläkin.. Ahneita ovat myös herrat jos narritkin..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Töissä oon kuullut kollegojen kyselevän että kehtaakos nyt lääkärille soittaa tästä ja tästä asiasta. Oon yrittänyt sanoa niille, että niillähän on asiasta vastuu, ja ne saa vastuusta parempaa palkkaa kun me. Ja hoitajathan sen vastuun ottaa, jos eivät lääkärien määräämiä labroja ilmoita. Ja jos me aletaan ottaa lääkärien tehtäviä niin lekurit tottuu siihen että ei hoitajat enää soittele ja kysy (esim. pitääkö labravastausten perusteella tilata milloin lisää labroja). Mutta meidän palkat ei kuitenkaan nouse, vaikka vastuu lisääntyy; ja lääkärithän ei välitä että paljonko hoitajat palkkaa saa. Tietysti omaa järkeään saa käyttää, eikä välttämättä tarvi herättää lääkäriä 5:ltä aamuyöstä että onko tää PVK-vastaus hyvä.. Vaikea antaa esimerkkejä paljastamatta asioita liikaa ;) Mutta saan osakseni vain silmien pyöritystä, kun otan vastuu- ja palkkakysymykset esiin. En tiedä ymmärsikö kukaan pointtia :-

Sisäisesti latino

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Töissä oon kuullut kollegojen kyselevän että kehtaakos nyt lääkärille soittaa tästä ja tästä asiasta. Oon yrittänyt sanoa niille, että niillähän on asiasta vastuu, ja ne saa vastuusta parempaa palkkaa kun me. Ja hoitajathan sen vastuun ottaa, jos eivät lääkärien määräämiä labroja ilmoita. Ja jos me aletaan ottaa lääkärien tehtäviä niin lekurit tottuu siihen että ei hoitajat enää soittele ja kysy (esim. pitääkö labravastausten perusteella tilata milloin lisää labroja). Mutta meidän palkat ei kuitenkaan nouse, vaikka vastuu lisääntyy; ja lääkärithän ei välitä että paljonko hoitajat palkkaa saa. Tietysti omaa järkeään saa käyttää, eikä välttämättä tarvi herättää lääkäriä 5:ltä aamuyöstä että onko tää PVK-vastaus hyvä.. Vaikea antaa esimerkkejä paljastamatta asioita liikaa ;) Mutta saan osakseni vain silmien pyöritystä, kun otan vastuu- ja palkkakysymykset esiin. En tiedä ymmärsikö kukaan pointtia :-
Eikös ne lääkäritkin ole ihan vaan töissä siellä?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...