Jump to content
MAINOS

Kun sukset menevät ristiin

eh-neito

Recommended Posts

Toivottavasti ette nyt näe tätä tosi tyhmänä kysymyksenä, mutta kun ei ole sattunut omalle kohdalle niin ei voi tietää...

Miten asia käytännössä etenee, jos minä olen jostain asiasta eri mieltä työnantajan kanssa ja liitto seisoo takanani?

Ovatko liitto ja työnantaja sen jälkeen yhteydessä keskenään? Tai toisin sanoen: kuinka paljon minä sekaannun koko hommaan asiaa selviteltäessä?

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

MAINOS

Liittosi varmaan neuvoo sinua asiassa. Vaikea neuvoa, kun ei tiedä, mistä on kyse.. Kannattaa kuitenkin tarkkaan harkita sanojaan, ja kaikki asiat aina paperille. Mitään ei kannata kertoa työnantajalle ennen kuin on varma asioista, mitä tulee tapahtumaan. Riippuu tietysti miten iso asia on. Pienemmissä asioissa olen kertonut olleeni yhteydessä liittoon, ja kertonut sen, mitä ovat sanoneet. Työnantaja on yleensä pikkuhiljaa antanut periksi, kun on itsekin varmistanut, että kumpi on oikeassa.

Eräs geissi on mielessä, jossa työntekijä otti yhteyttä liittoon ja liittohallitus käsitteli asiaa kokouksessaan ja otti yhteyden työnantajaan..  Anyway, tsemppiä  :nauraa:

Nimim. "jonkun verran" yksityisellä taistellut

Toivottavasti ette nyt näe tätä tosi tyhmänä kysymyksenä, mutta kun ei ole sattunut omalle kohdalle niin ei voi tietää...

Miten asia käytännössä etenee, jos minä olen jostain asiasta eri mieltä työnantajan kanssa ja liitto seisoo takanani?

Ovatko liitto ja työnantaja sen jälkeen yhteydessä keskenään? Tai toisin sanoen: kuinka paljon minä sekaannun koko hommaan asiaa selviteltäessä?

Aika pitkälti liiton puolelta ihmiset hoitavat asian puolestasi. Sen takiahan se liitto on olemassa. Käytännössä kai liiton lakimies junailee asiat aika pitkälti puolestasi. Joudut varmasti ainakin keskustelemaan liiton ihmisten kanssa jossain vaiheessa.

Failure is always an option

Siis mun tapauksessa on kyse ihan mitättömästä jutusta - ei huolta. Mietin vain miten asia käytännössä hoituu.

Mulle olisi helpompaa antaa koko jutun olla, mutta ylpeys tai joku vastaava sanoo vastaan kun itse uskon olevani oikeassa ja sain liitoltakin vahvistuksen siihen.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Guest Jorma-Petteri

Tämä on nyt vähän off-topic mutta kuitenkin.

Onko työpaikoilla havaittavissa paljonkin eripuraisuutta eri ammattiryhmien välillä? Paljon puhutaan koko ajan moniammatillisesta työryhmästä mutta miten se voi toimia, kun eri ammattiryhmät suolaavat toisiaan jo opiskelijoista lähtien? Eräskin lääkäriksi opiskeleva tuttu puhuu aina tyyliin "ai joku vitun hoitsu vai?". Tiedän sen, että joka paikassa alasta riippumatta on kyseistä toimintaa liikkeellä mutta onko sitä häiritsevyyteen asti? Kärsiikö koko ryhmän työmoraali ja sen seurauksena asiakas?

Mitä tuohon ammattiliittoon tulee, niin käypä juttelemassa luottamusmiehen kanssa. Se ei kyllä välttämättä takaa mitään, jos hänellä ei ole halua/pokkaa viedä asiaa eteenpäin. Nim. kokemusta on entisestä elämästä.

Mulle olisi helpompaa antaa koko jutun olla, mutta ylpeys tai joku vastaava sanoo vastaan kun itse uskon olevani oikeassa ja sain liitoltakin vahvistuksen siihen.

Juu, siis totta kai viet asiaa eteenpäin! Senhän voi tehdä ihan asiallisessa ja kehittävässä mielessäkin, ei oo pakko riidellä! Ei asiat -ne pienetkään- ikinä kehity yksityisellä eteenpäin, jos emme me työntekijät niitä aja. Itselläni on kokemusta sellaisestakin työnantajasta, joka oli oikein hyvillään kun työsuhteen aluksi selvittelin hänelle sairausloma-ajan palkanmaksua (sillä ressukalla kun ei itsellään ollut haisuakaan asiasta).  ;D tsemppiä vaan!Muokkaus:lainaukset

Nimimerkki "kokemusta on "vastaa:

Otin yhteyttä liiton lakimieheen, joka otti samantien yhteyttä esimieheen, joka soitti minulle ja pyysi anteeksi ...ja asia oli sen jälkeen selvä.

Kaikki me ollaan eläimiä

MAINOS

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...