Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitajan antama lääkeneuvonta


kops

Recommended Posts

Kouvolan sanomat kirjoittelee nettiversiossaan nikotiiniriippuvuuden hoitoon tarkoitetuista nikotiinivalmisteista, viimeisenä lauseena jutussa (http://www.kouvolansanomat.fi/uutiset/juttu1/sivu.html, linkki varmaan voimassa vain tämän päivän) oleva lausemuoto kävi arveluttamaan:

"Kaupoilla tai kioskeilla ei ole lupaa ruveta opastamaan asiakasta nikotiinivalmisteiden käytössä. Neuvoja saavat antaa vain Terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen hyväksymät ammattilaiset eli tässä tapauksessa lääkärit, farmaseutit ja proviisorit."

Yritin googlella etsiä päteekö sama myös sairaanhoitajiin, sillä hehän ovat myös TEO:n hyväksymiä ja laillistettuja ammattilaisia.

Eli kysymys kuuluu: Voiko sairaanhoitaja antaa lääkeneuvontaa sanan varsinaisessa merkityksessä? Tätähän toki tapahtuu jatkuvasti, mutta lieköhän tässä jutussa vain "unohtunut" tärkeä ammattiryhmä  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos tuohon olisi kirjoitettu sairaanhoitajat, niin kaikki alkaisivat kärttää nikotiinilaastarineuvoja joka sairaanhoitajalta. Enkä minä ainakaan niistä juuri mitään tiedä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitähän niistä pitäisi tietää, tai osata kertoa? Eikös niissä ole selosteet pakkauksessa...? Kessunkin ovat osanneet laittaa suuhun oikeinpäin (eikä esim. nenään), ilman että askissa on ohjeita, niin ei se paljon vaikeamapaa voi olla liimata sitä laastaria..  ;D

Yksi asia johon olen osastolla törmännyt, on se että osa hoitajista sallii potilaan tupakoinnin laastarista huolimatta. Itse olisin sitä mieltä että joko-tai, ei molempia. Siihen kai tarvitsisi joltain taholta tarkennusta kun tuntuu olevan aukko tietämyksessä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitähän niistä nyt voisi osata kertoa... älkää laittako laastaria joka paiva ihan samaan kohtaan, voi alkaa kirvelemaan...älkää liimatko useampia kun yksi laastari kerralla, saattaa tulla huono olo, älkää liimailko laastareita paikkoihin joissa on kovin ohut iho eli kainalot kannattaa jättää laastaroimatta... samoin tulis mieleen ne paikat joissa iho on paksuuntunut niinkun jalkapohjat kesän jälkeen...aamulla laitatte piilolinssit ensin ja vasta sen jälkeen ryhdytte laastaroimaan muuta ja peskää kätenne laastaroinnin jälkeen...

eiköhän sitä jotain aina keksi *nolona*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laastarit on mummoja varten.

Olen samaa mielta. Ne palaa huonosti ja savu maistuu kitkeralle.

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...