Jump to content
MAINOS

terkkari sairaalassa sh vakanssilla...


medicine

Recommended Posts

Onko jollain kokemusta kuinka terveydenhoitajan tutkinnon suorittanut voi tehdä sh:na töitä sairaalassa? Minnekään erikoispuolelle ei taida päästä vai onko käsitykseni ihan väärä, että tk-vuodeosastoille pääsee ainoastaan?

You are not dead yet.  But watch for further reports.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

On noita terkkareita ollut ihan yliopistosairaalan valvontaosastolla töissä. Kyllä tässä hoitajatilanteessa työnantaja palkkaa kaikki halukkaat.  :o

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä yks terkkari on töissä (vakituisessa toimessa vielä!)HUSissa sisuksilla, mut ei sentään valvonnassa. Meillä on samassa talossa muutamia terkkareita sh:n vakansseilla - vakituisessa palveluksessa ja pitkissä sijaisuuksissa. :o

Kaikki mikä ei mene nappiin, kasvattaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

varmaan työpaikasta riippuen ja tarpeesta terkkari saa tehdä samoja juttuja ku sh ja jos ei osaa tai oo ennen tehnyt saattaa saada työpaikkakoulutuksena jonkun jutun? oonko yhtään oikeilla jäljillä?

You are not dead yet.  But watch for further reports.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On noita terkkareita ollut ihan yliopistosairaalan valvontaosastolla töissä. Kyllä tässä hoitajatilanteessa työnantaja palkkaa kaikki halukkaat.  :-X

Ja on ne ihan hyvin alkukankeuden jälkeen pärjänneetkin....  :o monilla saikkareilla on enempikin vaikeuksia ollut päästä kiinni/kärryille hommiin...

Saahan nykyajan terkkarit kaksoispätevyyden eli ovat Th/Sh (AMK)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan hyvin olen itte saanut duunia heti päivystyksestä lähtien. Perehdytys kun on tapreeks hyvä, niin kaikesta selviää. Luulisin. :nauraa:

Jos vasara on ainoa työkalu, niin kaikki ongelmat alkavat näyttämään nauloilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Jokunen th/sh tullut vastaan ja ihan kivasti ovat pärjäilleet.Täällä päin huonosti terkkareille töitä niin ovat herkästi työllistyneet sitten sairaanhoidon puolelle.Tosin monen th/sh:n suusta olen kuullut että paljon ovat joutuneet töissä opettelemaan, ettei koulutus tarjonnut riittävää,"turvallisuuden tunteen" luovaa pohjaa.Monia heistä luonnollisesti harmittaa, kun eivät ole töihin päässeet sinne mikä ollut koulutuksessa haaveena.

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nykyiseen terkkari koulutukseen kuuluu sairaanhoitajan pätevyys, eli terkkari on periaatteessa opintokokonaisuudessaan pätevämpi kuin sairaanhoitaja! koulutus kestää muistaakseni ½ vuotta pitempään.

Huomisen menestys tehdään tänään !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nykyiseen terkkari koulutukseen kuuluu sairaanhoitajan pätevyys, eli terkkari on periaatteessa opintokokonaisuudessaan pätevämpi kuin sairaanhoitaja! koulutus kestää muistaakseni ½ vuotta pitempään.

Periaatteessa nimenomaan. Ja pätevämpi varmasti ennaltaehkäisevässä hoitotyössä, mutta kun mennään sairaanhoidon puolelle, olen sitä mieltä, että tavallinen sairaanhoitaja on siellä pätevämpi. Toki th voi oppia sairaiden hoitoa, tästä esimerkkinä työkaverini, joka suoraan koulun penkiltä tuli ppkl:lle töihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kisuliini

Mä olen työskennellyt keskussairaalassa sisuksilla ja kirralla ja olen terkka. Kukaan ei ainakaan tullut sanomaan että olisin huonommin työni tehny/tietämykseni ko. alueilta olis ollut huonompi. Kyllä se on tasan ihmisestä kiinni.  Nyt olen terkan töissä, mutta se oli mulle tosi hyvä kokemus että alkuun tein sh:n töitä. Olihan ennenkin niin että eka valmistuttiin sh:ksi ja sit erikoistuttiin terkoiksi. Terkat ei vaan yleensä ole erityisemmin kiinnostuneita akuuttihoitotyöstä. Tosin mun luokkakavereista yksi on teholla ja yksi leikkurissa että poikkeus vahvistaa säännön. Sitä paitsi nykyään uusilla terkoilla on tosiaan se sh AMK ja me vanhemmat ollaan voitu anoa opistotasoinen sh- läpyskä. Että jos intoa/kiinnostusta riittää niin sairaanhoitopuolelle vaan. Ja nyky tutkinnolla/uudella lainsäädännöllä terkka voi saada jopa sh:n viran! Tämänkin mä olen nähnyt ja tapahtui esh:ssa. Että näin! Ja minä terkka teen lisäksi oman työn ohessa välillä taitojani yllä pitääkseni keikkoja erikoissairaanhoidossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kisuliini

varmaan työpaikasta riippuen ja tarpeesta terkkari saa tehdä samoja juttuja ku sh ja jos ei osaa tai oo ennen tehnyt saattaa saada työpaikkakoulutuksena jonkun jutun? oonko yhtään oikeilla jäljillä?

Ja perehdytys tietysti on ihan lainsäätelemä juttu. Mut en ymmärrä mitä toimenpiteitä yms. on mitä terkkakoulutuksessa ei olis käyty mitä sh koulutuksessa on? Mulle koulutuksessa on opetettu kaikki samat jutut kun sh:llekin. Sh:t vaan luki sen vikan 1/2 v. jotain hallintojuttuja kun me opeteltiin rokotus ym. jutut.  Lisäksi niillä oli psykanjakso pidempi kun terkoilla, mutta muuta eroa ei meidän koulutuksessa ollut. Kyllä mä sen koulutuksen perusteella ilman mitään eri koulutuksia pystyin menee erikoissairaanhoitoon töihin. Toki joka erikoisala on omansa ja kun on lääketieteenluennoilla koulussa istunut niin jotain hajua oli niistäkin. Työ kyllä yleensä aika lailla opettaa. Mä en sellasta sh:ta tunnekaan joka handlais kaikki erikoisalat.

Muokkaus:lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

niin, meillä sh ja terkkari opiskelijat käydään samat harjoittelukentät läpi + terkkarit vielä omansa joten vasta valmistuneella sh/terkkarilla on samat hoidolliset lähtövalmiudet... Tietysti me sairaanhoitaja opiskelijat olemme tietysti motivoituneempia kunnialliseen ja niin palkitsevaan sairaanhoitoon, ennaltaehkäisyn tehkööt jokainen kansalainen itse, sen verran julkista kansanterveystyötä on tehty ja rahaa laitetaan joka vuosi paljon ennaltaehkäisevään hoitotyöhön erilaisten kamapanjoitten budjetteihin - puhumattakaan nykyisistä lukuisista projekteista joita tuntuu löytyvän joka kunnasta - kestävät sen puoli tai yhden vuoden ja sit unholaan.... ainakin näppärä tapa työllistää hetkeksi kunnan työttömiä.. joo nyt jo vähän lipes mutta yksi lempi aiheeni on nämä projektit ja niiden kriittinen analysointi ;)

Huomisen menestys tehdään tänään !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kisuliini mainitsi ihmetelleensä "mitä toimenpiteitä yms. on mitä terkkakoulutuksessa ei olis käyty mitä sh koulutuksessa on?". Tähän sen verran, että erona on juuri syventävät opinnot. Terkkari tuskin on ollut leikkurissa muuta kuin perusjakson ja taitaa päivystyspolit ja tehot olla myös aika tuntematonta seutua. Mutta niin se on (usein) tuntematonta myös sh:lle joka on syventynyt esim. mielenterveys puolelle ja päinvastoin. Varmaan oleellista on se mihin on suuntautunut ja mihin tämän jälkeen hakeutuu. Jarkko82:lle noista projekteista ja ennaltaehkäisevästä työstä sen verran, että mielummin puuttuu asioihin ennen kuin on paskat housussa. Toki löytyy projekteja joiden toteutus ontuu ja tavoittettavuus on heikko. Pääsääntöisesti onnistuneella ennaltaehkäisyllä ja tiedottamisella säästetään kauaskantoisesti valtavia rahasummia ja inhimillisiä kärsimyksiä. Hyvinä esimerkkeinä ehkäisy, rokotukset, päihdeongelmat (niihin puuttuminen ajoissa) jne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

...erona on juuri syventävät opinnot. Terkkari tuskin on ollut leikkurissa muuta kuin perusjakson ja taitaa päivystyspolit ja tehot olla myös aika tuntematonta seutua. Mutta niin se on (usein) tuntematonta myös sh:lle joka on syventynyt esim. mielenterveys puolelle ja päinvastoin. Varmaan oleellista on se mihin on suuntautunut ja mihin tämän jälkeen hakeutuu.
Phantom puhuu asiaa. Suuntaavat/syventävät opinnot ja niissä opitut teoriat ja suoritetut harjoittelut ovat ne jotka viime kädessä antavat valmiudet sairaanhoitajana (tai terveydenhoitajana) toimimiseen. Peruskentät ja -opinnot ovat kaikille periaatteessa samat, mutta ainakaan tehoille ei meidän koulussa menty vasta kuin syventävissä opinnoissa. Halua olis varmaan ollut aiemminkin muttei valmiuksia, ja monet paikat ottavatkin vasta viimevaiheen opiskelijoita juuri siitä syystä että kenttä palvelee molempia täysillä vasta kun perusasiat on hanskassa. Varmasti työ opettaa myös, enkä näe mitään vaikeutta siinä, että Th toimii vaikkapa perusterveydenhuollossa jollakin vuodeosastolla jos perusopinnoissa on tällaisissa paikoissa ollut. Ikävä kyllä siellä mistä minä valmistuin harjoittelupaikat menivät loppupeleissä aika pitkälle opiskelijan intressien mukaan vaikka tietyt määrät piti olla esim. erikoissairaanhoidon kenttiä. Kaikki eivät harjoitelleet mitenkään vaativissa paikoissa jolloin osaamisestakin saattoi jäädä jotain uupumaan.. Mutta onhan tosiaan terkkareilla kaksoispätevyys, joten saavat sairaanhoitajana toimia. Työnantaja viimekädessä päättää ketä palkkaa ja minkälaisiin hommiin riittää th:n suuntaavat opinnot.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen valmistunut terkkariksi keväällä ja tällä hetkellä oon töissä esh:ssa sisätaudeilla. Olihan se alkuun melkolailla rankkaa, sillä täytyi palautella mieliin sisuksien opit noin puolentoista vuoden takaa. (Silloin olin viimeksi harjoittelussa sisuksilla.) Viimeisimmät harjoitteluthan meillä oli terveydenhoito/neuvolapuolella. Kuitenkin alkukankeuden jälkeen olen mielestäni päässyt hyvin sisään sh:n hommiin ja ihan ok palautettakin olen saanut. Meidän valmistuneesta th-ryhmästä suurin osa on sh:n hommissa, sillä th:n töitä vähemmän tarjolla on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
niin, meillä sh ja terkkari opiskelijat käydään samat harjoittelukentät läpi + terkkarit vielä omansa joten vasta valmistuneella sh/terkkarilla on samat hoidolliset lähtövalmiudet... Tietysti me sairaanhoitaja opiskelijat olemme tietysti motivoituneempia kunnialliseen ja niin palkitsevaan sairaanhoitoon, ennaltaehkäisyn tehkööt jokainen kansalainen itse, sen verran julkista kansanterveystyötä on tehty ja rahaa laitetaan joka vuosi paljon ennaltaehkäisevään hoitotyöhön erilaisten kamapanjoitten budjetteihin - puhumattakaan nykyisistä lukuisista projekteista joita tuntuu löytyvän joka kunnasta - kestävät sen puoli tai yhden vuoden ja sit unholaan.... ainakin näppärä tapa työllistää hetkeksi kunnan työttömiä.. joo nyt jo vähän lipes mutta yksi lempi aiheeni on nämä projektit ja niiden kriittinen analysointi :)
Äläs sano että sh opiskelijat on motivoituneimpia... Itselläni oli juuri niin, että terkkariopinnot eivät kiinnostaneet juurikaan, sen sijaan sairaanhoidollinen puoli sai mun panostuksen. Ja sitä hommaa teinki koko opiskeluajan. Ennaltaehkäisy on toki tärkeä asia, mutta kyllä joskus tuntui, että ei ne kaikki ihmiset voi olla näin idiootteja, kun itsestään selvyyksiä pitää opetella niille kertomaan.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olisin varmaan paljon huonompi terkkari kuin sh, vaikka terkkarin kouutus onkin (ja siinä se sh:n koulutus saatu sivussa). Tosiaan ne terkkarin hommat ei mua juuri napannut, ja ihan tarkoituksella hakeuduin koko opiskelujen ajan sh:n tehtäviin, ja niitä teen edelleen. En miellä itseäni yhtään terveydenhoitajaksi... Töitä on ihan hyvin tarjolla, on pyydetty jopa teholle sh:ksi vaikka en ollut valmiskaan vielä. Toki en sinne suostunut, opetellaan nää perusasiat ekaksi kunnolla... Jossain vaiheessa opintoja olisin halunnut vaihtaakin sh puolelle, kun huomasin ettei terkkajutut kiinnosta, mutta se ei ollutkaan mahdollista. Samat opinnot oli käyty läpi, mut alusta olis pitänyt aloittaa... Opiskelin sit itekseni aika paljon mm. sis-kir ja ensihoito juttuja, mitkä mua kiinnosti, ja sen oon edestäni löytänyt, positiivisessa mielessä tietty. En mä silti niitä terkkariopinnoissa opetettuja juttuja pois antais, on niistäkin hyötyä ollut (esim. ea:ssa odottavien äitien kanssa ym) mut ei se silti oo mun juttu enkä mä sinne varmaankaan hakeudu.. Sitä koppihoitoa sain harjoitteluissa ihan tarpeeksi. :) Niistä toimenpiteistä, ei mulle ainakaan oo tullut sellasia vastaan, mistä olisin voinu sana et kun koulussa ei oo opetettu. Ihan oon työelämässä opetellut kaikenlaisia toimenpiteitä, ja kuitenkin on joku tuntuma asioihin, vaikka sitä ei olis ite tehnytkään. Riippuu ihan siitäkin mistä asioista on ollut kiinnostunut opiskeluaikana.meillä muuten ei sh:lla ollut ollenkaan poli harjoitteluita, terkat vaan oli sekä perusterv.huollon että esh:n poleilla harjoitteluissa. Vähän outoa... Tyhmää oli se, että meistä osa olis halunnut päivystyspolille, mut sinne ei päässyt, vaikkakin saman vaiheen opiskelijoita oli siellä töissä, samoin ku lh opiskelijoita... Ja leikkurissa tosiaan oltiin se perusjakso vain. Mut eihän sinne taida ees päästä juuri muut ku anestesiaan suuntautuneet sh:t?? Täällä päin ainakin oli niin ja niilläkin ½vuoden tiukka perehdytys.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Terveydenhoitaja saa sairaalassa todella paljon tietoa sairaan ihmisen hoidosta jota voi sitten muistella kun toimii yksin avopuolen työpisteessä.

On lääkehoitoa , haavahoitoa, tutkimuksia ym ym.

Jotta pystyy hyvin toteuttamaan  ennaltaehkäisevää terveydenhoitoa, täytyy olla hyvä pohja sairauksien hoidosta.

Meiltä lähti yksi nuori terveydenhoitaja kotipuoleensa vanhainkodin vastaavaksi hoitajaksi, johon nimen omaan oltiin etsitty terveydenhoitajaa. Terveydenhoitaja, jolla on kokemusta sairaidenhoidosta voisi pitää sitä lisäarvona hakiessaan tointa.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

niin, meillä sh ja terkkari opiskelijat käydään samat harjoittelukentät läpi + terkkarit vielä omansa joten vasta valmistuneella sh/terkkarilla on samat hoidolliset lähtövalmiudet... Tietysti me sairaanhoitaja opiskelijat olemme tietysti motivoituneempia kunnialliseen ja niin palkitsevaan sairaanhoitoon, ennaltaehkäisyn tehkööt jokainen kansalainen itse, sen verran julkista kansanterveystyötä on tehty ja rahaa laitetaan joka vuosi paljon ennaltaehkäisevään hoitotyöhön erilaisten kamapanjoitten budjetteihin - puhumattakaan nykyisistä lukuisista projekteista joita tuntuu löytyvän joka kunnasta - kestävät sen puoli tai yhden vuoden ja sit unholaan.... ainakin näppärä tapa työllistää hetkeksi kunnan työttömiä.. joo nyt jo vähän lipes mutta yksi lempi aiheeni on nämä projektit ja niiden kriittinen analysointi ::)

Äläs sano että sh opiskelijat on motivoituneimpia... Itselläni oli juuri niin, että terkkariopinnot eivät kiinnostaneet juurikaan, sen sijaan sairaanhoidollinen puoli sai mun panostuksen. Ja sitä hommaa teinki koko opiskeluajan. Ennaltaehkäisy on toki tärkeä asia, mutta kyllä joskus tuntui, että ei ne kaikki ihmiset voi olla näin idiootteja, kun itsestään selvyyksiä pitää opetella niille kertomaan.

Täällä kanssa yksi terkkari jota ei voisi vähempää kiinnostaa terkkarin työt. Sh:n työt vei mennessään ja minulla on myös sh:n vakipaikka.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

niin, meillä sh ja terkkari opiskelijat käydään samat harjoittelukentät läpi + terkkarit vielä omansa joten vasta valmistuneella sh/terkkarilla on samat hoidolliset lähtövalmiudet... Tietysti me sairaanhoitaja opiskelijat olemme tietysti motivoituneempia kunnialliseen ja niin palkitsevaan sairaanhoitoon, ennaltaehkäisyn tehkööt jokainen kansalainen itse, sen verran julkista kansanterveystyötä on tehty ja rahaa laitetaan joka vuosi paljon ennaltaehkäisevään hoitotyöhön erilaisten kamapanjoitten budjetteihin - puhumattakaan nykyisistä lukuisista projekteista joita tuntuu löytyvän joka kunnasta - kestävät sen puoli tai yhden vuoden ja sit unholaan.... ainakin näppärä tapa työllistää hetkeksi kunnan työttömiä.. joo nyt jo vähän lipes mutta yksi lempi aiheeni on nämä projektit ja niiden kriittinen analysointi ;D

Äläs sano että sh opiskelijat on motivoituneimpia... Itselläni oli juuri niin, että terkkariopinnot eivät kiinnostaneet juurikaan, sen sijaan sairaanhoidollinen puoli sai mun panostuksen. Ja sitä hommaa teinki koko opiskeluajan. Ennaltaehkäisy on toki tärkeä asia, mutta kyllä joskus tuntui, että ei ne kaikki ihmiset voi olla näin idiootteja, kun itsestään selvyyksiä pitää opetella niille kertomaan.

Täällä kanssa yksi terkkari jota ei voisi vähempää kiinnostaa terkkarin työt. Sh:n työt vei mennessään ja minulla on myös sh:n vakipaikka.

Kiva tietää etten ole ainut joka on tympääntynyt terkka puoleen... Nykyisessä työssä mulle on toki ollut paljon hyötyä terkkapuolen jutuista kun on odottavista vauvoihin ja siitä vaareihin ja kuolleisiin..  ;D Vähä enemmänki hyötyä olis voinu olla jos olis ollut tunneilla hereillä.  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Äläs sano että sh opiskelijat on motivoituneimpia... Itselläni oli juuri niin, että terkkariopinnot eivät kiinnostaneet juurikaan, sen sijaan sairaanhoidollinen puoli sai mun panostuksen. Ja sitä hommaa teinki koko opiskeluajan. Ennaltaehkäisy on toki tärkeä asia, mutta kyllä joskus tuntui, että ei ne kaikki ihmiset voi olla näin idiootteja, kun itsestään selvyyksiä pitää opetella niille kertomaan.

Täällä kanssa yksi terkkari jota ei voisi vähempää kiinnostaa terkkarin työt. Sh:n työt vei mennessään ja minulla on myös sh:n vakipaikka.

Kiva tietää etten ole ainut joka on tympääntynyt terkka puoleen... Nykyisessä työssä mulle on toki ollut paljon hyötyä terkkapuolen jutuista kun on odottavista vauvoihin ja siitä vaareihin ja kuolleisiin..  :) Vähä enemmänki hyötyä olis voinu olla jos olis ollut tunneilla hereillä.  ;)

Hahaa, selkeesti siis se on meidän opettajien keksintöä, että "enpä oo koskaan kuullu th-opiskelijasta joka päättäs halutakin "pelkäks" sh:ks". Luulin olevani outolintu kun pääsin "terkkariopiskelijoiden ylevään joukkoon" ja nyt "heitän tulevaisuuteni ja tämän loistavan mahdollisuuden hukkaan".  :P Tyhmä minä, mutta kiva sille sh-opiskelijalle, joka toivottavasti saa mun opiskelupaikan kunhan vaihdan tonne sh-porukan mukaan.

Niin, siis kaikella kunnioituksella terkkareita kohtaan. Sinänsä terkkarin työ on tärkeetä ja hyvä että se jotakuta kiinnostaa. Lähinnä miuta vaan huvittaa se asenne johon oon joidenkin kohdalla törmänny ku oon sv:n vaihdosta kyselly.

Anteeksi, tää tais mennä vähän ot:ks..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Vääntöä ilmassa.. Itsekin th/sh opiskelija ja samoin kuin monella muulla, itsellänikään ei tuo th sinänsä nappaa, mutta koska saan kaksois pätevyyden, niin eihän se oppi kuitenkaan haitaksi ole. Samalla lailla saan sairaanhoitajan paperit ja vielä puoli vuotta lisää opetusta.. En ymmärrä miksi luullaan että th ei pärjäisi sairaalassa, kun sama ja vieläpä ihan yhtä pitkä sairaanhoitaja koulutus takana..  Ihan sama, minä aion pyrkiä työllistymään akuuttipuolelle, sillä niitä hommia jo lähärinä opiskelujen ohella teen. Ja ps. Työnantaja tykännyt mun koulutussuunnitelmista, vaikkakin teen melkoisen poikkeuksen kun tuolla koulutuksella näitä hommia teen..  ;)

Voisitko toistaa, mitä sanoit sen jälkeen kun olit sanonut:

”nyt kuuntele hyvin tarkkaan” ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ymmärrä miksi luullaan että th ei pärjäisi sairaalassa, kun sama ja vieläpä ihan yhtä pitkä sairaanhoitaja koulutus takana.. 

Koska ei ole sama eikä yhtä pitkä sairaanhoitajakoulutus takana. Sh-perusopinnot ovat kaikille samat mutta vuoden (vai onko se puolitoista?) kestävässä ns. syventävässä/suuntaavassa vaiheessa sh:t vahvistavat sairaanhoidollista osaamistaan valitsemillaan osa-alueilla sillä aikaa kuin th:t suuntaavat terveydenhoitoon. Siinä vissi ero.

Kyllä moni th pärjää sairaalassa ja hyvin, mutta usein th:t tarvitsevat juuri lyhyemmän sh-koulutuksen takia enemmän perehdytystä, etenkin erikoissairaanhoidossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ymmärrä miksi luullaan että th ei pärjäisi sairaalassa, kun sama ja vieläpä ihan yhtä pitkä sairaanhoitaja koulutus takana.. 

Jos sairaanhoitaja ei voi olla terkkarin hommissa niin ei terkkarikaan voi olla sairaanhoitajan hommissa ilman lisäkoulutusta. Mitä ihmeen järkeä on erikoistumisopinnoissa, jos niillä ei ole mitään merkitystä? Meillä oli kaikille yhteisiä opintoja 2,5 vuotta, jonka jälkeen tuli vuoden erikoistumisopinnot. Ja kyllä se kaikista suurin anti tuli juuri sen viimeisen erikoistumisvuoden aikana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Meillä ainakin th:t ja sh:t opiskelee yhdessä tismalleen samat opinnot siihen saakka kun sh:t valmistuu. Sen JÄLKEEN th:t jatkaa vielä th opinnot perään. Eli en käsitä miksi ei th voisi työskennellä sh:na?  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...