Jump to content
MAINOS

USA:n muuttamassa ja töihin sairaanhoitajaksi, "kohtalontovereita"?


Lau__ra

Recommended Posts

Hei!

Olen tätä sivustoa selaillut jo jonkin aikaa ja haeskellut kokemuksia ja vinkkejä sairaanhoitajaksi jenkkeihin menemisestä. Ja lopulta rohkaistuin kirjoittelemaan ja kuullostelemaan itsekkin..

Olen mieheni kanssa muuttamassa nyt syksyllä Kaliforniaan. Hakemukset on vetämässä visa screenissä ja board of nursingissä eli töihin on tarkoitus mennä jahka kaikki paperisota käyty läpi :)

Onko "kohtalon tovereita". Kuulisin mielelläni kokemuksia ja mahdollisesti tutustuisin ihmisiin jotka samassa tilanteessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Moi!

Tervetuloa joukkoon! :)

Onhan meitä! Jos luet läpi noita edellisiä juttuja niin sieltä löytyy melko lailla juttua muiden tilanteista/kokemuksista. Oletko jo suorittanut Nclexin?

Oletko menossa rekr.firman kautta vai ns omatoimisesti? Mille erikoisalalle?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei tervetuloa! Mehän täällä ollaan Aloen kanssa viestitelty ja joskus Mobitzkin on langoilla. Mulla on ihan oikeen lisenssi nyt! Ja Tiistaina työhaastattelu yhden sairaalan kanssa *tuho-osastolle*...  ;)arggh.... melkeen entsyymit tässä nousee - paljon enemmän jännitää kun NCLEX, muuten. Kuinka muuten Aloen lukemiset... saitko istukan kerrokset selväksi?

Toivottavasti meitä löytyy enemmänkin!Te taidatte kaikki muut olla lähdössä 'perheineen' ja mä taidan olla ainoo joka on ihan *sekasin* ja lähdössä yksin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi !

ONNITTELUT Ambien lisenssistä! Pidän sulle peukkuja haastatteluun  :-X

Perässä tullaan! En anna istukan kerrosten tulla mun ja lisenssin väliin..  Opiskelen ahkerasti päivittäin ja alkaa homma vähitellen edistymään.. siitä harjoittelusta tulee vähän niinkuin pakkomielle..pakko saada "daily fix" Nclex kysymyksiä.. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Board of nursingilta ei ole vielä tullut lupaa osallistua nclexiin, mutta ihan hyvä kun on tuo saundersin kirja vielä vaiheessa (puolivälissä kahlataan). En käytä rekryfirmoja eli ihan itse kaikki tehty.. tappotahdilla lähettetty lippua ja lappua :)

Mihin päin usaa olette lähdössä? Meillä lähtö San Diegoon lokakuun puolivälissä. Mukaan lähtee siis mies ja kaksi koiraa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi!

Teillä onkin jo noin pian muutto edessä!  :P Ja melkoisen mukavalta vaikuttavalle alueelle!

Onko miehelläsi jo työpaikka valmiina? Meidän tapauksessa lähdetään minun työni kautta eli siitä riippuu mihinpäin päädytään ja mies hakee sitten töitä kun tiedetään tarkemmin. Haaveillaan ainakin paremmasta ilmastosta ja isommasta kaupungista..

Kiva kuulla että muutkin uskaltautuu matkaan isommankin porukan kanssa, eli että lemmikitkin pääsevät mukaan  ;) Aloin jo ajatella että oonko ainut.. :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi! Edistytään - mä sain kaksi puhelinhaastattelua tehtyä ja olen lähdössä tapaamaan toista niistä. Se on itärannikolla ja isossa kaupungissa. Kyllä niitä näköjään on ottajia, mulle alkaa nyt tulla tärppejä vaiika ensin oli hiljaisempaa.

San  Diego on muuten kiva kaupunki. Olin siellä kahdesti joskus kymmenen vuotta sitten. Kannattaa opetella espanjaa :P!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Terve kaikille!Onpa palsta mennyt hiljaiseksi ..onko kaikki lomilla vai työkiireetkö ne pitää teitä muualla.. Ambien- oletko jo ollut reissussa? Täällä peukalot puutuu kun ne on olleet sulle pystyssä ;DMites Lau_ra, oletko saanut Nclex luvan Bonilta? Teillä varmaan on jo jännät paikat kun ollaan jo elokuun puolivälissä.. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hiljaista tosiaan on.. ainakin boardin suunnalta. välillä oikein nyppii kun ei saa sieltäpäin mitään tietoa miten asiat etenee.. CGFNS:llä on niin mukavasti kun saa netissä seurata oman hakemuksenasa etenemistä. tosin onpahan näillä palveluilla sitten hintaeroa boardin reilusta satasesta melkein 500 taalaan!!Muutto tosiaan alkaa häämöttää.. itse asiassa mies tuossa fedex varten pakkailee rahtia parasta aikaa :)Onko kukaan menossa Californiaan?? Olisi kiva tutustua paremmin.. Ja muutenkin kaikkiin "kohtalontovereihin" eli mieluusti saa laittaa vaikka mailia:lau__ra@hotmail.com

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kalifornia on meillä tavallaan ykköstoivomus, ainoa mikä mietityttää on se miten kallista siellä voi olla asuminen. Mutta ilmastohan on ihan voittamaton! Ja vapaa-ajalla on tosi paljon valinnanvaraa mitä sitten haluaakin tehdä. Lau_ra, laitan sulle privaviestiä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hei ma oon taalla taas - oon valilla kurkkinut mutta kun kukaan ei ole puhunut mitaan oon pysynyt hiljaa. Huomasin etta viimeksi taas unohdin kirjautua ulos ja nakojaan oon ollut langoilla kauemminkin.Itarannikko havisi lansirannikolle ja nayttaa silta etta olen lahdossa kaliforniaan! Palkka SF alueella oli melkeen kaksinkertainen ja tiedatte nyt kun taalla on naita palkkoja nostellut niin liksa on *issue*, ei voi mitaan. Koko Aloe olet saanut ATTn NCLEXia varten? Mulla oli toinen juttukin josta olis kiva *haastella*, laitan privana.Lau_ra, onko sun hakemus CABONille? Niilla on aika pitkat prosessointiajat ja jopa tulosten julkaiseminenkin kuuluu kestavan kuukauden. Kun sa olet sitten jo siella niin sulla varmaan on siina vaiheessa SSN, CABON ai anna lisenssia ilman sita. Arnoldilla on tiukat periaatteet... ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi!Odotellaan ATT:ia, paperit on "sisällä" ja opiskelu jatkuu..pienet aivosoluni on ihan rasituksesta kankeet ;) Aika kuluu NIIN hitaasti..Mutta tulokset alkaa pikkuhiljaa paranemaan, eli kyllä siitä Nclexistä läpi päästään! Vaikka kieltämättä kävi mielessä että jonkun asteista sadismia on niiden henkilöiden mielissä jotka noita Nclex kysymyksiä työkseen kirjoittelee :nauraa:Laitoin sulle Ambien privan tulemaan..Kaliforniasta täälläkin haaveillaan..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nythan me ollaan langoilla samaan aikaa. Tuli muuten mieleen, etta kannattaa ehdottomasti investoida Elsevierin Mosby CAT simulaattoriin. Se maksaa jonku 40 USD ja sa voit palata sinne tekemaan simuloituja NCLEXeja ja se toimii ihan niinkun NCLEX eli sun performanssista riippuen se jatkaa kysymyksia kunnes se pystyy paattelemaan sun tason. Siina oli mun mielesta vahan vaikeampia kysymyksia kun Saundersilla. Tai ehka se oli kun ma taoin niita Saunderseja niin paljon, etta ma ihan puuduin niihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...