Jump to content
MAINOS

Rokotukset työanantajan maksamana


Vieras: Kehäkukka

Recommended Posts

Vieras: Kehäkukka

heippa,

haluisin tässä tiedustella kuinkahan helposti työterveyshuolto antaa hepat. ym erikoisrokotuksia työntekijöille niin että työnantaja maksaa sen? aika monessa paikassahan joutuu hoitamaan hepat. /eristyspotilaita.

Keikkalaisethan niitä ei saa mutta kuis määräaik./vakkarit, oletteko saaneet rokotuksia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

heippa,

haluisin tässä tiedustella kuinkahan helposti työterveyshuolto antaa hepat. ym erikoisrokotuksia työntekijöille niin että työnantaja maksaa sen? aika monessa paikassahan joutuu hoitamaan hepat. /eristyspotilaita.

Keikkalaisethan niitä ei saa mutta kuis määräaik./vakkarit, oletteko saaneet rokotuksia?

Meillä saa B-hepatiittirokotuksen kun on puolen vuoden tai yli työsopimus. Somatiikan puolen hienouksista en tiedä sitten. Influenssarokotteet saa myös halutessaan.

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikki Turkulaiset lääketieteen opiskelijat saa oppilasterveydenhuollosta ilmaiseksi AB-hepat.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä saa noi rokotukset jos on taloon jäämässä, en kyllä kysellyt että onko työsopimuksen pituudella tai osastolla väliä.

K-SSHP antoi rokotukset jos oli yli puoleksi vuodeksi sopparia, ja jos osasto oli sellainen missä hepatiittiverta joutui sietämään. Eli esmes leikkuri.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en oikein ymmärrä miten hoitohenkilökunnalta voidaan pihdata tarpeellisia rokotuksia. Etenkin kun niitä rokotteita saa tilattua osastolle, ja kukaan ei niiden perään kysele onko pistetty potilaaseen vai esim kesäsijaiseen.

En siis kehota asiassa olemaan liian omatoiminen, mutta tiedän tuollaistakin tapahtuneen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä ainakin VSSHP:ssa sanoisin olevan aika tarkkoja ton suhteen. Jokainen ns. tartuntatautilakiin perustuva lääkkeen anto kirjataan satana kappaleena... On aika harvinaista, että osastolla annettaisiin mitään rokotuksia!

Toiseksi kaikilta TurkuAihin hyväksytyilta vaaditaan ennen lopullista hyväksymistä T-todistus (soveltuva terveydentila) sekä rokotuskortti B-hep rokotuksineen.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

B-hepatiittirokotukset saa meidän puljussa työterveyshuollosta vaikka heti kun töihin tulee vaikka tulis <6kk:nkin sijaisuuteen. Paikka on sellainen jossa ne rokotukset tulee ihan tarpeeseen!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sijaisena yksityisellä, ja heti kehotettiin ottamaan Engerixit työnantajan piikkin (kirjaimellisesti). :-X Mutta sairaanhoitopiirillä turha odottaa sellaisia.

Jos vasara on ainoa työkalu, niin kaikki ongelmat alkavat näyttämään nauloilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Mun työnantaja maksoi hepatiittirokotukset heti työsuhteen aluksi :D Mutta mutta...kuinkas monella työpaikalla on tänä syksynä tullut suositus influenssarokotteen ottamisesta? Aiotteko ottaa?

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun työnantaja maksoi hepatiittirokotukset heti työsuhteen aluksi :D Mutta mutta...kuinkas monella työpaikalla on tänä syksynä tullut suositus influenssarokotteen ottamisesta? Aiotteko ottaa?

Mulla samoin meni työpaikan piikkiin hebarokotukset!

Mut missäpäin työntekijöille influenssarokotteet annetaan?

Itse en ole sellasesta kuullutkaan.

Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä.

Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla samoin meni työpaikan piikkiin hebarokotukset!

Mut missäpäin työntekijöille influenssarokotteet annetaan?

Itse en ole sellasesta kuullutkaan.

Hepatiitti B-rokotuksen ja Influenssarokotuksen saa meillä Meilahdessa päivystys ja valvontaklinikalla ilmaiseksi.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hepatiitti B-rokotuksen ja Influenssarokotuksen saa meillä Meilahdessa päivystys ja valvontaklinikalla ilmaiseksi.

Meillä vielä A-hepatiittikin annettiin noiden lisäksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Influenssa koko TYKSin henkilökunnalle ilmaiseksi. Nimi listaan.

muoks* Toki influenssankin saa ilmaiseksi mutta rokotuksesta nyt puhuin  :D

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hepatiitti B-rokotuksen ja Influenssarokotuksen saa meillä Meilahdessa päivystys ja valvontaklinikalla ilmaiseksi.

Meillä vielä A-hepatiittikin annettiin noiden lisäksi.

Eipä anneta enää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitäs kontraindikaatioita on influenssarokotteen antamiselle? Kertookas joku joka noiden kanssa enemmän pelaillut...

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä päivitin tossa vähän aikaa sitten B-hepatiittirokotteeni työnantajan piikkiin. Influenssapiikinkin olisin saanut, mutta kieltäydyin.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paras(pahin) rokotussatsi mitä olen saanut työnantajalta: Hep A ja B. kolera, keltakuume,malaria,lavantauti,rabies,polio ja jäykkäkouristus. Ja kaikki saman päivän aikana. Oli muuten kroppa hieman ihmeissään pari päivää. Varsinkin tuo kolera pisti suolet suoraan.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Influenssapiikinkin olisin saanut, mutta kieltäydyin.

Minä hain tänään. Olen ottanut sen joka vuos.

Meillä tuo influenssarokotushomma ei oikein ole itselleni vielä auennut. Lista oli seinällä että ketkä haluaa, ja nyt ne ovat saapuneet osastolle. Eli tuolla lääkekaapissa on, saa hakea ja ruksata nimen listaan. Mutta kun vähän jäänyt epäselväksi että saako sen ite tökätä vai mennäänkö tohon käytävälle riviin ja joku piikittää sarjassa.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä taisi olla ohje,että yksiköt itse hoitavat rokotuksensa.Kävin KTL:n sivuilla eikä siellä ollut muuta mainintaa kontraindikaatioista kuin kananmuna-allergia tai vakava reaktio aiemmasta rokotuksesta.Ei kai sitten muita vasta-aiheita?

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ekks:ssa saa jokainen työntekijä influenssarokotteen ja ainakin psyk. puolella työskentelevät B-hepatiittirokotteen.

Itsevarmuuden lisääntyessä virheen todennäköisyys kasvaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Ja B-hepsku rokotuksesta vielä erikseen, otetaanko jossain kontrollinäytteitä rokotetuista, eli tarkistetaan että vasta-aineet on nousseet?

Ei oteta vasta-aineita rutiinisti HUS:ssa ainaskaan. Multa otettiin ne siinä vaiheessa vasta kun oli käynyt veritapaturma.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Multa otettiin ne siinä vaiheessa vasta kun oli käynyt veritapaturma.

No miten oli?

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...