Jump to content
MAINOS

työhöntulotarkastus/määräaikaistarkastus


Vieras: Kehäkukka

Recommended Posts

Vieras: Kehäkukka

onko tietoa kuinka usein hoitoalalla käydään työterveyshuollossa terveystarkastuksissa?

niistä kun ei tule kutsua vaan pitää olla omatoiminen ja pitää itse huolta. Sehän on lakisääteinen että työnant. on maksettava + järjestettävä työterveyshuolto (jos on yli 10 työntekijää työpaikalla).

Milloin tarkastukset kuuluvat myös määräaik. työntekijölille? pitääkö olla ollut samalla työnantajalla esim. 6kk putkeen töissä jotta voi hakeutua tarkastukseen vai onko vain tarkoitettu vakituisille?

eikö niissä käyminen kuuluu työaikaan eli työvuorolistaan voi merkitä ylös ne tunnit jotka siellä kuluu (voi vierähtää monta tuntia labroineen, vastaanottoineen) ? Lasketaanko myös matka-aika mukaan? mielestäni yksit. TES (sosiaalipuolella) lasketaan myös matka-aika eli kun menen vapaa-ajallani tarkastukseen (matkaa yli 70km/suunta).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meillä ainakin on ollut niin, että jos on 6kk tai yli soppari niin sitten tarkastukseen. Jotain tyky-juttuja tulee aina silloin tällöin.

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä vakituiseen toimeen tulevat käyvät työhöntulotarkastuksessa.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siellä missä oon ollut, on ollunna tapana että yli 4kk sopparilla tarkastukseen. Ja seuraavan kerran sitten viiskymppisenä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kehäkukka

ainakin tiedän et raksalla työskenteleville kuuluu määräaik. tarkastus 5v. välein eli eiks hoitsuilla oo mitään säänn. terveystarkastus aikataulua? siinähän on hyvä käydä (kun ei maksa työntekij. mitään) ja otattaa vaik peruslabrat ym. Ja TULES vaivoja varten hyvissä ajoin huomatut sairaudet ym voidaan ennaltaehkäis. Ja kuuluuhan työterveyshuollon järjestää erilaisia kuntoutuksia. Niin ja saahan sieltä hakee vaikka rokotukset. Kuuluishan niidne tehdä myös erilaisia työhyvinvointi kyselyitä, ergonomia tarkastuksia jne. Eipä vaan oo viel tullut sellasta työterveyshuoltoa vastaan jolta näitä asioita ei saa tietoonsa kuin tenttaamalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ainakin tiedän et raksalla työskenteleville kuuluu määräaik. tarkastus 5v. välein eli eiks hoitsuilla oo mitään säänn. terveystarkastus aikataulua?

On. Niissä paikoissa missä oon ollu se menee töihin tullessa, 50v, 55v, 60v. Ja eläketarkastus. Kyllähän sinne saa ite ottaa yhteyttä jos alkaa selkää särkeä. Ja mulla hoituu työterveyden kautta reseptien uusinnat ja perussairauden seurantakin, vaikkei se vissiin työterveyslain mukaan heille kuuluis, kun ei ole työkykyyn vaikuttava juttu.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kehäkukka

ok, eli siis yleistä on et terveystarkastuksissa käydään 5v välein. Pitääpä siis pitää huoli et muistaa itse varata ajan. Työnantajallahan ei ole kain mukaan velvoitettu kuin maksamaan ennalataehk. terveydenhuolto eli terveystarkastukset jne. Sairaudenhoidon järjestäminen ja maksaminen on vapaaehtoista tai työnantaja saa rajata mitä suostuu maksamaan ja mitä ei.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...