Jump to content
MAINOS

Tehyn jäsenmaksu


Vieras: -tiiniz-

Recommended Posts

Taas tämä tuntee itsensä tyhmäksi.... Eli kysytäänpäs apua.

Teen keikkaa eri paikkoihin, joten liittyessäni Tehyyn valitsin sen vaihtoehdon, että maksan jäsenmaksun itse (se ei siis mene suoraan työnantajalta).

Kun nyt katson ansioerittelyä niin herää kysymys mistä summasta se 1,2 % pitää ottaa jotta saa sen Tehylle maksettavan summan? Noita eri rivejä kun on tuossa palkkakuitissa sen verran että meikäläinen menee ihan sekaisin kun tuntuu ettei noista asioista ymmärrä mitään....

Apuva  :) :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Lainaus suoraan TEHYn nettisivuilta

Palkkatyössä olevan Tehyn ammattiosaston jäsenen jäsenmaksu on 1,2 % kokonaisansiosta, eli kaikesta veronalaisesta tulosta, kuitenkin vähintään 6 euroa kuukaudessa. Jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen

Ts. koko tulosta (peruspalkka, kokemuslisät, vuorotyölisät) 1,2% ennen ennakonpidätystä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lainaus suoraan TEHYn nettisivuilta

Palkkatyössä olevan Tehyn ammattiosaston jäsenen jäsenmaksu on 1,2 % kokonaisansiosta, eli kaikesta veronalaisesta tulosta, kuitenkin vähintään 6 euroa kuukaudessa. Jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen

Ts. koko tulosta (peruspalkka, kokemuslisät, vuorotyölisät) 1,2% ennen ennakonpidätystä.

Juu, olen lukenut tuon. Mutta tarkoittaako se siis 1,2 % siitä summasta joka mulla näkyy rivinä 'rahapalkka'?

(Sen alla löytyy rivit 'ennakonpidätys' ja 'pidätykset', ja viimeisenä 'maksettava yhteensä' (joka siis on 'rahapalkka' miinus 'ennakonpidätys' ja 'pidätykset').

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lainaus suoraan TEHYn nettisivuilta

Palkkatyössä olevan Tehyn ammattiosaston jäsenen jäsenmaksu on 1,2 % kokonaisansiosta, eli kaikesta veronalaisesta tulosta, kuitenkin vähintään 6 euroa kuukaudessa. Jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen

Ts. koko tulosta (peruspalkka, kokemuslisät, vuorotyölisät) 1,2% ennen ennakonpidätystä.

Juu, olen lukenut tuon. Mutta tarkoittaako se siis 1,2 % siitä summasta joka mulla näkyy rivinä 'rahapalkka'?

(Sen alla löytyy rivit 'ennakonpidätys' ja 'pidätykset', ja viimeisenä 'maksettava yhteensä' (joka siis on 'rahapalkka' miinus 'ennakonpidätys' ja 'pidätykset').

Rahapalkasta 1,2%

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta tarkoittaako se siis 1,2 % siitä summasta joka mulla näkyy rivinä 'rahapalkka'?

(Sen alla löytyy rivit 'ennakonpidätys' ja 'pidätykset', ja viimeisenä 'maksettava yhteensä' (joka siis on 'rahapalkka' miinus 'ennakonpidätys' ja 'pidätykset').

No oletettavasti tuo "rahapalkka" on palkkasi ennen ennakonpidätyksiä sekä muita vähennyksiä, joten juuri tuosta summasta lasket 1,2% ja sen maksat tehylle...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Vieras: -tiiniz-

Lisäkysymys:

miten toimitaan lisien kanssa jos nekin kerran ovat "jäsenmaksun alaisia" mutta ne maksetaan työntekijälle paljon myöhemmin kuin kuukauden peruspalkka?

Esimerkkitapaukseni:

Kesäkuun jäsenmaksun eräpäivä oli 15.7. ja maksoin sen. Kesäkuun lisät kuitenkin tulevat maksuun vasta nyt. Miten homma siis menee?

*taas kerran avuton... ;D*

:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: -tiiniz-
Lisäkysymys:miten toimitaan lisien kanssa jos nekin kerran ovat "jäsenmaksun alaisia" mutta ne maksetaan työntekijälle paljon myöhemmin kuin kuukauden peruspalkka?Esimerkkitapaukseni:Kesäkuun jäsenmaksun eräpäivä oli 15.7. ja maksoin sen. Kesäkuun lisät kuitenkin tulevat maksuun vasta nyt. Miten homma siis menee?*taas kerran avuton... :P*8)
Herättelen tätä kysymystä henkiin kun se vieläkin on ajankohtainen...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...