Jump to content
MAINOS

Effica,pegasos ym.


Vieras: smaragdi

Recommended Posts

Mites on, onko toi Pegasos yleisesti ottaen toooooosi hidas vai onko meillä vaan tosi rutkut koneet kaupungilta käytössä? Ne näyttää kyllä olevan vuodelta kivi ja miekka. Yleensä kun menen käyntiä kirjaamaan, ehtii keittää kahvit ja käydä vessassa ennenkun on asiakkaan tiedot avautuneet.

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 127
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Vieras: Student Midwife

Kotihoidon harjoittelussa pääsin kirjaamaan Pegasoksella tietoja. Tykkään räplätä koneita ja yleensä ohjelmien käyttö lutviutuu nopeasti. Tekemällä oppii.

Minkököhän takia noita ei voi harjoitella koulussa? Sen sijaan, että naidaan välimerkkejä joidnekin kirjallisten työn harjoitusten kanssa, niin olisi harjoitteludemot koululla ja käytäisiin ohjelmien perusperiaatteet läpi ja harjoiteltaisiin just leikkipotilaiden tiedoilla. Voisi tilailla kokeita ja sitten namiskaa painamalla ohjelma arpoisi tilatuille testeille vastaukset jne.

Ei pitäisi olla ylivoimaista ja olisi kaikkien edun mukaista, että opiskelijoilla olisi jokin käsitys ohjelmasta. En tiedä, minkä verran noita kustomoidaan per käyttöpaikka, mutta jotkut yhteiset namiskathan siellä pitää olla. Huonolla tsäkällä voi käydä niin, että opiskelija ei näe kertaakaan ei pegasosta ei Efficaa opintojen aikana. Itselläni oli tosiaan vasta sh-vaiheen harjoitteluista viimeisessä eli viidennessä pääsin näkemään Pegasos-ohjelman. Jos olisin tässä harjoittelussa joutunut yksityiseen palvelukotiin, niin ei olisi tätäkään pikakosketusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysymys EFFICA:n käytäjille! Millaisia kokemuksia teillä on Effica hoitokertomuksesta? Tarkoitan kirjaamisten tekoa WHOIKE:lle.

Meillä päivittäisten tarpeiden, tavoitteiden, keinojen, toteutuksen ja arvoinnin teko on koettu ajoittain ongelmalliseksi. Varsinkin kun kyse on psykiatrian pitkäaikaispotilaista. Myös toimintaluokitusten pilkominen on tuottanut päänvaivaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minkököhän takia noita ei voi harjoitella koulussa? Sen sijaan, että naidaan välimerkkejä joidnekin kirjallisten työn harjoitusten kanssa, niin olisi harjoitteludemot koululla ja käytäisiin ohjelmien perusperiaatteet läpi ja harjoiteltaisiin just leikkipotilaiden tiedoilla. Voisi tilailla kokeita ja sitten namiskaa painamalla ohjelma arpoisi tilatuille testeille vastaukset jne.

Meilläpäin koulu on vast'ikään ostanut käyttöoikeudet tuohon Effican harjoitusohjelmaan. Täällä melkein kaikki laitokset ovat siirtymässä/siirtyneet Effican piiriin, joten väistämättä opiskelijat "törmäävät" siihen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos eivät opasta sinua kirjaamaan niin ehkä ehtivät sitten tehdä sen puolestasi ;)

Ehkä ketjun aloittaja on jo päässyt sisälle ohjelmaan, kun itse vasta syvennyin ko:hon syksyllä kahden päivän pikakoulutuksella.

Tuota JKKK:n viestiä vain jäin miettimään, että onkohan joka paikkakunnalla omat henk. koht tunnukset käytössä?  -vai miksi saa kirjata toisen puolesta. Meillä se on ehdottoman kiellettyä  :)

Tässähän en tokikaan tarkoittanut että joku kirjaisi toisen tunnuksilla... (poikkeuksena tietenkin opiskelijat, joilla ei omia tunnuksia ole vaan heille "avataan kone".heidänkin kirjaukset tietenkin hyväksyy se jonka tunnuksilla effica on avattu.)

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässähän en tokikaan tarkoittanut että joku kirjaisi toisen tunnuksilla... (poikkeuksena tietenkin opiskelijat, joilla ei omia tunnuksia ole vaan heille "avataan kone".heidänkin kirjaukset tietenkin hyväksyy se jonka tunnuksilla effica on avattu.)

Jep jep, käytännöt on siis kovinkin kirjavanlaiset ja tietty toimipaikkakohtaisestihan mietitään miten menetellään. JA kaikkihan maksaa! Niin myös meillä sijaisille annettavat "omatkin tunnukset", josta pienoista kädenvääntöä lie pitinivätte...

Pääasia, että homma hoituu ja "posti kulkee"  :) .

Jaanu sanoo; " ja elämä jatkuu..."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pegasosta olen käyttänyt n.2 vuotta ja ihan lumiukkona tipahdin koneen ääreen uuteen duuniin tullessa. Opastusta sain noin 15 minuuttia ja sillä pääsi alkuun, loput olen oppinut duunikavereilta ja itse kikkailemalla. Ei siellä mitään katastrofia saa aikaan. Tarkkana kannattaa olla siinä, että kirjaa omilla tunnuksilla, kun välillä on samalla koneella useammat auki. Nyt olen opetellut uusimman version Pegasoksesta itse ja yllätys nyt siihen saa koulutustakin.Tää uusi versio on paljon hitaampi ku entinen, toivottavasti uutuuden kankeutta. Se hyvä siinä on ettei pääse vahingossa poistumaan tallentamatta niinku edeltäjissään. Moni kirjaaminen on mennyt sen vuoksi uusiks. Rohkeasti vaan kaikki ohjelmien kimppuun, kun kerran tännekin osaatte kirjoittaa. :D

Koskaan ei ole liian myöhäistä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Kysymys EFFICA:n käytäjille! Millaisia kokemuksia teillä on Effica hoitokertomuksesta? Tarkoitan kirjaamisten tekoa WHOIKE:lle.

Meillä päivittäisten tarpeiden, tavoitteiden, keinojen, toteutuksen ja arvoinnin teko on koettu ajoittain ongelmalliseksi. Varsinkin kun kyse on psykiatrian pitkäaikaispotilaista. Myös toimintaluokitusten pilkominen on tuottanut päänvaivaa.

Minuakin kiinnostaisi kovasti kokemukset Whoiken käytöstä. Täälläpäin alkoi pilotointi ko. lehden käytön tiimoilta ja se vaikutti äkkivilkaisulla ihan kaamealle.

Itsevarmuuden lisääntyessä virheen todennäköisyys kasvaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onkos Mirandaa kukaan käyttänyt?tosi monimutkaista ja stressaavaa :P

Eipäs ole :)

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on Miranda tulossa juuri käyttöön. Jokainen uus ohjelma kai vaikuttaa ensin monimutkaselta, kun on jotain muuta tottunut käyttämään. Mulla oli edellisessä työpaikassa käytössä Pegasos. Opetteluvaiheessa työntekokin on tietysti tosi hidasta, mutta onpa hyvä syy lepuuttaa kansliassa hetken aikaa jalkoja, kun koneen kanssa säätää...  :P

Pegasoksen kanssa osastolla haittasi enemmän se päällekkäinen kirjaaminen kuin itse ohjelman opettelu, kun lääkärit vaati paperikansiakin pidettävän ajan tasalla. Turhaa työtä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onkos Mirandaa kukaan käyttänyt?tosi monimutkaista ja stressaavaa *nolona*

Eipäs ole :D

Juu Miranda on kaikkea muuta kuin monimutkainen

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei se kai sitten ole monimutkainen jos kerkeäis oikeasti perehtyä.Miks ihmeessä siinä on niitä valikkoja niin paljon .Ja miks ei voi kopsata suoraan otsikoita,aina pitää aloittaa alusta.

Entäs kun kierrolla tekniikka pettää,kuten kävi mulle,Miranda pois käytöstä koko talossa monta tuntia ja kiertomääräykset siellä.Onneks olin kaukaa viisas ja tupelsin omia muistilappuja,ois jääny muuten kiertomääräykset toteutumatta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meil on ollu tuol pilottikokeilussa joku uus pegasos.Sen tietokanta/pohja tulee käyttöön kaikissa suomen sairaaloissa jotka kuuluu siihen kirjaamisyhteistyö jadajadajadaan.Näbärä toi pegsu kyl on,hidas perhana.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla alkais nytten kesäkuun alussa Effican treenaaminen. Tosin, pieni pinta raapaisu siitä ohjelmasta jo on olemassa, mutta eiköhän siihen pääse syventymään ihan kunnolla parissa kuukaudessa. Itselläni on sellainen käsitys, että se on kyllä varsin helppo ja havainnollinen ohjelma. No ainakin niistä mitä itse olen käyttänyt.

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla alkais nytten kesäkuun alussa Effican treenaaminen. Tosin, pieni pinta raapaisu siitä ohjelmasta jo on olemassa, mutta eiköhän siihen pääse syventymään ihan kunnolla parissa kuukaudessa. Itselläni on sellainen käsitys, että se on kyllä varsin helppo ja havainnollinen ohjelma. No ainakin niistä mitä itse olen käyttänyt.

Joka osaa surffata netissä oppii Effican perusteet tunnissa. Tarkempi opettelu saattaakin sitten viedä päivän, pari... :D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meille pitäs tään vuoden aikana (viimein) tulla sähköseks potilastietojärjestelmäks Doctorex, saas nähdä. Ihan mukavan oloinen ohjelma olt se, mukavinta on se kun saadaan muokattua se juur sellaseks ko mitä me täällä tarvitaan/halutaan.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Effica on ihan hyvä ohjelma, silloin kun se toimii. Käyttö on melko yksinkertaista ja helppo oppia, jos vain osaa tietokonetta käyttää. Täällä ohjelma ollut käytössä vuodesta 2004 ja nyt nekin hoitajat, jotka vannoivat etteivät ikinä opi/opettele käyttämään ko. ohjelmaa, käyttävät sitä päivittäin työssään. Tosin ongelmiakin on ollut, yhteydet takkuilevat ja ohjelman toiminta on ollut erittäin hidasta ainakin täällä Kaakkois-Sauomessa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Liisa Ihmemaassa

Pagasos, oli ensimmäinen järjestelmä johon tutustuin. Ihan järjettömät määrät piti tehdä listoja ( olin välillä osastosihteerin sijaisena.) Effica aukesi paljon helpommin, kerran näytttiin tärkeimmät jutu ja loput opin itse.

Nyt syksyllä pitää ilmeisesti tutustua mirandaan, vai onko se sama asia kuin operon ? Salon aluesairaalaan ilm. pääsen työharjoitteluun.

Liisa Ihmemaassa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunteeko kukaan Mediatri-järjestelmää? Mä diggaan ainakin siitä, kätevän oloinen.

Tätä olen ainoastaan käyttänyt ja pidin itsekin! Tosin ei vertailukohdetta muusta ohjelmasta, joten tiedä sitten. Haittana koin lääkemääräysten kirjoittamisen. Jos kirjoitti koko lääkenimen niin ohjelma harvoin löysi yhtään vaihtoehtoa. Muutama alkukirjain toimi siis paremmin lääkettä hakiessa.

Mä käytin ennen Mediatria ja tykkäsin kovin. Selkeä oli ja kuvat helpotti käyttöä. Nyt on Effica käytössä ja kun osaa lukea niin kyllä sitäkin oppii käyttämään. Mediartissa on sellainen toiminto niissä lääkkeen määräämisissä, että voi valita millä haulla hakee lääkettä, esim kauppanimi vaikuttava aine tms. niin löytää eri tavalla. eikku

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunteeko kukaan Mediatri-järjestelmää? Mä diggaan ainakin siitä, kätevän oloinen.

Tätä olen ainoastaan käyttänyt ja pidin itsekin! Tosin ei vertailukohdetta muusta ohjelmasta, joten tiedä sitten. Haittana koin lääkemääräysten kirjoittamisen. Jos kirjoitti koko lääkenimen niin ohjelma harvoin löysi yhtään vaihtoehtoa. Muutama alkukirjain toimi siis paremmin lääkettä hakiessa.

Mä käytin ennen Mediatria ja tykkäsin kovin. Selkeä oli ja kuvat helpotti käyttöä. Nyt on Effica käytössä ja kun osaa lukea niin kyllä sitäkin oppii käyttämään. Mediartissa on sellainen toiminto niissä lääkkeen määräämisissä, että voi valita millä haulla hakee lääkettä, esim kauppanimi vaikuttava aine tms. niin löytää eri tavalla. eikku

Eikös se oo näin myös Efficassa??

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunteeko kukaan Mediatri-järjestelmää? Mä diggaan ainakin siitä, kätevän oloinen.

Tätä olen ainoastaan käyttänyt ja pidin itsekin! Tosin ei vertailukohdetta muusta ohjelmasta, joten tiedä sitten. Haittana koin lääkemääräysten kirjoittamisen. Jos kirjoitti koko lääkenimen niin ohjelma harvoin löysi yhtään vaihtoehtoa. Muutama alkukirjain toimi siis paremmin lääkettä hakiessa.

Mä käytin ennen Mediatria ja tykkäsin kovin. Selkeä oli ja kuvat helpotti käyttöä. Nyt on Effica käytössä ja kun osaa lukea niin kyllä sitäkin oppii käyttämään. Mediartissa on sellainen toiminto niissä lääkkeen määräämisissä, että voi valita millä haulla hakee lääkettä, esim kauppanimi vaikuttava aine tms. niin löytää eri tavalla. eikku

Eikös se oo näin myös Efficassa??

Saattaa se näin olla Effikassakin, mutta nyt olen töissä paikassa, jossa ei meillä ole muita oikeuksia kuin kirjata yhdelle sivulle ja tehdä labra pyynnöt. Eli en ole päässyt tutustumaan hienouksiin ohjelman ;D eikku

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt syksyllä pitää ilmeisesti tutustua mirandaan, vai onko se sama asia kuin operon ? Salon aluesairaalaan ilm. pääsen työharjoitteluun.

Miranda ja Oberon ovat molemmat Medicidatan ohjelmistoja, Miranda on sairauskertomusjärjestelmä ja Oberon potilashallinnon järjestelmä. Mutta kulkevat käsi kädessä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...