Jump to content
MAINOS

Effica,pegasos ym.


Vieras: smaragdi

Recommended Posts

Olen tutustunut työharjoittelussa noin 8 tuntia Pegasos-järjestelmään.En usko että sitä kiireessä mahdollisella tulevalla työpaikallakaan on aikaa perehdyttää.se ei ole helppo ja vakituisia on vähän kädestä neuvomaan varsinkin kun ei ole tietokonemestari.Ön hallussa vain pakolliset kirjoiyyamiset ja sähköpostit.Saattaa olla että en näiden pelkojen takia uskalla hakea edes töitä.Olisin valmis vaikka maksamaan jos sitä opetusta saisi yksityisesti tai tumpeloiden ryhmässä.Voi,voi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 127
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

On totta, että ei uusille työntekijöille monestikaan varata aikaa siihen, että joku kädestä pitäen ohjaisi/neuvoisi miten noita potilastietojärjestelmiä käytetään. MUTTA, aina (ainakin yleensä) kyllä kysyvää neuvotaan. Ei voi olettaa että kaikki osaa käyttää tietokoneita tai ko. järjestelmiä heti ja samantien. EI se sun työnhakua estä eikä hidasta. Älä ota stressiä ;D

Ihanaa, kohta pääsee nukkumaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan varmasti sulle neuvotaan käytössä olevan ohjelman perusjutut, vähintään. Ei niillä mitään ihmekikkailuja tarvitsekaan osata. Jos eivät opasta sinua kirjaamaan niin ehkä ehtivät sitten tehdä sen puolestasi ;D

Reippaasti vaan töitä kyselemään. Voithan kysäistä heti, kun töitä olisi tiedossa, että mikä ohjelma heillä on käytössä, ja ilmoittaa tarvitsevasi opastusta sen käyttöön jos on outo.  ;)

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan helppoja, SUOMENKIELISIÄ ja järjelle käypiä ohjelmia. Opit uutta aina tarpeen tullen, kun tulee uusi juttu eteen. Pegasos ja Effica on lähes prikulleen samanlaisia, idea siis sama. Oberon hieman erilainen.

Asennoidu valmiiksi asenteella, että kysymys ei ole turha, vaikka joskus siltä tuntuisikin ja joku antaisi jopa ymmärtää. Sinulla on oikeus saada apua jos tarvitset!

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uusille työntekijöille järjestetään aika ajoin aina koulutuksia ohjelmien käytöstä... Ja kysymällä selvii pitkälle! Ei kukaan varmasti jätä neuvomatta....  :)

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä Pegasos ja Effica myös ihan /c:stä. Mutta silti opin käyttämään ihan hyvin. Ja eikös joka paikassa oo sellaset ohjekansiot tai muut mistä voi tarkistaa??

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: örkki-mörkki

Onko muualla sellaista ongelmaa, että efficassa vastaukset jäävät kohdentumatta kenellekään? Eli kun lab. vastaukset eivät tule pyytäjälle suoraan, ja jos ei hoksata antaa soittoaikaa kokeista joiden vastaukset uupuvta, tuloksia ei kukaan enää kaipaile. Potilaatkaan eivät itse edes aina tiedä mitä verikokeita on pyydetty ja mitä vastattu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tutustunut työharjoittelussa noin 8 tuntia Pegasos-järjestelmään.En usko että sitä kiireessä mahdollisella tulevalla työpaikallakaan on aikaa perehdyttää.se ei ole helppo ja vakituisia on vähän kädestä neuvomaan varsinkin kun ei ole tietokonemestari.Ön hallussa vain pakolliset kirjoiyyamiset ja sähköpostit.Saattaa olla että en näiden pelkojen takia uskalla hakea edes töitä.Olisin valmis vaikka maksamaan jos sitä opetusta saisi yksityisesti tai tumpeloiden ryhmässä.Voi,voi.

Pegasos on jonkin verran monimutkaisempi kuin Effica. Effica on yksinkertaisemmin ja järkevämmin tehty kun taas Pegasoksessa pitää klikkailla monessa eri ikkunassa ennenkuin saa esim. kirjaukset hoidettua.

Mä perehdytän työkseni Pegasosta uusille hoitajille ja lääkäreille ja kaikki ovat oppineet ohjelman käytön suht kivuttomasti muutamassa tunnissa. Joten eiköhän se sinultakin tule luonnistumaan, kuhan vaan uskot niin ja lähdet rohkeasti kokeilemaan  :) Et sä sitä ohjelmaa sekaisin saa, vaikka kaikki ei heti menekään putkeen  ;)

He who laughs last has not yet heard the bad news.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin olen käyttänyt molempia ohjelmia ja kyllä sieltä ainakin kaikki perustiedot löytyy. Tai siis ainakin, mitä minun on yleensä tarvinnut sieltä etsiä/merkata. Ei se kovin vaikeaa ole ja oppii kokoajan lisää kunhan vaan uskaltautuu yrittämään ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Smaragdi: Kyllä sinä opit niitä käyttämään, jos minäkin olen oppinut pegasosta käyttämään. Olin alkuun myös aivan peloissani, että miten tulen pärjäämään ja hermostuukohan vakituisettyöntekijät minuun, kun jatkuvasti joudun kyselee, ja kun pegasos-ohjelman käyttö on aivan välttämätöntä kesätyöpaikallani ja jos on kovakin kiire ja vilske ja ihmisiä lappaa sisään vastaanotolle, niin kuinka selviän... MUTTA, hengissä olen ja yllättävän nopeasti sen oppii. Ymmärrän hyvin tilanteesi, sillä onhan se inhottava tunne, kun ei hallitse jotain sellaista mitä tarvitsee jatkuvasti.

Ei muuta kuin rohkeutta vain!!! Ja vaikka kaikkea ei heti opikaan, niin ei pidä lannistua, sillä samoja tilanteita tulee varmasti uudestaan ja "kertaushan on opintojen äiti" ;D

Sitten näin yövuoroissa, kun oli hiljaista, opettelin ja tutkiskelin paremmin pegasos-järjestelmää, sellaisilla "leikkipotilaiden" tiedoilla.

Kyllähän tuo on mietityttänyt, että onpas se sitten "kivaa", kun töitä etsin ja saan, niin jos joutuu taas opettelemaan uuden käyttöjärjestelmän... Pläääääh!!! Mutta nyt kun yhteen on jo päässyt tutustumaan, niin eiköhän sitä selviydy uusista haasteistakin :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko muualla sellaista ongelmaa, että efficassa vastaukset jäävät kohdentumatta kenellekään? Eli kun lab. vastaukset eivät tule pyytäjälle suoraan, ja jos ei hoksata antaa soittoaikaa kokeista joiden vastaukset uupuvta, tuloksia ei kukaan enää kaipaile. Potilaatkaan eivät itse edes aina tiedä mitä verikokeita on pyydetty ja mitä vastattu.

Jos siis ymmärsin oikein: Otan sanotaan nyt muutaman kerran viikossa lääkärin tulokset kaikilta lääkäreiltä ja jos jaksan niin tarkistan poikkeuksellisten kommentoinnit. Muuten kiikutan vaan punaiset lääkärille.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Pääsin tuota Efficaa käyttämään nyt kun töissä olin, ja mielestäni se on ihan helppokäyttöinen ja selkeä. Pegasoksesta en tiedä mitään, joten siihen en kommentoi. Ja lisättäköön vielä, että tää ei ollut mun ensimmäinen tatsi Efficaan, pääsin sen käyttöä jo sivusta seuraamaan ja hyvin minimaalisissa määrin itse kokeilemaan kun olin tuolla samassa paikassa työssäoppimassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Älä stressaa, kyllä ne oppii. Itse olen kamala häslääjä, ja silti oon oppinut  ;) Tosin Efficaa vain olen käyttänyt, siinäkin on ollut muutoksia välillä ja ne on pitänyt opetella... J keskussairaalassa on Efficassakin erilainen systeemi, kun on isommat kuviot, mutta sielläkin on pärjätty. Tsemppiä äläkä vain jätä työnhakua noiden ohjelmien takia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Jannice
Tunteeko kukaan Mediatri-järjestelmää? Mä diggaan ainakin siitä, kätevän oloinen.
Tätä olen ainoastaan käyttänyt ja pidin itsekin! Tosin ei vertailukohdetta muusta ohjelmasta, joten tiedä sitten. Haittana koin lääkemääräysten kirjoittamisen. Jos kirjoitti koko lääkenimen niin ohjelma harvoin löysi yhtään vaihtoehtoa. Muutama alkukirjain toimi siis paremmin lääkettä hakiessa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen käyttänyt Efficaa useissa eri paikoissa.Riippuen paikasta,tarvitsee opetella hieman erilaisia toimintoja.Suhteellisen helppo perusohjelma ;D Pegasosta olen puolen vuoden verran käyttänyt mutta en pidä siitä.Pegasoksen tilastoinnit painajaismaisia ja tekstien korjaamiset toivottomia.Vanhoista järjestelmistä Musti oli kyllä yliveto kankeudessaan :nauraa: Finnstarista (kirjoitetaanko edes näin) ei ole kokemusta mutta sekin kuulemma aikansa elänyt...

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Itse vuosi sitten tupsahdin "kylmiltäni" keskelle Efficaa. Eli mammalomalta palattuani oli tullut uusi, hieno ja tuntematon järjestelmä käyttöön. Äkkiä opin kun oli pakko oppia, ei mielestäni ole kovinkaan vaikeaa, jos on joutunut tietokoneita mitenkään käyttämään. Toki työkaverit ovat olleet valmiita aina neuvomaan ja alkuun olisin ollut kiitollinen jos olisi ollut mahdollista saada jokin perehdytys siihenkin, mutta kaiketi olen sen oppinut itseksenikin... :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon käyttänyt noista vaan Efficaa. Opiskeluaikana harjoittelujaksoilla pääsin jo aikas hyvin sisälle ohjelman käytön saloihin. Vaikeaa ei mielestäni ole, kyllä opit sen. Selkeä ohjelma mielestäni on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse ainakin huomasin, että tekemällä ja kysymällä oppii esim effican käytön...Yhden päivän vieressä katsomisen jälkeen jäin koneen kanssa kaksi (+asiakkaat tietty) ja kyllä siinä oppi kun ei ollut vaihtoehtoa....Rohkeesti vaan tekemään, ei sitä muuten opi ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Efficaa olen eniten käyttänyt ja se on selkeä ja helppo. Vanha Finnstar ihan hirveä..täytyy olla paperiohjeet vieressä, että osaa mitään sillä tehdä..ainaki siihen asti kun oppii ulkoa eri jutut. Graafinen

Finnstar helpompi, mutta tuntuu ainaki aluksi sekavammalta kuin Effica. Pegasosta jonkun verran olen käyttänyt, lähinnä sisään- ja uloskirjauksia kotihoidossa..monimutkaiselta tuntui.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Jos eivät opasta sinua kirjaamaan niin ehkä ehtivät sitten tehdä sen puolestasi :)

Ehkä ketjun aloittaja on jo päässyt sisälle ohjelmaan, kun itse vasta syvennyin ko:hon syksyllä kahden päivän pikakoulutuksella.

Tuota JKKK:n viestiä vain jäin miettimään, että onkohan joka paikkakunnalla omat henk. koht tunnukset käytössä?  -vai miksi saa kirjata toisen puolesta. Meillä se on ehdottoman kiellettyä  :D

Jaanu sanoo; " ja elämä jatkuu..."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Efficaa olen käyttänyt kolmen vuoden ajan. nyt Pegasosta ja mielestäni Effica ainakin kotihoidossa on toimivampi. Helpompi käyttää ja selkeämpi. MUtta ehkä kolmen vuoden käytön jälkeen liputan Pegasoksen puolesta.. :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mie oon käyttänyt vain Pegasosta ja se tuntuu kyllä selkeältä ja helpolta, mutta eihän sitä tiiä mitä sittä sitten tuumais jos pääsis Efficaa kokeilemaan  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jooh harjoittelujaksoillani olen efficaa räplännyt sekä keikkailessani espoon vuodeosastoilla, aika helppo ohjelma.. hyvä puoli graaffisuus ja selkeys... huono puoli on taas sairaan hidas!

sit on vähä mustia tullut harjoitettua.. vähä vaikeempi ja monimutkaisempi.. tekstipohjainen, pitää muistaa tosi paljon mitä tekee... hyvä puoli ainakin nopea... huono puoli vaikea ainakin mulle kun 5viikkoa sitä vaa käytin.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jooh harjoittelujaksoillani olen efficaa räplännyt sekä keikkailessani espoon vuodeosastoilla, aika helppo ohjelma.. hyvä puoli graaffisuus ja selkeys... huono puoli on taas sairaan hidas!

Effica on kyllä kohtuullisen nopea jos koneessa on muistia riittävästi ja ennen kaikkea jos datayhteys on toteutettu riittävän nopealla tavalla. (valokaapeli)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...