Jump to content
MAINOS

Kielilisät


Vieras: -tiiniz-

Recommended Posts

Voisiko joku hieman valaista käytäntöä kielilisien suhteen? Netistä ja foorumilta yritin etsiä muttei tärpännyt.

Kuka niitä saa ja millä perustein? Eli kuinka hyvin kieli täytyy hallita saadakseen siitä kielilisää?

Paljonko kielilisää saa?

Lasketaanko kielilisä peruspalkkaan (josta lasketaan muut lisät) vai tuleeko se "irrallisena"?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kielilisä on käsittääkseni jotain reilut parikymppiä kuussa ja sen kuulemma saa helpoiten jos osaa viittomakieltä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kielilisää  hakiessa tulee myös olla kirjalllinen todistustus kielitaidosta.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sairaala voi myöntää kielilisää, jos kys. kieltä tarvitaan töissä. Esim. pääkaupunkiseudulla ruotsin kieli. Mulla riitti todistukseksi ainakin amk todistuksen maininta ruotsin kielen hallinnasta. Kielilisää rapsahti huimat 15 egee kuukaudessa. Mihin tämän rahan kanssa oikein joutuu...

Mun kanssa on niin helppo olla. Saa tehdä just niiku mä sanon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sairaala voi myöntää kielilisää, jos kys. kieltä tarvitaan töissä. Esim. pääkaupunkiseudulla ruotsin kieli. Mulla riitti todistukseksi ainakin amk todistuksen maininta ruotsin kielen hallinnasta. Kielilisää rapsahti huimat 15 egee kuukaudessa. Mihin tämän rahan kanssa oikein joutuu...

No joopajoo jaapa jaa tuon ruotsin kanssa. Meillä kun työntekijä edellyttää toimen saamiseksi että osaa molempia kotimaisia. Eli se on ikään kuin siihen perspalkkaan jo huomioitu. Kait.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sairaala voi myöntää kielilisää, jos kys. kieltä tarvitaan töissä. Esim. pääkaupunkiseudulla ruotsin kieli. Mulla riitti todistukseksi ainakin amk todistuksen maininta ruotsin kielen hallinnasta. Kielilisää rapsahti huimat 15 egee kuukaudessa. Mihin tämän rahan kanssa oikein joutuu...

No suomi ei ole mun äidinkieli ja sitä mä käytän töissä koko ajan :)

Käytännössähän se kielilisä sitten tulee mun äidinkielestä, eli ruotsista. Mietin nyt vain miten on englannin ja saksan kanssa...

Mutta kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista! *nolona* Pitää ottaa asia puheeksi töissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Meillä ei enää saa englannista kielilisää, koska halutaan KANNUSTAA työntekijöitä puhumaan ruotsia. Eli kielilisää tulee vaan ruotsista ja viittomista. Osa kollegoista on päättäny, ettei sitten puhu englanniks mitään... Mitäs mieltä ootte?

(Meillä alkaa olla enemmistö vieraskielisiä/englanniks, ruotsinkielisten kanssa selviää suomen kielellä, näiden muiden kanssa käytetään enkku ja kaikki mahdolliset keinot.)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä pohjanlahden rannikolla saa kielilisää ruotsista/suomesta. Testi on puhelinkeskustelu. Aika sujuvasti piti ymmärtää ja puhua. Summa on kolmiportainen, osaamistason mukaan. Alin muistaakseni 15e.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä pohjanlahden rannikolla saa kielilisää ruotsista/suomesta. Testi on puhelinkeskustelu. Aika sujuvasti piti ymmärtää ja puhua. Summa on kolmiportainen, osaamistason mukaan. Alin muistaakseni 15e.

Täällä on 2 tasoa, ylempää voi saada ne jotka tarvitsee virkamiesruotsia työssään. Eli ei meillä noi ruotsinkieliset hoitajat. Kollega tosin tossa aamulla yritti, et hän tarvis sitä isompaa rahaa, koska se ruotsin puhuminen todella KÄY työstä...  ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...