Jump to content
MAINOS

Palkan korotus tai jopa VÄHENNYS!!


Vieras: Trio Niskalaukaus

Recommended Posts

Vieras: Trio Niskalaukaus

Kun näistä TVA korotuksista on paljon puhuttu (jotka ovat todella pieniä), niin totean seuraavaa, johon haluaisin Teiltä kommentteja.

TVA:ta on toteutettu sairaanhoitopiirissämme jo jonkin aikaa. Joitakin tuloksia on siitä saatu. 1) Joidenkin palkat ovat nousseet, lähinnä niiden jotka ovat olleet ns. palkkakuopassa. Vaikka TVA:t on tehty, on rahat käytetty palkkojen yhdenmukaistamiseen, joka ei liene TVA:n todellinen tarkoitus, vai onko? 2) Joissakin työyksiköissä TVA on toteutunut niin, että työ on katsottu vaatimammaksi ja kk palkkaa on nostettu esim. 20 euroa. Tämä ei ole kuitenkaan koskenut kaikkia esim. sijaiset on jätetty ulkopuolelle. 3) Tämä palkkojen tarkastus on aiheuttanut myös sen että joiltakun peruspalkkaa on pienennetty, kun on katsottu sen olevan LIIAN HYVÄ muihin suhteutettuna. Ei auta oletko esimies/tavan hoitopoika.

Nämä kyseiset esimerkit ovat koskeneet onpa kuulunut mihin liittoon tahansa...

[glow=red,2,300]KOMMENTTEJA OLKAA HYVÄ....[/glow]

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

3) Tämä palkkojen tarkastus on aiheuttanut myös sen että joiltakun peruspalkkaa on pienennetty, kun on katsottu sen olevan LIIAN HYVÄ muihin suhteutettuna. Ei auta oletko esimies/tavan hoitopoika.

Miten toi on mahdollista?? Eihän palkasta voi noin vaan pois ottaa..??  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3) Tämä palkkojen tarkastus on aiheuttanut myös sen että joiltakun peruspalkkaa on pienennetty, kun on katsottu sen olevan LIIAN HYVÄ muihin suhteutettuna. Ei auta oletko esimies/tavan hoitopoika.

Miten toi on mahdollista?? Eihän palkasta voi noin vaan pois ottaa..??  8)

Mietin ihan samaa, kuulostaa laittomalta touhulta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen kuullut ihan vastaavia juttuja palkan laskemisesta. Itse en saa vaativuus lisiä, mikäli määräyskirja tehdään lyhyiksi pätkiksi 3vk tms. Kesällä saan kaikki samat mitä muutkin, mutta silloin määräyskijani onkin 3kk pitkä.

Eniten olen ihmetellyt tota palkan viemistä. Mksi siitä ei ole pidetty KOVAA meteliä?

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: HannaKaija

Meillä täällä tuli 40 euron korotus peruspalkkoihin tietyillä osastoilla vuoden alussa, sekä sellaisille sijaisille oli missä hyvänsä, jotka ovat olleet vähintään 2 vuotta talossa....

No muahan tollasten korotusten ei pitäny koskee, mutta tilinauha väitti  muuta...joten jipii, en ole enää lähihoitajan alimmalla palkkatasolla... 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Trio Niskalaukaus

Niin tässä ollaan kuulolla että onko toi palkan vähennys laillista? Hoitoalallahan on kaikki mahdollista 8) Jotenkin surkuhupaista kun ajattelee, että tarkoituksena oli maksaa työstä sen vaativuuden mukaan. Nyt osalla palkka noussut jopa yli 100 euroa/kk ja osalla se on laskenut jonkin verran. Ja mitä tulee työnantajaan, niin eipä ollut vaivautunut kertomaan siitä yksittäiselle työntekijälle.

Perusteeksi näille palkka-asioille olen ymmärtänyt että ammattiryhmien kesken täytyisi olla palkkojen samansuuruiset...mutta voin olla väärässä huh.gif Voiko hoitolalalla neuvotella omasta palkasta? Jos onnistuu "neuvotteluissa" niin parempi olla hiljaa ja todeta että mä teen tätä vapaaehtoispohjalta...

Tiedotan asiasta lisää kunhan JOKU tietäsi mitä todella on tapahtunut ja miksi :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: suojelutyöläinen

TVA tuli sopimuksiin mukaan, KVTES, ja se mahdollistaa jopa myös palkan alentamisen. TVA-pisteytys arvioidaan tehtäväkohtaisesti nykykäytännöissä. Tosin siihen on tulossa jonkinlaista muutosta, jolloin arviointi olisi palaamassa takaisinpäin ammattiryhmittäisempään suuntaan. Paino sanalla arvioidaan. Mittaamista se ei ole.

Lisäksi on tulossa heko-lisä, hlökohtainen palkanlisäarviointi, joillakin sektoreilla jo toteutettukin.

Olen menossa opiskelemaan TVAta ja palaan asialle, jos viisastun lisää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TUPO korotukset voimaan 1.3.2004!

Ei millään jaksais odottaa...

Se on sitten 16 senttiä/tunti tai min. 26.72 euroa/kuukausi.

Tämän vuoden palkkapotti laittaa kuntatyönantajat kyykkyyn kun

kustannusvaikutus 2004 on 2.2 pros. ( vrt. 2.9 pros. v.2003).

Olen päättänyt lahjoittaa tupokorotuksen 1 MARKKA PER TUNTI,takaisin osastoni taistelevan työväenluokan kahvikassaan.

Pääsevät puhumaan Presidenttikahvi huulessa ensi vuoden Tehyn Lakko 2005 propagandaa.Toisaalta korotuksella saa melkein 3 Kossua

(3x 9.30e=27.80).

Palkan vähentäminen tapahtuu kuin itsestään kun ei ole tupossa indeksikorotuksia(sähkö,matkaliput,asuminen,pelastusarmeijan ryysyt).

TVA = työn vaativuuden arviointi.

       =työläiselle vapaata armosta.

       =tämänkin vittuilun ansaitset.

       =Tehyn valtuusto auttaa.

       =taas valuuttaa anellaan.

KVTES= ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toisaalta korotuksella saa melkein 3 Kossua

(3x 9.30e=27.80).

Onko kossun hinta nykyään 9.30?  Taitaa olla SÄÄLITTÄVÄN pitkä aika siitä kun olen sen kanssa aikaa viimeksi viettänyt... Jos nyt korotuksen myötä pistäisi elämää risaiseksi?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meitille maksetaan vuoden alusta noin 70 euroa/kk lisää. Ihan kohtuullinen korotus. Mutta psykan puoli sai vielä tähän 8% lisää kun potilas pääsi monottamaan lääkäriä... ehkä se ei nyt juuri siitä johtunut mutta sattuipa sopivasti samaan aikaan...auuttss, kirvelee... 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...