Jump to content
MAINOS

mistä johtuu että lanssihoitsuilla nousee pissi päähän??


Mimmu

Recommended Posts

Tuosta potilaan ruokkimisesta tuli mieleen: aina niin ylentää mieltä lähteä siirtämään potilasta parinsadan kilometrin päähän kun lähtiessä raportoidaan että söi juuri oikein runsaan lounaan, on tähän asti ollut pahoinvointia, mutta nyt maittoi oikein hyvin. On ollut vähän turvotusta niin sai tossa juuri ampullan Furesista. Kestokatetri on poistettu eilen. Vatsaa ollaan koitettu aamusella toimitella parilla Klyxillä, ei ole toiminut. Tänään on ekaa kertaa ollut jalkeilla, jaa mitä kipulääkettä? On se aamulääkkeissä saanut Panacodin. Ja omainen lähtis sitten mukaan saattamaan.

Että näillä  mennään... Voi stana prkle.

Joo-o. Mä voisin antaa yhtä monta esimerkkiä siitä mitä sairaankuljettajat on tehny tai jättäny tekemättä ja miten se on vaikuttanu mun työntekoon tai potilaan hoitoon. Jätän kumminkin sanomatta koska en näe semmosessa vuodattamisessa hirveesti hyötyä. Tälleenkö me sitä yhteistyötä helpotetaan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 131
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ehkä joku osastolla työskentelevä lukee nämä ajatuksella ja ensi kerralla ajattelee maailmaa myös saku-henkilöstön kannalta kun valmistelee potialsta siirtoon.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja lanssarinakin oon törmänny monesti samaan, hoitajat tankkaa vimmassa potilasta *kun ei siellä kuitenkaan moneen tuntiin anneta ruokaa*

  ;D No juu, meilläkin eräs kollegani mulle tölväs, että pitäs AINA muistaa laittaa potilaalle syömistä mukaan, jos joutuu laittamaan päivystykseen. Meinasin revetä naurusta. "Keskellä yötä laitan rintakipuilevan potilaan päikkäpolille, lanssarit tulee hakemaan ja mä joudun pyytämään, että oottavat tovin - että tekasen sapuskat mukaan." Piti tovin verran kolleegalle suomentaa, että oikeestikkaan en ala moisia eväitä kellekkään väsäämään, ja kumman priorisoin tärkeemmäks - sen rintakivun vai ne eväät ;D

Ja muuten tosta pissapäisyydestä, kyllä hyvin harvassa on ne lanssarit, jotka (mulle ainakaan) mistään valittas. Tosin mä alan tän kaupungin lanssarit tuntemaan, niin monta kertaa oon joutunnu yöllä tänne pojat soittamaan. Noita rintakipuisia kun ei täällä viikonloppuöinä juur ite pysty hoitamaan. Ja ainahan tuo on vastaanottavan tahon lääkäriltä mielipide asiaan kysytty - että lupa ja lähete asialle on.

Mukavia poikia ja tyttöjä ovat tämän pitäjän lanssarit (tai no, miehiä ja naisia). Kiitellä voin kovastikin, valittamista mulla ei ole.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuosta potilaan ruokkimisesta tuli mieleen: aina niin ylentää mieltä lähteä siirtämään potilasta parinsadan kilometrin päähän kun lähtiessä raportoidaan että söi juuri oikein runsaan lounaan, on tähän asti ollut pahoinvointia, mutta nyt maittoi oikein hyvin. On ollut vähän turvotusta niin sai tossa juuri ampullan Furesista. Kestokatetri on poistettu eilen. Vatsaa ollaan koitettu aamusella toimitella parilla Klyxillä, ei ole toiminut. Tänään on ekaa kertaa ollut jalkeilla, jaa mitä kipulääkettä? On se aamulääkkeissä saanut Panacodin. Ja omainen lähtis sitten mukaan saattamaan.

Että näillä  mennään... Voi stana prkle.

Joo-o. Mä voisin antaa yhtä monta esimerkkiä siitä mitä sairaankuljettajat on tehny tai jättäny tekemättä ja miten se on vaikuttanu mun työntekoon tai potilaan hoitoon. Jätän kumminkin sanomatta koska en näe semmosessa vuodattamisessa hirveesti hyötyä. Tälleenkö me sitä yhteistyötä helpotetaan?

Noo, ei tartte ottaa henkilökohtaisesti. Eikä tässä suinkaan ole kyse pelkästään lanssareiden pissapäisyydestä, vaan potilaan mukavuudesta yhtälailla. Kyllä varmaan on sairaankuljettajatkin tehneet tai jättäneet tekemättä, mutta usein tuntuu, että se kura kaatuu aina herkemmin sairaankuljettajien niskaan, koska niitä on "poissaolevina" helppo syyttää. Eihän asiat muuten muutu, kuin palautetta antamalla, ja miettimällä miten voisi tehdä toisin.

En olisi uskonut että Osku-pappa  :) tästä nyt näin isot herneet vetää nenään...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En olisi uskonut että Osku-pappa 

*reps* No et se sinäkään mikään teini enää o  :)

kura kaatuu aina herkemmin sairaankuljettajien niskaan, koska niitä on "poissaolevina" helppo syyttää.

No ei se nyt ihan noinkaan ole.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Eikä se vaan lanssikuskeilla... Yhel tutul nousi todella pahasti kusi päähän kun valmistui sh:ksi. Ennen tosi mukava, nykyään edes voi tervehtiä kun tärkeä sh ja tietää kaikesta kaiken. No musta varmaan sitten tulee yhtä viisas parin kuukauden päästä kun saan paperit ulos. Nyt vasta vaan lanssiretku  :)

Hoitoala: paljon se ottaa, vähän se antaa. Sen vähän puolesta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikä se vaan lanssikuskeilla... Yhel tutul nousi todella pahasti kusi päähän kun valmistui sh:ksi. Ennen tosi mukava, nykyään edes voi tervehtiä kun tärkeä sh ja tietää kaikesta kaiken. No musta varmaan sitten tulee yhtä viisas parin kuukauden päästä kun saan paperit ulos. Nyt vasta vaan lanssiretku  ;D

Siperia opettaa kyllä moiset aikanaan, useimmiten - useimmissa työyhteisöissä kun ei moista katsella, oli öykkäröijä kuka tahansa.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...