Jump to content
MAINOS

mistä johtuu että lanssihoitsuilla nousee pissi päähän??


Mimmu

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 131
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Kyse on siitä että olemme tyytyväisiä työhömme, ylpeitä saavutuksistamme, kannamme työvaatteita ylpeänä (24/7 tonttuna) ja olemme valinneet alan jossa viihdymme. Tämähän eroaa siis melkein kaikkien polin, tehon jne. henkikökunnan tilanteesta. Se vaikuttaa k-päisyydeltä mut kyse on siitä et nautitaan tehdä tätä työtä ja jaksaa hymyillä ja kävellä hiukan rehevästikin puoli neljä aamuyöllä polin käytävillä..  :)

Olihan tämä sarkasmia, olihan...?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tiedä onko vain tämän alueen ongelma mutta minä ja myös monet muut "tavalliset sairaanhoitajat" ovat huomanneet mikä valtaisa muutos tapahtuu ihmisen "luonteessa" kun he pääsevät lanssiin töihin. Heistä tulee heti jumalasta seuraavia ja voi sitä ylpeyttä millä marssitaan polin ovista sisälle...

Toki hieno jopihan se on mutta miksi se vaikuttaa ihmiseen näin ?  :o

Mä en oo huomannu tollaista ilmiötä. (Paitsi tietty kyllähän sitä joka ammatissa joku löytyy...) Mut mä en ookaan sairaanhoitaja...  :)

Mä jotenkin kuvittelisin, että paljon riippuu niistä polien ovista millä asenteella sinne astellaan.  :-X

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:- Okei, myönnettäköön ettei kannata yleistää. Löytyyhän niitä mukaviakin lanssimiehiä/naisia jotka jaksavat opastaa ystävällisesti vähemmän kokenutta hoitajaa. Sairaanhoitaja kun ei ole koulusta päästyään mikään kaikkitietävä kone. Naurattaa lähinnä juuri tuo vastavalmistuneiden into ja ylpeys kun ne saa vetää lanssitakin päälleen, niin nenä nousee pystyyn välittömästi. Kai se on vähän ihmisestäkin kiinni... :)

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:- Okei, myönnettäköön ettei kannata yleistää. Löytyyhän niitä mukaviakin lanssimiehiä/naisia jotka jaksavat opastaa ystävällisesti vähemmän kokenutta hoitajaa. Sairaanhoitaja kun ei ole koulusta päästyään mikään kaikkitietävä kone. Naurattaa lähinnä juuri tuo vastavalmistuneiden into ja ylpeys kun ne saa vetää lanssitakin päälleen, niin nenä nousee pystyyn välittömästi. Kai se on vähän ihmisestäkin kiinni... 8)

...eikä mikään muukaan ammattiryhmä ole koulusta päästyään mikään kaikkitietävä kone - ja *viuh* matto pois jalkojen alta - kenestä ei koskaan tulekaan kaikkitietävää konetta. Jos joku itsestään niin luulee, niin hän vain tietää kaikesta todella vähän...

Ja puolin ja toisin löytyy heitäkin, jotka jaksavat opastaa ystävällisesti myös niitä kokemattomampia kollegoita (= "kuuluisia" eh-AMK:ia + sh:ia, lh:ia jne.) lanssissa, onneksi.

Mutta tosiaan ei kannata yleistää - itselläni ne harvat negatiiviset kokemukset lanssihenkilökunnasta eivät ole työelämästä vaan...  :o

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voisi luetella eräitä poleja missä on urea päässä ja kenttäväki ei muka osaa mitään. Eli ei ole työpaikka kohtaista vaan synnynäistä tämä vika.

Mutta onhan se vaativaa hommaa ,kyllä pissi saa jonkun verran päähän noustakin.Asiatyylillä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lanssin porukat ainakin täällä meillä päin hengailee aika paljon noiden palomiesten kanssa tauoilla yms.. Jos ne on sieltä omaksuneet sen täydellisen "me"-hengen ja "vieraillessaan" muualla saattavat sitä kautta vaikuttaa ylimielisilä. Ovat siis niin sisäänpäin kääntyneitä? Ite en kyl oo huomannut tätä, mut mut...  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voisi luetella eräitä poleja missä on urea päässä ja kenttäväki ei muka osaa mitään. Eli ei ole työpaikka kohtaista vaan synnynäistä tämä vika.

Mutta onhan se vaativaa hommaa ,kyllä pissi saa jonkun verran päähän noustakin.Asiatyylillä

No, mun mielestä mikään työpaikka ei ole sellainen, että hoitajaparalla saisi urea nousta hattuun. Ei sairaalassa eikä sairaalan ulkopuolella.

Jokaisessa paikassa se työ on vaativaa. Ehkä eri tavalla vaativaa, mutta kuitenkin. Silloin kun jollain kihahtaa pissi hattuun, niin meikäläisen silmissä se ihminen menettää arvonsa aika nopeasti.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lanssin porukat ainakin täällä meillä päin hengailee aika paljon noiden palomiesten kanssa tauoilla yms.. Jos ne on sieltä omaksuneet sen täydellisen "me"-hengen

Anteeksi nyt vaan mutta samassa lauseessa sanat palomies ja me-henki pistää suupieliä hieman ylöspäin. Ei tarvitse kuin muistella lakon aikaisia touhuja yms...

Vai oliko tämäkin taas sarkasmia jota en ymmärtänyt..?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

minun mielestäni kaikenlainen päteminen ja nokka pystyssä kulkeminen ja oman erinomaisuuden korostaminen on naurettavaa touhua....jos joku on hyvä ja pätevä työssään, kyllä sen huomaa muutenkin...

suoraan sanottuna vituttaa kaikenmaailman ylimieliset superihmiset...

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: takapäivystäjä

Anteeksi nyt vaan mutta samassa lauseessa sanat palomies ja me-henki pistää suupieliä hieman ylöspäin. Ei tarvitse kuin muistella lakon aikaisia touhuja yms...

Muistetaan taas että elämää on myös naapurin puolella. Lakosta on kohta 10 vuotta !!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lanssin porukat ainakin täällä meillä päin hengailee aika paljon noiden palomiesten kanssa tauoilla yms.. Jos ne on sieltä omaksuneet sen täydellisen "me"-hengen

Anteeksi nyt vaan mutta samassa lauseessa sanat palomies ja me-henki pistää suupieliä hieman ylöspäin. Ei tarvitse kuin muistella lakon aikaisia touhuja yms...

Vai oliko tämäkin taas sarkasmia jota en ymmärtänyt..?

Eipäs ollut sarkasmia kylläkään...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
En tiedä onko vain tämän alueen ongelma mutta minä ja myös monet muut "tavalliset sairaanhoitajat" ovat huomanneet mikä valtaisa muutos tapahtuu ihmisen "luonteessa" kun he pääsevät lanssiin töihin. Heistä tulee heti jumalasta seuraavia ja voi sitä ylpeyttä millä marssitaan polin ovista sisälle...Toki hieno jopihan se on mutta miksi se vaikuttaa ihmiseen näin ? :-X
Vertaamatta nyt vaativuudeltaan kuitenkaan ammattiryhmää, niin ekanan tulee mieleen sama syy kun miksi kirurgit on paskamaisia, täytyy olla sellainen luonne että pystyy tekemään ammattimaisia päätöksiä nopeasti ja paineen alla, se vaatii hyvän itseluottamuksen joka suomessa poikkeuksetta tulkitaan "pissan nousemiseksi päähän". Minkäs sille voi että tietää olevansa hyvä. :umpijurrissa: ::)

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Mun mielestä "lanssihoitsut" on ihan tavallisia kuolevaisia ja kaikki tapaamani ainakin suhteellisen lyhyellä kontaktilla vaikuttaneet ihan asiallisista ja hyviltä tyypeiltä. Voi sitä urean määrää mitata silläkin jos itse odottaa nöyristelyä ja pokkurointia. Mulla ainakin ihan hauskoja muistoja zirrakuskeista myös siirtokeikoilta.By the way...tuli mieleen et tän tyyliset vedätykset on ihan samaa sarjaa kuin mitä paskaa tässä talossa puhutaan mieshoitajista. Mitä v***n tasa-arvoa on se, että VAIN miehet juoksee kaikkiin hälytyksiin paita märkänä oli sitten kyseessä väkivaltatilanne tai palohälytys. Et jos nostaa kissan pöydälle niin pitää kestää myös heijastevaikutuksen ja seuraukset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä v***n tasa-arvoa on se, että VAIN miehet juoksee kaikkiin hälytyksiin paita märkänä oli sitten kyseessä väkivaltatilanne tai palohälytys. Et jos nostaa kissan pöydälle niin pitää kestää myös heijastevaikutuksen ja seuraukset.
Näkemisen arvoisia olisi avunpyytäjien ilmeet ( ::) :-X 8)), kun hälytyksen tullessa meillä jäisi äijät jakamaan potilaille ruokaa ja pari naista (keskipituus 160cm ja yhteenlaskettu paino hädin tuskin 100kg) lähtisivät "keikalle". Tasa-arvoa ehkä, mutta työ- ja potilasturvallisuutta ei. Psykiatriassa kun ei voi laskea aina sen "häkellyvaikutuksenkaan" varaan.Selvähän se on, että ei se tasa-arvoajattelu niin yksioikoista ole. Vai onko jollekin?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän se niin vain valitettavasti on, että jokaisessa ammattiryhmässä löytyy joku "pissipää" joka sitten huomataan ja yleistetään. Jos otetaan joukko ihmisiä esim 10 kpl niin sieltä varmasti löytyy se pari kolme ns. kusipäätä tekivät ne ammatikseen mitä tahansa. Eli ihmiset ovat yksilöitä ja mutta suuremmasta joukosta voidaan arvioida suoraan kusipäisyysprosentti joka ei kauas heitä oikeasta vastauksesta... :happy: ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko sanoa,että olen tehnyt pienen luokituksen...todellisia ammattilaisia sairaankuljettajista (sekä muista hoitajista!) ovat ne joiden ei tarvitse olla nokka pystyssä ja hartiat pullollaan.Selkeästi ammattitaitoisten ihmisten työn tulos näkyy itse työssä...ei elvistelynä.Terve itsevarmuus on hieno juttu mutta itserakkauden rajattomuus ainakin Takkua yököttää :ruoskii:

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli siis vaatimattomuus kaunistaa angel.png Kai se on niin että joilla on hyvä itsetunto, ei tarvitse todistaa kenellekään olevansa erinomainen ja pätevä.Harmittaa vaan kun tuo ylimielisyys pakkaa kohdistumaan myös potilaisiin... mutta perästä kuuluu.

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Harmittaa vaan kun tuo ylimielisyys pakkaa kohdistumaan myös potilaisiin...
Kaikki on suhteellista.Välillä potilaat kokevat ylimielisyydeksi sen, että henkilökunta suorittaa ohjeistetut tutkimiset, ja kyselee kaikki tarpeelliset kysymykset. Ja jos tämän jälkeen päädytään jättämään potilas kotiin, tai kehotetaan menemään taksilla lääkäriin, niin ollaan ylimielisiä. Lisäksi potilas on haukkunut allekirjoittanutta ylimieliseksi, kun ollaan hoidettu potilasta ensihoitolääkärin konsultaation perusteella enemmän, kuin tk:n lääkäri oli katsonut aiheelliseksi. En toki väitä, että kaikki kohtelesisivat potilaita asiallisesti, mutta ainakin osa potilaiden tekemistä valituksista johtuvat siitä, että potilaan käsitykset sairaalanulkopuolisesta ensihoidosta ovat 70-luvulta. Toki nämäkin valitukset vähenisisivät, jos henkilökunta panostaisi enemmän siihen, miten asiat esitetään potilaille.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Kentällä tapahtuvissa hommissa ei primäärisenä tehtävänä voi olla miellyttäminen. Mullekin on loukkaannuttu verisesti siitä kun olen esittänyt kysymyksen "onko karkausajatuksia" ja pyytänyt potilaan ottamaan päivälääkkeensä ennen siirtoa. Lähtökohtana kuitenkin se, että lähettävä taho raportoinut potilaan olevan "erittäin karkausaltis" ja viimeinen yritys viikon sisällä. Sum summarum: Selvittääkö asia kuljetettavan kanssa, josta vastuussa ja tehdä ennakoivat toimet heti ennen lähtöä vai vainko hymyillä kauniisti. Tiedä häntä mikä on oikein, mutta mulla ollu periaatteena viedä siirrot perille, eikä selitellä ja tehdä virka-apupyyntöjä...miellytti se sitten muita tai ei.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eiköpähän tuota pissiä ole joka työpisteessä niin lanssissa,polilla,leikkurissa ja vuodeosastoilla ihmisten päässä. olenpa sen tänäkin kesänä töissä huomannut. ei se pelkästään ole tuolla lanssipuolella, yhtälailla sitä pissiä on polilaisten ynnä muidenkin päässä! jokaisen jokaisessa työpisteessä toimivan tulisi oppia arvostamaan toistensa työtä. ja eikös se ole pääasia, että potilas tulee hoidettua oli sitä pissiä kenen päässä hyvänsä? ja kuten aiemmissa viesteissä on käynyt ilmi, niin pissipäiset on sujuvasti vähemmistö. ja mitä enemmän ikää ja kokemusta tulee niin sitä vähemmän sitä pissiä päässä on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eiköpähän tuota pissiä ole joka työpisteessä niin lanssissa,polilla, leikkurissa ja vuodeosastoilla ihmisten päässä.  

No toi ei ainakaan pidä paikkaansa, ainaskaan meikussa! Vai mitä "F"? ;)

Kaikissa noissa olen ollut ja voin allekirjoittaa tuon, siis ei erityisesti lanssissa vaan ihan kaikissa eri työpisteissä.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Katselinkin tuossa työkavereitani ja ihmettelin kun skleerat kellertää.No onneksi tää keskustelu pelasti ja huomasin,että pissihän se on niillä päähän noussut ;)

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...