Jump to content
MAINOS

Pelastuslaitos vai yksityinen sairaankuljetuksen järjestäjänä?


paramedical

Recommended Posts

Helsingissä ei ole muita kilpailutuksia asian tiimoilta pidetty, kun HUS yhtymän sisäisten ajojen kilpailu, eikä tämäkään ole Helsingin kaupungin pitämä miltään osin. Siinä skabassa ei kyllä pela ollut mukana. Hyväähän se voisi toki tehdä, jos Helsinkikin tällaisen kisan joskus järjestäisi 8)

Onhan noita toki muitakin paikkoja jossa ei ole moniin vuosiin / koskaan ollut kilpailutuksia. Kilpailut ovat kyllä ihan hyviä, pitäisi vain saada se pisteytys uusiin uomiin, esim. laatu / hinta; 50/50, eikä laatu 30 / hinta 70. Tämä on juuri se joka vääristää näitä kisoja, ja heti tarjouspyynnöstä asti, samoin kuin se iänikuinen vartti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 57
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Kyllä siellä on ollut kilpailutuksia eikä pelastuslaitokselle tuota ongelmaa hankkia lisää henkilökuntaa eikä autoja. Homma on vain se, että siirtokyydeillä ei tienaa niin hyvin kuin kelan korvattavilla kyydeillä. Helsingissä kun on ajettu sairaalasiirtojen hinnat niin alas. Itsekkin olen ollut keskustelemassa siellä siirtokyydeistä ja pelan edustajakin olut paikalla. On minulla eräs muistiokin missä on pyydetty tarjouksia nimeltämainitsemattomasta toiminnasta ja helpel jätti toiminnasta tarjouksen. Kyllä niitä raha kiinnostaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä siellä on ollut kilpailutuksia eikä pelastuslaitokselle tuota ongelmaa hankkia lisää henkilökuntaa eikä autoja. Homma on vain se, että siirtokyydeillä ei tienaa niin hyvin kuin kelan korvattavilla kyydeillä. Helsingissä kun on ajettu sairaalasiirtojen hinnat niin alas. Itsekkin olen ollut keskustelemassa siellä siirtokyydeistä ja pelan edustajakin olut paikalla. On minulla eräs muistiokin missä on pyydetty tarjouksia nimeltämainitsemattomasta toiminnasta ja helpel jätti toiminnasta tarjouksen. Kyllä niitä raha kiinnostaa.

Raha kiinnostaa kaikkia, mutta HKI/PEL ei saa kelarahoista suoraan pennin jeniä vaan kaikki kyytirahat kilahtavat kaupungin kassaan. Näin ainaskin ennen, ihan viime aikojen tilannetta en tiedä. Takis varmaan valottaa tilannetta, jos tietää...

Kyytihän ei ajamalla lopu...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tais olla stadissa brankkareitten tarjous siitä syystä että saa aikaan kilpailutilanteen. ei ne tosissaan missään nimessä lähe jotain siirtokyytejä hakemaan noilla resursseilla :o..ja espoossa pela ei aja d-kyytiä klo 7-23 välisenä aikana ilman esimiehen lupaa.

No one dies a virgin, Life screws us all

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tais olla stadissa brankkareitten tarjous siitä syystä että saa aikaan kilpailutilanteen. ei ne tosissaan missään nimessä lähe jotain siirtokyytejä hakemaan noilla resursseilla :o..ja espoossa pela ei aja d-kyytiä klo 7-23 välisenä aikana ilman esimiehen lupaa.

Senkö takia ne kaikki annetaan celsiuksena?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kerroppas Sinkku tarkemmin, milloin on skabattu ja mitä? Minä kun en tässä 20 vuoden ajalta juurikaan näitä muista. Terveysviraston maksamista siirroista on ollut joskus takavuosina puhetta, mutta nekin olivat vain viraston maksamista kyydeistä. Alennusten antaminen on p*******ä, mutta ainakin HES näyttää pärjäävän hyvin, vaikka ale prossat vaihtelevat 20-40% maksajasta riippuen. Toki tätä lovea korjaa jonkunverran Helsingin korkeampi lähtömaksu taksoissa. Poistaa pitäisi sekin, sillä se vääristää valtakunnallista taksoitusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: takapäivystäjä

Raha kiinnostaa kaikkia, mutta HKI/PEL ei saa kelarahoista suoraan pennin jeniä vaan kaikki kyytirahat kilahtavat kaupungin kassaan.

Samaa mieltä olen. Pelkällä valmiusrahalla pyörii ainakin kiireellinen sairaankuljetus ja kolmikantayhteistyö taitaa ainoa paikkana Suomessa oikeasti toimia. Eli terkkari on myös tehnyt sopimukset vastuulääri- yms. palveluista ja ostaa ne HUSilta. Siten todellinen "valta" on siellä, missä sen kuuluukin olla, eikä terkkarissa.

Ja ei kiinnosta laitosta siirrot yhtään pätkää. Se on varma. Joku pilviin vedetty silmänlumetarjous voi todellakin olla kyseessä Sinkun mainitsemassa jutussa, jolla on tarkoituksena varmistaa ettei varmasti pela voita. Mieti nyt vähän jos Hel Pelin pitäis yht'äkkiä saada vaikka 15 lanssia lisää työntekijöineen. Mihin ne tungettais. Palmun alle töpseliin vai ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Kannan korteni kekoon keskusteluun, toimin itse yksityisellä puolella ja olen tyytyväinen lähes kaikkeen, palkka on hyvä kalusto ok. ja mitä työvuoroihin tulee niin ne on henkilökunnan itse sovittavissa haluamallaan tavalla tosin kaikkeen tähän pääseminen on kestänyt melko kauan ja kunnan puolelta taas homma on syvältä eli suuressa kaavassa on todella rutkasti kehityksen varaa mutta katsellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan mukana ja mitä tulee näihin lähtöaikoihin niin oikeasti on yrittäjiä jotka ovat valmiita tarjoamaan jopa parempaa palvelua kuin sopimus edellyttää minimissä eli ei ne kaikki ole pissipäitä ! pelastuslaitoksen hyvistä ja huonoista puolista en osaa sanoa kun kokemusta ei ole kun työharjoittelijana mutta kyllä silloin ainakin kuului soraääniä melko paljon kaippa sitä voi päätellä että paskaan törmää kaikkialla !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...