Sinkku Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Kunta, jossa sairaankuljetuksella on keikkaa n. 1000 tai alle vuodessa ei varmasti luovu varuillaolosta. Ei ole mitään järkeä pitää äijiä 1min valmiudessa ja maksaa siitä, että kattovat telkkaria asemalla, joskus jopa päiviä ettei mitään tapahdu. Kuten tuossa aijemmin sanoin niin kyllä pelastuslaitoksetkin järjestää varuillaoloa ihan siinä missä yksityinenkin. Pelastuslaitokselle pitää vain aina maksaa enemmän vaikkeivät silti maksa parempaa palkkaakaan. Kyllä täällä missä minä olen saa sairaanhoitaja sh:n palkan. Toisin kuin eräällä nimeltä mainitsemattomalta pelastuslaitokselta, jossa maksettiin palomies-sairaankuljettjan palkkaa... Bifaasinen voisi vähän avartaa katsettaan ja miettiä miksi sitä varuillaoloa järjestetään. Onko mielestäsi kenties oikein että tekemättä mitään suurimman osan työajasta pitäisi silti maksaa täyttä liksaa? Eri asia, jos lähtöjä alkaa oleen 10 vuorokauttakohden, mutta entä jos lähtöjä onkin n. 2kpl vuorokausi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Hohoh ja lässynlässyn. En jaksa enää tälläkään kertaa tästä aiheesta enempää. Asiasta johon ei vaikuttaa täällä, ei saa myöskään keskustella? Ei ole muuten pakko lukea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinkku Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Ei ainakaan työntekijöiden palkkoihin mene niin paljon vaikka maksaisivat 25e/h per äijä. Matematiikasta sen verran, että kyllä sairaankuljettajan liksan kokonaiskustannukset 24/7 valmiudesta tuota luokkaa ovat, riippuu tietty talosta. Äkkiseltään laskien esim. allekirjoittaneen kustannukset ylittävät 27e/h ;) Meinaatko, että saat vajaa 700e joka vuorosta bruttoa? Kyllä ne kokonaiskustannukset varmaan tuota 27e luokkaa on jos lasketaan lomakorvaukset, sotu maksu, pyhälisät ja mahdolliset sairaslomakulut, mutta muuten kuulustaa aikakovalta palkalta tabis kuskille, jos joka vuorosta saa 700e bruttoa. Mä tuun sitten kanssa sinne töihin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiski Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 kuinka monessa paikassa esim sh saa sholen palkan tk ajalta?? ja mitä taas ssk tes vihkonen sanoo asiasta?? Tiedän mitä TES sanoo asiasta, ja mitä oikeasti tapahtuu... Toisaalta monissa terkkareissa se tk-työskentely sisältää sellaisia hommia, ettei niistä oikeasti kehtaisi SH-palkkaa vaatia. Arkiston hoitoa, tavaroiden kanniskelua, talkkarin tuuraamista jne. Sellaisissa hommissa ei ole tokikaan järkeä, ammattitaidon hukkakäyttöä, periytyvät vaan jostain 70-luvun hämäristä. ainoa millä ysityinen jyrää kilpailutuksissa on se, että työtä teetetään varallaolo korvauksella xh/ vrk, jolloin yleensä välitöntä (lue potilas lähtöistä) valmiutta tarjoavan (yleensä pel. laitos) summa on korkeampi. Mä en nyt ymmärrä mikä tässä asiassa on niin vaikeatajuista... Jos TK tilaa vartin lähtövalmiudella olevan auton, niin ei mikään palvelun tuottaja, ei pelastuslaitos eikä yksityinen, pidä ukkoja täydellä palkalla sitä varten. Se, että yksityiset pikkufirmat näyttävät tekevän paljon varallaoloa johtuu siitä, että pikkukylissä ei ole palokuntaa osallistumaan tarjouskilpailuun. Kilpailutukset ovat usein muutenkin näennäisiä, tarjoajia ei juuri ole. Kun joskus varallaolosta ehkä luovutaan, joutuu yksityinen tarjoamaan samansuuruisia tarjouksia kuin pela, eikä ostaja voi muutakuin maksaa. Jos varallaolosta luovutaan, käytännössä se tarkoittaa että isosta osasta <10000 asukkaan kylistä häipyy ambulanssi ainakin osaksi vuorokautta. BTW Suomi on aika poikkeuksellinen maa siinä mielessä, että täällä pientenkin kylien sairasautot on miehitetty palkkaa saavilla duunareilla tai yrittäjillä. Jossain jenkeissä valtaosa meikäläisistä pikkukirkonkylien lansseista olisi miehitetty vapaaehtoisilla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Meinaatko, että saat vajaa 700e joka vuorosta bruttoa? Kyllä ne kokonaiskustannukset varmaan tuota 27e luokkaa on jos lasketaan lomakorvaukset, sotu maksu, pyhälisät ja mahdolliset sairaslomakulut, mutta muuten kuulustaa aikakovalta palkalta tabis kuskille, jos joka vuorosta saa 700e bruttoa. Mä tuun sitten kanssa sinne töihin. Tässä on varmastikin laskettu mukaan työnantajalle työntekijästä aiheutuvat muut kuin varsinaiset palkkakulut. Kyllä täällä missä minä olen saa sairaanhoitaja sh:n palkan. Toisin kuin eräällä nimeltä mainitsemattomalta pelastuslaitokselta, jossa maksettiin palomies-sairaankuljettjan palkkaa... Bifaasinen voisi vähän avartaa katsettaan ja miettiä miksi sitä varuillaoloa järjestetään. Onko mielestäsi kenties oikein että tekemättä mitään suurimman osan työajasta pitäisi silti maksaa täyttä liksaa? Eri asia, jos lähtöjä alkaa oleen 10 vuorokauttakohden, mutta entä jos lähtöjä onkin n. 2kpl vuorokausi? Mistäs niille palomiehille sitten maksetaan? On monen monta paikkaa, jossa miehistö pelaa sählyä ja nostaa punttia ja palkka juoksee - ja lähtöjä ei riitä edes yhtä joka päivälle. Ambulanssityössä on useammin kyse sentään ihmisten terveydestä, joten miksi se on vähemmän arvostettua kuin palavat materiaalit. Rahahan tämänkin ratkaisee. Ketä kiinnostaa monisairas ihminen, jonka kuolema saa aikaan vain säästöjä yhteiskunnalle, verrattuna miljoonien eurojen säästöihin, jotka ajoissa paikalle ehtivä palokunta aiheuttaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pärssinen Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Mistäs niille palomiehille sitten maksetaan? On monen monta paikkaa, jossa miehistö pelaa sählyä ja nostaa punttia ja palkka juoksee - ja lähtöjä ei riitä edes yhtä joka päivälle. on myös paikkoja, joissa ei tehdä edellämainittujakaan asioita...(ja tarkoitan palomiehiä).,,,ainoa mikä juoksee on palkka. - Ambulanssijuntti - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest takapäivystäjä Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Meinaatko, että saat vajaa 700e joka vuorosta bruttoa? Kyllä ne kokonaiskustannukset varmaan tuota 27e luokkaa on jos lasketaan lomakorvaukset, sotu maksu, pyhälisät ja mahdolliset sairaslomakulut, mutta muuten kuulustaa aikakovalta palkalta tabis kuskille, jos joka vuorosta saa 700e bruttoa. Mä tuun sitten kanssa sinne töihin. Aika huolestuttava matikkapää yrittäjälle. Kai niitä kuluja muitakin on kun mun bruttopalkka ? Vaikka miten lasken, niin kyllä mä suunnilleen sen 27e/h taidan kuitenkin kaupungille maksaa. Kunta, jossa sairaankuljetuksella on keikkaa n. 1000 tai alle vuodessa ei varmasti luovu varuillaolosta. Ei ole mitään järkeä pitää äijiä 1min valmiudessa ja maksaa siitä, että kattovat telkkaria asemalla, joskus jopa päiviä ettei mitään tapahdu. Bifaasinen voisi vähän avartaa katsettaan ja miettiä miksi sitä varuillaoloa järjestetään. Onko mielestäsi kenties oikein että tekemättä mitään suurimman osan työajasta pitäisi silti maksaa täyttä liksaa? Eri asia, jos lähtöjä alkaa oleen 10 vuorokauttakohden, mutta entä jos lähtöjä onkin n. 2kpl vuorokausi? Noin pienellä keikkamäärällä on ihan järkevää tehdä hommia tk:ssa mutta miksi valmiudesta pitää tinkiä asukasluvun tai keikkojen vähyyden vuoksi ? Eikö ne kaikki 5000 asukasta ole ansainneet 60sek valmiutta ihan siinä missä 100 000 asukasta kaupungissa ? Avainjuttu olisi toiminan tehostaminen, eli jos keikkaa 0-2/vrk, niin tehdään sitten 60sek valmiudessa muita hommia. Koulutetaan, valistetaan, harjoitellaan, ollaan tk:ssa, vanhainkodissa, punotaan pärekoreja tai ihan mitä vaan. Â Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinkku Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Takapäivystäjä lähetäppä mulle yksityiviestinä mitenkä saat tuollaisen lukeman. Ihan mielenkiinnosta haluaisin vain tietää. Kuulostaa nimittäin hurjalta että yksi työntekijä maksaisi vuorokaudessa kaikkine kuluineen 700e. Kuvittele tilanne että ambulanssin valmius aletaan periä joka asukkaalta ja kaikkien tietysti pitää maksaa sama summa. Tässä esimerkki 2000 asukkaan kunnasta: Maksatteko 20e vaiko 300e per lärvi vuodessa ambulanssista. 20e ambulanssin lähtee matkaan viimeistään 15min kuluttua hälytyksestä ja 300e ambulanssi lähtee 1min sisällä. Mites on kumpaa laitetaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest takapäivystäjä Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Takapäivystäjä lähetäppä mulle yksityiviestinä mitenkä saat tuollaisen lukeman. Ihan mielenkiinnosta haluaisin vain tietää. Kuulostaa nimittäin hurjalta että yksi työntekijä maksaisi vuorokaudessa kaikkine kuluineen 700e. Mä sain n.600 e. Riippuu ihan laskentatavasta. Mä olen kuukaudessa töissä keskimäärin 8x24h. Tuntipalkka x vuorolisät ja siihen päälle sotukulut eli kerrottaneen tuo tulos noin 1,6. Kuvittele tilanne että ambulanssin valmius aletaan periä joka asukkaalta ja kaikkien tietysti pitää maksaa sama summa. Tässä esimerkki 2000 asukkaan kunnasta: Maksatteko 20e vaiko 300e per lärvi vuodessa ambulanssista. 20e ambulanssin lähtee matkaan viimeistään 15min kuluttua hälytyksestä ja 300e ambulanssi lähtee 1min sisällä. Mites on kumpaa laitetaan? Puhutko nyt verojen nostamisesta ? Kysehän on vain rahojen jakamisesta. Muita hommia tehdessään sairaankuljettajat aikaansaavat henkilöstösäästöjä muualta. Ja kuluja voi myös karsia kuntayhteistyöllä, -liitoksilla yms. Ja voisihan sitä kysyä myös niiltä 2000 asukkaalta, että kun lapsesi kouristaa tai vaimosi sydän on pysähtynyt, haluatko että apu lähtee heti vai 15min kuluttua ? Hölmäintähän tässä koko touhussa on se, että Sakari Sairaankuljettaja lähtee housut kintuissa vaikka muijan selästä kun piippa huutaa aarnea, vaikka onkin lempinyt vaimoaan 2-3 euron ruhtinaallisella tuntipalkalla. Ja tämän kuntaisä hyvin tietää !! Sen verrran haluan rauhoittaa tilannetta, että mulla ei ole mitään yksityisiä palveluntuottajia vastaan. Niitä (ja kyytimiehiä) vaan käytetään häikäilemättä hyväksi. Kuten itsekin sanoit KUNTA on se, joka päättää millaista valmiutta ja hoidon tasoa se haluaa veronmaksajilleen tarjota. Ei se ole kiinni palveluntuottajasta ja kuten joku jo totesi riitely liksasta tai rahasta yleensäkin täällä palstalla on aivan turhaa. Tuskin sinä vastaan laittaisit jos tk:sta tulisi puhelu, että "laitappa Sinkku se kärry 60sek valmiuteen, saat siitä hyvästä 100 000 euron korotuksen valmiusrahaan". ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pärssinen Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Ja voisihan sitä kysyä myös niiltä 2000 asukkaalta, että kun lapsesi kouristaa tai vaimosi sydän on pysähtynyt, haluatko että apu lähtee heti vai 15min kuluttua ? Hölmäintähän tässä koko touhussa on se, että Sakari Sairaankuljettaja lähtee housut kintuissa vaikka muijan selästä kun piippa huutaa aarnea, vaikka onkin lempinyt vaimoaan 2-3 euron ruhtinaallisella tuntipalkalla. Ja tämän kuntaisä hyvin tietää !! ;) :o - Ambulanssijuntti - Link to comment Share on other sites More sharing options...
bifaasinen Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Itsekkin yksityisellä työskentelevänä ja "talkoilla"tekemiseen kyllästyneenä en vastusta palveluntuottajia on sitten yksityinen tai kunnallinen. Kun liittotasolla ei kovin vauhdikkaasti asiat etene, niin kannattaa aloittaa omalta työpaikalta asioiden parantaminen. Eli avata neuvotteluyhteys palveluntilaajaan. jos on halua löytyy rahaa, kuten moniin muihinkin "turhiin" hankintoihin pudjetoidun ulkopuolelta. Ja nämä eivät ole haaveita vaan totta n. 3-4 vuoden työn tuloksena. on pikku hiljaa hilattu palkka luokkia ylöspäin ja nyt vielä valmiutta lisää. Toki varallaoloa jäänee vielä tuo yöllinen 8 tuntia, mutta ajankanssa siihenkin toivomme muutosta. Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiski Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Noin pienellä keikkamäärällä on ihan järkevää tehdä hommia tk:ssa mutta miksi valmiudesta pitää tinkiä asukasluvun tai keikkojen vähyyden vuoksi ? Eikö ne kaikki 5000 asukasta ole ansainneet 60sek valmiutta ihan siinä missä 100 000 asukasta kaupungissa ? Kukaan ei ansaitse lähtövalmiutta vaan tavoittamisviivettä. Liittyvät toki toisiinsa mutta eivä ole 1:1. Mihin ajattelumallillasi vedettäisiin raja? Ajatteles vaikka 50000 asukkaan kaupunkia, jossa saattaa olla esim. 2000 asukkaan kaupunginosa. Pitääkö siellä olla ambulanssi, jos 2000 asukkaan naapurikunnassakin on? Asian voi kääntää toisin päin: miten pajon yhteiskunta haluaa sijoittaa rahaa palvelun ylläpitoon yksittäistä ihmistä varten. Onko oikein, että pienessä kunnassa menot olisivat 30 €/asukas/vuosi, kun suuremmassa päästäisiin 10 €/asukas/vuosi? Kolmas pointti: 500 keikan kunnassa 24/7 ambulanssissa yhdelle sairaankuljettajalle tulisi n. 100 keikkaa vuodessa. Näistä 10 olisi oikeasti kipeitä. Elvytys tulisi ehkä joka toinen vuosi jos niinkään usein. Ammattitaidon ylläpito voisi olla aika haaste verrattuna siihen, jos sama keikkamäärä pyöritetään 3-4 hengellä. On siihen toki keinoja, mutta ei yhtään semmoista minkä yksittäinen kunta tai yhden auton firma voisi järkevästi toteuttaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinkku Posted June 25, 2006 Share Posted June 25, 2006 Sen verrran haluan rauhoittaa tilannetta, että mulla ei ole mitään yksityisiä palveluntuottajia vastaan. Niitä (ja kyytimiehiä) vaan käytetään häikäilemättä hyväksi. Kuten itsekin sanoit KUNTA on se, joka päättää millaista valmiutta ja hoidon tasoa se haluaa veronmaksajilleen tarjota. Ei se ole kiinni palveluntuottajasta ja kuten joku jo totesi riitely liksasta tai rahasta yleensäkin täällä palstalla on aivan turhaa. Tuskin sinä vastaan laittaisit jos tk:sta tulisi puhelu, että "laitappa Sinkku se kärry 60sek valmiuteen, saat siitä hyvästä 100 000 euron korotuksen valmiusrahaan". ;D Kyllä mun pitäis sanoa niille heti suoraan, että sori ei riitä. Mikäli aijon työehtosopimusta noudattaa... Tuommonen systeemi vaatisi 8 kpl sairaankuljettajia + pari sijaista, koska muuten pidemmän päälle alkaa tuntumaan ylityömaksut kassassa. Eikä tuolla 100 000 e makseta edes 4 työntekijän palkkoja vuodessa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Ette huomio keskustelussanne asuntovarallaolon mahdollisuutta. Laskekaapa sen pohjalta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest takapäivystäjä Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Mihin ajattelumallillasi vedettäisiin raja? Ajatteles vaikka 50000 asukkaan kaupunkia, jossa saattaa olla esim. 2000 asukkaan kaupunginosa. Pitääkö siellä olla ambulanssi, jos 2000 asukkaan naapurikunnassakin on? Asian voi kääntää toisin päin: miten pajon yhteiskunta haluaa sijoittaa rahaa palvelun ylläpitoon yksittäistä ihmistä varten. Onko oikein, että pienessä kunnassa menot olisivat 30 €/asukas/vuosi, kun suuremmassa päästäisiin 10 €/asukas/vuosi? Kolmas pointti: 500 keikan kunnassa 24/7 ambulanssissa yhdelle sairaankuljettajalle tulisi n. 100 keikkaa vuodessa. Näistä 10 olisi oikeasti kipeitä. Elvytys tulisi ehkä joka toinen vuosi jos niinkään usein. Ammattitaidon ylläpito voisi olla aika haaste verrattuna siihen, jos sama keikkamäärä pyöritetään 3-4 hengellä. On siihen toki keinoja, mutta ei yhtään semmoista minkä yksittäinen kunta tai yhden auton firma voisi järkevästi toteuttaa. Hyviä pointteja. Siksi totesin jo pari sivua sitten, että alueelliset erot ovat Suomessa niin suuria, että tämän keskustelun käyminen on siksikin aika hankalaa. Asuinpaikkansa saa jokainen valita ja vaikka sydänpysähdys olisi ehkä parempi saada Mannerheimintiellä, niin tuskin sinne kaikki haluaa muuttaa ;D. Suuressa kaupungissa todellakin yksi auto voi päivystää 100 000 asukkaan aluetta, mutta sen ollessa varattuna tulee naapurialueelta korvaava yksikkö. Ei siis 2000 asukkaan kaupunginosaan tarvi omaa autoa jos viiveet kaupungin toisesta osasta ovat siedettävät. Harvassa kaupungissa tavoittamisviiveet ovat verrannollisia maalaispitäjään, vaikka autot olisi sijoitettuna täysin päin persettä kuten monissa kaupungeissa on. Myös ensivastetoiminnalle on ja olisi monin paikoin tilausta. Ongelmana toki taas kerran riittävän hyvän tason puute. Valtaosassa maata ensivasteen tulisi olla keskitasoiseen perustason hoitoon kykenevä, jos haapurikylän ambulanssia tai oman kylän kyydiltä palaavaa autoa joudutaan odottamaan pitkään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest takapäivystäjä Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Kyllä mun pitäis sanoa niille heti suoraan, että sori ei riitä. Mikäli aijon työehtosopimusta noudattaa... Tuommonen systeemi vaatisi 8 kpl sairaankuljettajia + pari sijaista, koska muuten pidemmän päälle alkaa tuntumaan ylityömaksut kassassa. Eikä tuolla 100 000 e makseta edes 4 työntekijän palkkoja vuodessa. Kai sulla tälläkin hetkellä jonkinlainen valmiusraha on ? Toi 100 000 oli siis korotus siihen ;D Ja tuleehan sitä rahnaa myös KELALTA ja / tai X-kyydeistä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinkku Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Kyllä mun pitäis sanoa niille heti suoraan, että sori ei riitä. Mikäli aijon työehtosopimusta noudattaa... Tuommonen systeemi vaatisi 8 kpl sairaankuljettajia + pari sijaista, koska muuten pidemmän päälle alkaa tuntumaan ylityömaksut kassassa. Eikä tuolla 100 000 e makseta edes 4 työntekijän palkkoja vuodessa. Kai sulla tälläkin hetkellä jonkinlainen valmiusraha on ? Toi 100 000 oli siis korotus siihen ;D Ja tuleehan sitä rahnaa myös KELALTA ja / tai X-kyydeistä. On toki, mutta vaikka auto nostetaankin 1min valmiuteen niin eihän ne keikat lisäänny. Nykyinenkään valmiuskorvaus ei kata edes puolia palkkakuluista 3 työntekijällä. Homma pyörii 15min kotivaruillaololla juuri ja juuri ja on saatu hankittua parasmahdollinen kalusto ainakin hoitovälineiden osalta, mutta autotkin maksaa sen 100 000 ja sekin pitäis meidän kilometrimäärillä uusia vähintään 4 vuoden välein. Tälläkin hetkellä työntekijät tienaa enemmän kuin yrittäjät ja se on fakta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bifaasinen Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Kyllä mun pitäis sanoa niille heti suoraan, että sori ei riitä. Mikäli aijon työehtosopimusta noudattaa... Tuommonen systeemi vaatisi 8 kpl sairaankuljettajia + pari sijaista, koska muuten pidemmän päälle alkaa tuntumaan ylityömaksut kassassa. Eikä tuolla 100 000 e makseta edes 4 työntekijän palkkoja vuodessa. Kai sulla tälläkin hetkellä jonkinlainen valmiusraha on ? Toi 100 000 oli siis korotus siihen ;D Ja tuleehan sitä rahnaa myös KELALTA ja / tai X-kyydeistä. On toki, mutta vaikka auto nostetaankin 1min valmiuteen niin eihän ne keikat lisäänny. Nykyinenkään valmiuskorvaus ei kata edes puolia palkkakuluista 3 työntekijällä. Homma pyörii 15min kotivaruillaololla juuri ja juuri ja on saatu hankittua parasmahdollinen kalusto ainakin hoitovälineiden osalta, mutta autotkin maksaa sen 100 000 ja sekin pitäis meidän kilometrimäärillä uusia vähintään 4 vuoden välein. Tälläkin hetkellä työntekijät tienaa enemmän kuin yrittäjät ja se on fakta. eli tästäpä päästään siihen onko tarjous ollut oikean suuruinen? siltä osin on, että olet ilmeisesti "voittanut" ja saat mahdollisuuden tehdä työtä yrittäjänä. mutta jos palkka kuluista suurinosa tulee tienpäältä ja hoitovälineetkin joutuu ostamaan itse, niin tältä osin olisi tarjouksessa ollut viilattavaa. Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bifaasinen Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Ei lopu, siihen en jaksa uskoa. aikapaljon yrittäjistä kiinni miten tarjouspyynnöt kilpailutuksiin muotoillaan. Kuitenkin pienemmillä paikolla pääsevät vaikuttamaan hyväveli järjestelmän kautta, jos ei joutuu katsomaan peiliin. isoimmilla paikolla taas valmius on yleensä se välitön. yritän päättää tämän tähän ;D Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinkku Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Kyllä mun pitäis sanoa niille heti suoraan, että sori ei riitä. Mikäli aijon työehtosopimusta noudattaa... Tuommonen systeemi vaatisi 8 kpl sairaankuljettajia + pari sijaista, koska muuten pidemmän päälle alkaa tuntumaan ylityömaksut kassassa. Eikä tuolla 100 000 e makseta edes 4 työntekijän palkkoja vuodessa. Kai sulla tälläkin hetkellä jonkinlainen valmiusraha on ? Toi 100 000 oli siis korotus siihen ;D Ja tuleehan sitä rahnaa myös KELALTA ja / tai X-kyydeistä. On toki, mutta vaikka auto nostetaankin 1min valmiuteen niin eihän ne keikat lisäänny. Nykyinenkään valmiuskorvaus ei kata edes puolia palkkakuluista 3 työntekijällä. Homma pyörii 15min kotivaruillaololla juuri ja juuri ja on saatu hankittua parasmahdollinen kalusto ainakin hoitovälineiden osalta, mutta autotkin maksaa sen 100 000 ja sekin pitäis meidän kilometrimäärillä uusia vähintään 4 vuoden välein. Tälläkin hetkellä työntekijät tienaa enemmän kuin yrittäjät ja se on fakta. eli tästäpä päästään siihen onko tarjous ollut oikean suuruinen? siltä osin on, että olet ilmeisesti "voittanut" ja saat mahdollisuuden tehdä työtä yrittäjänä. mutta jos palkka kuluista suurinosa tulee tienpäältä ja hoitovälineetkin joutuu ostamaan itse, niin tältä osin olisi tarjouksessa ollut viilattavaa. Kyllä tarjous on ollut oikean suuruinen ja tehty sen pohjalta mitä kunta on edellyttänyt. Toki on yritetty nostaa valmiutta arkena 8-16 1min valmiuteen ja samalla tarjottu työvoimaa tk:lle, mutta kaatunut siihen että kunta ei ko toiminnasta ole kiinnostunut. Eli kunta se on joka sanoo mitenkä toimitaan ja yrittäjillä on siihen hyvin vähän sananvaltaa. Miksi tehdä töitä ilmaiseksi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest takapäivystäjä Posted June 26, 2006 Share Posted June 26, 2006 Kyllä tarjous on ollut oikean suuruinen ja tehty sen pohjalta mitä kunta on edellyttänyt. Toki on yritetty nostaa valmiutta arkena 8-16 1min valmiuteen ja samalla tarjottu työvoimaa tk:lle, mutta kaatunut siihen että kunta ei ko toiminnasta ole kiinnostunut. Eli kunta se on joka sanoo mitenkä toimitaan ja yrittäjillä on siihen hyvin vähän sananvaltaa. Miksi tehdä töitä ilmaiseksi? Tässäpä tämä koko jutun ydin. Sama vaivaa suurinta osaa suomen kunnista. Edelleen on liian monessa paikassa vallalla ajattelu "vain sairaalasta saa hoitoa" ja kunhan saadaan mahdollisimman halvalla joku kottero, mikä täyttää lain kirjaimen viemään potilas sinne sairaalaan, niin kaikki on "hyvin". Case closed ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mca Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Jo sana sairaankuljetus antaa tietynlaisen kuvan asiaan perehtymättömälle henkilölle. Käsitteistön ja termistön saattaminen ajantasalle ja suuren yleisön tietoon on yksi keino nostaa ensihoitotyön arvostusta. Ja oma mielipiteeni kysymykseen on että pela hoitaa suurimmat kaupungit ja keskukset kiirekyytien osalta ja vain niiden osalta. Yksityiselle käy varmasti siirtokuljetukset,koska niistä maksetaan parhaiten. Maakunnissa tk+ saku? älkääkä ihmiset nyt palkokasvia aspiroiko, tämä on vain yhden lanssarin mielipide 8) No one dies a virgin, Life screws us all Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiski Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Ja oma mielipiteeni kysymykseen on että pela hoitaa suurimmat kaupungit ja keskukset kiirekyytien osalta ja vain niiden osalta. Yksityiselle käy varmasti siirtokuljetukset,koska niistä maksetaan parhaiten. Kyllä ne on laitoksilla nykyään ihan yhtä rahan perään kuin yksityisilläkin... Harvassa on (Helsinkiä lukuun ottamatta) laitos, jolle ei daveralli kelpaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinkku Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Ja oma mielipiteeni kysymykseen on että pela hoitaa suurimmat kaupungit ja keskukset kiirekyytien osalta ja vain niiden osalta. Yksityiselle käy varmasti siirtokuljetukset,koska niistä maksetaan parhaiten. Kyllä ne on laitoksilla nykyään ihan yhtä rahan perään kuin yksityisilläkin... Harvassa on (Helsinkiä lukuun ottamatta) laitos, jolle ei daveralli kelpaa. Kyllähän tuo helsinginki pela ottaa aktiivisesti osaa siirtokuljetusten kilpailutuksiin, mutta sen tarjoukset ovat olleet huomattavasti korkeampia kuin yksityisen sektorin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest takapäivystäjä Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Kyllähän tuo helsinginki pela ottaa aktiivisesti osaa siirtokuljetusten kilpailutuksiin Mihin perustat tämän ? En ole moisesta koskaan kuullut. Stadin laitoksella on pulaa duunareista jo nyt ja olemassa olevat kärrytkin ajaa keikkaa vähintäänkin tarpeeksi. Stadissa on vuodessa useita kymmeniä tuhansia siirtokyytejä, joten niiden ajamiseen tarvittaisiin useita uusia autotalleja, vähintään parikymmentä autoa ja kymmeniä työntekijöitä. Tarkkaa lukua en muista mutta kokonaiskeikkamäärä liikkuu tasolla 120 - 130 000, joista A-B-C keikkoja alle 40 000 ja loput TUPUA, siirtoa ja D-kansalaistehtäviä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.