Jump to content
MAINOS

Miesten ja naisten tasa-arvo sairaankuljetuksessa


Vieras: Jesmindah

Recommended Posts

Moni keikka hoituu sutjakammin, kun paikanpäällä nähdään kummanko kannattaa ottaa hoitajan rooli ja alkaa jututtaa potilasta. (esim. mt, juoppo, gyne).

ei niitä rooleja vaihdella!!! jos on sun hoitsu vuoro, niin oot kans hoitsu...kuski vaan ohjastaa pakettiautoa ja tekee robottina mittauksia jne...:nauraa:

sori offtopic

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

ei niitä rooleja vaihdella!!! jos on sun hoitsu vuoro, niin oot kans hoitsu...kuski vaan ohjastaa pakettiautoa ja tekee robottina mittauksia jne...:nauraa:

sori offtopic

Kukas sen on kieltänyt ? Paitsi jäykkä työkaveri  ;)

Palokunnalla tietysti eri homma.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kyllä ne vuorot menee paljo joutusammin, kun vaihdetaan joka toisella keikalla paikkoja.

pysyy tuntuma yllä.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joopa joo. Kyllä on karkeaa yleistää että joku tietty sukupuoli sitouttaisi ihmisen johonkin paikkaan. itse vuosia olen tehnyt ensihoitotyötä eri paikoissa ja en kyllä vuosia ole pysynyt missään, mutta sehän se tuokin uutta näkemystä, kun kiertelee eri paikoissa. Toisaalta olen itse halunnutkin nähdä ja kokea erilaisia työpaikkoja ja vielä kaikenlisäksi kehittyä ammatillisesti, eli opiskella. Näin työpaikka on muuttunut useasti opiskelunkin takia. Entinen kun on jäänyt liian kauas.

Toisaalta hoitaja/kuljettaja roolien vaihtaminen kesken keikan: Monesti on niin, että jostain syystä vain toinen hoitaja tulee paremmin juttuun tiettyjen potilaiden kanssa kuin toinen ja sitähän tietenkin kannattaa aina hyödyntää. Toisaalta sekapareilla toimiessa on loogista, että nainen todennäköisesti mielummin haluaa naisen tutkimaan itseään, kun kyse on intiimialueen vaivasta, jolloin voidaan esim. vaihtaa hoitajana ollut mies kuskin penkille. Toisaalta: Itse teen töitä yleensä miesparilla. Meillä ei mitään kiinteää roolijakoa ole töiden suhteen ollut; vähän fiilispohjalta ollaan vuoroja vaihdeltu kaikissa työpaikoissani.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Tavallistahan se on, että työpaikoilla syntyy pareja. Jotain tilastojakin on siitä, että työpaikka on TOP-jotain elämänkumppanin kohtaamispaikkana. Se, että sellaista näkee työpaikoilla ei tarkoita sitä että niin sen kuuluu mennä. Tässä maskuliisena edustajana harmittaa sellainen stereotypia, miehet olisivat niitä ainoita päällepuskijoita. Väärin! Kyllä sama ilmiö (itseisarvona) toteutuu niin naisilla kuin miehilläkin. Sivusta seuranneena, itse alta karkuun juoksevana, virheitä tehneenä voin mainita. Opin kuitenkin virheistäni.Toisaalta, minkäs teet jos työmaalle ilmestyy sellainen "hemaiseva pörröpää". Olisi vähintäänkin luonnotonta jos katsojan silmissä ja niiden takana ei tapahtuisi mitään. Työpaikka on kuitenkin työpaikka ja siinä toteuttavat ammattiaan ammattiin kouluttautuneet ihmiset. Mielestäni on äärimmäisen vaarallista antaa itsensä leikkiä tulella "meidänpuolella" ja sitten olla ammattilainen "tuollapuolella". Vaara, että homma siirtyy sen työroolin mukana puolelta toiselle on äärimmäisen suuri. Siinä puhutaankin sitten jo erilaisista toisenlaisista laeista potilaan kohtaamisessa ja kohtelussa. Tuosta seksistä työpaikalla voisi kirjoittaa vaikka päivän. Mutta todettakoon tähän nyt se, että yksi asia johtaa toiseen KUN sen antaa johtaa. Eihän se viinakaan pullosta kurkkuun kaadu itekseen - VAI ? Kyllä se vastuu asioista on kaikilla itsestään ja muutamista muista samassa yhteisössä toimivista. Toisinaan se työ (tehtävä, toiminta, jne) saattaa edellyttää sellaista aktiviteettia, missä jos olisi vähänkään lähempänä työparia olis ne sisäkkäin. Jos työhön liittyy seksuaaliset aktit (parittelu, mielihyvän tavoittelu) niin silloin ammatti on jotain muuta kuin hoito/pelastustyötä.Jos parittelutoiminnot kiinnostaa työparin kanssa enemmän kuin työ itse, mielestäni on syytä vaihtaa ammattia - ja hakeutua terapeutille. On varsin ikävää, että eh-kentästä leviää sellainen mielikuva, että heiluva amppari parkissa taukopaikalla tarkoittaa seksuaalista aktia. Erityisesti huolestuttavaa on se, että asiasta ei puhuta avoimesti, laadita pelisääntöjä tai pidetä moraalietiikaa korkealla. Ikäviin altavastaajatilanteisiin joutuu ellei tästäkin asiasta ole puhunut työtovereiden kanssa. Vai onko sellaisia paikkoja, missä asiasta on puhuttu niin että asia kestää myös torinlaidalla avoimesti keskustelun.

Vikoja korjataan - ominaisuuksien kanssa opetellaan tulemaan toimeen.

Jokainen kyynel on muistutus onnen hetkestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...