Jump to content
MAINOS

Työkengät


Vieras: murmeli

Recommended Posts

meillä tampereella eräässä vanhustenhoitopalvelu laitoksessa ollaan kieltämässä nämä croksit, miten sit kirjoitetaankaan....mitäs tähän sanotette? Ostin juuri itse sellaiset..... ;D

Kysäiseppä että kustantaako työnantajalta että kustantaako se sitten työkengät?

Ja enpä jaksa uskoa että siellä vanhustenhoitopalvelulaitoksessa kovin moni mummo tai pappa puhisee ventilaattorissa tai vaikkapa jatkuvasti saa kriittisen tärkeää lääkettä infuusiopumpusta.

Toi riski on todella teoreettinen. Ennemmin pitäisi kieltää liinavaatteet, niistä vasta sitä staattista sähköä tulee!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 513
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

olen aivan samaa mieltä, ei siellä todellakaan ole mitään riskiä siihen, NAURETTAVAA!!!! hoidamme vuodepotilaita, ja työ on lähinnä vaipan vaihtoa........ ekg otetaan ehkä parin kk välein joltain.....minähän en kengistäni luovu!! ;D

Aina Voi Oppia Jotain Uutta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kg otetaan ehkä parin kk välein joltain.....minähän en kengistäni luovu!! :nauraa:

Sano sille osastonhoitajalle, että heti kun alkaa näkymään tehohoidettavia potilaita vehkeineen, niin vaihdat kengät!

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tän päivän? Keskisuomalaisessa oli juttua tuosta Crocsien staattisesta sähköstä, ja siinä sekä joku fyysikko että Crocsien maahantuoja kumosivat moiset puheet.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tän päivän? Keskisuomalaisessa oli juttua tuosta Crocsien staattisesta sähköstä, ja siinä sekä joku fyysikko että Crocsien maahantuoja kumosivat moiset puheet.

Eikä mikään yllätys. Samoilla millä näitä Crocseja ollaan oltu kieltämässä voisi kieltää melkeinpä mitkä tahansa kengät jotka kehittävät laahatessaan staattista sähköä. Itseltänikin lähtisivät varmasti Merrellit alta. Pitäisi sipsutella sitten sukilla.

Edelleen painotan, että suurempi riski ovat ne liinavaatteet potilastyössä. Jokainen on varmasti saanut sähköiskuja kun on vaihtanut liinavaatteita talvipakkasilla kun ilma on kuivimmillaan. Sähkö hyppää senttimetrikaupalla, joten voltit ovat varmasti tuhansissa. Miksihän kukaan ei näitä ole vielä kieltämässä.. ettei olisi tässä jonkun kenkäkauppiaan ristiretki kyseessä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tän päivän? Keskisuomalaisessa oli juttua tuosta Crocsien staattisesta sähköstä, ja siinä sekä joku fyysikko että Crocsien maahantuoja kumosivat moiset puheet.

Eikä mikään yllätys. Samoilla millä näitä Crocseja ollaan oltu kieltämässä voisi kieltää melkeinpä mitkä tahansa kengät jotka kehittävät laahatessaan staattista sähköä. Itseltänikin lähtisivät varmasti Merrellit alta. Pitäisi sipsutella sitten sukilla.

Edelleen painotan, että suurempi riski ovat ne liinavaatteet potilastyössä. Jokainen on varmasti saanut sähköiskuja kun on vaihtanut liinavaatteita talvipakkasilla kun ilma on kuivimmillaan. Sähkö hyppää senttimetrikaupalla, joten voltit ovat varmasti tuhansissa. Miksihän kukaan ei näitä ole vielä kieltämässä.. ettei olisi tässä jonkun kenkäkauppiaan ristiretki kyseessä.

aivan samaa mieltä!!! Meillä on sellainen työyhteisö missä naristaan joka helvetin asiasta, tupakoinnista, omista työvaatteista, ja sijaisista, joita kukaan ei jaksa perehdyttää, ja sitten valitetaan kun kukaan ei osaa mitään..... no onneksi ei tarvi olla tuolla kuin tämä kesä  cry.png

Olen sitä mieltä että naisvaltaisilla työpaikoillla löytyy aina näitä narisijoita jotka löytävät sen aiheen pienemmästäkin kannusteesta kuin iltasanomien kirjoituksista. Onneksi osastonhoitaja palaa pian lomalta ja hän sattuu olemaan mies, loppuu tämä turha narina....

meille tuli mainos happy people kengistä jotka ovat samanlaiset kuin crocsit, ja siihen lappuun oli joku pölvästi jo kirjoittanut että älä osta näitä sairaalakäyttöön, ja jälleenmyyjältä kysyin, ovat eri materiaalia kuin crocat.  Eli......

paloasemalla kun olin harjoittelussa keväällä, oli aivan eri meininki, kukaan ei valittanut mistään kun 90% miehiä, paljon rennompi meininki. Kai nämä ovat niin kypsyneitä paskan pesuun kun ovat sitä 30v tehneet että riittää actionia elämään toisten elämän hankalaksi tekemisestä ......hoh hoijaa!!!!

Aina Voi Oppia Jotain Uutta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulin juuri kahvitauolla villin huhun,että crocsien takia olisi Suomessa potilas hulmahtanu tuleen? Lieneekö vain osa sarjassamme villejä uusimpia urbaanilegendoja? Itse en asiasta ole aikaisemmin kuullut,luulisi kait, että asiasta olisi uutisoitu iltalööppien kannessa aika näyttävästi..  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulin juuri kahvitauolla villin huhun,että crocsien takia olisi Suomessa potilas hulmahtanu tuleen? Lieneekö vain osa sarjassamme villejä uusimpia urbaanilegendoja? Itse en asiasta ole aikaisemmin kuullut,luulisi kait, että asiasta olisi uutisoitu iltalööppien kannessa aika näyttävästi..  ::)

Eiköhän ole urbaania legendaa  :P

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulin juuri kahvitauolla villin huhun,että crocsien takia olisi Suomessa potilas hulmahtanu tuleen? Lieneekö vain osa sarjassamme villejä uusimpia urbaanilegendoja? Itse en asiasta ole aikaisemmin kuullut,luulisi kait, että asiasta olisi uutisoitu iltalööppien kannessa aika näyttävästi..  ::)

Staattinen sähkö on aika ajoin ilmeisestikin aiheuttanut näitä "roihahduksia"... Esim. reilu vuos sitten vuodevaatteista tullut staattinen sähkö aiheutti pkssk:ssa tälläisen...Tuossa vähän lisätietoa...

Ihonpuhdistusbensiini leimahti sairaalassa Joensuussa

Potilas ja sairaanhoitaja saivat lieviä palovammoja perjantaina Pohjois-Karjalan keskussairaalassa Joensuussa, kun ihon puhdistukseen käytetty bensiini leimahti ihotautiosastolla.

Tapaus sattui potilasta hoidettaessa. Ylilääkäri Päivikki Susitaipaleen mukaan syttymissyynä oli kahden ihmisen välille syntynyt staattinen sähkö. Tuli saatiin sammumaan tyynyjen avulla.

Lähde: HS 11.3.2006

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

06.07.2007 - Muovijalkineiden käyttö sairaaloissa

Muovijalkineiden (esim. CROCS™) käyttö sairaaloissa on ollut julkisuudessa esillä. Perusteena on ollut ko. kenkien käyttäjästä mahdollisesti purkautuneen staattisen sähkön aiheuttamat toimintahäiriöt herkissä sairaalalaitteissa.

Staattista sähköä muodostuu helposti esim. keinokuituisia vaatteita käytettäessä. Normaalitilanteessa se pääsee purkautumaan maahan jalkojen kautta. Mikäli näin ei pääse käymään, purkautuminen saattaa tapahtua esim. käsikosketuksen välityksellä.

Staattiset kipinät saattavat aiheuttaa häiriöitä elektronisissa sairaalalaitteissa. Lääkelaitoksen tiedossa ei ole, että Suomessa olisi tapahtunut muovikenkien käyttöön liittyviä vaaratilanteita.

Jalkojen kautta tapahtuva staattisen sähkön purkautumistodennäköisyys riippuu jalkineiden eristävyydestä. Eristäviä kenkiä käytettäessä purkautumisriski muita kanavia pitkin on hieman suurempi. Asia koskee kaikkia muovikenkiä, joten ei ole perusteltua syytä olettaa, että CROCS™-jalkineet muodostaisivat erityisen riskin.

Mahdollisuus on syytä tiedostaa, mutta muovijalkineiden käytön kieltoon sairaaloissa ja muissa terveydenhuollon yksiköissä Lääkelaitos ei näe aihetta.

Lisätietoja antavat tarvittaessa:

Kimmo Linnavuori, ylilääkäri p. (09) 47334 264

Hannu Seitsonen, yli-insinööri p. (09) 47334 249

etunimi.sukunimi@laakelaitos.fi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Hienoa, että asiaan on nyt virallisestikin otettu kantaa. Uutisointi muovikenkien "hengenvaarallisuudesta" olisi hyvin pian voinut lähteä elämään omaa elämäänsä. Aivan varmasti jo nyt jotkut mummelit saavat ahdistuskohtauksia, kun kaiken muun lisäksi pitää vielä jännittää, millaisia kenkiä heidän hoitajansa käyttävät. Että jos ei tauti tapa tai sairaalabakteeri niittaa, niin hoitsun popot viimeistään vie hengen  :o

Itse seuran tilannetta mielenkiinnolla ja aion kyllä lukaista kengistä tehdyt tutkimukset, heti kun sellaiset vaan julkaistaan.

Turun Sanomien toimittaja, jolta läksin silloin kesäkuun lopussa tiedustelemaan jutun pohjana olleita tutkimuksia, lähestyi minua viime perjantaina sähköpostitse ja oli nyreissään siitä, miten heppoisasti suhtauduin täällä hoitajat.netissä hänen juttuunsa. Hän laittoi minulle oman näkökantansa vahvistukseksi toisen toimittajan samasta aiheesta toukokuussa kirjoittaman uutisen, jota jostain syystä ei oltu sitten kuitenkaan julkaistu. Siinä kerrotaan hieman enemmän, miten Blekingen sairaalassa muovikenkiä oli tutkittu. Voin laittaa tuon julkaisemattoman jutun halukkaille sähköpostiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hienoa, että asiaan on nyt virallisestikin otettu kantaa. Uutisointi muovikenkien "hengenvaarallisuudesta" olisi hyvin pian voinut lähteä elämään omaa elämäänsä. Aivan varmasti jo nyt jotkut mummelit saavat ahdistuskohtauksia, kun kaiken muun lisäksi pitää vielä jännittää, millaisia kenkiä heidän hoitajansa käyttävät. Että jos ei tauti tapa tai sairaalabakteeri niittaa, niin hoitsun popot viimeistään vie hengen  :o

Itse seuran tilannetta mielenkiinnolla ja aion kyllä lukaista kengistä tehdyt tutkimukset, heti kun sellaiset vaan julkaistaan.

Turun Sanomien toimittaja, jolta läksin silloin kesäkuun lopussa tiedustelemaan jutun pohjana olleita tutkimuksia, lähestyi minua viime perjantaina sähköpostitse ja oli nyreissään siitä, miten heppoisasti suhtauduin täällä hoitajat.netissä hänen juttuunsa. Hän laittoi minulle oman näkökantansa vahvistukseksi toisen toimittajan samasta aiheesta toukokuussa kirjoittaman uutisen, jota jostain syystä ei oltu sitten kuitenkaan julkaistu. Siinä kerrotaan hieman enemmän, miten Blekingen sairaalassa muovikenkiä oli tutkittu. Voin laittaa tuon julkaisemattoman jutun halukkaille sähköpostiin.

Minulle ainakin, vien tiedotteen omalle osastolle!! Auringonpaiste1@jippii.fi KIITOS VAIVANNÄÖSTÄ!!

Aina Voi Oppia Jotain Uutta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minullekin voi artikkelin lähettää, jos vain mahdollista. Voisin viedä töihin ja osastonhoitajalle luettavaksi. Kiitos jo etukäteen!

riina.ahvonen@hotmail.com

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

KAUHEET  ;D Rumat kun mitkä, näyttää kipsikengiltä. Mun OffRoadit on kuulemma tulleet, saan varmaankin ne käyttöön perjantaina  :P

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onkohan noiden mbt-kenkien mallina olleet ne afrikassa vanhoista autonrenkaista tehdyt sandaalit? Ja sit joku valkoinen nainen ihastui niihin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

onneksi työpisteeni on paikka, jossa croksit eivät aiheuta närää eivätkä häiriöitä  ;)

Rakastan omiani, jo kolme vuotta käytössä olleita ja muutamia uusimpia parejani.

Lisäksi ovat ehdottomat uintireissuilla, kelluttavat kivasti ja pystyn hyvin juoksemaan vedessä !  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

06.07.2007 - Muovijalkineiden käyttö sairaaloissa

Muovijalkineiden (esim. CROCS™) käyttö sairaaloissa on ollut julkisuudessa esillä. Perusteena on ollut ko. kenkien käyttäjästä mahdollisesti purkautuneen staattisen sähkön aiheuttamat toimintahäiriöt herkissä sairaalalaitteissa.

Staattista sähköä muodostuu helposti esim. keinokuituisia vaatteita käytettäessä. Normaalitilanteessa se pääsee purkautumaan maahan jalkojen kautta. Mikäli näin ei pääse käymään, purkautuminen saattaa tapahtua esim. käsikosketuksen välityksellä.

Staattiset kipinät saattavat aiheuttaa häiriöitä elektronisissa sairaalalaitteissa. Lääkelaitoksen tiedossa ei ole, että Suomessa olisi tapahtunut muovikenkien käyttöön liittyviä vaaratilanteita.

Jalkojen kautta tapahtuva staattisen sähkön purkautumistodennäköisyys riippuu jalkineiden eristävyydestä. Eristäviä kenkiä käytettäessä purkautumisriski muita kanavia pitkin on hieman suurempi. Asia koskee kaikkia muovikenkiä, joten ei ole perusteltua syytä olettaa, että CROCS™-jalkineet muodostaisivat erityisen riskin.

Mahdollisuus on syytä tiedostaa, mutta muovijalkineiden käytön kieltoon sairaaloissa ja muissa terveydenhuollon yksiköissä Lääkelaitos ei näe aihetta.

Lisätietoja antavat tarvittaessa:

Kimmo Linnavuori, ylilääkäri p. (09) 47334 264

Hannu Seitsonen, yli-insinööri p. (09) 47334 249

etunimi.sukunimi@laakelaitos.fi

Mistä löysit tämän? Tulostaisin mielelläni alkuperäisen artikkelin ja vien sen osastolle?

Aina Voi Oppia Jotain Uutta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lohjan sairaala on kuulemma kieltänyt Crocsit...  *nolona*

Hmm.. mielenkiintoista. Jos sairaala kieltää ko. jalkineiden käytön olettaisi työnantajan tällöin maksavan työjalkineet / vuosi. Tällöin ei toki tarvinne tarjota sellaisia iloisenpirteitä värejä, mutta esimerkiksi tarjouskilpailun jälkeen voittaneen jalkineyrityksen koko mallistoa eri lesteineen.

Näkisipä vaan..  hoitsuille Manolot jalkaan.

Jotta elämä ei olisi liian helppoa- valitse hoitoala

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Niin jotta onko kenelläkään kokemusta näistä ihanista crocseista työkenkinä? Kannattaako ostaa vai pitäytyä noissa vanhoissa, tylsissä ja haisevissa nahkaisissa  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...