Jump to content
MAINOS

valmistua työttömäksi?


Vieras: kissanminttu

Recommended Posts

Vieras: kissanminttu

Olen lähihoitajakoulun perusopinnot suorittanut nainen, ja ensi syksynä aloitan suuntautumisen ensihoitoon, parhaillaan suoritan C-korttia. Koko koulu ajan minua on varoiteltu, että naisena et saa töitä, etkä varsinkaan lähihoitajakoulupohjalta. Kuitenkin ala kiinnostaa minua niin valtavasti,että en aio heittää tilaisuutta hukkaan. Tiedän, että lähihoitajana saan töitä muualtakin, vanhainkodit ottavat nykyään helposti töihin työvoimapulan vuoksi.

Haluaisin kuulla kokemuksia lh-koulun ensihoitopuolen suorittaneilta naisilta, onko asia näin, että työtä saavat ensisijassa miespuoliset ja/tai AMK-tutkinnon suorittaneet?

En minä luovuttaa aio, mutta välillä harmittaa, kun ei suhtauduta vakavasti, kun ilmoitan, että suuntaudun ensihoitoon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Hmm.. Itsellä ei ole minkäänlaista kokemusta ensihoitoalan työpaikoista, mutta ainakin kun meille lanssikuskit tuovat/hakevat potilasta, niin aika moni niistä on naisia. Olenpa nähnyt yhden parin, jotka molemmat ovat naisia ja lisäksi heillä oli viimeksi mukanaan naisopiskelijakin. Eli kyllä niitä on. Tsemppiä vaan äläkä lannistu muiden panettelusta!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samaa aihetta pohdin minäkin.. Tuleeko musta sittenkään mitään kun ensihoidon koulutusohjelmasta  valmistun? Varmasti ensi vuosi valaisee asiaa paljon kun pääsee harjotteluihin ja näkee tilannetta kentällä. Porin seudulta ainakin kuuluu sellaista, että ensihoidon koulutusohjelmasta valmistuneita on otettu leikkuriin vakkareiks suoraan koulunpenkiltä eläköityneiden lääkintävaksien tilalle.. Töitä varmasti joltain sektorilta löytyy. Mukavinta tietysti olis jos löytys sieltä mihin on eniten mielenkiintoo

Kertokaapa sitten vielä viisaammat, kuinka tosia on puheet et tulevaisuudessa lanssimiehitys koostuis pelkästään sairaanhoitajista?? Ja millä aikataululla kyseistä muutosta on suunniteltu? Entä mitä vakivirassa oleville lääkintävakseille ja perushoitajille tehään jotka on sairaankuljettajana toiminu vuosikaudet??

Älykäs tuntee toiset, viisas tuntee itsensä. - Lao Tsu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kuinka tosia on puheet et tulevaisuudessa lanssimiehitys koostuis pelkästään sairaanhoitajista??

Erittäin epätosia.

Riippuu millä tasolla haluaa toimia, jos joskus halajaa hoitotasolle, niin jatko-opiskeluja suosittelisin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kuinka tosia on puheet et tulevaisuudessa lanssimiehitys koostuis pelkästään sairaanhoitajista??

Erittäin epätosia.

Riippuu millä tasolla haluaa toimia, jos joskus halajaa hoitotasolle, niin jatko-opiskeluja suosittelisin.

Totta, mutta elämää on hoitotason ulkopuolellakin  :-X
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos tiedosta! Kyllä mieli keveni :-X Aloittelija kun ei aina tiedä kuinka vakavasti mihinkin puheisiin on suhtauduttava.

Taitaa kuitenki olla paikkakuntakohtasta? Eli pienellä paikkakunnalla jossa vaan yks lanssi yritys ja haluavat toimia hoitotasolla voivat kelpuuttaa vaan sh:jia lanssiin jos haluavat?

Jatko opinnot on toki käyny mielessä, mutta käydään nyt yks koulu eka loppuun ja mietitään sitte lisää. Työelämää kun on edessä kymmeniä vuosia sitä ehtii tekemään vielä vaikka mitä. Ja jostainhan se on alotettava vaikka sitte perustasolta :nauraa:

Älykäs tuntee toiset, viisas tuntee itsensä. - Lao Tsu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos ei yritä ei voi onnistua..

Sukuppuolella ei mun kokemuksen mukaan ole kyllä väliä. Tosin en ensihoidon puolella ole ollut liki kymmeneen vuoteen  :nauraa:

Ja lähihoitajatkin on hoitajia :-X

Miks tähän pitää kirjoittaa kaikkea tyhmää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon aikoja sitten valmistunut ensihoidon koulutusohjelmasta (lähihoitaja), enkä muuta ole joutanutkaan kuin töitä tekemään... Lomaa odotellessa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jos hota- luvat lähtee niin ei haittaa.  jos pomoo haittaa, niin voihan sitä mennä vaikka torille silakoita myymään.

eli kouluun en enään lupien tähden mene.  :kypsä:

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jos hota- luvat lähtee niin ei haittaa.  jos pomoo haittaa, niin voihan sitä mennä vaikka torille silakoita myymään.

Näin on, kyllä töitä aina löytyy. Mielenkiintoista on nähdä millä perusteella meitä luvattomia ja epäpäteviä potkitaan pätevien tieltä pois... :)

eli kouluun en enään lupien tähden mene.  :kypsä:

Jotkut muut syyt pitää olla pinnalla kuin lupalappujen saaminen jos jostain kumman syystä koulunpenkille vielä eksyisin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Keskisuomessa vissiin tämän uuden "lääkelain" johdosta kaikki yksiköt nostetaan hoitotasolle ja lähärit työskentelee tosiaan siellä perustasolla. En tiedä miten vanhojen lähäreiden käy, mutta uudet eivät ainakaan saa enää lupia lääkkeisiin. Lisäksi tekstissä jonka johtavalta lääkäriltä sain luki, että kuntien ei pidä enää hyväksyä lähihoitajien palkkaamista sairaankuljetukseen...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ja kunnat ottavat tämän varmasti myös huomioon, kun maksavat valmiuskorvauksia angry.png

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ja kunnat ottavat tämän varmasti myös huomioon, kun maksavat valmiuskorvauksia angry.png

Varsinkin täällä Keski-Suomessa ;D "ei ei, kyllä teidän täytyy tulla tällä samalla korvauksella toimeen jota on maksettu jo vuodesta 19xx"  :)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ja kunnat ottavat tämän varmasti myös huomioon, kun maksavat valmiuskorvauksia angry.png

Varsinkin täällä Keski-Suomessa ;D "ei ei, kyllä teidän täytyy tulla tällä samalla korvauksella toimeen jota on maksettu jo vuodesta 19xx"  :)

Mut mut... http://www.mediuutiset.fi/kuntapalkat tonhan mukaan sakussa tienaa paremmin kuin ns. perus-s-holena. Ja miks mä lopetinkaan hommat hengareiden hoitajana, kävinkö tosiaan 3 vuotta koulua parin euron takia...

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

moi! ei kannata lannistua ettei töitä oli ensihoitopulella naisillekkin! vuosi sitten kun valmistuin niin minulle tarjottiin kesätöitä kolmesta eripaikasta (vain kahteen niistä olin hakenut, kolmatta tarjottiin suhteitten kautta). Lanssi jakson jälkeen tein muitaki hoitoalan töitä vauihtelun vuoksi ja sitten nyt keväällä mulle tarjottiin vakipaikkaa lanssista (enkä ollut edes hakenut koko paikkaan...)  sekä kahta määräaikasta.. Joten ei kannata masentua että on nainen lanssissa töitä on kun vaan tekee hyvää pr:ää itsestään harjoittelu jaksoilla ja on muutenki aktiivinen! onnea valitsemmallanne uralla  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Outo tilasto:

12 Terveyskeskushammaslääkäri 280 963 4416 0.5 4633 4355

14 Terveyskeskuksen hammaslääkäri 64 162 4365 -1 4566 4284

Mitä eroa noilla on?

Ja LVM:eilla on neljäsataa kovemmat keskiansiot kuin saikkareilla. Jumangega, tässähän on ylikouluttauduttu ihan selkeesti ;D

25 Lääkintävahtimestari-sairaankuljettaja 140 16 2631 4.7 2630 2635

38 Sairaanhoitaja 2050 25566 2290 4.4 2395 2281

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lvm:ien suurempi palkka johtuu ammattikunnan sukupuolijakautumasta ja paremmista neuvottelutaidosta... ;D

No, ei ehkä aivan; myös ikävillä työajoilla on oma osuutensa palkkoihin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lvm:ien suurempi palkka johtuu ammattikunnan sukupuolijakautumasta ja paremmista neuvottelutaidosta... ;)

No, ei ehkä aivan; myös ikävillä työajoilla on oma osuutensa palkkoihin...

Ai sairaanhoitajilla on sitten mieluisat työajat? :)

Miks tähän pitää kirjoittaa kaikkea tyhmää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai sairaanhoitajilla on sitten mieluisat työajat? :)

Ei tietenkään kaikilla mutta esim. tuntemistani lvm:sta kaikki tekevät 3-vuorotyötä mutta tutuista sh:sta alle puolet joutuu tekemään öitä ja viikonloppuja.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin on, kyllä töitä aina löytyy. Mielenkiintoista on nähdä millä perusteella meitä luvattomia ja epäpäteviä potkitaan pätevien tieltä pois... :)

eli kouluun en enään lupien tähden mene.  :kypsä:

Jotkut muut syyt pitää olla pinnalla kuin lupalappujen saaminen jos jostain kumman syystä koulunpenkille vielä eksyisin.

No enpä tiedä miten tämä Suomessa ratkaistaan ja mun tietoni Ruotsinkin tilanteesta löytyy hajanaisina tietoina ympäri pääkoppaa kun olen lehtiä lueskellut ja kolleegoiden kanssa puhunut, joten mitään tarkaa lähdettä en voi antaa... Mutta Suomen tilanne vaikuttaa aika paljon samalta kuin oli Ruotsissa muutama vuosi sitten. Lakiuudistus joka antaa enää vain sh:lle oikeudet antaa lääkkeitä sekä samanaikaisesti kova pula sairaanhoitajista. Tulos: työnantaja maksoi niille jotka halusivat lukea itselleen sh:n paperit. Palkka on tosin paljon pienempi opiskeluajalta, toisaalta se on paljon suurempi kuin opintotuki+laina. Esim. sairaanhoitaja joka lähtee erikoistumaan saa käsittääkseni 14500kr/kk. Toivottavasti Suomessakin tehdään jotain samansuuntaisia ratkaisuja. Ja vaikka täällä on uusi laki astunut voimaan se ei tarkoita etteikö ambulansseissa enää voisi työskennellä ilman lupia, autossa täytyy olla yksi sh ja se riittää. Ja käsittääkseni siinä työssä paljon muutakin kuin vain lääkkeiden antoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Cissin käsitys on aivan oikea, sairaankuljetus on 99 prosenttisesti kaikkea muuta kuin lääkehoitoa. Jos iv-lääkkeet vietäisiin kaikista lansseista pois niin sillä ei olisi kovinkaan suurta merkitystä  potilaiden lopulliseen selvytymiseen sairaudesta/tapaturmasta. Kuljetuksenaikaiseen elämänlaatuun lääkkeillä toki pieni positiivinen vaikutus on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen lähihoitajakoulun perusopinnot suorittanut nainen, ja ensi syksynä aloitan suuntautumisen ensihoitoon, parhaillaan suoritan C-korttia. Koko koulu ajan minua on varoiteltu, että naisena et saa töitä, etkä varsinkaan lähihoitajakoulupohjalta. Kuitenkin ala kiinnostaa minua niin valtavasti,että en aio heittää tilaisuutta hukkaan. Tiedän, että lähihoitajana saan töitä muualtakin, vanhainkodit ottavat nykyään helposti töihin työvoimapulan vuoksi.

Haluaisin kuulla kokemuksia lh-koulun ensihoitopuolen suorittaneilta naisilta, onko asia näin, että työtä saavat ensisijassa miespuoliset ja/tai AMK-tutkinnon suorittaneet?

En minä luovuttaa aio, mutta välillä harmittaa, kun ei suhtauduta vakavasti, kun ilmoitan, että suuntaudun ensihoitoon.

Valmistuin nyt keväällä -06 ensihoidon koulutusohjelmasta.Sain töitä sairaankuljetuksesta ja aloitan ensiviikolla. Heti ei kannata huolestua jos ei töitä saa, koska kentällä tilanteet saattavat muuttua nopeasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen lähihoitajakoulun perusopinnot suorittanut nainen, ja ensi syksynä aloitan suuntautumisen ensihoitoon, parhaillaan suoritan C-korttia. Koko koulu ajan minua on varoiteltu, että naisena et saa töitä, etkä varsinkaan lähihoitajakoulupohjalta. Kuitenkin ala kiinnostaa minua niin valtavasti,että en aio heittää tilaisuutta hukkaan. Tiedän, että lähihoitajana saan töitä muualtakin, vanhainkodit ottavat nykyään helposti töihin työvoimapulan vuoksi.

Haluaisin kuulla kokemuksia lh-koulun ensihoitopuolen suorittaneilta naisilta, onko asia näin, että työtä saavat ensisijassa miespuoliset ja/tai AMK-tutkinnon suorittaneet?

En minä luovuttaa aio, mutta välillä harmittaa, kun ei suhtauduta vakavasti, kun ilmoitan, että suuntaudun ensihoitoon.

Valmistuin nyt keväällä -06 ensihoidon koulutusohjelmasta.Sain töitä sairaankuljetuksesta ja aloitan ensiviikolla. Heti ei kannata huolestua jos ei töitä saa, koska kentällä tilanteet saattavat muuttua nopeasti.

Varsinkin jos tyhmäilee, mutta onnea sinulle ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...