Jump to content
MAINOS

Joulu ja uusi vuosi töitä


Vieras: Edes toinen vapaa

Recommended Posts

Vieras: Edes toinen vapaa

Vuorotyössä on monissa paikoin sovittu niin että mikäli olet joulun töissä, niin uusi vuosi on vapaa tai päinvastoin. Voiko työnantaja tehdä työvuoroluettelon niin että molemmat juhlapyhät ovat töitä yksittäisillä työntekijöillä heidän niin toivomatta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Suosikit!
4 tuntia sitten, Vieras: Edes toinen vapaa kirjoitti:

Vuorotyössä on monissa paikoin sovittu niin että mikäli olet joulun töissä, niin uusi vuosi on vapaa tai päinvastoin. Voiko työnantaja tehdä työvuoroluettelon niin että molemmat juhlapyhät ovat töitä yksittäisillä työntekijöillä heidän niin toivomatta?

Tai jos työntekijä ei kuulu pomon " Hoviin". Toisaalta eipä tuo perustu mihinkään työaikalakiin.Vanha perinne lähinnä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Mukavat Lisät!
5 tuntia sitten, Vieras: Edes toinen vapaa kirjoitti:

Vuorotyössä on monissa paikoin sovittu niin että mikäli olet joulun töissä, niin uusi vuosi on vapaa tai päinvastoin. Voiko työnantaja tehdä työvuoroluettelon niin että molemmat juhlapyhät ovat töitä yksittäisillä työntekijöillä heidän niin toivomatta?

Palkkapussi kiittää kovasti myöhemmin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hölmö, tottakai voi. Työnantaja kun noudattaa kvtes in säädöksiä niin vapaat kädet laittaa ihmisten työvuorot miten haluaa 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

13 tuntia sitten, Vieras: Edes toinen vapaa kirjoitti:

Vuorotyössä on monissa paikoin sovittu niin että mikäli olet joulun töissä, niin uusi vuosi on vapaa tai päinvastoin. Voiko työnantaja tehdä työvuoroluettelon niin että molemmat juhlapyhät ovat töitä yksittäisillä työntekijöillä heidän niin toivomatta?

Toki jos olet aikaisemmat kombot ollut noin töissä niin voit työantajalle väläytellä tasapuolisen kohtelun korttia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Tasapuolisuus !
6.12.2018 klo 09.10, kahvikuppi_ kirjoitti:

Toki jos olet aikaisemmat kombot ollut noin töissä niin voit työantajalle väläytellä tasapuolisen kohtelun korttia.

Reilu esimies olisi tekisi jo syksyn aikana sen että virkistäisi työntekijöiden mieleen että miten meni viime vuonna ja miten kuuluu mennä nyt. Itse olen olen ollut lähinnäå työpaikoissa joissa kaikille pyhävuoroille on löytynyt mielellään tekevät niin jotkut esim perheelliset ovat saaneet olla muutaman joulun perheen kanssa.

MUTTA tämä ei saa olla itsestäänselvyys.Samoin lomat. Kiertävät kuviot sekä tasapuolisuus saa multa peukut!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: KOKONAAN TAI SIT EI

Itse tykkään siitä että jos olen joulun töissä niin sitten olen koko joulun ja haluaisin olettaa että sit hyvät vapaat uuden vuoden yli.

Hölmöiltä on se että listavuorot on suunniteltu siten että kaikki tekevät jotain vuoroista .Itse jäin joskus joulun aattoaamuna vapaalle joten aatto meni ihan koomassa.

Aaatto iltavuorossa ja päivänä vapaalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä onneksi jokainen on oikeutta vapaisiin, oli lapsia tai ei. Itse perheellinen, mutta se ei ole mikään syy saada aina olla vapaalla juhlapyhät. Vuoroin vieraissa ja kukaan ei koputa nokkaansa ☺️

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Keikkatyöläisen joulu.

Joulu, uusivuosi JA loppiainen töissä. Aatonatto iltavuorossa, aatto iltavuorossa ja seuraavat 3pv aamua. Normi iltavuoro alkaa kahdelta, mut mun vuoro jo yhdeltä, pääsee nääs vakityöntekijät lähteen aikaisemmin... Viikko 1 on ihan syvältä, vain 1vp, kolme illasta-aamuun-komboa ja näistäkin yks pitkä ( I, A+I, I, A, VP, I, A). En edes tiennyt, että pitkän vuoron voi laittaa kysymättä... Toki ymmärsin, että joulutuurarina olen jouluna ja uutenavuotena töissä, mutta ihan tätä en odottanut. Lompakko kiittää, minä en. Enskerralla, kun soitetaan tuonne töihin, mietin kaks kertaa menenkö. Toivottavasti saan tehdä muualla keikkaa riittämiin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viime vuonna olin joulun vapaalla, niin olin nyt pyhät töissä ihan mielellään (aattoilta, joulupäivän aamu, tapanin ilta). Ensi vuonna aion olla vapaalla! Uuden vuoden olen aina ollut töissä ihan vapaaehtoisesti, kun se on sellanen turhakejuhla omasta näkökulmastani :)  Money money...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Listantekijä
7 tuntia sitten, Vieras: KOKONAAN TAI SIT EI kirjoitti:

Itse tykkään siitä että jos olen joulun töissä niin sitten olen koko joulun ja haluaisin olettaa että sit hyvät vapaat uuden vuoden yli.

Hölmöiltä on se että listavuorot on suunniteltu siten että kaikki tekevät jotain vuoroista .Itse jäin joskus joulun aattoaamuna vapaalle joten aatto meni ihan koomassa.

Aaatto iltavuorossa ja päivänä vapaalla.

Meitä on niin moneen junaan..Osa tykkää just noin mutta osa sanoo, että ois ees joku joulunpyhä vapaana. Listantekijä saa olla melko selvänäkijä. Meillä kysytään toiveet joululle ja uudellevuodelle. Mutta yleensä kukaan ei halua olla jouluaattoiltana töissä, joten sitte katon edellisiä vuosia ja laitan sen mukaan. Itse eilen illassa ja nyt vapaalla.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: herkkähipiäinen

Mikä niminen hoitopaikka ja missä päin Suomenmaata keikkailet? 

Olet luvannut työskennellä jouluna , niin mikä ongelma tässä on? Keikkalaisena teet puutevuorot ja nyt olivat nämä minkä sait.

Varmaan sait vielä ihan ajoissa ja ainakin itse sain jo tiedon marraskuun alussa ja ihan loppiaiseen asti. 

Ei, pitäisi olla yllätys ja aikaa olisi keskustella johtajan kanssa.....

Työvuorosi olivat Ihan normaaleja, mitä itse olen tehnyt keikkalaisena/ sijaisena. Olen tehnyt vielä pahempia ja pidempiä työpäiviä kuin te. 

 Ei sovi; sanot lähiesimiehelle/ johtajalle.  Keikkalaisena ei tarvitse edes selitellä; MIKSI ei tule …..

Pitkistä päivistä jo keskustellaan työhaastattelussa ja silloin sovitaan asia johtajan kanssa( usein suullinen). Mieti, mitä olet luvannut tai onko sana sanaa vastaa? Lue työsopimus! Onko keikkasopimus tehty kuinka pitkäksi aikaa esim. 1vuosi.....on aika  yleinen.  Toinen lue tarkkaa; Vaitiolovelvollisuus. Sieltä löytyy tieto oman puhelimen käytöstä, työaikana ym. 

Ei, siis pitäisi olla mikään yllätys yhdellekään työntekijälle, jos viitsii lue paperin ihan ajatuksella.

Aloitan iltavuorot usein klo.13.00 teen ihan samoja työvuoroja kuin vakituiset.  Olen " keikkalainen", en siis yhtään sen parempi kuin vakituiset. Sovin aina johtajan/ lähiesimiehen kanssa työvuoroni , en siis  muiden työntekijöiden kanssa. 

Kuka haluaisi työskennellä sellaisen henkilön kanssa; kenellä on vasteenmielistä tulla jo työhön? 

Silloin säästytään monelta  turhilta ongelmilta ja kaikilla olisi vähän parempi  olla  työpaikoilla.

Opettele tuntemaan oma rajasi. Tee keikkoja sen perusteella. Oma terveys pitäisi olla  aina ensimmäisenä ja sitten  vasta eurot.....

Olen itse uuden vuoden työssä ja teen 11, 30 h x3 päivää peräkkäin ja vp. Lähiesimies vielä tarkisti asian minulta ennen joulua. 

Sain keikkafirmalta viestin jouluaattona  ; Kesätyöpaikat tulevat kohta.

Niihin pitää SITOUTUA KIINNI PYSYVÄSTI, JOS OTTAA VASTAA.  Ei, kelpaa peruutus myöhemmin. 

Eräät keikkafirmat ovat ajoissa liikkeellä ja mitkä hoitoalan firmat kuuluvat näihin.

Näköjään  keikkafirmat elävät  myös muutosten aikaa …..Taistelu hyvistä keikkalaisista on näköjään totista totta.

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Vieras sijainen

Monta vuotta olin töissä joulun aikaan niin, että aloitin yöt aattoona. Tämä pyynnöstä kuin myös uuden vuoden seudun työt. Hyvät tilithän noista tuli, mutta viime vuonna pääsin vapaan joulun makuun, kun vihdoin pyysin vapaaksi. Tänä vuonna pyysin vain aattoiltaa vapaaksi, mutta yllätyksenä tulikin vapaata aattoaamusta lähtien. Vaikka raha on kivaa, kivaa on myös vapaa joulu lasten kanssa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kivaa on!
1 tunti sitten, Vieras: Vieras sijainen kirjoitti:

Monta vuotta olin töissä joulun aikaan niin, että aloitin yöt aattoona. Tämä pyynnöstä kuin myös uuden vuoden seudun työt. Hyvät tilithän noista tuli, mutta viime vuonna pääsin vapaan joulun makuun, kun vihdoin pyysin vapaaksi. Tänä vuonna pyysin vain aattoiltaa vapaaksi, mutta yllätyksenä tulikin vapaata aattoaamusta lähtien. Vaikka raha on kivaa, kivaa on myös vapaa joulu lasten kanssa.

Kivaa oli olla myöskin kissan kanssa kaksistaan jouluna! Ei viinaa .Ei tappeluita.Ei ...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa opetella alkuun joustamaan, niin jossakin vaiheessa voi esittää silloin tällöin vaatimuksen vapaatoiveista ja niihin vastataan usein hyvin. Mikäli hyvä sijainen/keikkalainen olet, että sinusta kannattaa kiinni pitää. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Massia Massia
8 tuntia sitten, Vieras: Essi kirjoitti:

Ei siinä käsi vapise kun tilinauhaa katsoo.  Voi tuota suntiksien määrää. Ole onnellinen 

Juuri näin.Ainakin minä sitten palkitsen itseni hyvin että kun olen ollut ahkera sekä joustava. Raha ei ole tärkein mutta kylläpä vaan se auttaa kivasti eteenpäin.

Lähtiskö kylpylään.Ekaa kertaa elämässä.Minä 53 v mies.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...