Jump to content
MAINOS

Vaitiolovelvollisuus !


janina

Recommended Posts

Eräs pomoistani ilmoitti äitilleni kun olin keskenmenon vuoksi sairaslomalla... Hoituuhan se suhteiden pito äitiin näinki...  :o

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 166
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Eräs pomoistani ilmoitti äitilleni kun olin keskenmenon vuoksi sairaslomalla... Hoituuhan se suhteiden pito äitiin näinki...  ::)

Melkoinen työpaikka teillä jos pomo tietää sun keskenmenoistas?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eräs pomoistani ilmoitti äitilleni kun olin keskenmenon vuoksi sairaslomalla... Hoituuhan se suhteiden pito äitiin näinki...  ::)

Melkoinen työpaikka teillä jos pomo tietää sun keskenmenoistas?

Se kun on utelias pomo, joka katto leikkaussuunnitelmasta mikä on toimenpiteenä, sitte hän ystävällisesti ilmotti mun äitille (pomo ja äiti on ystäviä) Ton homman jälkeen vaihoin työpaikkaa irtisanoen itteni jo sairaslomalla.... Sekä ilmotin pomon toiminnasta yh:lle.

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on vähän samantapainen kokemus, kun olin 18v. Nukahdin rattiin yövuoron jälkeen ja onnistuin saamaan auton katolleen ojaan. Olin sitten vuorokauden tarkkailussa, ei ihmeempiä. Pyysin ilmoittamaan asiasta äidilleni, ei muille. Muuten ok, mutta sedän vaimo (töissä talon paperipuolella) näki ja informoi koko suvun. Vitutti, kun olisi halunnut vain nukkua ja paikalla laukkasi väkeä kuin pipoa.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täytyy sanoa  että mun mutsillani oli aikoinaan todella hyvä kyttäyspaikka mun ja mun kaveripiirini tekemisiin, paikallisen n.15000 asukkaan TK:n vastaanotolla ja päivystyksessä ph:na. Kertaakaan en muista että se olisi vaitiolovelvollisuudesta lipsunut. Sittemmin itse samaisessa paikassa töitä tehneenä täytyy sanoa että se ei ehkä kaverini jälkiehkäisypillereiden hakureissun piilossa pitämistä auttanut että sinne mentiin mun mutsini ollessa vapaalla...  ::) Ynnä muuta, ynnä muuta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tästä vaitiolovelvollisuudesta oli luonnollisesti koulussa oma oppitunti ennen kentälle menoa. Jo katu-jaksolla, samoin nyt hohu-jaksolla.

Käytännössä tunnen 4 heng. huoneessa vaikeaksi tuon velvollisuuden pitämisen. Sen mitä sivusta olen seurannut, huonokuuloisen mummun ohjaaminen esim. kotiutusasioissa tai vaikka emätinpuikkojen merkkiä selventäessä. No ok, samaa sukupuoltahan huoneissa on mutta silti?!

Myöskään edes lääkärinkierrolla ei saavuteta mitään kuuloetäisyyttä, miten voisikaan, kun sänkyjen väli alle ½m. Eipä ne verhot paljon ääntä eristä.

Siltikin viim. viikolla vasta kuulin ens. maininnan asiakkaan/pt suusta, juuri 4 hengen huoneessa.

Minusta ihmeen vähän.

Valittaako potilaat asiasta, laajemmalti? Pyytävätkö rauhallista paikkaa, esim. kierrolla?

Toinen seikka, mihin olen joskus kiinnittänyt huomiota, on lasten oikeudet esim. odotustiloissa tai vaikka toimenpidehuoneessa. Siinä ne lepää siistissä pinkassa, ed. pt:aan paperit. Täysin näkyvillä. Tai tietsikan monitori niin, että istuessasi alas selventämään syytä tuloon, näet ed. pikkupotilaan tiedot ruudulta. Lapsi toki, mutta oikeutensa hänelläkin huh.gif

Muutoin asiassa ei ole ihmeitä noin käytännön tasolla, jo ed. työpaikat vaativat ehdottoman vaitiolovelvollisuuden eli sikäli tuttua. Toteutus vain tökkii, jonkin verran ainakin?

Samaten näkee sitä, ettei verhoja vedetä eteen esim. vaipanvaihdossa. Tai niitä ei voi edes vetää eteen, koska ei ole kiskoa katossa vaikka oven suuntaan, on kyllä kahden sängyn välissä. Tai jos verho onkin paikallaan, niitä on vain yksi kapea suikale...liekö se jo OT.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitenkäs tämä vaitiolo/salassapitovelvollisuus tulisi toteuttaa osastolla olevan vangin kanssa? Onko vartijalla oikeus kuulla kaikki vankia koskevat asiat? Onko tästä jokin lain sovellutus olemassa?

Mielenkiintoinen kysymys. Vanki on hieman eri asemassa kuin ns. tavallinen kansalainen. Vangin itsemääräämisoikeutta ja muita oikeuksia on rajoitettu kun hänet on tuomittu vankilaan. Hän ei esim. saa määrätä omasta vapaudestaan, hän ei saa pitää vapaasti yhteyttä ulkopuolisiin eikä hän saa pitää hallussa rahaa tai maksuvälineitä mielensä mukaan.

Vankeuslain kymmenennen luvun toinen momentti sanoo seuraavaa:

Tilapäinen hoito ja tutkimus vankilan ulkopuolella

Jos sairasta tai vammautunutta vankia ei voida asianmukaisesti hoitaa tai tutkia vankilassa, hänet on lähetettävä tarpeellisen valvonnan alaisena tilapäisesti vankilan ulkopuolelle hoitoon tai tutkimukseen.

Itse ymmärtäisin asian niin, että vartijalla on päätösvalta siihen mikä on tarpeellinen valvonta. Jos hän päättää, että vankia ei voi päästää silmistään hetkeksikään, niin silloin hänellä on oikeus olla vangin kanssa koko ajan. Vanginvartijoita kuitenkin sitoo vaitiolovelvollisuus vankien asioista, joten tuskinpa tietosuojasta muodostuu ongelma.

Kiitoksia kovasti vastauksesta :-* Asia on mietityttänyt minua jo jonkin aikaa, kun noita vankeja on potilaaana kuitenkin suht säännöllisesti.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse ymmärtäisin asian niin, että vartijalla on päätösvalta siihen mikä on tarpeellinen valvonta. Jos hän päättää, että vankia ei voi päästää silmistään hetkeksikään, niin silloin hänellä on oikeus olla vangin kanssa koko ajan. Vanginvartijoita kuitenkin sitoo vaitiolovelvollisuus vankien asioista, joten tuskinpa tietosuojasta muodostuu ongelma.

Toki vanginvartija voi pitää silmällä vankia ja olla potilaan ja hoitajien kanssa samassa tilassa/huoneessa, mutta hoitohenkilökunnan tehtävä on huolehtia siitä, etteivät potilaan terveydentilaan liittyvät asiat joudu vartijan korviin. Hoitajat voivat vetäytyä pitämään rapsaa hiljaisella äänellä hiukan syrjään potilaan ja vartijan luota, useimmissa paikoissa ehkä jopa eri huoneeseen. Tämä lienee toteutettavissa lähes joka paikassa. Onhan tilanteita joissa joudumme huolehtimaan vaitiolovelvollisuuden toteutumisesta esim. 4 hengen potilashuoneessakin.

Mä haluaisin nähdä sen vartijan joka haluaa olla potilaan kanssa samassa tilassa, kun vatsaa toimitetaan tai tehdään vuodepesuja tai suihkutetaan, tai sen joka haluaa tai saa olla toimenpiteitten/leikkausten aikana mukana salissa ym.. Se voi se valvonnan tarvekin siinä kohtaa olla vähän suhteellinen käsite..  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse ymmärtäisin asian niin, että vartijalla on päätösvalta siihen mikä on tarpeellinen valvonta. Jos hän päättää, että vankia ei voi päästää silmistään hetkeksikään, niin silloin hänellä on oikeus olla vangin kanssa koko ajan. Vanginvartijoita kuitenkin sitoo vaitiolovelvollisuus vankien asioista, joten tuskinpa tietosuojasta muodostuu ongelma.

Toki vanginvartija voi pitää silmällä vankia ja olla potilaan ja hoitajien kanssa samassa tilassa/huoneessa, mutta hoitohenkilökunnan tehtävä on huolehtia siitä, etteivät potilaan terveydentilaan liittyvät asiat joudu vartijan korviin. Hoitajat voivat vetäytyä pitämään rapsaa hiljaisella äänellä hiukan syrjään potilaan ja vartijan luota, useimmissa paikoissa ehkä jopa eri huoneeseen. Tämä lienee toteutettavissa lähes joka paikassa. Onhan tilanteita joissa joudumme huolehtimaan vaitiolovelvollisuuden toteutumisesta esim. 4 hengen potilashuoneessakin.

Mä haluaisin nähdä sen vartijan joka haluaa olla potilaan kanssa samassa tilassa, kun vatsaa toimitetaan tai tehdään vuodepesuja tai suihkutetaan, tai sen joka haluaa tai saa olla toimenpiteitten/leikkausten aikana mukana salissa ym.. Se voi se valvonnan tarvekin siinä kohtaa olla vähän suhteellinen käsite..  8)

Lähinnä ongelma ilmeneekin silloin, kun asioista pitää keskustella potilaan itsensä kanssa. Raportit toki voidaan pitää muissa tiloissa.

Ja kyllä ne vartijat tarpeen niin vaatiessa pysyy huoneessa myös vatsantoimituksen ym. aikana. Eihän se heidän halustaan ole kiinni, työtäänhän hekin tekevät.

Leikkausen aikana heidän tokkopa tarvitsee tietenkään vieressä olla, pakenemis ym. asiat voidaan tietysti hoitaa nukutuksella tms. Heräämössä he kyllä tarvittaessa ovat.

Lisäksi vankilaanhan pitää toimittaa potilaan "kotiutuessa" lista mm. lääkkeistä, joita potilas on saanut. Eli eihän se salassapitovelvollisuus siinäkään ainakaan pilkun tarkasti toteudu.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lisäksi vankilaanhan pitää toimittaa potilaan "kotiutuessa" lista mm. lääkkeistä, joita potilas on saanut. Eli eihän se salassapitovelvollisuus siinäkään ainakaan pilkun tarkasti toteudu.

Eikös se lista mene sinne vankilan hoitsulle, ja hänhän on välittömässä hoitosuhteessa? Liekö se sitten huumetestejä varten, aika paljon plussia saattaa näkyä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eipä tule vaitiolovelvollisuus kaikille mieleen kun ollaan humalassa ja niin sanotusti viihteellä, kyllä silloin ruoditaan naapurin, työkaverin,potilaitten ym. asiat...kouluttamattomat ihmiset on niin ylihoitajaa...miten heidät saa ymmärtämään vaitiolon merkityksen..ihan hävettää

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eipä tule vaitiolovelvollisuus kaikille mieleen kun ollaan humalassa ja niin sanotusti viihteellä, kyllä silloin ruoditaan naapurin, työkaverin,potilaitten ym. asiat...kouluttamattomat ihmiset on niin ylihoitajaa...miten heidät saa ymmärtämään vaitiolon merkityksen..ihan hävettää

No huh huh ;) Toivottavasti en joudu teidän yksikköön hoidettavaksi, jos alkoholilla on noin suuri ja yleinen vaikutus hoitohenkilökunnan salassapitokykyyn.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eipä tule vaitiolovelvollisuus kaikille mieleen kun ollaan humalassa ja niin sanotusti viihteellä, kyllä silloin ruoditaan naapurin, työkaverin,potilaitten ym. asiat...kouluttamattomat ihmiset on niin ylihoitajaa...miten heidät saa ymmärtämään vaitiolon merkityksen..ihan hävettää

No huh huh ;D Toivottavasti en joudu teidän yksikköön hoidettavaksi, jos alkoholilla on noin suuri ja yleinen vaikutus hoitohenkilökunnan salassapitokykyyn.

Mä kyllä käsitin niin, että tässä puhutaan nyt ihan tavis-ihmisistä, jotka ei siis ole tuolla aden työpaikassa töissä. Vähän sama, kun juoruilisit naapurin asioista toisen naapurin kanssa tjtn... Tulipas sekavaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eipä tule vaitiolovelvollisuus kaikille mieleen kun ollaan humalassa ja niin sanotusti viihteellä, kyllä silloin ruoditaan naapurin, työkaverin,potilaitten ym. asiat...kouluttamattomat ihmiset on niin ylihoitajaa...miten heidät saa ymmärtämään vaitiolon merkityksen..ihan hävettää

No huh huh ;) Toivottavasti en joudu teidän yksikköön hoidettavaksi, jos alkoholilla on noin suuri ja yleinen vaikutus hoitohenkilökunnan salassapitokykyyn.

Mä kyllä käsitin niin, että tässä puhutaan nyt ihan tavis-ihmisistä, jotka ei siis ole tuolla aden työpaikassa töissä. Vähän sama, kun juoruilisit naapurin asioista toisen naapurin kanssa tjtn... Tulipas sekavaa...

"Taviksilla" ei käsittääkseni ole vaitiolovelvollisuutta, joten tuskin heistä tässä puhutaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eipä tule vaitiolovelvollisuus kaikille mieleen kun ollaan humalassa ja niin sanotusti viihteellä, kyllä silloin ruoditaan naapurin, työkaverin,potilaitten ym. asiat...kouluttamattomat ihmiset on niin ylihoitajaa...miten heidät saa ymmärtämään vaitiolon merkityksen..ihan hävettää

No huh huh 8) Toivottavasti en joudu teidän yksikköön hoidettavaksi, jos alkoholilla on noin suuri ja yleinen vaikutus hoitohenkilökunnan salassapitokykyyn.

Mä kyllä käsitin niin, että tässä puhutaan nyt ihan tavis-ihmisistä, jotka ei siis ole tuolla aden työpaikassa töissä. Vähän sama, kun juoruilisit naapurin asioista toisen naapurin kanssa tjtn... Tulipas sekavaa...

"Taviksilla" ei käsittääkseni ole vaitiolovelvollisuutta, joten tuskin heistä tässä puhutaan.

Hyvä pointti... ;) *häpeää* Mut jos niil kuitenki olis, joku jokamiehenvelvollisuuksiin... ööö... perustuva? *hipsii poooois häpeämään lisää*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

vaitiolovelvollisuuden saa rikkoa jos siten voi ehkäistä laissa määritellytn riittävän suuren rikoksen.

Rikoksen täytyy olla sellainen, että tuomio on vähintään 6v ehdotonta vankeutta.

Ongelmia tulee tästä esimerkiksi silloin kun poliisi kyselee sairaalasta rötöstelijöiden tai rattijuoppojen perään. Kyllä tietysti noissakin tilanteissa hoitaja pystyy soveltamaan rikkomatta lakia... *pyhimys*

Eiköhän ne poliisit varsin hyvin tiedä, että  meillä on salassapito/vaitiolovelvollisuus.  Kunhan nyt koettavat kepillä jäätä.  Kerran eräs poliisimies sanoi, että kyllä helpottaisi hänen työtään huomattavasti, jos kertoisin onko hra X siellä sairaalassa hoidossa.

Ja vielä:

Potilaillahan ei ole vaitiolovelvollisuutta.  Jos kuulee hänen puhelimessa kertovan nimeltä jostakin potilastoverista ja tämän vaivoista ja tekemisistään, olisi kyllä aiheellista ja ammattitaiitoa puuttua asiaan.  Voisi vaikka kysyä, miltä hänestä itsestään tuntuisi, jos hänen asioitaan ympäri pitäjää leviteltäisiin.  Ja sitten on vielä nämä kamerakännykät.  Saattaahan jollekin potilaalle tulla houkutus kuvata jotain puolijulkkua ja sitten sitä kuvaansa esitellä siellä täällä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuli noista kännyköistä mieleen, että olen ainakin itse perustellut kännykkäkieltoa työyksikössäni intimiteettisuojalla. Nykyään kun puhelimissa on todella hyviä kameroita ja jopa videopuhelumahdollisuutta, niin jollakin näppärällä ja uteliaalla henkilöllä voi olla suuri kiusaus napsia kuvia polilla etenkin julkisuuden henkilöistä. Sama kun soitavat kotio tms niin siinä puhuessa voi tieto kummasti levitä. Meilläkin on ihan älyttömät ahtaat tilat ja intimeettisuoja olematon ainakin kun lääkäri tai hoitaja jututtaa potilasta. Kyllä koko huone tietää, mitä vaivaa huonokuuloisella potilalla on. Omaiset ovat joskus käärmeissään, kun pyydämme heitä poistumaan hoitohuoneesta. Se on kuulemma epäinhimillistä, kun mummo/vaari/isä/äiti/ystävä.. on sairaana ja ei läheinen saa olla vierellä. Taas joutuu luovimaan ja kertomaan intimiteetti suojasta ja vaitiolosta.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Otetaanpas esimerkkitapaus, epätodennäköinen, mutta mahdollinen silti. Tilanne on siis täysin kuvitteellinen.

Olen ajamassa autolla ja huomaan esim. auto-onnettomuuden tapahtuneen. Menen auttamaan auton kuljettajaa ja huomaan hänen olevan minulle entuudestaan tuttu potilaana. Tiedän potilaan perussairaudet ym. ja tiedän myös, että näistä tiedoista voisi olla paljon hyötyä ensihoitajille. Saanko tässä tapauksessa rikkoa vaitiolovelvollisuuden ja kertoa tietoni paikalle tulevalle hoitoryhmälle vai täytyykö minun pitää asiat edelleen salassa, sillä enhän ole paikalla hoitajana vaan ainoastaan ohikulkevana auttajana?

Toivottavasti ymmärsitte pointin. Tätä on joskus opiskelutovereiden kesken mietitty. Sama pätee myös muihin tilanteisiin, joissa potilaan tietojen "luovuttamisesta" voisi olla hyötyä, mutta se olisi eettisesti arveluttavaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Otetaanpas esimerkkitapaus, epätodennäköinen, mutta mahdollinen silti. Tilanne on siis täysin kuvitteellinen.

Olen ajamassa autolla ja huomaan esim. auto-onnettomuuden tapahtuneen. Menen auttamaan auton kuljettajaa ja huomaan hänen olevan minulle entuudestaan tuttu potilaana. Tiedän potilaan perussairaudet ym. ja tiedän myös, että näistä tiedoista voisi olla paljon hyötyä ensihoitajille. Saanko tässä tapauksessa rikkoa vaitiolovelvollisuuden ja kertoa tietoni paikalle tulevalle hoitoryhmälle vai täytyykö minun pitää asiat edelleen salassa, sillä enhän ole paikalla hoitajana vaan ainoastaan ohikulkevana auttajana?

Toivottavasti ymmärsitte pointin. Tätä on joskus opiskelutovereiden kesken mietitty. Sama pätee myös muihin tilanteisiin, joissa potilaan tietojen "luovuttamisesta" voisi olla hyötyä, mutta se olisi eettisesti arveluttavaa...

Olet velvollinen auttamaan potilasta parhaan kykysi mukaan, joten eiköhän siihen kuulu potilaan perustietojen kertominen hoitosuhteessa oleville hoitajille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Otetaanpas esimerkkitapaus, epätodennäköinen, mutta mahdollinen silti. Tilanne on siis täysin kuvitteellinen.

Olen ajamassa autolla ja huomaan esim. auto-onnettomuuden tapahtuneen. Menen auttamaan auton kuljettajaa ja huomaan hänen olevan minulle entuudestaan tuttu potilaana. Tiedän potilaan perussairaudet ym. ja tiedän myös, että näistä tiedoista voisi olla paljon hyötyä ensihoitajille. Saanko tässä tapauksessa rikkoa vaitiolovelvollisuuden ja kertoa tietoni paikalle tulevalle hoitoryhmälle vai täytyykö minun pitää asiat edelleen salassa, sillä enhän ole paikalla hoitajana vaan ainoastaan ohikulkevana auttajana?

Toivottavasti ymmärsitte pointin. Tätä on joskus opiskelutovereiden kesken mietitty. Sama pätee myös muihin tilanteisiin, joissa potilaan tietojen "luovuttamisesta" voisi olla hyötyä, mutta se olisi eettisesti arveluttavaa...

Olet velvollinen auttamaan potilasta parhaan kykysi mukaan, joten eiköhän siihen kuulu potilaan perustietojen kertominen hoitosuhteessa oleville hoitajille.

Entäs jos potilas on kieltänyt tietojensa luovuttamisen? Jos hoitaja antaa kentällä tietoja, niin eikös se ole silloin tätä vastaan? Varsinkin jos hoitaja tietää tällaisen kiellon olemassaolosta.

Varmasti jokainen arvaa miten tämä käytännössä menisi, hengen pelastamiseksi tarvittavat tiedot kai tulisi annettua ja seuraamuksia mietittäisi sitten myöhemmin. Mutta aika harva potilas varmaan tuossa tilanteessa lähtisi asiaa riitauttamaankaan mikäli henki kulta on kallis ja toipuminen toivottu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: sidontapaikka

Mutta aika harva potilas varmaan tuossa tilanteessa lähtisi asiaa riitauttamaankaan mikäli henki kulta on kallis ja toipuminen toivottu.

Kun katsoo lehti- ja uutisjuttuja sairaankuljetuksen toiminnasta nyt lähihistoriasta, ja erityisesti millaisia valituksia ja kanteluita on tehty, niin en enään olisi noin varma.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta aika harva potilas varmaan tuossa tilanteessa lähtisi asiaa riitauttamaankaan mikäli henki kulta on kallis ja toipuminen toivottu.

Kun katsoo lehti- ja uutisjuttuja sairaankuljetuksen toiminnasta nyt lähihistoriasta, ja erityisesti millaisia valituksia ja kanteluita on tehty, niin en enään olisi noin varma.

Niin, ja onhan esim. näitä elvytettyjä potilaita, jotka tekevät valituksia leikatuista vaatteista...

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eihän vaitiolovelvollisuutta saa rikkoa kun ainoastaan lastensuojelulain puitteissa!!

Tai jos on kyse rikoksesta, josta voi saada vähintään kuuden vuoden vankeusrangaistuksen eli esim törkeä pahoinpitely tai törkeä raiskaus. Seksuaalinen hyväksikäyttö tai tavallinen pahoinpitely ei sitä ole.

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Mietitäänpäs miltä sinusta tuntuisi jos joku laulaisi sinun asioista kaupungilla ja saisit siitä kuulla??? Eiköhän pidetä työasioista mölyt mahassa?!

Olen ohjannut meillä töissä opiskelijoille, että hoidatte potilaita niin kuin haluaisitte itseänne hoidettavan. Sama pätee siis myös vaitiolovelvollisuuteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...