Jump to content
MAINOS

Oman työn yhtiöittämisestä


-VF-

Recommended Posts

Viime aikoina on työnantaja pyytänyt meikäläistä jäämään aamuvuoron jälkeen iltavuoroon ja iltavuoron jälkeen yövuoroon tai peräti pyytänyt tulemaan töihin vapaapäiviltäni. :nauraa:

Olen nyt viime aikoina johdonmukaisesti vastannut, että 50 € tunti niin tulen töihin. Tietenkään työnantaja ei ole siihen suostunut, vaan on jäänyt voivottelemaan kun on niin kauhea pula työntekijöistä ja joudutaan sulkemaan paikkoja tai vastaavaa.

Eikö ruotsissa jossain joskus jonkun osaston hoitajat tehneet siten, että irtisanoivat itsensä joukolla ja sitten myivät omaa työpanoistaan työnantajalle huomattavasti kalliimmalla? Eli he yhtiöittivät työntekonsa ja saivat parannettua palkkaustaan.

Vastaavanlainen järjestely on Malmin sairaalan anestesialääkäreiden kanssa. Sieltähän kaupunki poisti anestesiapalvelut, mutta anestesialääkärit myyvät palvelujaan sairaalalle kohtuullista korvausta vastaan perustamansa lääkäriringin kautta.

Kysymys kuuluukin, että miten minä voisin alkaa tekemään samaa? Miten pitäisi toimia? Ihan käytännön tietoa jos jolla kulla olisi tarjota. Ja viimeiseksi, miksi kaikki hoitajat eivät tee samoin? Onhan nyt sentään selkeästi työntekijän markkinat meneillään ja siitä pitää ottaa kaikki irti.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mitähän työnantaja sanoo joukkoirtisanomisista? Joskus joku sanoi että ne on kiellettyjä toimia kun ehdotin samaa..

Mun mielestä koko suomen hoitohenkilöstö vois tehdä saman...

Miks tähän pitää kirjoittaa kaikkea tyhmää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitähän työnantaja sanoo joukkoirtisanomisista? Joskus joku sanoi että ne on kiellettyjä toimia kun ehdotin samaa..

Jos joukkoirtisanoutumista ei tehdä pelkästään painostustarkoituksessa niin ei siinä mitään laitonta tai kiellettyä ole, eli pitää olla tarvittaessa tosissaan lähdössä jos sillä uhkaa.

Mun mielestä koko suomen hoitohenkilöstö vois tehdä saman...

Samaa mieltä, valitettavasti hoitajapuolella tuo on hyvin epätodennäköistä.

Onhan se tietysti niinkin että eihän sitä tarvittaisi kuin yksi työyksikkö joka näyttäisi esimerkkiä tässä asiassa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Jos haluaa yhtiöittää oman työnsä niin kysymykseen tulee lähinnä T:mi muotoinen yritys. Jos tarkoitus yhtiöittää isomman joukon työskentelyä niin silloin kannattaa perustaa Osakeyhtiö. Ei yhtiön perustaminen ja pyörittäminen niin hirveän vaikeaa ole jos perusasiat on hanskassa siis sopimukset, laskutus, työnantajamaksut ja vakuutukset. Vaikeimmat asiat liittyy hinnoitteluun ja PR:ään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...