Jump to content
MAINOS

Sairaankuljetus on mukavaa...


jobi

Recommended Posts

MAINOS
Vieras: takapäivystäjä

"Keskimäärin parempi"  :nauraa:. Mistähän Arno on ton vetässy ? Aika vähänlaisesti on tutkittua dataa sairaankuljettajien tasosta Suomessa. Yksittäisiä hyviä ja huonoja on joka paikassa mutta entä se tietyn paikan keskitaso ? Tai paremminkin minimitaso !! Arvioinnin kohteena tulisikin olla koko ensihoitojärjestelmä, eikä joku tietty osanen siitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika reippaasti kertoilee "wannabeet" potilastietoja  angry.png

"Johanniittojen näkemykset tapahtuneesta ovat toisenlaiset. Heidän ambulanssinsa saapui paikalle vappuyönä.

- Tutkimuksessa ei ilmennyt syytä, miksi hänet olisi toimitettu sairaalaan. Hän orientoitui aikaan ja paikkaan, tiesi nimensä ja syntymäaikansa. Hänelle ei ole kirjattu mitään ulkoisia vammoja, sanoo sairaankuljettaja Olavi Hyvönen Johanniitta ry:stä hoitokertomukseen nojaten.

Hyvösen mukaan sairaankuljettajat eivät saaneet tietoa päähän kohdistuneesta iskusta.

- Kaverit eivät sellaista selvästi kertoneet, eikä poika itse sanonut.

Maasta vironneen nuorukaisen neurologisessa statuksessa ei havaittu poikkeavuuksia.

- Jos pupillit ovat eri kokoiset potilas viedään Tyksiin tai konsultoidaan lääkäriä. Nyt mitään normaalista poikkeavaa ei havaittu, Hyvönen sanoo.

Hyvösen mukaan alaikäinen poika vietiin selviämisasemalle, koska sairaalahoidolle ei tutkimuksessa ilmennyt tarvetta ja hänellä oli veressään alkoholia."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielenkiintoinen seikka isän kertomuksessa oli kun se sano et "En tiedä soittiko joku ambulanssin, mutta sellainen paikalle tuli"

Eli kuuluko tää Johanniitta porukka oikeesti sarjaan wannabe saku...  bongailee keikkoja itsekseen...ei mahdu mun tajuntaan tällanen toiminta...

Eiks tällasessa tilanteessa olis kuulunu paikallisen palveluntuottajan (ALPE?) HÄKEn hälyttämänä käydä kohteessa... ja ehkäpä kuljettaa hoitoon... :nauraa:

Aika reippaasti kertoilee "wannabeet" potilastietoja  angry.png

Juu tostahan vois saada jo pelkästään oman erillisen oikeusjutun... ja sit mahdollinen hoitovirhe juttu päälle... ;)

Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä.

Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: takapäivystäjä

Itse varsin pitkään alalla olleena en lähtisi yhtään kenenkään toimintaa arvioimaan lehtikirjoittelun perusteella. Toimittajat kun osaavat tehdä huomiotaherättäviä juttuja.

Asioiden todellista laitaa tuskin tietävät muut kuin paikalla olleet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli kuuluko tää Johanniitta porukka oikeesti sarjaan wannabe saku...  bongailee keikkoja itsekseen...ei mahdu mun tajuntaan tällanen toiminta...

Eiks tällasessa tilanteessa olis kuulunu paikallisen palveluntuottajan (ALPE?) HÄKEn hälyttämänä käydä kohteessa... ja ehkäpä kuljettaa hoitoon... :nauraa:

Etkö muka itse ole kaupungilla pyöriessäsi törmännyt vastaaviin tapauksiin..?

Itse varsin pitkään alalla olleena en lähtisi yhtään kenenkään toimintaa arvioimaan lehtikirjoittelun perusteella. Toimittajat kun osaavat tehdä huomiotaherättäviä juttuja.

Asioiden todellista laitaa tuskin tietävät muut kuin paikalla olleet.

Niimpa.. paha on arvostella kun ei tiedä tapusta tarkemmin, väitän et toi ois voinu käydä kenelle tahansa. Lisäksi jutussahan sanottiin että sakut eivät olleet kuulleet pojan lyöneen päätään mihinkään, hyvähän se on jälkikäteen puhua skeidaa ja väittää et kyllä me kerrottiin. Jokatapauksessa ikävä juttu joka ois voinu käydä myös itselle. Paha siinä on kallo/aivovammaa diaknosoida jos ulkoisia vammoja ei ole ja neurologinen status alkon takia sillä hetkellä vaikesti todettavissa.

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Etkö muka itse ole kaupungilla pyöriessäsi törmännyt vastaaviin tapauksiin..?

Itse varsin pitkään alalla olleena en lähtisi yhtään kenenkään toimintaa arvioimaan lehtikirjoittelun perusteella. Toimittajat kun osaavat tehdä huomiotaherättäviä juttuja.

Asioiden todellista laitaa tuskin tietävät muut kuin paikalla olleet.

Juu kyllähän se on totta että tilanne paikalle joskus osuu vahingossa mutta itselläni ei löydy kiinnostusta kauheen useesti yö aikaan ajella "muuten vaan kaupungilla" vaan totetutan yleensä laput silmillä asemaa kohti periaatetta ja mun mielestä nää ajaa vaan siirtoa? Eipä mun mielestä tällasten siirtofirmojen tarvitsisi tehä muutako hoitaa omat hommat ja tarvittaessa 112:een yhteys...

(vain mun mielipide kenenkään ei tarvi pilata päivää inhaloimalla palkokasveja)

Jos suomessa olis enemmänkin harrastelija sakuja niin mihin enään tarvitaan perinteistä ensihoitojärjestelmää...? Onko kyseessä harrastelijaporukka? Ainakin toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen nettisivujen pikaisen vilkaisun perusteella.

Totta sekin että toimittajat ovat tunnettuja liioittelu kyvyistään mutta eipä ole siltikään asiallista kommentointia sakuporukoiltakaan.... TIETOSUOJA ja SALASSAPITOVELVOLISUUS on kuitenkin päivän sana...

Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä.

Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käsittääkseni ko. yritys tosiaan perustuu vapaaehtoisuuteen... Jos olet vaikka esim. sähkömies (ei mulla ole mitään sähkömiehiä vastaan =) ja sinusta ambulanssi on hieno auto ja punaiset pöksyt ihan sikasiistit, voit mennä ko. paikkaan töihin...

Villi huhu on, että yksi ko. paikassa työskennelyt, ilman ammattinimikettä oleva kaveri olisi mennyt kerran Turussa baariin Lanssi-vaatteet päällä...  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Villi huhu on, että yksi ko. paikassa työskennelyt, ilman ammattinimikettä oleva kaveri olisi mennyt kerran Turussa baariin Lanssi-vaatteet päällä...  :nauraa:

Jonkun olisi pitäny kertoa sille et niissä vaatteissa ei ole mitään seksikästä  :nauraa:

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Villi huhu on, että yksi ko. paikassa työskennelyt, ilman ammattinimikettä oleva kaveri olisi mennyt kerran Turussa baariin Lanssi-vaatteet päällä...  :nauraa:

Minä olen omin silmin nähnyt kun puolituttu lanssikuski istui lähiön baarissa työtakki siviilivaatteiden päällä. Joi olutta ja kertoi baaritiskillä legendaa pelastamistaan kuuluisuuksista.

Olen myöskin nähnyt YK -käivärän viihtyvän Suomi -lomallaan univormussa, ja olkapolettiinkin oli eksynyt mystisesti muutama kulmarauta lisää. Ehkä kyseessä oli vain väliaikainen ylennys?

Noiden näkeminen opetti tietyllä tapaa nöyryyttä, tuli selväksi että "jänskä työ ja hurjat jutut" eivät välttämättä teekkään kertojasta coolia kaveria...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä mun mielestä tällasten siirtofirmojen tarvitsisi tehä muutako hoitaa omat hommat ja tarvittaessa 112:een yhteys...

vain mun mielipide kenenkään ei tarvi pilata päivää inhaloimalla palkokasveja

Eipä tässä olla mitään inhaloitukaan, no ehkä jotakin muuta mutta ei palkokasveja... :umpijurrissa:

Siitähän se vasta riemu olisi syntynyt kun olisivat ohi ajaneet, on jo kansalaivelvollisuus pysähtyä auttamaan jos apua tarvitaan, ambulanssiista nyt puhumattakaan. Ei kansalaisia ja mediaa paljon liikuta lukeeko siinä kyljessä Johanniitat vai pelastulaitos, niille se jokatapauksessa on ambulanssi.

Korpeaa vaan tollanen toisten dissailu, koska arvostan vapaaehtoistyötä suuresti. Musta se on vaan ihan hyvä jos nämä "sähkömiehet" ajaa siirto kyydit jos sen laadukkaasti tekevät, mulla ei niitä ikävä tule, eikä nämä työt ajamalla lopu...

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siitähän se vasta riemu olisi syntynyt kun olisivat ohi ajaneet, on jo kansalaivelvollisuus pysähtyä auttamaan jos apua tarvitaan,

Korpeaa vaan tollanen toisten dissailu, koska arvostan vapaaehtoistyötä suuresti. Musta se on vaan ihan hyvä jos nämä "sähkömiehet" ajaa siirto kyydit jos sen laadukkaasti tekevät, mulla ei niitä ikävä tule, eikä nämä työt ajamalla lopu...

Tarkotin just sitä tolla yhteydellä 112:een... kansalaisvelvollisuus...:nauraa:

Ja itse arvostan kans vapaaehtoistyötä mut kylläpä se niin on että VASTUU rupeaa painaa tällasissa tapauksissa aikas paljon...Kuitenkin suutari pysyköön lestissään....

JA jos selviää et siellä on ollu se kuuluisa "sähkömies" tekemässä päätöstä kuljettamatta jättämisestä niin siitä ei kärsi pelkästään ko henkilö vaan koko ENSIHOITO...

Kylläpä munkin mielestä ne dave siirrot voi tehdä edelleenkin vaikka apinakin... se ei paljoa vaadi, varsinkin kun tekniikka mahdollistaa jopa kartanluvusta laistamisen niin mikäs siinä!!!

Ja tällai vois kyllä käydä ihan kenelle vaan EH kentällä, mutta kun sattukin käymään näin et siellä mahdollisesti oiskin ollu joku WANNABE heppu?... no ei voi muuta sanoa kun ELÄMÄ on...

Mutta eipä sitä voi tästäkään sanoa oikeesti mitään faktaa kun ei ole ollu paikalla...

Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä.

Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos sähkömies kelpaa ajamaan siirtokyytejä niin minkä helevetin takia osastot sitten tilaa ylipäänsä ambulanssin niitä siirtoja tekemään? Mikseivät laita taksilla? Eiköhän se tarve lähde juurikin siitä lähettävästä päästä, kyllä siinä hoitajan jakkaralla istuessa voi olla sitten montaa mieltä siitä että olisko taksi riittänyt.  Mutta ei tarvi olla kun hep.kan. kädessä niin lanssiin on laitettava.

Ja herrojen Waltten ja Elämäntähden kanssa keskustelen mieluusti vaikka ihan privaatisti enemmän tästä aiheesta.

Nimim. Apina siirtoautossa (siistiä sisätyötä)

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä.

Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisi kyllä ollut paikalla siirtää semmoiseen "yksikköön" missä kommootioseuranta olisi järjestynyt ns. kunnolla(taustalla oli hetkellinen tajuttomuus ja ruhje huulessa). Pupilla reaktioista sen verran että kokoero ei ole todellakaan ainoa merkki kallon sisäisestä prosessista + ynnä muut vitaalit          (vaikka osa kallon sisäisistä vuodoista ovat niin salakavalia ja voivat näkyä vasta kuvissa monien päivien kuluttua). Mielestäni oikeatapa on aina konsultoida lääkäriä, jos antaa potilaan poliisin haltuun kyseisissä tapauksissa.  Mutta hei, kyllä ne "harrastelija kanafarmarit" tiedetään(eivät kaikki). Toivottavasti pojan vanhemmat tai viranomaiset ottavat vaikka TEO:seen yhteyttä tai Arnolle. Myöskin ritarien vastuu lääkäriltä pitäisi saada lausunto. 

Surullinen tapaus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niinpä olikin, mutta kovasti siitä kirjoitellaan.

Nimim; tunnen erään joka heidän toimintaa on "hankaloittanut"

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minähän siis en kenestäkään halua enempää kommentoida.... Mutta eiköhän jokainen tällä (Turku) aluella työskentelevä tiedä että melkoisen erikoisia vetoja ko. pakettiauto on hoidollisesti tehnyt.... No lukeehan siinä kyllä kyljessä ensihoito. No se siitä. Jokainen asiasta kuullut voi sitten vetää omat johtopäätöksensä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minähän siis en kenestäkään halua enempää kommentoida.... Mutta eiköhän jokainen tällä (Turku) aluella työskentelevä tiedä että melkoisen erikoisia vetoja ko. pakettiauto on hoidollisesti tehnyt.... No lukeehan siinä kyllä kyljessä ensihoito. No se siitä. Jokainen asiasta kuullut voi sitten vetää omat johtopäätöksensä.

Niinpä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: katja_8-5_

käsi ylös kenelle on sattunut virhe töissä, pieni tai iso!

en kyllä tällä tarkoita että he olisivat virheen tehnyt. itse vain ihmettelen miksi poika ei itse kertonut tapahtuneesta, kun kerran tajuissaan oli... se olisi huomattavan tärkeä tieto siinä vaiheessa!

johanniittoja on pyydetty päivystämään ko. yönä nuorison takia kaupungilla, ei siis mitään bongailua. tkp:stä tai tyksistä olisivat varmaan saanut paskaa niskaan jos olisivat pojan vieneet, eihän hänellä ollut (ainakaan miehistön tiedossa) mitään sairaankuljetukseen tarvittavaa syytä. selviämisasemallahan oli ammattitaitoista porukkaa, eivät hekään osaneet sanoa, että poikaa olisi vaivannut jokin muu kuin etyyli. missäs on vanhempien vastuu kun alaikäinen hilluu kaupungilla humalassa? mutta ymmärrän kyllä vanhempiakin tässä tilanteessa. on aika mahdotonta seurata lapsen menoja ja kun tuo vielä kuuluu ikään. hakkaajat? kasvot esiin ja vastuu ottaamaan teoistaan! ei se sairaankuljetus tässä pääpiru ole!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

HUH HUH! Aikas touhua Turussa päin :)... En juurikaan tiedä varsinais-suomen saku touhuista mitn, mutta on senverran sanottava, että aika touhua sielläkin on... Saku hommissa nyt muutamia vuosia viihtyneenä sanoisin, että rohkeaa porukkaa on nämä, jotka ilman tutkintoa kyytiä ajaa... Itse en lähtisi tähän, koska jo kerran on vastuukysymyksiä selvitelty näinkin lyhyen uran aikana(syytön)... Vapaaehtoisuus on hyvä asia ja kunnia niille, jotka sitä tekevät. Yksi asia on kylläkin varma; rajan veto pitää olla ehdottoman tarkkaa tehtävien ja hoidollisten edellytyksien kohdalla! Ilman tutkintoa ei ole asiaa tehdä mitn, koska se on jo oman oikeusturvan alttiiksi laittoa!  angry.png    +en ala pitämään luentoa hoitotyön tavoitteista...mutta pot on kumminkin se, jonka parasta tässä ajatellaan...

Korostan, että en ole tutustunut tähän kyseiseen tapaukseen hyvin! Ainoastaan siihen mitä luin nyt tältä foorumilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos sähkömies kelpaa ajamaan siirtokyytejä niin minkä helevetin takia osastot sitten tilaa ylipäänsä ambulanssin niitä siirtoja tekemään? Mikseivät laita taksilla? Eiköhän se tarve lähde juurikin siitä lähettävästä päästä, kyllä siinä hoitajan jakkaralla istuessa voi olla sitten montaa mieltä siitä että olisko taksi riittänyt.  Mutta ei tarvi olla kun hep.kan. kädessä niin lanssiin on laitettava.

Ja herrojen Waltten ja Elämäntähden kanssa keskustelen mieluusti vaikka ihan privaatisti enemmän tästä aiheesta.

Nimim. Apina siirtoautossa (siistiä sisätyötä)

Anteeksi jos loukkasin, ei ollut tarkoitus aliarvioida siirtokyytejä ja niiden tärkeyttä ja vaativuutta. Mutta kiitos uudesta ja paremmasta nikistä, taidankin otta sen heti käyttöön :)

t.normi siirto 170km

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...