Jump to content
MAINOS

Lähihoitajien ammattitaito


Vieras: Järkyttynyt

Recommended Posts

Vieras: Järkyttynyt

Olen sairaanhoitaja ja myös lähihoitaja aikaisemmalta koulutukseltani. Olen työskennellyt erilaisissa työyksiköissä erikoissairaanhoidosta perusterveydenhuoltoon. Aina olen voinut pääsääntöisesti luottaa kollegoideni ammattitaitoon, aivan loistavia lähihoitajia!

Nyt työskentelen ikääntyneiden asumisyksikössä ainoana sairaanhoitajana ja olen järkyttynyt, kuinka ammattitaidontona porukkaa (muutamaa poikkeusta lukkunottamatta) ko. kentällä työskentelee.

Esimerkkejä:

Pyysin ottamaan eräältä asukkaalta, jolla ei ole diabetes-diagnoosia, paastoverensokerin, koska oli ilmennyt erinäisiä oireita. No iltapäivällä sitten kysyin ohimennen tulosta, koska oletin toki, että tullaan kertomaan, jos on poikkeava. No paasto vs oli ollut n. 13 ja vuosia lähihoitajana työskennelleen mielestä ei ollut aihetta ilmoittaa asiasta. Vastaan 40:stä asukkaasta ja teen perushoitotyötä, joten en ehdi itse valitettavasti käydä joka mittausta erikseen kyselemässä. Vaikka tästä lähtien taidan niin tehdä. 

Comprilanit sidotaan miten sattuu runsaasta turvotuksesta kärsiville puiden sääreen.

Asukas on kivulias, kirjataan kyllä, että valittanut kovaa kipua, muttei ole annettu kipulääkettä, vaikka listalla kaikkea mahdollista tarvittaessa panadolista oxynormiin.

Yöhoitaja valittaa, että listalla lukee Burana ja kaapissa on Ibumaxia. 

Sekin on käsittämätöntä, että ihmetellään, kun asukkaan kunto alenee ja ikää mittarissa 95 ja Alzheimer, vaikea sydäntilanne eikä infektioon viittaavia löydöksiä. Ensin itse selitän ja sitten vielä pyydän lääkäriäkin toteamaan, että perussairaudet etenee ja kunto tulee väistämättä alenemaan, yritämme parhaamme mukaan toteuttaa oireenmukaista hoitoa. Tätä ei hyväksytä, vaan pitäisi asukas lähettää sairaalaan, koska vielä kaksi kuukautta sitten jaksoi kävellä hoitajan tukemana. Meillä hoidetaan asukkaat loppuun asti lääkärin hoitolinjausten mukaisesti. Toimintakykyä toki yritetään ylläpitää mahdollisimman pitkään, mutta harvoinhan sitä kukaan vanhus ihan suorilta jaloilta taivaankotiin lähtee. 

Asukas valittaa, ettei kuule kuulolaitteesta huolimatta ja tullaan minua pyytämään katsomaan. No kuulolaitteen korvakappalle täynnä vaikkua.

Eikä siinä, että ei ymmärretä tällaisia asioita, vaan perushoitokin on retuperällä. Ei käytetä vessassa/kuiviteta kuin 2 x pvä, k8ska ei viitsitä. Puetaan päälle edellispäivän vaatteet, joissa ruokalista aamupalasta iltapalaan näkyvissä. Ei huolehdita, että seuraavalle hoitajalle on riittävästi perushoitotarvikkeita ym. ym.

Tässä oli vain pari esimerkkiä. 

Olen aivan loppu ja usko lähihoitajiin vanhustenhullossa on valitettavasti mennyt. 

Onko kanssasisaria jakamassa tätä tunnetta, kun ei tiedä enää kumpi olisi parempi, itkeä vai nauraa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: hoiva-avustaja

Ei todellakaan noin ole jokapaikassa, onnea valitsemaasi  työpaikkaan. Meillä asiakkaat hoidetaan ainakin asiallisesti. t. yksityinen palvelutalo.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lähihoitaja

Valitettavasti itselläni juuri tällaisia kollegoita.. Ei voi kun ihmetellä :( Työyksikkö joutanut vaihtoon juuri näistä syistä, mutta eipä ole vaihtamalla parantunut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No nyt on kyllä aikamoista tekstiä, jota ei todellakaan kannata kirjoitella otsikolla lähihoitajien ammattitaito yleistäen muita. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Monissa paikoissa, etenkin palvelutaloissa olen kohdannut lähihoitajilta kyllä hyvää perushoidon osaamista, mutta jos vähänkin asukkaan/potilaan tilassa tapahtuu muutosta, arvioida ihottumaa, vointia tai pitääkin antaa vahvaa kipulääkettä tai on jotain terveydellistä tai sairaanhoidollisen osaamisen tarvetta, niin lähihoitajat ovat aivan ”pihalla”, eikä kysyttäessä moni edes tiedä mitä verenpaine tarkoittaa. Joukossa on paljon hyviäkin lähihoitajia, mutta valitettavasti koulutuksen muututtua yhä heikempään tasoon ja pääsykokeiden poistuttua taso on laskenut todella paljon. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen valmistumassa  lähihoitajaksi ja olen keikkaillut useassa hoivakodissa. Olen huomannut, että joissain paikoissa on välinpitämättömyyden ilmapiiri. Toisissa paikoissa taas hoidetaan vanhuksia kuin he olisivat omia isovanhempia. Ehkä vaikutusta on myös sillä, että lähihoitajaksi pääsee ehkä liian helposti. Itse opiskelen aikuisena toista ammattia ja olen todella panostanut opiskeluun ja menestynyt opinnoissani todella hyvin. Haluan olla hyvä hoitaja ja tehdä hoitamieni ihmisten olon mahdollisimman hyväksi. Onneksi minulla on mahdollisuus valita minkälaisessa työpaikassa työskentelen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunti sitten, Vieras: hoiva-avustaja kirjoitti:

Ei todellakaan noin ole jokapaikassa, onnea valitsemaasi  työpaikkaan. Meillä asiakkaat hoidetaan ainakin asiallisesti. t. yksityinen palvelutalo.

 

Onneksi olet noin pätevä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

4 minuuttia sitten, Vieras: Sh ja Lh kirjoitti:

Monissa paikoissa, etenkin palvelutaloissa ja ryhmäkodeissa olen kohdannut lähihoitajilta kyllä hyvää perushoidon osaamista, mutta jos asukkaan/potilaan tilassa tapahtuu muutosta, pitää arvioida ihottumaa, vointia, antaa vahvaa kipulääkettä tai on jotain terveydellistä ja sairaanhoidollisen osaamisen tarvetta, niin lähihoitajat ovat aivan ”pihalla”, eikä kysyttäessä moni edes tiedä mitä verenpaine tarkoittaa. Joukossa on paljon hyviäkin lähihoitajia, mutta valitettavasti koulutuksen muututtua yhä heikomman tasoiseksi ja pääsykokeiden poistuttua osaamisen taso on laskenut mielestäni paljon. Tsemppiä myös hyville lähihoitajille jaksamiseen! 

Korjaus edelliseen teksiin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lähihoitaja

Itse olen lähihoitaja ja kiertänyt useammassa yksikössä niin kunnallisella kuin yksityisellä puolella. On nähty yksiköitä joissa hoitajien ammattitaito sekä asiakkaiden kohtaaminen on ollut kauheata katsottavaa. Sitten löytyy näitä helmi yksikköjä ❤️ Hoitajat ovat lämmin henkisiä niin toisia kohtaan kuin asiakkaita sekä heidän omaisia kohtaan. Ammattitaitoa löytyy ja jos ei löydy sitä haetaan. Mielestäni kumminkin lh. koulutukseen pitäisi olla tiukemmat testit ja valinta kokeet ettei sinne pääsisi kaiken maailman sekakäyttäjiä mukaan (näitäkin on nähty).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo itse olen lähihoitaja joka  pyrin tekemään työni huolella, mutta meitä mahtuu monenlaista hoitajaa niin lähihoitajia, kun sairaanhoitajia ei  asia  ole noin mustavalkoinen, suosittelen  tätä  sairaanhoitajaa menemään sairaalaan  akuutti osastolle, jossa  voi päteä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei kannata yleistää. Kyl niit löytyy ihan sairaanhoitaja opiskelijoitakin joiden pitäis valmistui ja ei osata ees lääkelistaa lukee tai ees ymmärrä että esim unilääkettä ehkä annetaan lähempänä 22 kuin 18. Olin illas yhden valmistuvan sh:n kaa ja oli kaatanut asukkaat sänkyyn silmälasit ja päivävaatteet päällä ja laidat ylhäällä vaikka liikkuva. Sanoin monta kertaa että kysy ja vuoron alussa että onko kysyttävää? Mutta koko ajan vastas että tietää mitä tekee. Olin kyseisen sijaisen muutaman kerran siellä nähnyt ja itsekin uusi. Mut toisaalta mitä melkein valmis sh nyt lh:lta neuvoja tarvii...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lähäri itsekin

Kiva, että yleistetään yhden työpaikan perusteella....🙄 Sanoit itsekin, että olet ollut monessa paikassa töissä ja pääosin olet voinut luottaa lähihoitajien ammattitaitoon. Joten mikä saa sinut nyt yleistämään huonot kokemukset koko ammattikuntaa koskevaksi? Ja toiseksi, jos olet vastuusairaanhoitajana, niin näin ollen vastaat ilmeisesti myös lähihoitajien tekemisistä ja ammatillisesta osaamisesta siellä työpaikalla siltä osin, että voit varmaan tarvittaessa ilmoittaa esimiehille havaitsemistasi puutteista / ongelmista ja "vaatia" lisäkoulutusta asioihin, mitkä ei oikein suju ja kouluttaa / sanoa heille myös itse, missä mättää. Pidätte vaikka yhteisen palaverin asiasta. Se ei ole oikein ammatillista sinunkaan osaltasi, että vain haukut ja hyökkäät koko ammattiryhmää vastaan netissä. Asioiden asiallinen ja rakentava läpikäyminen siellä työpaikalla varmaan on oikeampi tie. Aina voi pyytää myös jotain ulkopuolista arvioijaa tai keskustelun ohjaajaa palavereihin, jos tuntuu, että menee pelkäksi haukkumiseksi ja syyllistämiseksi. Ja oletko miettinyt, onko työpaikalla mahdollisesti jotakin muita ongelmia, jotka syö hoitajien motivaatiota tehdä asiat kunnolla tai ammattitaidolla?

On toki totta, että koulutuksenkin taso laskee nykyään jatkuvasti, kun lehmän häntä ja omallekin työpaikalle tulee kaikenlaista opiskelijaa, mutta tuskin nyt kaikki valmiit lähihoitajat ihan surkeita on? Ja palautetta pitäs viedä myös ihan jo oppilaitoksille, että mitä työelämässä oikeasti vaaditaan, ettei sitten tulisi tällaista "materiaalia" myöhemmin työelämään. Kyllä me ainakin käydään välillä hyvinkin tiukkaa keskustelua opettajien kanssa erilaisista asioista opiskelijoiden arvioinneissa liittyen opintoihin, koulutuksen rakenteeseen tai muuhun sellaiseen. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lähäri itsekin

Kiva, että yleistetään yhden työpaikan perusteella....🙄 Sanoit itsekin, että olet ollut monessa paikassa töissä ja pääosin olet voinut luottaa lähihoitajien ammattitaitoon. Joten mikä saa sinut nyt yleistämään huonot kokemukset koko ammattikuntaa koskevaksi? Ja toiseksi, jos olet vastuusairaanhoitajana, niin näin ollen vastaat ilmeisesti myös lähihoitajien tekemisistä ja ammatillisesta osaamisesta siellä työpaikalla siltä osin, että voit varmaan tarvittaessa ilmoittaa esimiehille havaitsemistasi puutteista / ongelmista ja "vaatia" lisäkoulutusta asioihin, mitkä ei oikein suju ja kouluttaa / sanoa heille myös itse, missä mättää. Pidätte vaikka yhteisen palaverin asiasta. Se ei ole oikein ammatillista sinunkaan osaltasi, että vain haukut ja hyökkäät koko ammattiryhmää vastaan netissä. Asioiden asiallinen ja rakentava läpikäyminen siellä työpaikalla varmaan on oikeampi tie. Aina voi pyytää myös jotain ulkopuolista arvioijaa tai keskustelun ohjaajaa palavereihin, jos tuntuu, että menee pelkäksi haukkumiseksi ja syyllistämiseksi. Ja oletko miettinyt, onko työpaikalla mahdollisesti jotakin muita ongelmia, jotka syö hoitajien motivaatiota tehdä asiat kunnolla tai ammattitaidolla?

On toki totta, että koulutuksenkin taso laskee nykyään jatkuvasti, kun lehmän häntä ja omallekin työpaikalle tulee kaikenlaista opiskelijaa, mutta tuskin nyt kaikki valmiit lähihoitajat ihan surkeita on? Ja palautetta pitäs viedä myös ihan jo oppilaitoksille, että mitä työelämässä oikeasti vaaditaan, ettei sitten tulisi tällaista "materiaalia" myöhemmin työelämään. Kyllä me ainakin käydään välillä hyvinkin tiukkaa keskustelua opettajien kanssa erilaisista asioista opiskelijoiden arvioinneissa liittyen opintoihin, koulutuksen rakenteeseen tai muuhun sellaiseen. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tiimityö
17 minuuttia sitten, Vieras: Hoitsu kirjoitti:

Joukkoon mahtuu monenlaista hoitajaa, ei ne sairaanhoitajatkaan aina penaalin terävämpiä ole.

Näinhän se on kaikissa ammateissa. Vastuun ottaminen olisi tärkeää, jotta voi luottaa kollegan olevan huolellinen ja tarvittaessa konsultoivan kokeneempien kanssa. Kaikkitietävä ei tarvitse kukaan olla, mutta on oltava kiinnostunut oppimaan. 

Koska jutun aloittaja oli vastuuhenkilö, niin kannattaisi jakaa vastuualueita muille ja niissä itse kukin voisi kehittää työtään ja työyhteisöään. Keskustelupalaverit ja sen tulosten kirjaaminen auttaa sitoutumaan koko työyhteisöä. Pelisäännöt niin hommat sujuu eikä vapaamatkustajille ole tilaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuskin aloittajan tarkoitus oli lynkata koko ammattikuntaa, johan hän tuossa sanoi, että aiemmin on tehnyt töitä loistavien lähihoitajien kanssa ja on itsekin lähihoitaja aikaisemmalta koulutukseltaan.

Huoli asukkaiden hyvinvoinnista tuntuu olevan suuri. 

Sairaanhoitaja ei muuten ole vastuussa lähihoitajien tekemisistä, kuten tuossa joku ylhäällä kirjoitti. Jokainen on vastuussa omasta tekemisestään/tekemättä jättämisestään. 

Pelottavaa, että täällä ollaan noinkin puolustuskannalla, kun noin räikeitä virheitä/osaamattomuutta esiintyy. 

Kukaan ei todellakaan odota, että vastavalmistunut osaa kaiken, kuten ei kukaan vuosiakaan työskennellyt voi ihan kaikkea hallita. Jokaisen täytyy vaan itse osata kertoa, ettei hallitse sitä tai tätä. Ei yksi sh pysty ottamaan vastuuta kaikkien opettamisesta eikä tätä voida missään tapauksessa olettaakaan.

Itse olen esimiehilleni tuonut ilmi epäkohtia ja joissain työpaikoissa valitettavasti on aika välinpitämätöntä johtamista. 

Työnantajalla on velvollisuus asianmukaisesta perehdytyksestä, ei yhdellä työntekijällä. Kysymys kuuluukin, että missä on työnantajan rooli.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Vieras. Lähäri

itse vastavalmistuneena lähihoitajana joudun monesti sijaisen kanssa olemaan töissä, joka on ensimmäisen vuoden lähihoitajaopiskelija. Siinä ei paljoa kerkeä katsomaan pesulapuista lähtien riittääkö seuraavalle työntekijällekkin lappuja. 

3 tuntia sitten, Vieras: Järkyttynyt kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja myös lähihoitaja aikaisemmalta koulutukseltani. Olen työskennellyt erilaisissa työyksiköissä erikoissairaanhoidosta perusterveydenhuoltoon. Aina olen voinut pääsääntöisesti luottaa kollegoideni ammattitaitoon, aivan loistavia lähihoitajia!

Nyt työskentelen ikääntyneiden asumisyksikössä ainoana sairaanhoitajana ja olen järkyttynyt, kuinka ammattitaidontona porukkaa (muutamaa poikkeusta lukkunottamatta) ko. kentällä työskentelee.

Esimerkkejä:

Pyysin ottamaan eräältä asukkaalta, jolla ei ole diabetes-diagnoosia, paastoverensokerin, koska oli ilmennyt erinäisiä oireita. No iltapäivällä sitten kysyin ohimennen tulosta, koska oletin toki, että tullaan kertomaan, jos on poikkeava. No paasto vs oli ollut n. 13 ja vuosia lähihoitajana työskennelleen mielestä ei ollut aihetta ilmoittaa asiasta. Vastaan 40:stä asukkaasta ja teen perushoitotyötä, joten en ehdi itse valitettavasti käydä joka mittausta erikseen kyselemässä. Vaikka tästä lähtien taidan niin tehdä. 

Comprilanit sidotaan miten sattuu runsaasta turvotuksesta kärsiville puiden sääreen.

Asukas on kivulias, kirjataan kyllä, että valittanut kovaa kipua, muttei ole annettu kipulääkettä, vaikka listalla kaikkea mahdollista tarvittaessa panadolista oxynormiin.

Yöhoitaja valittaa, että listalla lukee Burana ja kaapissa on Ibumaxia. 

Sekin on käsittämätöntä, että ihmetellään, kun asukkaan kunto alenee ja ikää mittarissa 95 ja Alzheimer, vaikea sydäntilanne eikä infektioon viittaavia löydöksiä. Ensin itse selitän ja sitten vielä pyydän lääkäriäkin toteamaan, että perussairaudet etenee ja kunto tulee väistämättä alenemaan, yritämme parhaamme mukaan toteuttaa oireenmukaista hoitoa. Tätä ei hyväksytä, vaan pitäisi asukas lähettää sairaalaan, koska vielä kaksi kuukautta sitten jaksoi kävellä hoitajan tukemana. Meillä hoidetaan asukkaat loppuun asti lääkärin hoitolinjausten mukaisesti. Toimintakykyä toki yritetään ylläpitää mahdollisimman pitkään, mutta harvoinhan sitä kukaan vanhus ihan suorilta jaloilta taivaankotiin lähtee. 

Asukas valittaa, ettei kuule kuulolaitteesta huolimatta ja tullaan minua pyytämään katsomaan. No kuulolaitteen korvakappalle täynnä vaikkua.

Eikä siinä, että ei ymmärretä tällaisia asioita, vaan perushoitokin on retuperällä. Ei käytetä vessassa/kuiviteta kuin 2 x pvä, k8ska ei viitsitä. Puetaan päälle edellispäivän vaatteet, joissa ruokalista aamupalasta iltapalaan näkyvissä. Ei huolehdita, että seuraavalle hoitajalle on riittävästi perushoitotarvikkeita ym. ym.

Tässä oli vain pari esimerkkiä. 

Olen aivan loppu ja usko lähihoitajiin vanhustenhullossa on valitettavasti mennyt. 

Onko kanssasisaria jakamassa tätä tunnetta, kun ei tiedä enää kumpi olisi parempi, itkeä vai nauraa?

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla vastaavanlaiset kokemukset sairaanhoitajista. Eivät pysty ottamaan verikokeita, eivät rokota, eivät osaa yksinkertaisempiakaan asioita tehdä. Suullaan kyllä mutta käytännössä ei. Ihmetystä herättää miten ovat läpi päässeet koulutuksessa. Huh huh!! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lähäri itsekin
27 minuuttia sitten, Lhsh kirjoitti:

Sairaanhoitaja ei muuten ole vastuussa lähihoitajien tekemisistä, kuten tuossa joku ylhäällä kirjoitti. Jokainen on vastuussa omasta tekemisestään/tekemättä jättämisestään. 

Et sitten lukenut lausetta loppuun asti... Kirjoitin: "Ja toiseksi, jos olet vastuusairaanhoitajana, niin näin ollen vastaat ilmeisesti myös lähihoitajien tekemisistä ja ammatillisesta osaamisesta siellä työpaikalla siltä osin, että voit varmaan tarvittaessa ilmoittaa esimiehille havaitsemistasi puutteista / ongelmista ja "vaatia" lisäkoulutusta asioihin, mitkä ei oikein suju ja kouluttaa / sanoa heille myös itse, missä mättää."

Tottakai täällä puolustellaan, kun noin provosoivasti hyökätään yhden ammattiryhmän kimppuun. Kai lähäreilläkin on oikeus sanoa mielipiteensä, eikä aina vaan kiltisti niellä kaikkea kuraa, mitä sh:t kaataa niskaan? Vai väitätkö, ettei kirjoitus ollut yhtään provosoiva ja yleistävä? Tottakai lähäreissä, kuten saitaanhoitajissakin tai vaikka bussikuskeissa on niitä "huonoja yksilöitä", jotka pilaa koko ammattikunnan maineen, mutta ei silti sovi yleistää tai kannata kääntää takkiaan yhden työpaikan perusteella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lähihoitaja vm1999

Minä sain kirjoituksesta käsityksen että Sh noussut koulutus/titteli päähän, toivottavasti olen väärässä? . Johdossa myös vika jos sallitaan ammattitaidottomat työntekijät, jos todellakin ovat sitä?. Mitään ei voi yleistää, niin lähihoitajat kuin sairaanhoitajatkin  ovat omia yksilöitään, mutta kyllä soveltuvuutta ei kaikilta löydy alalle niin kuin ei muissakaan ammateissa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ikävä juttu, koulutus on tosiaan mennyt huonompaan suuntaan. Meillä on tosin monia sairaanhoitajia töissä jotka oikeasti kuvittelevat lähärin pystyvän olemaan kahdessa tai kolmessakin paikassa yhtä aikaa siitä päätellen kuinka suuttuvat jos ei apua heti tule. Piloille hemmoteltuja. Onneksi nuoremmat sairaanhoitajat ovat yleensä vanhempia kollegoitaan fiksumpia! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässähän aloittaja nimenomaan kertoo, että hänen tämänhetkisellä työpaikallaan tämä "lähihoitaja ongelma" on. Lisäksi mainitsee, ettei edes koske kaikkia ko paikan lähihoitajia. Ja että on työskennellyt luotettavien ja ammattitaitoisten lähihoitajien kanssa aiemmin. Tämä ei mielestäni ole yleistämistä, kun kerran mainitaan ongelman olevan havaittavissa vain kyseisellä työpaikalla.

Otsikko voi vaikuttaa yleistävältä, mutta tulisi ottaa huomioon että otsikko on aina vain suuntaa antava, kertoo mistä itse teksti on kirjoitettu. Otsikon on tarkoitus olla lyhyt ja selkeä ja itse asian löytyä tekstistä (otsikkoon ei kuulu sisällyttää kaikkia aiheen rajauksia, vaan itse pääaihe). Jos tässä tapauksessa otsikkoon olisi kirjoitettu lisäksi rajaus, minkä ryhmän lähihoitajista puhutaan, olisi otsikosta tullut heti puolet pidempi.

Aloittaja ei mainitse, onko vienyt asiaa esimiehelle vai ei. Tämmöisistä asioista kun ei voi siviilissä puhua kenen tahansa kanssa, jollei halua mustamaalata koko paikkaa, on mielestäni ymmärrettävää että aloittaja hakee vertaistukea nimenomaan hoitajille tarkoitetulta keskustelualustalta anonyymisti, jolloin kukaan ei voi kyseistä työpaikkaa tunnistaa. Tämä vaikuttaa omaan silmään avunhuudolta, siltä että aloittaja haluaa purkaa asiaa puolueettomien kanssa. Sen sijaan että kollegaa tuettaisiin, niin täällä vedetään hernettä nenään ja ehdotetaan työpaikan vaihtoa ja ties mitä.

Ikävää että tilanne on mennyt tähän tilanteeseen, ettei kollegoilta voi hakea tukea ja kertoa asioista niin kuin ne on, ilman että syttyy hirveä sota. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

4 tuntia sitten, Vieras: Lähäri kirjoitti:

Minulla vastaavanlaiset kokemukset sairaanhoitajista. Eivät pysty ottamaan verikokeita, eivät rokota, eivät osaa yksinkertaisempiakaan asioita tehdä. Suullaan kyllä mutta käytännössä ei. Ihmetystä herättää miten ovat läpi päässeet koulutuksessa. Huh huh!! 

Olipa rakenteellinen kommentti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...