Jump to content
MAINOS

Mrsa + vauva


Millamagia

Recommended Posts

Moi, olen reilu 1-vuotiaan tytön äippä. Minun pitäisi aloittaa ensi kuussa infektiosastolla (keskittynyt MRSA-potilaisiin) työt. Osaako joku neuvoa aiheuttaako tämä minkäänlaista vaaraa siitä, että mahdollisesti kantaisin esim, nenänlimankalvoissa  mrsa:n kotiin ja tartuttaisin tyttööni? Eli onko siis järkevää aloittaa työskentely inf.osastolla?

Ongelmat on tehty ratkaistaviksi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyllähän nuo infektioihin perehtyneet ihmiset ovat väittäneet, että MRSA ei terveen ihmisen mukana matkustaisi kotiin saakka. Riittävän käsihygienian pitäisi riittää ja MRSA pitäisi kuolla melko nopeasti jos se sattuu limakalvoille päästä.

Mutta toisaalta onhan joku hoitaja jo saanut pysyvästä MRSA-kantajuudesta ammattitaudin ja jotain viitteitä on esim. lastentarhojen resistenteistä bakteereista vaikka lapset ei ole edes olleet sairaalahoidossa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä osastolla oli jokin aika sitten hankalampi MRSA-tilanne ja kysyttiin hygieniahoitajalta, että onko vaarana viedä pöpö kotiin ja tartuttaa lapsiin. Ei kuulemma ole, ja jos oliskin niin, että MRSA:n saisi, niin terveellä ihmisellä pöpö häviää muutamassa päivässä. On harvinaisempi poikkeus, että hoitaja jää pysyvästi MRSA-kantajaksi. Mutta on se kyllä inha pöpö tuo MRSA!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Entäs kun on raskaana...? En ole ihan tarkkaa tietoa löytänyt...

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Meillä annettu näitä samanlaisia ohjeita,mitä edellä mainittu.Ei tarvitse kotona pelätä tartuttavansa lasta.Ja sairaalassa jossa työskentelen raskaana olevien ei tarvitse hoitaa/eivät hoida mrsa- potilaita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä annettu näitä samanlaisia ohjeita,mitä edellä mainittu.Ei tarvitse kotona pelätä tartuttavansa lasta.Ja sairaalassa jossa työskentelen raskaana olevien ei tarvitse hoitaa/eivät hoida mrsa- potilaita.

Eivätkös nämä nyt ole pahasti ristiriidassa? Eli raskaana olevalla ei ole mitään riskiä, mutta silti ei saa marsuihin koskea?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Entäs kun on raskaana...? En ole ihan tarkkaa tietoa löytänyt...

olen opiskeluaikana ollut raskaana ja ollut harjoittelussa osastolla jossa oli MRSA potilas, hygieniahoitajalta silloin asiasta kysyttiin ja hän sanoi ettei ole syytä miksen voisi potilasta hoitaa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: örkki-mörkki

Tiedän kyllä kaksi tapausta, että hoitaja on saanut mrsa:n. Toisella tuli yleisinfektio,  kasvoi nenässä ja kainaloissa. Häätöhoito, ja puhtaat näytteet sen jälkeen. Toisella mrsa raskaana ollessa myös kohdun suulla ja nenässä, terve lapsi kuitenkin.

Kuitenkin fakta-asia on, että jos olet terve, hyvä yleiskunto yms. Käytät varoroimia, mm. hansikkaat ja maskit haavoja hoidellessa yms. toimenpiteitä tehdessä, eritteiden oikea käsittely yms., mrsa:n ei pitäisi kantautua kotiin. Koska kenellä tahansa joka hoitaa potilaita on riski saada mrsa jos sitä oikein miettii. Koska paljonko on ihmisiä joilla on mrsa, jotka eivät sitä edes itse tiedä.

Silti itse en ehdoin tahdoin menisi infektio-paikkaan raskaana töihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin. Tästä kun tulee niin ristiriitaista tietoa suunnasta sun toisesta. Omalla kohdalla tehtiin niin, että OH:n suostumuksella/ohjeella minä en tätä mrsa-potilasta hoida. Olen tyytyväinen, koska haluan olla ehdottoman varma ja varovainen. Tottahan olen noudattanut kaikkia hygienia-säädöksiä hoitaessani potilasta, mutta silti haluan olla varma että vauvani on turvassa. Aijon myös pyytää mrsa-näytteen ottoa neuvolasta. Ja nyt osa ihmisistä ajattelee että "on toiki ihan vainoharhanen ja liikavarovainen"... mutta niin aion tehdä.

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...