Jump to content
MAINOS

Korvavaikun poisto


MillaJ

Recommended Posts

Kuinka nykyään poistetaan vaha korvista? Olen tottunut pehmityksen jälkeen huuhtomaan, mutta korvalääkärin mukaan korvia ei ole hyvä huuhtoa. jäi vaan epäselväksi, millä vaikun saa pois, ellei se itsestään tule.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS
28.11.2018 klo 10.16, MillaJ kirjoitti:

Kuinka nykyään poistetaan vaha korvista? Olen tottunut pehmityksen jälkeen huuhtomaan, mutta korvalääkärin mukaan korvia ei ole hyvä huuhtoa. jäi vaan epäselväksi, millä vaikun saa pois, ellei se itsestään tule.

 

What? Kyllä minä olen huuhtonut, niin on koulussa ja harjoitteluissakin opetettu ja välillä lääkärit (tk) jollekin meidän asukkaallekin ohjannut että pitää huuhdella. Esim. Audispraytähän mainostetaan että se paitsi pehmittää, myös poistaa korvavahan, mutta tiedän ainakin yhden herran jolla pitää suihkeesta huolimatta tasaisin väliajoin huuhdella.

Toinen vaihtoehto minkä itse tiedän, on korvien imurointi. Mutta ainakin viimeksi kun varasin asukkaalle terkkariin aikaa imurointia varten, kysyivät ekana että onko yritetty huuhdella (kyllä, pehmitelty ja huuhdeltu useampaan kertaan, mutta kun ei vaan irtoa...).

Toisaalta jollain tasolla kuulostaa jopa ihan järkevälle neuvolle, mutta toisaalta en kyllä nää että huuhtominen olisi sen vaarallisempaa kun imuroiminenkaan. Ainakin yhtä epämukavia toimenpiteitä molemmat (koettu on).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Lasten kohdalla unohtaisin sen huuhtomisen kokonaan. Joko korvalääkäri ronkkii vaikut mekaanisesti ulos, tai tk-lääkäri imee korvat puhtaaksi. Harvoin huuhtelulla saa lapsilta vaikut pois, lisäksi se on epämiellyttävää eikä lisää hoitomyöntyvyyttä. Mutta sitkeässä on vielä terkkarissa hoitajilla usko korvahuuhteluun, eikä meillä ainakaan tahdo saada suoraan aikaa lääkärille imua varten.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
25.12.2018 klo 23.41, Beck kirjoitti:

Lasten kohdalla unohtaisin sen huuhtomisen kokonaan. Joko korvalääkäri ronkkii vaikut mekaanisesti ulos, tai tk-lääkäri imee korvat puhtaaksi. Harvoin huuhtelulla saa lapsilta vaikut pois, lisäksi se on epämiellyttävää eikä lisää hoitomyöntyvyyttä. Mutta sitkeässä on vielä terkkarissa hoitajilla usko korvahuuhteluun, eikä meillä ainakaan tahdo saada suoraan aikaa lääkärille imua varten.

Niin no lapsilla ehkä joo... ite ku oon tällä hetkellä vanhusten kans tekemisissä ja niitä ei aina niin vaan tk:seen edes viedä, ni en osannu ees aatella. Mut joo ihan pienillä lapsilla ainaskin (neuvolaikäisillä) varmaan imurointi/ronkkiminen helpompi toimenpide, kun ei tarvii niitten kippojen, isojen ruiskujen ja vesien kanssa sähkätä sen jonku huutavan ja riuhtovan neljäveen kans. Vaikka eipä se imurointikaan mukava toimenpide ole (kokemusta on kumpaisestakin, sekä huuhtelusta että imuroinnista).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...