Jump to content
MAINOS

Vauva syntyi eteiseen (Iltalehti 29.4.2006)


Pärssinen

Recommended Posts

MAINOS

Kaks muuta aikuista talossa ja kumpikaan ei oo auttamassa synnyttävää äitiä saamaan edes verkkarit jalasta...  :nauraa: Tsiisös.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaks muuta aikuista talossa ja kumpikaan ei oo auttamassa synnyttävää äitiä saamaan edes verkkarit jalasta... 

Ehkä nuo olivat niin järkyttyneitä kyseisestä perhetapahtumasta  ::nauraa:: etteivät pystyneet. Mutta niinhän tuota ennenvanhaan vaan mentiin saunaan synnyttämään, et sillee.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika vauhdikasta toimintaa  :happy:

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaks muuta aikuista talossa ja kumpikaan ei oo auttamassa synnyttävää äitiä saamaan edes verkkarit jalasta... 

Ehkä nuo olivat niin järkyttyneitä kyseisestä perhetapahtumasta  ::nauraa:: etteivät pystyneet.

Harmi, ettei synnyttäville suoda tuota paniikki-nappulaa...  :nauraa:

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olikohan ihan kolmen raidan addut. Ja on se ihan kauheeta :nauraa:, kun niin kauan poikien/tyttärien tulo kesti. No eihän sitä ole tehty kuin joitakin vuosi tuhansia ilman nykyajan ammattilaisia.... kai, niin ne isot pojat kertoo :happy:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin perisuomalainen lehtiuutinen.. Taalla Englannissa lapsia tipahtelee sinne tanne, eika muutenkaan valttamatta synnyteta sairaalassa, joten 'vauva syntyi eteiseen/keittioon/olohuoneeseen/kylpyhuoneeseen/portaisiin/vessanpytyyn/rappukaytavaan/taksiin/ambulanssiin/sairaalan aulaan/hissiin jne' ei yleensa pahemmin reaktiota herata.

'Turpa kiinni ja ponnista!'

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onnea uudelle suomalaiselle!

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, onnea äidille!!!

ja saipahan roskalehti taas revittyä lööppiä.

"Se tietää kakkossakulle taas uikkukyytiä ku ykkönen on keikalla"

- Vanha suomalainen kansanviisaus -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös tuo pointti jutussa kuitenkin ollut se, että ambulanssi oli sekavien talonumerointien takia joutunut pihassa ihmettelemään, että minnekkäs sitten. Siihen mielestäni olisikin hyvä suunnata yleinen keskustelu, että numerointeihin ja kadunnimien selkeyteen kiinnitettäisi vielä enemmän huomiota...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun kerran aletaan pikkuhiljaa siirtyä siihen, että koko kadun postilaatikot on tien alkupäässä rivissä, ettei tarvitse postimiehen suotta kauemmas vaivautua, niin pitäisiköhän laittaa osoitekyltit samaan paikkaan. Voisi sitten ambulanssikuski todeta, että eipä oo se osoite tällä tienpätkällä.

Mutta oikeasti, joissakin taloissa numeroinnit on todellakin aivan päin seiniä. Mutta eikös jossain ensiapuohjeissa tms. lue, et pitää OPASTAA ambulanssi paikalle. Silloinhan se tietenkin on, eh, "hivenen" vaikeaa, jos on sattunut soittamaan lanssin itse itselleen....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Kun lapsen pää tuli ulos, tajusin, ettei se voi tulla kokonaan, jos mulla on verkkarit jalassa."

Sherlokkiainesta.

Mää vaan ajan pakettiautoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös tuo pointti jutussa kuitenkin ollut se, että ambulanssi oli sekavien talonumerointien takia joutunut pihassa ihmettelemään, että minnekkäs sitten. Siihen mielestäni olisikin hyvä suunnata yleinen keskustelu, että numerointeihin ja kadunnimien selkeyteen kiinnitettäisi vielä enemmän huomiota...

Aivan. Ei ole ensimmäinen, eikä viimeinenkerta kun lanssi menee väärään pihaan noiden sekavien numerointien takia. Myönnän, että itsekkin olen pari kertaa mennyt väärään osoitteeseen puutteellisen / virheellisen / muuten vaan persiällään olevan numeroinnin takia...  ;D

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös tuo pointti jutussa kuitenkin ollut se, että ambulanssi oli sekavien talonumerointien takia joutunut pihassa ihmettelemään, että minnekkäs sitten. Siihen mielestäni olisikin hyvä suunnata yleinen keskustelu, että numerointeihin ja kadunnimien selkeyteen kiinnitettäisi vielä enemmän huomiota...

Aivan. Ei ole ensimmäinen, eikä viimeinenkerta kun lanssi menee väärään pihaan noiden sekavien numerointien takia. Myönnän, että itsekkin olen pari kertaa mennyt väärään osoitteeseen puutteellisen / virheellisen / muuten vaan persiällään olevan numeroinnin takia...  ;D

Kun herättää raskaana olevan naisen 0430, ja saa kieltävän vastauksen kysymykseen: "Tänne oli soitettu ambulanssi?", niin voin väittää että hävetti. Kuulemma postikin menee usein väärin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Kun lapsen pää tuli ulos, tajusin, ettei se voi tulla kokonaan, jos mulla on verkkarit jalassa."

Sherlokkiainesta.

Myöskin antaa kylmäpäisen kuvan kun lapsiveden menon jälkeen jää kotiin tunniksi ihmettelemään. :) Meikkis ei mitään synnytyksestä tiedä, mutta koulussa opetettiin lapsiveden menon olevan noin yleensä merkki siitä, että kohta sieltä alkaa punkemaan jotain ulospäin...  ;)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Kun lapsen pää tuli ulos, tajusin, ettei se voi tulla kokonaan, jos mulla on verkkarit jalassa."

Sherlokkiainesta.

Myöskin antaa kylmäpäisen kuvan kun lapsiveden menon jälkeen jää kotiin tunniksi ihmettelemään. :) Meikkis ei mitään synnytyksestä tiedä, mutta koulussa opetettiin lapsiveden menon olevan noin yleensä merkki siitä, että kohta sieltä alkaa punkemaan jotain ulospäin...  ;)

Ei välttämättä

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Kun lapsen pää tuli ulos, tajusin, ettei se voi tulla kokonaan, jos mulla on verkkarit jalassa."

Sherlokkiainesta.

Myöskin antaa kylmäpäisen kuvan kun lapsiveden menon jälkeen jää kotiin tunniksi ihmettelemään. :) Meikkis ei mitään synnytyksestä tiedä, mutta koulussa opetettiin lapsiveden menon olevan noin yleensä merkki siitä, että kohta sieltä alkaa punkemaan jotain ulospäin...  ;)

Ei välttämättä

Ei välttämättä, mutta kyllä tyhmä sairaankuljettaja elää siinä käsityksessä että olisi aika lähteä synnärille, jos kone pistää liemet pihalle. Lehtijutusta voisi päätellä, että autoon olisi tullut joka tapauksessa, elleivät ihan Jorvin vieressä asustele.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle on opetettu, että jos vesi menee, niin silloin tarvii joka tapauksessa lähteä näytille sairaalaan, vaikka ei supistaiskaan. Tulehdusriskinkin takia, ja myös ctg-käyrälle/ultraan, että nähdään sikiön vointi. Tietysti voi ottaa aikansa että saa lastenhoidon ja elämän järjestettyä siihen kuntoon, että voi lähteä, mutta pääsääntö on kuitenki se, että sairaalaan näytille mennään mahd. pian. Jos yhtään miettii, että onko se lapsvettä, niin silti täytyy mennä, sairaalassahan se voidaan selvittää, onko se vettä. Totta on kyllä että loppuraskaudessa voi virtsakin karkailla, mutta sairaalaan joka tapauksessa on mentävä ja siellä on sitten testit (prom) joilla vedenmeno selvitetään.

Sisäisesti latino

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle on opetettu, että jos vesi menee, niin silloin tarvii joka tapauksessa lähteä näytille sairaalaan, vaikka ei supistaiskaan. Tulehdusriskinkin takia, ja myös ctg-käyrälle/ultraan, että nähdään sikiön vointi. Tietysti voi ottaa aikansa että saa lastenhoidon ja elämän järjestettyä siihen kuntoon, että voi lähteä, mutta pääsääntö on kuitenki se, että sairaalaan näytille mennään mahd. pian. Jos yhtään miettii, että onko se lapsvettä, niin silti täytyy mennä, sairaalassahan se voidaan selvittää, onko se vettä. Totta on kyllä että loppuraskaudessa voi virtsakin karkailla, mutta sairaalaan joka tapauksessa on mentävä ja siellä on sitten testit (prom) joilla vedenmeno selvitetään.

Mulle sanottiin ekassa raskaudessa vesien mentyä kotona, että näytille 12h päästä vesien menosta. Ylenpäänsäkin tuntu olevan hankalaa päästä sairaalaan synnyttämään... Turhan tarkkoja ovat niitten minuuttiensa kanssa. Varmaan mun muksut ois vieläkin kohdussa jos oisin jääny venailee että supistuksia tulee 5min välein ja ne on KIVULIAITA.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Idea näytille lähtemisestä vedenmenon jälkeen johtuu siitä, että on napanuoran esiinluiskahduksen vaara, jos vauvan pää ei tuki kohdunsuuta. Jos neuvolassa on sanottu, että pää on kiinnittyneenä, niin kiirus ei ole niin kova. Perätilassa olevan sikiön kanssa taas äiti odottelee pylly pystyssä piipaa-autoa ja lähtee sairaalaan.

Toinen syy on juuri se infektioriski, röörit ovat vedenmenon jälkeen auki kohtuun asti ja emätin ei ole steriili paikka.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...