Jump to content
MAINOS

TEHY, STHL, Sairaanhoitajaliitto, mikä?


Vieras: porkkanatukka

Recommended Posts

Vieras: porkkanatukka

Kertokaa armaat sairaanhoitajat ja terveydenhoitajat, mihin liittoihin kuulutte, koska tässä on tullut jos vaikka minkälaista variaatiota vastaan.

Pari työkaveria (sairaanhoitajia) sanoi kuuluvansa sekä sairaanhoitajaliittoon että TEHY:yn. Perustelivat, että sairaanhoitajaliittoon maksetaan jäsenmaksu (35 egeä ) ja TEHY:yyn palkasta prosenttimäärä (jonka työnantaja siis vie suoraan).

Terveydenhoitajakaveri sanoi kuuluvansa pelkästään STHL:ään ja maksaa sinne kaikki maksunsa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kuulun TEHYyn mutta ajattelin erota kun jatkosopimus työpaikalle irtosi niin helposti. Prosenttiosuus palkasta on aika järkyttävä, käytännössä jotain 30 euron tienoilla kuussa. Tulee vuositasolla vähän liian kalliiksi.

Suomen Anestesiasairaanhoitajat ry:n jäsenmaksun maksan mielelläni, Spirium on niin kiva lehti.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulun Suomen leikkausosaston sairaanhoitajaan, sieltä saan ammatillista substanssia. Ja Tehy huolehtii edunvalvonnannasta ja työttömyyskassasta

Rinta rinnan marssimme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, ilman tehyä, et saa edunvalvontaa etkä nauti työttömyyskassan antimista. Tältä kannalta ainoa johon kannattaa kuulua on Tehy. Kaikki muut ovat kuitenkin "vain" Tehyn alaisia ammattiliittoja. Tehy neuvottelee, muut eivät. Näin hienoksi on tämäkin tehty.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, ilman tehyä, et saa edunvalvontaa etkä nauti työttömyyskassan antimista. Tältä kannalta ainoa johon kannattaa kuulua on Tehy. Kaikki muut ovat kuitenkin "vain" Tehyn alaisia ammattiliittoja. Tehy neuvottelee, muut eivät. Näin hienoksi on tämäkin tehty.

Mutta kun työtilanne on mikä on, kuka tässä on työttömäksi jäämässä?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta tehyn työttömyyskassaan voi kuulua vaikka ei kuulu tehyyn. Pelkkä työttömyyskassan jäsenyys maksaa 40 € vuodessa, mikä ei kyllä ole iso raha vaikka työttömäksi jääminen on todella epätodennäköistä.

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta tehyn työttömyyskassaan voi kuulua vaikka ei kuulu tehyyn. Pelkkä työttömyyskassan jäsenyys maksaa 40 € vuodessa, mikä ei kyllä ole iso raha vaikka työttömäksi jääminen on todella epätodennäköistä.

Mun mielestä 40 euroa on iso raha. Sillä saa meidän perhe monta ateriaa, esimerkiksi tänään käytiin ostamassa ruokaa 40 eurolla ja sen olisi tarkoitus riittää pari viikkoa, maitoa vaan varmaan pitää hakea jossain välissä lisää.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, mutta verrattuna tehyn vuoden jäsenmaksuun, joka on noin 300 € riippuen tietysti tuloista.

En tiiä mikä on pielessä, mutta en minä 40 € ostoksilla pärjää kuin kolmesta päivästä viikkoon...  :-

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta tehyn työttömyyskassaan voi kuulua vaikka ei kuulu tehyyn. Pelkkä työttömyyskassan jäsenyys maksaa 40 € vuodessa, mikä ei kyllä ole iso raha vaikka työttömäksi jääminen on todella epätodennäköistä.

Mun mielestä 40 euroa on iso raha. Sillä saa meidän perhe monta ateriaa, esimerkiksi tänään käytiin ostamassa ruokaa 40 eurolla ja sen olisi tarkoitus riittää pari viikkoa, maitoa vaan varmaan pitää hakea jossain välissä lisää.

40 euroa iso raha? Joten hoitajan palkka samalla kaavalla laskettuna on valtava :nauraa:

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

40 euroa iso raha? Joten hoitajan palkka samalla kaavalla laskettuna on valtava :nauraa:

Vai olisko se sittenkin niin että hoitajan palkasta jää niin vähän pakollisten menojen jälkeen yli että 40 euroa tuntuu isolta rahalta...?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä 40 euroa on iso raha. Sillä saa meidän perhe monta ateriaa, esimerkiksi tänään käytiin ostamassa ruokaa 40 eurolla ja sen olisi tarkoitus riittää pari viikkoa, maitoa vaan varmaan pitää hakea jossain välissä lisää.

Saako kysyä minkä kokoinen perhe teillä on jos 40e pärjää pari viikkoa ?  :nauraa:

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulun TEHYyn mutta ajattelin erota kun jatkosopimus työpaikalle irtosi niin helposti. Prosenttiosuus palkasta on aika järkyttävä, käytännössä jotain 30 euron tienoilla kuussa. Tulee vuositasolla vähän liian kalliiksi.

Suomen Anestesiasairaanhoitajat ry:n jäsenmaksun maksan mielelläni, Spirium on niin kiva lehti.

Focce hyvä. Kannattaa muistaa kuitenkin se, että jos et kuulu liittoon, olet varsin heikolla pohjalla, jos työnantaja päättää ruveta ilkeäksi. Toki työsuojeluvaltuutetulle kuuluu liittoon kuulumattomien asioiden hoitaminen, mutta on paljon helpompi saada oikeutta, kun on liitto ja sen lakimiehet takanaan.

30 € kuussa on vielä pieni summa ja sen voi käyttää huonomminkin. 30 € kuukaudessa tekee sen 360 € vuodessa, joka ei noin 26000 € vuosiansioilla, jotka arvioini mukaan saat duunistasi, tunnu oikeasti enää missään.

360 € vuodessa on myös pieni summa siitä, että sinulla on tarvittaessa jatkuvasti lakimies, jonka puoleen kääntyä, sekä pääluottamusmies ja luottamusmiehet, jotka tarvittaessa pistävät puolestasi kampoihin, mikäli tilanne menee perseelleen.

Ja kokemuksesta voin todeta, että se on helvetin paljon mukavampaa, kun on edes jonkinlainen turvaverkko - vaikka töitä riittääkin, tällä alalla tunnetusti muutokset tapahtuvat nopeasti ja rajusti (ja toisinaan ovat niin järkeenkäymättömiä, ettei paremmasta väliä).

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Kuulun TEHYyn mutta ajattelin erota kun jatkosopimus työpaikalle irtosi niin helposti. Prosenttiosuus palkasta on aika järkyttävä, käytännössä jotain 30 euron tienoilla kuussa. Tulee vuositasolla vähän liian kalliiksi.

Suomen Anestesiasairaanhoitajat ry:n jäsenmaksun maksan mielelläni, Spirium on niin kiva lehti.

Ja kokemuksesta voin todeta, että se on helvetin paljon mukavampaa, kun on edes jonkinlainen turvaverkko - vaikka töitä riittääkin, tällä alalla tunnetusti muutokset tapahtuvat nopeasti ja rajusti (ja toisinaan ovat niin järkeenkäymättömiä, ettei paremmasta väliä).

Turvaverkko? Silloin kun oli vaikeammat ajat niin oli turvaverkko missä hoitajan mentäviä reikiä mielinmäärin. Edelleen esim. Helsingin kaupunki hakee hoitajia "vakituiseen" työsuhteeseen l. oikeammin pitkäaikaisiin sijaisuuksiin. Jospa liittoaktivistit nyt vaihteeksi keskittyisivät niihin oikeisiin asioihin l. jäsenistön edunvalvontaan. Suu käy, mutta katetta ei löydy yhtään...edelleenkään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Turvaverkko? Silloin kun oli vaikeammat ajat niin oli turvaverkko missä hoitajan mentäviä reikiä mielinmäärin. Edelleen esim. Helsingin kaupunki hakee hoitajia "vakituiseen" työsuhteeseen l. oikeammin pitkäaikaisiin sijaisuuksiin. Jospa liittoaktivistit nyt vaihteeksi keskittyisivät niihin oikeisiin asioihin l. jäsenistön edunvalvontaan. Suu käy, mutta katetta ei löydy yhtään...edelleenkään.

En väitä, että turvaverkko olisi täydellinen - päinvastoin. Mutta olen silti sitä mieltä, että mieluummin edes vajavainen verkko kuin ei verkkoa lainkaan.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ( 2 aikuista ja yksi lapsi ) 40 € riittää kolmen päivän antimiin maksimissaan. Täytynee alkaa miettimään mitä ostaa...

Mutta Tehyyn kuulun ettei kokonaan mene OT.

Miks tähän pitää kirjoittaa kaikkea tyhmää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: porkkanatukka

Jos on sairaanhoitaja, kannattaa kuulua sairaanhoitajaliittoon siksi, että saa liiton avut kiistatilanteissa. Mutta työttömyyskassa on vain TEHY:llä, joten siihenkin on liityttävä??

Terveydenhoitajanako riittää pelkkä STHL? Heilläkö on oma työttömyyskassansa, ei tarvitse enää sen lisäksi roikkua TEHY:ssä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos on sairaanhoitaja, kannattaa kuulua sairaanhoitajaliittoon siksi, että saa liiton avut kiistatilanteissa. Mutta työttömyyskassa on vain TEHY:llä, joten siihenkin on liityttävä??

Ei se sairaanhoitajaliitto ole edunvalvoja. Sieltä saa ammatillisia neuvoja ei, ei edunvalvontaa. Muokkaus:lainaukset

Rinta rinnan marssimme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Eikös STHL kuulu STTK:hon? Mutta mitä eroa on että liityis sairaanhoitajaliittoon tai terkkari liittoon? eikös molemmissa ajeta kuitenkin työntekijän etuja..?

ja olen kuullut monen hoitajan eroavan tehystä koska eivät tunnu saavan sieltä vastinetta.. kun näitä palkka ym. ajattelee..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä sain jotenkin sellasen kuvan kun toi sairaanhoitajaliitto kävi itteensä rekrytoimassa et siihen liittymällä ei oikein mitään saa. Eniten hehkuttivat loistavaa sh lehtee mut ei toi nyt niin kummonen ole ollut kun opiskelu aikana on ilmatteeks tullut. Jotain lomakohteita yms mut ei oikein silti mitään. Mulle tuntuu toi pelkkä TEHY riittävän!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä sain jotenkin sellasen kuvan kun toi sairaanhoitajaliitto kävi itteensä rekrytoimassa et siihen liittymällä ei oikein mitään saa. Eniten hehkuttivat loistavaa sh lehtee mut ei toi nyt niin kummonen ole ollut kun opiskelu aikana on ilmatteeks tullut. Jotain lomakohteita yms mut ei oikein silti mitään. Mulle tuntuu toi pelkkä TEHY riittävän!

Mullaki on moinen muistikuva sairaanhoitajaliitosta, mutta opiskeluaikana tuli kuitenki liityttyä moiseen järjestöön, ja sainhan sieltä valmistumisen yhteydessä pinssin, jota en koskaan ole tarvinnut... Siksipä erosin sairaanhoitajaliitosta jo vuosia sitten, kun lehteä ei tullu koskaan edes luettua. Lähinnä oli vaan tunne, että rahottaa niiden toimintaa tyhjästä, kun sh-päivilläkin olen käynyt vain kerran ja senki opiskeluaikana, lisäks päivistäki pitää erikseen maksaa... Tehy:ssä olen toistaseksi pysytelly, vaikkakin mielessä on eroaminen käynyt, mutta jos jotakin tapahtuu on kyseinen liitto lienee ainoa, josta apua saa. Vaikkakin Tehy-lehdestäkään ei juurikaan muuta tule luettua kun avoimet työpaikat...  :-X

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä sain jotenkin sellasen kuvan kun toi sairaanhoitajaliitto kävi itteensä rekrytoimassa et siihen liittymällä ei oikein mitään saa. Eniten hehkuttivat loistavaa sh lehtee mut ei toi nyt niin kummonen ole ollut kun opiskelu aikana on ilmatteeks tullut. Jotain lomakohteita yms mut ei oikein silti mitään. Mulle tuntuu toi pelkkä TEHY riittävän!

Meilläkin muijani meni tuon jäsenmaksun(siis mun) maksamaan, vaikka erikseen kielsin sitä maksamasta! TEHY+SEHL ja SASH

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...