Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Jizis

Kumpi parempi vai musta hevonen?

Recommended Posts

Jizis

Eli, kun täällä on nyt äänestetty siitä, mikä automerkki on paras lanssiksi, niin nytpä kysynkin, Profile vai Tamlans? Vai joku muun valmistajan, ns. musta hevonen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waltte

Varmaan molemmissa hyvät ja huonot puolet mutta itse kallistuisin Profilen kannalle... ja miksi

No ehkäpä siks että niillä on kuitenkin kohtuu vankka kokemus ambulanssien valmistamisessa ja ainakin nykyinen uus työauto on koritehtaan puolelta onnistunut kohtuullisen hyvin!!! Mutu tuntuma on se että Tamlans on kuitenkin vielä "nyrkkipaja" kuitenkin varmasti hyviä autoja tekee... Esim Tamlanssin hallinta järjestelmä näyttää erittäin vaikeeselkoselta käyttää, kun taas Profilen IWS on erittäin helppo ja yksinkertainen... 

Mustista hevosista en ole nähny kun kuvia.. Kokemus ois kuitenkin se että jotku tykkää venäläisestä autolaadusta joku jostain muusta.... MUTTA itse en kyllä haluaisi sellasella ajaa (toki poikkeuksiakin löytyy) mutta ne mitä oon nähny on muistuttanu 70-luvun ambulanssia nykyajan hoitovälineillä....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Janne

Profilessa on yllättänyt työnlaatu, ei niin hyvää kuin voisi luulla menestyneeltä koritehtaalta, toki suurin osa tuotoksista lienee laadukkaita.

Tamlanssin tekeleellä en ole työskennellyt kuin 2,5vrk, joten muuta en osaa sanoa, kuin että samaa mieltä Walten kanssa IWS:n helppoudesta.

Terakorin tekeleellä tuli kanssa töitä tehtyä, ja itse tykkäsin, työnlaatu oli hyvää, ratkaisut olivat toimivia ja työntekoa helpottavia. Toppahousujen mukaan auto oli rakennettu heidän toiveiden mukaan, joka varmasti onnistuu myös profilella, mutta mikä onkaan hinta sen jälkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sinkku

Itselläni on yksi kpl profilen tekemä transportteri, jonka korityö on ollu ihan ok. Lanssikauppoja hieroessani olen saanut parhaimman palvelun profilelta ja tietyt tarvikkeet saa profilelta halvemmalla kuin muualta, mutta mielestäni hinta/laatusuhde ei ole kohdallaan. Samaan kategoriaan menee myös tamlanssi. Tamlanssin "IWS" paneeli on mielestäni parempi kuin profilen, koska se on selkeä ja nopeampi käyttää kuin profilen.

Kun tulevaisuudessa teen lanssikauppoja teen ne Terakorin kanssa. Työnjälki on hyvä ja autosta tulee ilman mitään mutinoita juuri sellainen kuin haluaa kohtuu hintaisesti. Ainut mikä tällä hetkellä uupuu korityöstä on IWS-järjestelmä, mutta kun korityön hinta on n. 20 000e edullisempi verrattuina tamlanssin tai profilen korityöhön niin kyllä terakori vie voiton ilman IWS-järjestelmääkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waltte

Tamlanssin "IWS" paneeli on mielestäni parempi kuin profilen, koska se on selkeä ja nopeampi käyttää kuin profilen.

Tuossa on pakko olla takana jotain naisen logiikkaan liittyvää...?

En tiedä mitä versiota Tamlanssin järjestelmästä tarkotat, mutta "uusin" versio on ainakin ihan hirvee joku ehkä satanappia josta pitää hallita kaikki erikseen kun taas IWS toimii muutaman yleisnapin takaa.... ja on ennen kaikkea YKSINKERTAINEN käyttää....

Sit vielä Tamlansin versiossa napitkin on aikas pienet ISOLLE kädelle  :nauraa:

Share this post


Link to post
Share on other sites
bifaasinen

itse tykkään enemmän tamlanssin autoista, eikä tuo väyläjärjestelmä todellakaan ole mikään vaikea. helppo käyttää myös isoilla käsillä.

korityö myös hyvää, autoihin tulee muutoksia, kun on antanut palautetta. ja palveluun myös tyytyväinen. hinnat toki molemmilla aikas huikeat teraan verrattuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
O'Boy

Tamlanssin IWS:n nappulat on melkko heikkotekosia. "Folio" nappuloiden takaa menee melko helposti rikki kovassa käytössä. Muuten IWS on ihan jees, ja on ainakin musta ihan helppo käyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bifaasinen

meillä noin kolmevuotta ollut väylät käytössä, eikä yhdessäkään ole vielä ollut vikaa. ja kyllä päivittäin nappuloita painellaan useita kertoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Söppe

Musta Heppa eli TeraKori. Saa yksilöllistä, työn jälki hyvää, jos ei ratkaisut miellytä niin katso peiliin koska T.R. tiimeineen tekee niin kuin haluat. Yksi miinus on että heillä ei (vielä?)ole väyläohajusta, muuta senkin (varmaan) saa kun ostaa sen valmistajalta.

Seuraava työkiesi tulee syksyllä Tamlanssilta. Odottelen aika suurella mielenkiinnolla. Profilen laatuun en ole llut ihan tyytyväinen mutta muuten hyviä autoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TexWiller

Kyllä TeraKorilta väyläohjauksen saa. Ovat niitä asennelleetkin jo joihinkin lansseihin. Kaikki eivät vain halua minkään valtakunnan väylä -juttuja. Sekin on loppujen lopuksi vain todella isohko nippu kaapelia.

TeraKorin hyviä valtteja on todellakin yksilöllisyys, eri juuri sellainen ratkaisu minkä itse haluat, mikäli se vaan on mahdollinen toteuttaa, sekä aivan loistava työnjälki ja -laatu. Tutustukaa ihmeesä, ketä ei ole tämän verstaan työnjälkeen vielä törmännyt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Hörhö

Valintani on Terakori, vaikka en ole kyseisen tehtaan tekeleistä nähnyt kuin kuvia.

Tamlanssi ja Profile on hinnoitellut itsensä kohtuu korkealle. Viimeisinä mummon maksuvälineen vuosina, hoitotilaan tarkoitetun kellon (muovinen seinäkellon tapainen viisareilla, virta auton akusta) listahinta karvan alle 1000 mk. Ja se kello tais toimia tasan vuoden eli takuuajan. Nyt saattaa olla euroissa jo tuon saman verran. :nauraa:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mörk-ö

Tamlans. "Tehtaalla" käyneenä totean että jos 25 työntekijää omaava firma on "nyrkkipaja" niin sit se on nyrkkipaja. Hallintajärjestelmässä statusviestit on helppo lähettää, hoitotilan valaistus ja tuuletus taas vaikeet, vaatinevat naisen logiikkaa.

  Meidän VW on 4 viikkoo ollut käytössä joten tämä on nyt sitä uusinta tietoa...

;) 8) 8)

Ainiin tehoja 177hv, pomo totesi lastun laiton turhaksi. Automaattilaatikko, 185 ajoin Poriin mennessä kuoleva poka kyydissä. Meidän pirssin kyljessä lukee PU190.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Janne

Tamlans. "Tehtaalla" käyneenä totean että jos 25 työntekijää omaava firma on "nyrkkipaja" niin sit se on nyrkkipaja. Hallintajärjestelmässä statusviestit on helppo lähettää, hoitotilan valaistus ja tuuletus taas vaikeet, vaatinevat naisen logiikkaa.

  Meidän VW on 4 viikkoo ollut käytössä joten tämä on nyt sitä uusinta tietoa...

Ainiin tehoja 177hv, pomo totesi lastun laiton turhaksi. Automaattilaatikko, 185 ajoin Poriin mennessä kuoleva poka kyydissä. Meidän pirssin kyljessä lukee PU190.

No sehän kuulostaa fiksulta, onneksi työskentelen muualla. Jos potilas on kuollakseen niin kuoleehan se.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waltte

Ainiin tehoja 177hv, pomo totesi lastun laiton turhaksi. Automaattilaatikko, 185 ajoin Poriin mennessä kuoleva poka kyydissä. Meidän pirssin kyljessä lukee PU190.

Paljos sulla olikaan sitä työkokemusta?

Ja onks tuo nolla joku uus kiva leikkijuttu...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mörk-ö

Kokemus on 6 viikkoo ja noin 40 kyytiä. Nyt vaihdan yötöihin vanhusten parissa. 

Syy: Muu syy.

Ja se nolla siinä oli ainakin 3 viikkoo sitten kun viimeksi kyseisen auton näin. Johtunee siitä että kyseessä on hoitotason yksikkö silloin kun miehistö on hoitotasolla.

Edit: ei siinä sitä nollaa ollutkaan, tietääkös Waltte auton ja firman? Mikkelissä ainakin hoitotason auto on M190

Ja nääkin unohtyi: ;) 8) 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teemu

Kokemus on 6 viikkoo ja noin 40 kyytiä.

Niin no niin, joopa joo

Ainiin tehoja 177hv, pomo totesi lastun laiton turhaksi. Automaattilaatikko, 185 ajoin Poriin mennessä kuoleva poka kyydissä.

Onneks mä en tarvi noi kovaa kyytiä vaikka olisin kuolemassa, meinaan jos teen kuolemaan, niin kyllä se mut korjaa ennen keskussairaalaa. Toki kyllä meidänkin "ensihoitajat" kehuivat ajaneensa WV:llä 165km/h.

Vähään aikaan ei ole kuin tullut kirjoitettua huonoja viestejä, anteeks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mörk-ö

No PRKL jos on kiire sairaalaan niin silloin ajetaan lujaa. Tosin järki mukana. En mä sillä rassilla ois räntäsateessa tai kaupungin keskustassa ym. ruuhkassa ois noin kovaa ajanut.  angry.pngangry.pngangry.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest takapäivystäjä

Johtunee siitä että kyseessä on hoitotason yksikkö silloin kun miehistö on hoitotasolla.

::hakkaa päätä seinään::

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jizis

No niin, palautetaanpas keskustelu taas oikealle tolalleen, eli korivalmistejien väliseen paremmuuteen..

Siis edelleen, mielipiteitä (ja aiheeseen liittyvää keskustelua) kaivataan.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
-teme-

Edit: ei siinä sitä nollaa ollutkaan, tietääkös Waltte auton ja firman? Mikkelissä ainakin hoitotason auto on M190

Ja nääkin unohtyi: ;) :)

Joensuussakin on nolla jota pyörittää hoitotason lähärit  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest takapäivystäjä

nolla jota pyörittää hoitotason lähärit

::hakkaa päätä seinään:: ::hakkaa päätä seinään:: ::hakkaa päätä seinään::

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teemu

nolla jota pyörittää hoitotason lähärit

::hakkaa päätä seinään:: ::hakkaa päätä seinään:: ::hakkaa päätä seinään::

Sulla loppuu hymiöt *virn*

Mutta takasin autonkori keskusteluun...

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...