Jump to content
MAINOS

Kutsumus


Asswiper

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 63
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Kuinka moni uskoltaa tunnustaa tekevänsä ylitöitä juuri sen vuoksi, että jatkovuorolaisten olisi helpompi jatkaa esim. kiireisenä päivänä? Kuinka moni saa palkkaa ylitöistä? Kuinka moni merkitsee ylös ylityöt?

Onko tämä joku kompakysymys? Tietenkin ylityöt merkitään ja niistä maksetaan. Ja hälytysrahat päälle tietenkin.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuinka moni uskoltaa tunnustaa tekevänsä ylitöitä juuri sen vuoksi, että jatkovuorolaisten olisi helpompi jatkaa esim. kiireisenä päivänä? Kuinka moni saa palkkaa ylitöistä? Kuinka moni merkitsee ylös ylityöt?

Onko tämä joku kompakysymys? Tietenkin ylityöt merkitään ja niistä maksetaan. Ja hälytysrahat päälle tietenkin.

Hyvä jos teillä on niin muttei kaikissa paikoissa ole,joten joustan töissä pystyyn kuivunut/kelottunut mänty :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuinka moni uskoltaa tunnustaa tekevänsä ylitöitä juuri sen vuoksi, että jatkovuorolaisten olisi helpompi jatkaa esim. kiireisenä päivänä?

-En tee jollei määrätä ja asianmukaisia korvauksia.

Kuinka moni saa palkkaa ylitöistä?

-Minä saan.

Kuinka moni merkitsee ylös ylityöt?

-Kaikki on merkitty.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ylitöitä en tee sekuntiakaan, en myöskään vaihda vuoroja muuta kuin omasta tahdostani. Ylityökorvauksista ei meillä voi edes puhua - ensin tehdään lisätöitä ja ennen kun ylityöraja ehtii tulla vastaan sanotaan että on liikaa tunteja. Samalla vakituinen henkilökunta vedetään piippuun ja ihmettelen kuinka suurin osa vielä suostuu siihen. Sitten palkataan firman kautta 5 euroa suuremmalla tuntipalkalla joku tekemään näiden avuliaiden burn out -lomat.

Hoitajat ovat kaiken kaikkiaan aivan liian kilttiä porukkaa. Kahvihuoneissa kyräillään miten mätä työpaikka on mutta kun ylihoitaja astuu ovesta sisään hymyillään ja sanotaan että kaikki on hyvin. Lisätyötä otetaan olemattomalla korvauksella ja sitten valitetaan kuinka väsyttää. Ettei vaan työnantajalle tule vaikeuksia sijaisten hankkimisessa.

Koko homma on muutenkin 40-luvulta. Hoitaja on kansan mielessä vieläkin lääkärin apulainen eikä tee mitään muuta kuin vastaa puhelimeen ja ottaa ilmoittautumisia vastaan. Todellisuudessa (esim. tänä kesänä) homma on jotain ihan muuta. Meillä on päivystys täynnä puusta veistettyjä pässejä etupäivystäjinä ja hoitajien homma on opettaa miten hypokalemiaa hoidetaan. Jos oikein halutaan korostaa - kumpaan päivystystoiminta loppujen lopuksi kaatuisi? Siihen ettei ole lääkäreitä, vai siihen ettei ole hoitajia? En halua tässä aliarvioda lääkärin työpanosta, mutta voisi välillä muistaa myös että hoitajatkin oikeasti tekevät jotain.

Koulutuksessa opetetaan tiedettä ja unohdetaan kertoa missä ihmisellä on maksa ja mitä sillä tekee. Fenomenologinen hermeneutiikka on tärkeämpää ja hoitajan pitäisi olla kävelevä käsitepankki. Todellisuus on tarua ihmeellisempää. Hoitaja ihan oikeasti tekee siis käytännön työtä eikä tutkimusta. Eikä AMK-tason päättötöissä voida edes tutkimuksesta puhua niinkuin virheellisesti annetaan ymmärtää. Eikäs sillä pelkällä päänsilityksellä ja hoivallakaan aina pitkälle pötkitä.

Kyllä tällä alalla mätää on ja paljon, mutta siitä huolimatta minä viihdyn enkä muuta tekisi. Kyllä asennemuutosta tarvitaan, sekä kansalta että alalla työskenteleviltä. Niin kauan kun näihin ym. ylioppilasjuhlakysymyksiin vaan hymyillään vienosti punastellen ja vastataan että niin, tuota, emmätiiä ja mukisematta otetaan vastaan kaikki loka mitä työnantaja ja asiakkaat heittävät naamalle ei tämä homma tästä miksikään muuksi muutu.

-Det kostar ingenting att kö-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ylitöitä en tee sekuntiakaan, en myöskään vaihda vuoroja muuta kuin omasta tahdostani. Ylityökorvauksista ei meillä voi edes puhua - ensin tehdään lisätöitä ja ennen kun ylityöraja ehtii tulla vastaan sanotaan että on liikaa tunteja. Samalla vakituinen henkilökunta vedetään piippuun ja ihmettelen kuinka suurin osa vielä suostuu siihen. Sitten palkataan firman kautta 5 euroa suuremmalla tuntipalkalla joku tekemään näiden avuliaiden burn out -lomat. Hoitajat ovat kaiken kaikkiaan aivan liian kilttiä porukkaa. Kahvihuoneissa kyräillään miten mätä työpaikka on mutta kun ylihoitaja astuu ovesta sisään hymyillään ja sanotaan että kaikki on hyvin. Lisätyötä otetaan olemattomalla korvauksella ja sitten valitetaan kuinka väsyttää. Ettei vaan työnantajalle tule vaikeuksia sijaisten hankkimisessa.

Koko homma on muutenkin 40-luvulta. Hoitaja on kansan mielessä vieläkin lääkärin apulainen eikä tee mitään muuta kuin vastaa puhelimeen ja ottaa ilmoittautumisia vastaan. Todellisuudessa (esim. tänä kesänä) homma on jotain ihan muuta. Meillä on päivystys täynnä puusta veistettyjä pässejä etupäivystäjinä ja hoitajien homma on opettaa miten hypokalemiaa hoidetaan. Jos oikein halutaan korostaa - kumpaan päivystystoiminta loppujen lopuksi kaatuisi? Siihen ettei ole lääkäreitä, vai siihen ettei ole hoitajia? En halua tässä aliarvioda lääkärin työpanosta, mutta voisi välillä muistaa myös että hoitajatkin oikeasti tekevät jotain.

Koulutuksessa opetetaan tiedettä ja unohdetaan kertoa missä ihmisellä on maksa ja mitä sillä tekee. Fenomenologinen hermeneutiikka on tärkeämpää ja hoitajan pitäisi olla kävelevä käsitepankki. Todellisuus on tarua ihmeellisempää. Hoitaja ihan oikeasti tekee siis käytännön työtä eikä tutkimusta. Eikä AMK-tason päättötöissä voida edes tutkimuksesta puhua niinkuin virheellisesti annetaan ymmärtää. Eikäs sillä pelkällä päänsilityksellä ja hoivallakaan aina pitkälle pötkitä.

Kyllä tällä alalla mätää on ja paljon, mutta siitä huolimatta minä viihdyn enkä muuta tekisi. Kyllä asennemuutosta tarvitaan, sekä kansalta että alalla työskenteleviltä. Niin kauan kun näihin ym. ylioppilasjuhlakysymyksiin vaan hymyillään vienosti punastellen ja vastataan että niin, tuota, emmätiiä ja mukisematta otetaan vastaan kaikki loka mitä työnantaja ja asiakkaat heittävät naamalle ei tämä homma tästä miksikään muuksi muutu.

Miten herkuttelet hypoiniot ison K. Opettelet aluksi elektrolyytit ja hivennenaiisaineet tai jotain ja alat ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Kuinka moni uskoltaa tunnustaa tekevänsä ylitöitä juuri sen vuoksi, että jatkovuorolaisten olisi helpompi jatkaa esim. kiireisenä päivänä? Kuinka moni saa palkkaa ylitöistä? Kuinka moni merkitsee ylös ylityöt?
teen ylitöitä, vain jos se sattuu minulle sopimaan ja saan siitä riittävän korvauksen. En anna työkavereiden nakittaa minulle hommia. Jos päivä päättyy klo 15. lähden silloin kotiin. seuraava vuoro jatkaa.

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Kuinka moni uskoltaa tunnustaa tekevänsä ylitöitä juuri sen vuoksi, että jatkovuorolaisten olisi helpompi jatkaa esim. kiireisenä päivänä? Kuinka moni saa palkkaa ylitöistä? Kuinka moni merkitsee ylös ylityöt?

Ylityöt merkitään AINA. Hyvitys aikana/palkassa. Ei ihme, että hoiturit ovat väsyneitä duuniinsa tommosella ajatteluperiaatteella! Kutsumusta, ja pyh!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Mulle tää ala ei todellakaan ole kutsumus.. ihan sattuman kautta päädyin.

Tää kutsumus on jännä ilmiö, se jotenkin on vaan naisten juttu.. ei nyt millään pahalla. Mutta koulussakin olen huomannut miten naiset ajattelee eettiset asiatkin niin eri tavalla. Esim. kun puhun joukkoirtisanoutumisesta eli jättäisin potilaat "pulaan" niin siitä mua heti moralisoitiin että miten voit valmistua hoitajaksi jos ajattelet vain omaa etua.

Samoin oli esim. eutanasia. Itse kannatan eutanasia. mietitään vaikkapa hukkunut henkilö joka sit elvytetään vaikkapa 20min hukkumisesta. kylmä vesihä tunnetusti hidastaa hapen tarvetta aivoissa, mutta tästä elvytetystä tulee lopuksi "vihannes" joka makaa sängyssä, ei reagoi mihinkään ei ääntelehdi.. se on vaa ja möllöttää siinä. itse en haluaisi joutua moiseen tilanteeseen, ja jos joudun niin haluaisin eutanasian. Vielä sekin että onko aivo toimintaa vai ei, miettikää jos onki jotain aivotoimintaa ja se henkilö vaa kokoajan miettii että "kumpa nyt kuolisin", joka kerta kun se näkee hoitajan hän itsekseen sanoo "tapa mut", näin minusta ainakin tuntuisi jos joutuisin makamaan sängyssä 24/7h ja aina samat hoitajat olis pyyhmimässä mun persettä ja kääntelemässä... voi jessus. no nää samat opiselijat moralisoi minua eutanasian suhteen.

tai jos sanon että en hyväksy vammaista lasta.. jos raskauden aikana todetaan vamma niin sanon muijalle että se on abortti.. onneks muija on samaa mieltä kanssani. niin heti opiskelijat alkaa itkeä että sä oot niin kauhea.. pitäiskö sun vaihtaa alaa yms. :)

arg...

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen miettinyt... että miksi ei milloinkaan missään julkisella foorumilla,lehtien yleisönosastopalstoilla, tai missään ikinä,, niin.. että missään ei ikinä nää kenenkään hoitajan kirjoitusta tästä kutsumusaiheesta. Julkisesti. Ainoat mitä näkyy hoitsujen kijoituksia niin niissä ensimmäisenä julistetaan sitä nöyryyttä ja sitä kuinka rakastetaaan tätä työtä ja kuinka tää on niin kutsumusta.. siis mainostetaan sitä kutsumusta  :o  sen jälkeen varovasti sanotaan että olis kiva jos sais vähän lisää liksaa. sit taas että niin toki mulla ON kutsumus jne.

Usein olen asiaa ajatellut. Että mahtaako olla niin että sellaisia kirjoituksia ei edes julkaistaisi joissa ei pelkkää kutsumusta suitsuteta.( eihän se niin  voi olla) Tai se vaan on niin että kukaan ei semmoista uskalla tehdä. (hokasin just et tää tais olla yleisellä alueella tää topic ?) Jotenkin me itse pidetään yllä tätä juttua. Pidetään yllä myös sitä vääristynyttä mielikuvaa hoitoalan ihmisistä. Että ollaan jotenki kiltimpiä ja siivompia ja nöyrempiä ja alati valmiita auttamaan epäitsekkäästi jne.

hmm.. jos laatisi palkkaus/kutsumus/hoitsu-myytti - aiheesta kirjoituksen niin tuliskohan omien puolelta puukosta  :) vois kirjoitukseensa laittaa että juu... ihan yhtä paljon mä tykkään työstäni kun vaikka joku auton asentaja,, hmm =)  :D

Herättäkää minut kun työaika loppuu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ole kutsumusta, ei.

Jonkinlaista tyydytystä olen alkanut tästä työstä saamaan näin opiskelujen loppuvaiheessa. Mutta siinä se sitten melkein onkin. Sellaista  ammattiylpeyttä alkaa tulla, kun oma osaaminen kehittyy.

Tällä palkalla, arvostuksella ja työajoilla voin sanoa goodbye hoitoalalle ihan heti kun keksin jotain mielekkäämpää puuhaa, josta vielä maksetaankin-

Ehdotuksia otetaan vastaan  ;)

Tätä alan vaihtoa tässä on taas tämäkin yö pohdittu.

Ihmisten kanssa tykkään kyllä tehdä töitä.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei tätä kyllä millään minusta voi kutsumukseksi sanoakaan. Hetkellinen mielenhäiriö iskenyt kun hakupapereita laittanut amk:hon sairaanhoitajaopintoja varten. Mutta sitä minä en vielä itseni kohdalla ymmärrä, että miten niitä mielenhäiriöitä voi tulla useampia? Opiskelen nimittäin ylempää amk-tutkintoakin vielä ja samalta alalta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 kuukautta myöhemmin...

Jos jollakulla koulutukseen hakeutuessaan (kuten allekirjoittaneella) joku kutsumus onkin, niin se on syöty joko jo ensimmäisenä opiskelusyksynä tai viimeistään "viihdyttyään" pari vuotta tässä ah-niin-ihanassa työelämässä (esim. ottamassa kutsumuksesta säännöllisesti turpaan, kuten allekirjoittanut).

Alalla jos pidempään jonkun kutsumuksen kanssa heiluu, niin on pian piikittämässä subuja itseensä tai insuliinia potilaisiin. Ei oikein sovi ihmisrakkaille ihmisille tämä ala, kannattaa ennemmin köyhtyä vaikka kutsumustaiteilijana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...