Jump to content
MAINOS

Lääkintä AUK:n välttäminen?


#73

Recommended Posts

Millaisia kokemuksia teillä on lääkintä AUKista? Itselläni ei henkilökohtaisesti ole hinkua ko. paikkaan eli pyystyykö sitä välttämään hoitoalan ammattilaisena?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Millaisia kokemuksia teillä on lääkintä AUKista? Itselläni ei henkilökohtaisesti ole hinkua ko. paikkaan eli pyystyykö sitä välttämään hoitoalan ammattilaisena?

Mua aukkiin kovasti höykytettiin. sanoin etten mene ja perustelin perhesyillä niin päästiväthän noi mut pälkähästä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä ainakin tykkäsin, Hennala on ihan järkyttävä paikka, ainakin meillä oli.. johtuu kuitenkin suurimmaksi osaksi silloin huonoista apukouluttajista. Alan ammattilaiselle lääk-auk on helppo paikka, itsekin pääsi välillä opettamaan kun osasi jo melkeinpä kaikki asiat (PV:n kalustoa lukuunottamatta). Aukin jälkeen sitten omassa yksikössä on helppoa jos haluaa, mä remusin metsässä muiden alikkien ja alokkaiden kanssa ihan mielelläni..

Olin ainoa meidän yksikön lääk-au kun toinen joutui kurssin keskeyttämään, kivaa oli loppuaika ja kessunnatsat tuli kaulukseen..

Perhesyihin voi vedota jos ei sinne Aukkiin halua, mutta suosittelen kyllä käymään sen. Helppoa ja hauskaa (ainakin välillä)  :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Millaisia kokemuksia teillä on lääkintä AUKista? Itselläni ei henkilökohtaisesti ole hinkua ko. paikkaan eli pyystyykö sitä välttämään hoitoalan ammattilaisena?

Itse pystyin välttämään vaikka olinkin valmis hoitsu ja sain pysyä sisseissä oman halun mukaan.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toiveita voidaan ottaa huomioon mutta sotalaitos on siitä hieno paikka, että sut voidaan käskeä vaikka et itse haluaisikaan.. eikä siinä sitten mikään auta. Mutta toisaalta jos asiaan ottaa oikean asenteen niin saattaa sieltä jäädä hyödyllisiäkin taitoja.

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viihdyin lääkintäaukissa todella hyvin. Hennalassa majoitustilat ovat vanhat ja ihan järkyttävässä kunnossa. Varmaan rakennuksissa jotain hometta tai muuta minulle sopimatonta, koska sairastin flunssaan koko siellä olo ajan. Metässä siellä saa olla todella paljon ja myös mielenkiintoisia luentoja lääkintärukkilaiset käyvät pitämässä. Apukouluttajia oli hyviä ja huonoja.

Omassa yksikössä lääkintäauita oli yksi minun lisäksi, joten jaettiin oman yksikön hommia ja käytiin muissakin yksiköissä jeesaamassa. Lisäksi komennuksia VKS:ssa. Pääasiassa kivoja hommia pääsi tekemään.

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse tykkäsin aukista. Hennalasta oli opetus tasokasta: lääkäri opiskelijoiden luentoja kuunneltiin ja käytäntöjä harjoiteltiin heidän sekä apukouluttajien seurassa.

Nyt opiskelen sairaanhoitajaksi ja tietynlaisia valmiuksia sain lääk. auk palveluksessa: potilaan seurantaa, kohtaamista, ensihoitoa, perushöttöä mutta kuitenkin jotain!

Erilaiset ceissi tapaukset olivat parasta antia - maskeeraukset toimivat hyvin ja potilaita riitti !

Suosittelen!

Huomisen menestys tehdään tänään !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Edellisten linjoilla mennään, eli suosittelen. Itse en tuolloin ollut ajatellutkaan tätä alaa koskaan opiskelevani, mutta sieltä se kimmoke hoitoalalle tuli. Riippuu varmaan, mistä joukko-osastosta olet lähtöisin, mutta Vekaralla lääk-au hommat on ihan jees.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Siis sama haihatus jatkuu!

Hennala on paikkana todellakin erilainen(esim sotku on saanut tunnustustakin koska se on valittu suomen parhaaks?  :) Mutta raati on varmaan ollut jotain suht "iäkkäitä" :nauraa:)

Mutta lääk Aukin aikana ollaan suurimmaks osaks mettässä! Ite sain kunnian olla siellä apukouluttajana ja Nautin koko ajasta täysin(miehen) rinnoin :nauraa:

Mulla jäi koko intti ajasta ainoastaan hyviä muistoja!!! Heti lähtisin uudestaan jos saisin mahdollisuuden!

Siis loppuyhteenvetona: Jos vain pääset niin mene ihmeessä lääk aukkiin Hennalaan ja ota kaikki vastaan mitä tuleman pitää koska se on sellaista aikaa jota ei koskaan saa elää uudestaan!!!

Kun kaksi norsua taistelee, se on ruoho joka kärsii.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eli pyystyykö sitä välttämään hoitoalan ammattilaisena?

Jos ei nappaa niin kuka pakottaa kertomaan todellisen koulutustaustan... kerro olevasi merkonomi niin pääset toimistohuuhaaksi joilla puuhaa riittää, voit vaikka päästä hakemaan toimistotöiden lisäksi pari kertaa päivässä skappareille munkkeja sotkusta  ;)

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eli pyystyykö sitä välttämään hoitoalan ammattilaisena?

Jos ei nappaa niin kuka pakottaa kertomaan todellisen koulutustaustan... kerro olevasi merkonomi niin pääset toimistohuuhaaksi joilla puuhaa riittää, voit vaikka päästä hakemaan toimistotöiden lisäksi pari kertaa päivässä skappareille munkkeja sotkusta  ;)

Armeija tietää KAIKEN. Ei niille tarvi mitään kertoa, ne saa piuhoja pitkin tiedot susta vielä armeijan jälkeenkin.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Armeija tietää KAIKEN. Ei niille tarvi mitään kertoa, ne saa piuhoja pitkin tiedot susta vielä armeijan jälkeenkin.

-Siksi mä aloin intin jälkeen sivariksi.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Armeija tietää KAIKEN. Ei niille tarvi mitään kertoa, ne saa piuhoja pitkin tiedot susta vielä armeijan jälkeenkin.

-Siksi mä aloin intin jälkeen sivariksi.

kannattiko sitä mainita?

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Pystyyhän sen välttämään, kun menet RUK:uun..hyödyt varmasti eniten.
No eipä sinne RUK:uun ihan noin vaan mennä. Ja jos herrat päättävät tehdä susta lämärin niin lh:n papereilla (kuten ilmeisesti #73:lla) ei RUK:uun ole asiaa. -#79, II/06 Lääk. Au..300 aamua vielä edessä... :nauraa:
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kuulin tuossa mennä viikolla sellaista huhua, että olisivat vihdoinkin aukaisemassa lääkintä RUK:n ovia myös hoitohenkilökunnalle.

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kuulin tuossa mennä viikolla sellaista huhua, että olisivat vihdoinkin aukaisemassa lääkintä RUK:n ovia myös hoitohenkilökunnalle.
Se olis kyllä hyvä. Ihan mielelläni ainakin itse lähtisin. Toivottavasti tämä ei vaan ole "tornari"
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kuulin tuossa mennä viikolla sellaista huhua, että olisivat vihdoinkin aukaisemassa lääkintä RUK:n ovia myös hoitohenkilökunnalle.
Eli lekurit on huomannu systeemin ja menevät inttiin ennen lisenssiaattityötään?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ameriikan malliin sairaanhoitajista upseereita :shock:
-Tämä onkin varmasti kaikkien unelmien täyttymys.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 vuotta myöhemmin...

Jos tarkastellaan päinvastaisesta näkökulmasta (ei alan koulutusta varusmiespalvelukseen mennessä, mahd. kiinnostus hoitoalalle tulevaisuudessa), niin LääkAUK antaa todella hyvän pohjan EA-kursseilla ja muilla ihan perusjutuilla. Tosin opetus on aina opetusta ja käytäntö on aina käytäntöä, ja PV:ssä tuo opetus on välillä mitä on :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, samaa mieltä touhon kanssa. SotLK on ymmärtääkseni kovasti kehittänyt koulutustaan, mutta ainakin sillon ku minä sielä kurssilla olin niin kaipasin enemmän lääketieteellistä koulutusta. Se oli enemmän semmosta paarin kantoa rämeessä ja leirielämää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, samaa mieltä touhon kanssa. SotLK on ymmärtääkseni kovasti kehittänyt koulutustaan, mutta ainakin sillon ku minä sielä kurssilla olin niin kaipasin enemmän lääketieteellistä koulutusta. Se oli enemmän semmosta paarin kantoa rämeessä ja leirielämää.

En tiedä millaista siellä aikasemmin on ollut, mutta tosiaan; opettajina on ihan hoitoalan ammattilaisia ensihoitajista lähihoitajiin ja sairaanhoitajiin, jotka työskentelevät KSH-nimellä. Eli aika pitkälti siviilihenkilöiden antamaa koulutusta, joilta puuttuu usein se skappari-tatsi joukon johtamisesta, eli opetuskin on rennompaa ja helpommin omaksuttavampaa ilman sitä ainaista asentolepo-sössötystä ja muotojen hiomista. Ja aitoja kokemuksia on aina mukava kuulla ammattilaisilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

opettajina on ihan hoitoalan ammattilaisia ensihoitajista lähihoitajiin ja sairaanhoitajiin, jotka työskentelevät KSH-nimellä.

Ei taida olla pv:llä lähihoitajia, ei ainakaan kenttäsairaanhoitajan tittelillä. Aliupseeritossa esim. kouluttajan tittelillä saattaa jokunen ollakkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

opettajina on ihan hoitoalan ammattilaisia ensihoitajista lähihoitajiin ja sairaanhoitajiin, jotka työskentelevät KSH-nimellä.

Ei taida olla pv:llä lähihoitajia, ei ainakaan kenttäsairaanhoitajan tittelillä. Aliupseeritossa esim. kouluttajan tittelillä saattaa jokunen ollakkin.

Totta, mun moka :) Mutta eikös periaatteessa ensihoitoon erikoistunut lähihoitaja ole pätevä kyseiseen duuniin, vai pitääkö se AMK käydä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...