Jump to content
MAINOS

Psykologisista testeistä


dino

Recommended Posts

Kyllä alalle tulevilta täytyy myös tutkia kestääkö "pääkoppa", eli psykologiset.

Mitenkähän mahtaa olla näiden psykologisten testien luotettavuuden kanssa? Mustetahratestit nyt läpäisee kuka tahansa joka haluaa; netistä kun löytyy "oikeat" vastaukset näihin ja myös piirustustesteihin. Muutenkaan en juurikan luota terveydenhuoltoalalle pyrkiville järjestettyihin testeihin; eräs tuttu hoitaja oli vasta kolmannella kerralla alalle soveltuva ja on tänä päivänä mielestäni keskimääräista parempi hoitaja. Ja toisaalta kurssilleni oli aikanaan valittu kaksi oppilasta jotka lopettivat psyk. syiden vuoksi. Toisen maanisuus oli jo koulun ensimmäisinä päivinä silmiinpistävää.

Parikymmentä vuotta sitten soveltuvuustestit koostuivat (muistaakseni) ryhmäkeskustelusta, kahteen kertaan tehdystä piirustustehtävästä, ns. palikkatestistä (jatka tätä numerosarjaa yms, vrt. sa-int), mustetahratestistä, ainekirjoituksesta jonka aihe oli "minä" sekä psykologin haastattelusta.

Onko soveltuvuuskokeet samanlaisia edelleen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Juu samanlaiset ovat. Itse olen tehnyt ne viisi kertaa!! Ekalla kerralla 5 tokalla 1!!! loput 5. Et eiköhän siihen tulokseen vaikuta ainakin se et tykkääkö se haastatteleva psykologi sun naamasta vai ei... Kaiken huippu oli  et niissä toisissa käydessäni opiskelin alaa koko ajan mut sain silti 1 eli hylätyn testeist toisessa koulussa...

Mihin tässä enää uskoo??

8)

Murphyn laki ruokailusta ensihoitajille: Kaikki hälytykset odottavat kunnes saat ruokalautasen eteesi!

Johtopäätös: onnettomuuksia sattuisi vähemmän jos ensihoitajat eivät koskaan söisi!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Parikymmentä vuotta sitten soveltuvuustestit koostuivat (muistaakseni) ryhmäkeskustelusta, kahteen kertaan tehdystä piirustustehtävästä, ns. palikkatestistä (jatka tätä numerosarjaa yms, vrt. sa-int), mustetahratestistä, ainekirjoituksesta jonka aihe oli "minä" sekä psykologin haastattelusta.

Onko soveltuvuuskokeet samanlaisia edelleen?

Kyllä ainakin mulla on ollut noi molempiin kouluihin...

psykanjaksolla yks psykologi joka tekee noita testejä sanoi et varsinaisia "oikeita" vastauksia ei ole huh.gif

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Parikymmentä vuotta sitten soveltuvuustestit koostuivat (muistaakseni) ryhmäkeskustelusta, kahteen kertaan tehdystä piirustustehtävästä, ns. palikkatestistä (jatka tätä numerosarjaa yms, vrt. sa-int), mustetahratestistä, ainekirjoituksesta jonka aihe oli "minä" sekä psykologin haastattelusta.

Onko soveltuvuuskokeet samanlaisia edelleen?

Itse kävin pääsykokeissa (hyvällä menestyksellä  8)) viime keväänä. Meillä oli ainekirjotus "Miksi haen tähän koulutukseen", piirustukset x 2, "palikkatesti" ja opettajien ja psykologin haastattelut. Mustetahroja ei enää ollut, onnex, edelliseen koulutukseen pyrkiessä näin niissä kaiken maailman örkkejä... :). Yllättäen kaikkein tiukin paikka oli opettajien haastattelu, pistivät tosissaan lujille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

psykanjaksolla yks psykologi joka tekee noita testejä sanoi et varsinaisia "oikeita" vastauksia ei ole huh.gif

Jossakin netissä eksyin jenkkisivuille jossa neuvottiin mitä ei saa kertoa näkevänsä kuvissa ja mitä ei saa piirtää. Taisi olla kysymyksessä lentäjäkoulutukseen pyrkivien psyk. testit.

Tähän hätään en sivustoa löytänyt ja totta kai tällaisten sivujen luotettavuuden kanssa on vähän niin ja näin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakaan 80-luvulla tsykolokinen testi ei voinut olla ihmeellinen, kun minäkin mukaan pääsin täysin ilman motivaatiota. Skål. Irlannin poikien mallastuotteita maistellen.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eihän ne tietysti kovin kummallisia ne testit voi olla kun meikäläinenkin on ne läpäissyt jo kahteen kertaan  8) Kurssikavereistani on hoiturikoulun keskeyttänyt opiskeluaikana mm. persoonallisuushäiriöinen  amfetamiininarkkari, alkoholisti ja vakavasti syömishäiriöinen ihminen.

Työssäni psykiatriassa törmään varsin usein potilaisiin, jotka ovat joko hoiturikoulutuksessa tai jo valmiita hoitajia. Diagnooseissa löytyy laidasta laitaan, taitavat ne persoonallisuushäiriöt kyllä viedä voiton lukumäärällisesti. Ala kun tuntuu houkuttelevan monia yrittämään muiden hoitamista, kun itse on hoidon tarpeessa.

Testithän paljastavat korkeintaan sen, että niiden tekijä ei testaushetkellä ole psykoosissa. Siis tasapainossa olevalla lääkityksellä ja pienellä valmistautumisella kuka vaan pääsee läpi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakaan 80-luvulla tsykolokinen testi ei voinut olla ihmeellinen, kun minäkin mukaan pääsin täysin ilman motivaatiota. Skål. Irlannin poikien mallastuotteita maistellen.

Bushmillsiä? :Pnam

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakaan 80-luvulla tsykolokinen testi ei voinut olla ihmeellinen, kun minäkin mukaan pääsin täysin ilman motivaatiota. Skål. Irlannin poikien mallastuotteita maistellen.

Bushmillsiä? :Pnam

Jep. 21 v.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun hain lh kouluun, meillä oli mustetahratesti (joka psykan opettajan mukaan on omalla tavallaan toteutettu päin persettä), jonkin sortin logiikkatesti tjsp (Hauki ___ = ___ Koira, vaihtoehtoja viivojen alla), ryhmäkeskustelutilanne (aiheena jonkun tapahtuman järjestäminen n. 15 min.) ja keskustelu (ahistava tilanne, semmonen ilkeen näkönen täti (psykologi (?) oli haastattelemassa :) ).

Olihan sitten vielä terkkarin haastattelu, mutta se nyt ei varmaan hirveesti analysoinu muuta kun sen, että pureskelen kynsiäni...   8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse kävin palikkatesteissä hyvällä menestyksellä vuoden 2001 lopussa. Tuntui että oli ihmiset vastanneet mitä tahansa, niin kaikki pääs läpi. Ja psykologin haastattelussa puhuttiin vähän niitä näitä eikä se nainen tuntunut olevan ollenkaan kiinnostunut testauksesta. Tai sitten se jotenkin erityisesti päätteli alalle sopivuuden siitä, minkä rotuinen koira naapurillani on.  Opettajan haastattelu oli yhtä tuskaa ja sen jälkeen tunsin olevani täysi nolla. Kyseinen herra tallasi ylitseni aivan miten lystäsi ja murskasi kaiken lopunkin itsetunnon mitä omasin. Onneksi pääsin silti kouluun enkä ole törmännyt kyseiseen opettajaan toiste  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tiedä mutta kaksi kertaa kävin ja läpi pääsin. Muuten en oikein jaksa uskoa kovin noiten testien paikansa pitävyyteen, tietysty jotain osviitaa antaa testattavasta mutta vasta pitkällä viiveelle oikea luone näkyy ja paljastuu.  8)

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

on ne aika oudot ne psyk.testit..sanon minä 8) mutta jossain lähiaikana ilmestyneessä image-lehdessä oli aika kattava arvio mitä ne testit pitää sisällään ym..en vaan jaksanut sillä hetkellä paneutua artikkeliin, mutta pitää tuo lehti etsiä käsiin..

Jos on onneton, on ainakin toivoa paremmasta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

on ne aika oudot ne psyk.testit..sanon minä 8) mutta jossain lähiaikana ilmestyneessä image-lehdessä oli aika kattava arvio mitä ne testit pitää sisällään ym..en vaan jaksanut sillä hetkellä paneutua artikkeliin, mutta pitää tuo lehti etsiä käsiin..

image-lehtihän on tunnettu ammattilehti jota kaikki piireissä lukevat ja sen toimituskunta on erittäin ammattitaitoinen ja kaukaa viisas. :)

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hmm..tästä aiheesta herää muistoja =)

ite oon pääsykokeissa käyny kaks kertaa molemmat läpi. mä taisin sitä sykoloogisetää hauskuuttaa jutuillani niin et se päästi mun läpi. 8)

me tehtiin 2-3tuntia ensin paperitöitä(-> aseta sarjakuvan kuvat järjestykseen, jatka kuvaa..isoin ja pienin numero riviltä...) sit oli opettajan ja sykologin haastattelu...joillain oli terkallekin aika. mut se maikka pisti puhumaan enkkua, kun sitä sit luokkakavereilta kysyin ni taisin olla ainoa joka siihen joutu...ei kiva.

-Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys.

-Älä vain tee jotain! Seiso siinä!

-Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...