Jump to content
MAINOS

Lääketentistä


Vieras: -iita-

Recommended Posts

Hei!

Te jotka olette suorittaneet lääketentin.. Mitä ko. tentissä on kysytty, pitikö kaikki olla oikein? Miten uusimisen kanssa?  Saiko olla muistiinpanot mukana?

Meillä saa olla muistiinpanot kaikilta muilta osa-alueilta mukana, paitsi lääkelaskuista ei-  JOS ei kuitenkaan ole hyvin lukenut noita ennen tenttiä ei VOI kuulema ymmärtää asioita..  Alkaa pikkuhiljaa ahistaa--  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: takapäivystäjä

Hei!

Te jotka olette suorittaneet lääketentin.. Mitä ko. tentissä on kysytty, pitikö kaikki olla oikein? Miten uusimisen kanssa?  Saiko olla muistiinpanot mukana?

Meillä saa olla muistiinpanot kaikilta muilta osa-alueilta mukana, paitsi lääkelaskuista ei-  JOS ei kuitenkaan ole hyvin lukenut noita ennen tenttiä ei VOI kuulema ymmärtää asioita..  Alkaa pikkuhiljaa ahistaa--   :(

Puhutko nyt koulun tentistä vai sairaalan / tk:n i.v tentistä ?

I.V tenteissä (työelämässä siis) on peristeisesti aina kysytty jollain tavalla ainakin anafylaksiasta sekä verivalmisteista / niiden tiputtamisesta. Lisäksi lääkelaskuja on mukana aina. Eniten usein yksikönmuunnoksia sekä pari infuusion valmistusta.

Mutta siitähän lähdetään, että tentissä ei olla tentin takia, vaan kaikki asiat tulisi osata ainakin jollain tasolla ihan muusta syystä  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

HUSin iv-tentissä oli mm. seuraavat kysymykset joista sain 0 pistettä:

Onko kansainvälinen yksikkö Euroopan unionin määräämä yksikkö insuliinivalmisteille?

Voiko kefuroksiimin liian nopea infuusio aiheuttaa hengenvaarallisen reaktion?

Pisteitä sain esimerkiksi kysymyksestä

Tuleeko sentraalisen laskimokatetrin päähän aina laittaa usea kolmitiehana?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tähän ei varmaan ole muuta ohjetta kun että kannattaa lukea... niin ymmärtää.

Lääketenttiä tehtiin mun aikanani niin kauan uusiksi, että jokikinen lasku oli oikein. Tosielämässä osastolla ei ole varaa laskea osaa lääkelaskuista väärin. Tosin tosielämässä saa luntata.  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä muistan tenttikysymykset millainen sairaanhoitajan tulee olla ja mistä sairaanhoitaja on vastuussa. Eka lääkekurssilla missä olin yksi kahdesta lukiota käymätttömästa jotka oli ainoat jotka pääsi lapi.Mikä V@@ttu siinä vastuussa on vikana. Laskutoimitukset on yksinkertaisia, vastuu ei.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä muistan tenttikysymykset millainen sairaanhoitajan tulee olla ja mistä sairaanhoitaja on vastuussa. Eka lääkekurssilla missä olin yksi kahdesta lukiota käymätttömästa jotka oli ainoat jotka pääsi lapi.Mikä V@@ttu siinä vastuussa on vikana. Laskutoimitukset on yksinkertaisia, vastuu ei.

Jaksaisitko selventää hiukan? Mä en nyt ihan seurannut sua.

Miks sä oot niin vihainen tosta vastuu asiasta? huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...