Jump to content
MAINOS

Vapaa-ajan tapaturma


Pernasoppa

Recommended Posts

Nyrjäytin nilkkani liukkaassa kotipihassa tuossa pari viikkoa takaperin ja sitten kun kipu ei asettunut olin viikon sairaslomalla dg:llä nilkan nyrjähdys. Jälkeenpäin tuli työterveyden sv-asiamieheltä Kelan kaavake täytettäväksi tapaturmasta. Siinä kyseltiin olosuhteita, silminnäkijöitä ja muuta sellaista. Tänään tuli äkäinen soitto vastaajaan jossa vaadittiin heti soittamaan sv-asiamiehelle, "sinulle on tapahtunut vapaa-ajan tapaturma".

Eli mitä sieltä on odotettavissa? Viekö ne palkan tuolta viikolta? Eikös työehtosoppari jotenkin määrittele että jos työtekijä on "erityisellä huolimattomuudellaan" aiheuttanut itselleen vamman palkka voidaan viedä, mutta eihän tuo ole sitä? Eikös kyseessä olisi lähinnä joku sellainen missä ajaisin kännissä päin puuta tjsp. Eihän sitä palkkaa pimitetä jos vaikka harrastelijasählyssä menee olkapää rikki tai muistakaan vastaavista, eli mistä ihmeestä voi olla kysymys - tilanne on minulle varsin uusi.

Uskaltaako sinne huomenna soittaa? huh.gif

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Uskaltaako sinne huomenna soittaa? huh.gif

Soita ihmeessä. Mulle tuli kanssa vastaavanlainen kirje kun teloin itseni vapaa-ajalla ja sain pari viikkoa saikkua. Käskettiin tehdä joku selvitys kirjallisena ja toimittamaan se muistaakseni työterveyshuoltoon. En tehnyt.  :)

Palkan sain ja sitten vielä jotain sairauslomakorvausta tjsp. pari kymppiä per päivä. Sen koommin ei siitä ole mitään kuulunutkaan.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitään älä tunnusta...  :)

Juu, jätin tietysti mainitsematta sen että olin anestesioinut itseni varsin mittavasti.

Soita ihmeessä. Mulle tuli kanssa vastaavanlainen kirje kun teloin itseni vapaa-ajalla ja sain pari viikkoa saikkua. Käskettiin tehdä joku selvitys kirjallisena ja toimittamaan se muistaakseni työterveyshuoltoon. En tehnyt.

Mut siis mä täytin jo ton lapun ja laitoin, kirjottelin siihen kaikkea että pihaa ei ollut hiekoitettu, ei ollut silminnäkijöitä, tiedon sai vaimo ekana ja että minua hoidettiin Tiksun teekoossa.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Soita ihmeessä. Mulle tuli kanssa vastaavanlainen kirje kun teloin itseni vapaa-ajalla ja sain pari viikkoa saikkua. Käskettiin tehdä joku selvitys kirjallisena ja toimittamaan se muistaakseni työterveyshuoltoon. En tehnyt.

Mut siis mä täytin jo ton lapun ja laitoin, kirjottelin siihen kaikkea että pihaa ei ollut hiekoitettu, ei ollut silminnäkijöitä, tiedon sai vaimo ekana ja että minua hoidettiin Tiksun teekoossa.

Pomo käski mun tehdä myös jonkun selvityksen siis jo ennen kuin työterveys lähestyi mua sillä kirjeellä. Mitään niistä en tehnyt ihan sen takia, koska koko asia v-tutti niin paljon etten jaksanut sitä enää selvitellä kellekään. Mutta siis sain täyden palkan poissaolopäiviltäni ja sen sairasupoissaololisän. Jotain ukaaseja ne mulle työterveydestä lähetti, että jos en tee selvitystä niin menetän rahat tjsp., mutta siihen se sitten jäi.

Ja tää oli siis moottoripyörällä kolarointi, täysin omaa syytäni ja vapaa-ajalla. Ei lienee ollut sellaista eritystä huolimattomuutta josta rahat voisi pimittää.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samainen utelu tuli meikäläiselle toissa kesänä. Eihän siihen auttanut kuin vastata yhtä tarkasti kuin mitä kyselivät. Kylkiluuhan silloin murtui, kun liukastuin limaisella rantalalliola. Otin sitten merikortilta ja lokikirjasta tarkat koordinaatit sille rantakalliolle, jossa liukastuin (selvin päin tietysti..olinhan kipparina). Myös tuulen suunta, ilman ja järviveden lämpötila tulivat mainittua. Eivät kyselleet lisää, joten selvitys lienee mennyt läpi seulasta. Saatuihin korvauksiin ei ollut asialla merkitystä.

Työn orjat sorron yöstä nouskaa..maan ääriin kuuluu KUTSUMUS ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...