Jump to content
MAINOS

Hyvä huono esimies


neea

Recommended Posts

MAINOS

mä voin todeta että tälläp hetkellä (töissä siiis vuokrafirmalla keikkatöitä tehden) aivan loistava esimies. Edellinenkin oli oikein hyvä, mutta nykyisen kanssa hommat toimii kuin unelma. Kuuntelee ja ymmärtää etten voi koulun ohella tehdä niin paljon kuin olisi töitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tasapuolinen, alaisiaan kuunteleva, kehittymisessä tukeva, joustava, suoraan puhuva. Sellaisen kun löytäisin.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joustava missä? :)

No notkea, että sen saa eri asentoihin... eiku.

Kait silleen joustava, että ei nipottaisi asioista millä ei ole merkitystä. Eli ei säästellä sellaisissa hoitotarvikkeissa mitä tarvitaan, tai että jos hommat on päivältä loppu niin saa lähteä kotiin. Ja että jos mun pitää viedä auto huoltoon niin voin käydä heittään sen kesken päivän ja joku paikkaa ;)

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Avarakatseinen. (Ja noi edellä mainitut kans.)  :)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joustava missä? :)

No notkea, että sen saa eri asentoihin... eiku.

Kait silleen joustava, että ei nipottaisi asioista millä ei ole merkitystä. Eli ei säästellä sellaisissa hoitotarvikkeissa mitä tarvitaan, tai että jos hommat on päivältä loppu niin saa lähteä kotiin. Ja että jos mun pitää viedä auto huoltoon niin voin käydä heittään sen kesken päivän ja joku paikkaa ;)

Harvassa taitavat olla! Niilläkin kun on esimiehensä!

Mielipiteitä esimiehiltäkin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tasapuolinen, alaisiaan kuunteleva, kehittymisessä tukeva, joustava, suoraan puhuva.

Ja tietää roolinsa; onko duunarien vai talon johdon puolella. Monesti yrittävät kumarrella molempiin suuntiin, eli pyllistelyksihän se silloin menee...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tasapuolinen, alaisiaan kuunteleva, kehittymisessä tukeva, joustava, suoraan puhuva.

Ja tietää roolinsa; onko duunarien vai talon johdon puolella. Monesti yrittävät kumarrella molempiin suuntiin, eli pyllistelyksihän se silloin menee...

Esimies kai joutuu usein pyllistelemään molempiin suuntiin angel.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja tietää roolinsa; onko duunarien vai talon johdon puolella. Monesti yrittävät kumarrella molempiin suuntiin, eli pyllistelyksihän se silloin menee...

Esimies kai joutuu usein pyllistelemään molempiin suuntiin angel.png

Ikävä kyllä yleensä pyllistävät. Hyvän esimiehen ei kyllä tarvitse ja niitäkin on onneksi nähty.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä esimies on sanansa takana pysyvä. Pitää sovitut asiat ja ilmoittaa sopimuksista kaikille työntekijöille. Ei salaile asioita. Toimii rakentavasti ja tasapuolisesti. Pitää keskusteluyhteyden kaikkiin toimijaosapuoliin jne.

Tärkeintä on muistaa olla ihminen alaisilleen. Mikään antaa mennä tyyli ei toimi, muttei myöskään hitlermäinen pomotus. Pitää uskaltaa sanoa asioista ajallaan ja rakentavasti ja pystyä vielä pitämään kiinni sanomisistaan seuraavanakin päivänä. Lopuksi vielä järkevä tehtävien delegointi alaisille pitää osata hoitaa ja siitä asiankuuluvasti palkita.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä esimies on omiensa puoltaan pitävä kordinattori isojenpomojen ja työntekiän välillä. Huono esimies on se joka kävelee pää (siellä) ison pomon perässä. (korostus sanassa perä)

Mä teen mitä vaan, muut mitä osaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä esimies ei mielistele ylempää johtoa, eikä alaisiaan, on reilu, asiallinen, ja tarvittaessa tiukka. Hyvän esimiehen tulee myös luottaa alaisiinsa, ja valaa "me- henkeä" (tosin meidän alalla lähes mahdottomuus). Hyvä esimies on varustettu hyvällä tilannetajulla. En vaan ymmärrä, että mitä hittoa nämä kriteerit täyttävä esimies tekisi terveydenhuoltoalalla. Sellaiselle olisi varmasti kysyntää myös niillä aloilla, missä osaaminen palkitaan...

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Haluan palata tähän aiheeseen tulevan työni vuoksi. Kertokaapas onko missään käytössä esim. aloitepalkkiota tai muuta työntekijöiden kannustimia joita saa hyvin tehdystä työstä?  Mun mielestä kiitosta pitää antaa silloin kun siihen on aihetta.

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitää muistaa aina, että ei hyväkään johtaja ole hyvä jos alaiset ei suostu johdettaviksi. Ne on huonoja alaisia. Alaiset voivat tehdä monenlaista vahinkoa esimiehen työskentelylle ja kun esimies sitten on voimaton asioiden edessä hän on se huono esimies. Asioita valmistellaan usein pitkiäkin aikoja, keskeneräisiä asioita ei tuoda tietoon ennen kun ne ovat valmiita, se ei ole salailua vaan normaalia esimiestoimintaa. Yleensä esimies joutuu toimimaan moneen suuntaan se ei aina ole mitään nuolemista vaan neuvotteluissa joutuu tekemään kompromissejä jonkun suuremman asian hyväksi... ja taas olet paska esimies.

Harvoin esimies saa kiitosta kummastakaan suunnasta. Pitää kuitenkin aina muistaa millaisia alaisia olemme. Miettikääpä kuinka itse toimisit esimiehenä? varmaan on helppo puhua... teot voivat sitten ollakkin jo toinen juttu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitää muistaa aina, että ei hyväkään johtaja ole hyvä jos alaiset ei suostu johdettaviksi. Ne on huonoja alaisia. Alaiset voivat tehdä monenlaista vahinkoa esimiehen työskentelylle ja kun esimies sitten on voimaton asioiden edessä hän on se huono esimies. Asioita valmistellaan usein pitkiäkin aikoja, keskeneräisiä asioita ei tuoda tietoon ennen kun ne ovat valmiita, se ei ole salailua vaan normaalia esimiestoimintaa. Yleensä esimies joutuu toimimaan moneen suuntaan se ei aina ole mitään nuolemista vaan neuvotteluissa joutuu tekemään kompromissejä jonkun suuremman asian hyväksi... ja taas olet paska esimies.

Harvoin esimies saa kiitosta kummastakaan suunnasta. Pitää kuitenkin aina muistaa millaisia alaisia olemme. Miettikääpä kuinka itse toimisit esimiehenä? varmaan on helppo puhua... teot voivat sitten ollakkin jo toinen juttu.

Sut voisin ottaa alaisekseni.  ;D Voi kunpa kaikki osaisivat ajatella noin kypsällä ja aikuismaisella tavalla. Valitettavasti joukkoon mahtuu myös niitä "minä-minä-ihmisiä" jotka ajavat vain omaa etuaan toisia yhtään ajattelematta. Lisäksi tuntuu siltä että toisten kaaliin ei mahdu se että budjettikin on rajallinen... :-

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nykyäänhän puhutaankin aika paljon myös alaistaidoista - ei enää pelkästään esimiestaidoista. Kyllä oikeasti asioiden eteenpäin vieminen ja rakentaminen vaatii ns. "me"-henkeä ja yhteistä toimimista. Asiat on lirissä silloin, kun ruvetaan vain olemaan piikki toisen lihassa.

ps.  ja molemmat on yhtä vaikeita, niin esimies- kuin alaistaidotkin! Tässä muuten aika kiva linkki http://www.tyoturva.fi/tyvi/2006/1/alainen.html

"Ei kuullosta kovin järkevältä", sanoi Kani. "Ei", sanoi Puh nöyrästi. "Ei kuulostakkaan nyt kun sen sanoo. Sitä ennen se kuullosti aivan järkevältä."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haluan palata tähän aiheeseen tulevan työni vuoksi. Kertokaapas onko missään käytössä esim. aloitepalkkiota tai muuta työntekijöiden kannustimia joita saa hyvin tehdystä työstä?  Mun mielestä kiitosta pitää antaa silloin kun siihen on aihetta.

nevöhööd! Ainakaan kunnallisella puolella täälläpäin maata tuollaisia varsinaisia kannustimia ole. Että jostain muka maksettaisi ylimääräistä? Itse olen pelannut ihan ainoalla mahdollisella tavalla kiittää eli sanallisesti. Ja täytyy myöntää, että pelkästään silläkin saa paljon enemmän aikaan kuin sillä, että unohtaa kiittämisen jalon taidon kokonaan.

pahimman vastustajani tiedän, minusta itsestäni sen löydän

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä esimies ei olevarma helppo löytää, niin kuin hyviä alaisiakaan. Keikka kun teen ja harmittaa kovasti jotkut tilanteet jotka olen nähnyt. Hyvä esimies pitää käytäytyä rakentavasti ja olla oikeudenmukainen. Olisi kiva jos valitsisi me -henkeä osastolla mutta ei kaikilla osastoilla näin on. Kyllä minun mielestäni hyvä esimies ei jatkuvasti voi vaikuttaa asioihin jos on alaisia jotka eivät vedä yhtä köytä  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Minulla on ensikertaa työhistorian aikana todella surkea esimies. Monennäköistä on nähty ja koettu, mutta ikinä en ole vastaavaan narsistiseen törmännyt. Kannustusta ei heru, yleensä vain negatiivista palautetta, mitä taas on tehty huonosti.  :-

Tälle esimiehelle tuntuu hyvän huomenenkin sanominen tuottavan vaikeuksia, saati sitten    että omaa pahantuulisuuttaan täytyy näyttää alaisilleen. Mielestäni esimiehen ei kuulu kiroilla ja mättää h... työntekijöiden kuulleen. Työnohjausta ei saa...

Onneksi enää muutaman kuukausi helvettiä jäljellä... >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla on ollut kerran hyvä esimies, siitä on jo kymmenen vuotta aikaa.

Hän oli reilu, nosti kissan pöydälle jos oli tarvis. Ei kytännyt vaan luotti , että asiat hoitui. Ja antoi palautetta jos asiat eivät sujuneet.

Hän ei menettänyt otetta hoitotyöhön, vaan hänellä oli näkemystä milloin hän saattoi olla avuksi. Ei pelännyt olla hoitotyössä mukana, jakoi lääkkeitä ym JOS oli tarvis.

Nykyinen taas on ihan surkea. Hänen aikanaan olen keksinyt sanan tolkuttaminen.

Se tarkoittaa kun henkilö puhuu suu vaahdossa samaa asiaa kerta toisensa jälkeen . Hän saattaa pyöritellä samaa asiaa eri sanoin kymmenenkin kertaa yhden keskustelun aikana.  Ennen yritin lopettaa tolkuttamisen kesken, mutta nyt olen ymmärtänyt pitää turpani kiinni, niin tolkutus loppuu pikemmin.

Tolkuttamisen aiheet vaihtelevat puhelimen käytöstä i.v. infuusioihin, mutta niillä ei ole yleensä vaikutusta mitä minä teen.

Tolkuttaminen on ilmeisesti hänen tapansa kertoa kuka on pomo.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla on ollut kerran hyvä esimies, siitä on jo kymmenen vuotta aikaa.

Hän oli reilu, nosti kissan pöydälle jos oli tarvis. Ei kytännyt vaan luotti , että asiat hoitui. Ja antoi palautetta jos asiat eivät sujuneet.

Hän ei menettänyt otetta hoitotyöhön, vaan hänellä oli näkemystä milloin hän saattoi olla avuksi. Ei pelännyt olla hoitotyössä mukana, jakoi lääkkeitä ym JOS oli tarvis.

Sehän on ollut samanlainen, kuin mun nykyinen esimies.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oma esimieheni on hyvä, koska hän on tasapuolinen kaikille hoitajille osastolla. Pitää heidän puoliaan sairaalan rakennemuutoksessa, mutta myös vastapainoisesti vaatii paljon asioita, jotka pitäisi hallita ja osata tehdä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Minulla on ensikertaa työhistorian aikana todella surkea esimies. Monennäköistä on nähty ja koettu, mutta ikinä en ole vastaavaan narsistiseen törmännyt. Kannustusta ei heru, yleensä vain negatiivista palautetta, mitä taas on tehty huonosti.  :-

Tälle esimiehelle tuntuu hyvän huomenenkin sanominen tuottavan vaikeuksia, saati sitten    että omaa pahantuulisuuttaan täytyy näyttää alaisilleen. Mielestäni esimiehen ei kuulu kiroilla ja mättää h... työntekijöiden kuulleen. Työnohjausta ei saa...

Kuulostaa ihan just mun työpaikalta ;D onneksi luottamusmies tulee tänään...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...