Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

janina

TYÖNOHJAUS

Recommended Posts

janina   
janina

Kuinka monella on ? Ryhmä ? Yksilö ? Mitä mieltä olette ?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: emmi   
Vieras: emmi

ei oo vielä yksilö ohjausta mutta hakusessa on. ryhmä työnohjauksissa oon ollu, ne oon kokenu hyviks. Oon suht uus työelämässä ja "raskailla" osastoilla töissä, lasten ja nuorten. Joten paljon jää asioita päähän pyörimään ja askarruttamaan, eli työnohjaajaa odottelen jotta pääsee kunnolla "purkamaan". Työjaverit kyllä onneks pitää huolen jos on jotain mikä mieltä vaivaa niin se kaivetaan sieltä ulos

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: u-päivä   
Vieras: u-päivä

Huomenna pitäisi käsitellä potilascase´a ryhmätyönohjauksessa. Hyvä jos yhteistä säveltä löytyy. Ns. vaikeahoitoisen potilaan hoidossa työryhmästä on paljon apua jos osaa käyttää työryhmää omaksi edukseen. ;) Muussa tapauksessa voi todeta alatekstin ja toimia sen mukaan. Henkilökohtaisesti pidän omaa työnohjausta tärkeänä etenkin silloin kun hoitosuhteessa on erittäin haastava potilas, jonka kanssa yhteistyön tekeminen saman päämäärän saavuttamiseksi ei ole täysin yksioikoinen tehtävä. Henkilökohtaisesta työnohjauksesta saa nimenomaan sitä perspektiiviä, että edelleen nimenomaan "näkisi sen metsän puilta". Tosin jos hoitoa ei ole suunniteltu ja tavoitteiden saavuttamisella ei ole muutenkaan väliä - ei tarvita todennäköisesti työnohjaustakaan. Pyöröovesta sisään, pyöröovesta ulos, pyöröovesta sisään...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
pinni   
pinni

Meillä on ryhmätyönohjaus. Oikein mukava "foorumi" päästellä höyryjä valvotusti ;) Työnohjaajasta näköjään tosi paljon kiinni. Aiemmin meillä oli ohjaaja, joka ei paljon puhua pukahtanut. Silloin vain rupateltiin kahvipöytätyylisesti. Nyt on jämäkkä ohjaaja, joka laittaa miettimään asioita eri näkökulmista ja syvällisemmin. Tosi jees!

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
janina   
janina

Niin joku sano hyvin mun mielestä tuolla toisessa ketjussa missä tää aihe nousi pintaan, että eikö työnohjauksella ole tarkoitus , ettei tule tarvetta pohtia potilas asioita saunan lauteilla. Niin mäkin ajattelen. Kun istun saunan lauteilla tai tapaan työkavereita niin haluan jutella yksityiselämästäni ja työkavereiden omista asioita en työasioista. Mä vedän aina tiukas rajan työn ja kodin väliin. Oon henkilökohtaisesti kokenut , että pitkän päälle käy raskaaksi jos näin ei tee.

Mulle työnohjaus tuo työhön suunnitelmallisuutta ja raameja. Itse sitä näkee asiat aina siltä omalta kannalta ja siihen helposti omat elämänhistorian asiat sotkeutuu. Mä olen kokenu tärkeänä tunnistaa ne asiat.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: lilian3   
Vieras: lilian3

Meillä oli sekä ryhmä että yksilötyönohjaus. Molemmat hyviä. Ryhmässä voi puhua ja saada selkoa koko yhteisöä koskevissa asioissa, ei niinkään yksilöllisesti. Itekseen kun menee työnohjaukseen, niin voi purkaa ja pohtia omaa työtään, kehittää ja kartoittaa. Itse ainakin hyödyin ja koin tärkeäksi osaksi omaa työtäni.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille