Jump to content
MAINOS

Yksityiset hoivakodit


Sukunajo

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 91
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Vielä 4 yötä yksityisessä hoivakodissa ja sitten riittää.. Siirryn kaupungin palvelukseen, vanhainkotiin.

Oikea päätös, onnea!

Kiitos ja niiaus. Kävin tänään kurkkimassa miltä uusi työpaikka näyttää. Ei ainakaan tartte enää asua puurokattilan ääressä aamuyöllä eikä jaella lääkkeitä öiseen aikaan. *tuulettaa*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vielä 4 yötä yksityisessä hoivakodissa ja sitten riittää.. Siirryn kaupungin palvelukseen, vanhainkotiin.

Oikea päätös, onnea!

Kiitos ja niiaus. Kävin tänään kurkkimassa miltä uusi työpaikka näyttää. Ei ainakaan tartte enää asua puurokattilan ääressä aamuyöllä eikä jaella lääkkeitä öiseen aikaan. *tuulettaa*

tuuletan kanssasi  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luin nyt vasta alusta lähtien tämän ketjun ja vahvisti kyllä mun näkemyksiä ja kuultuja kokemuksia yksityisistä hoivakodeista. Valitettavasti...

Työntekijöistä otetaan kaikki irti säästöjen nimissä ja työnkuva on lähinnä sekava.

Itseä arvelluttaa varsinkin tuo juokseminen keittiön ja hoitopuolen välillä.

Mikä hygieniariski onkaan, kun puuronkeittäjä käy väliin kuivittelemassa tai vessattamassa asukasta... huh.gif

Siinähän pitäisi suojavaatteet vaihtaa välillä ja muutenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko kellään täällä kokemusta noista yksityisistä hoivakodeista?

Onko samanlainen kiire kuin kaupungin paikoissa, vai onko mitään resursseja enempää saada aikaan asiakkaalle hyvä olo ja auttaa rakentamaan elämäniloa?

Onko paikkoja, joissa on mahdollisuus muuhunkin kuin ihan niihin pakollisiin (vaippa-syöttö-pesut), joiden aikana voi toki myös harrastaa vuorovaikutusta, mutta muutenkin...

Minulla on kokemusta parista yksityisestä vanhusten hoitokodista ja olen sitä mieltä etten yksityiselle mene IKINÄ. Minun kokemuksia : ruuassa yms.säästetään tosi paljon, raskasta työtä ja liian vähän työntekijöitä, syyllistettään jos jäät s-lomalle, eipä paljon jää aikaa asukkaille kun laittelet ruokia ym., yövuoroissa älyttömästi töitä(siivoukset, leipomiset, pyykit ym.), koulutuksiin ei meinaa päästä jne. Olen sitä mieltä että raha on kaikista tärkein pomolle... Ei kiitos minulle !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luin nyt vasta alusta lähtien tämän ketjun ja vahvisti kyllä mun näkemyksiä ja kuultuja kokemuksia yksityisistä hoivakodeista. Valitettavasti...

Työntekijöistä otetaan kaikki irti säästöjen nimissä ja työnkuva on lähinnä sekava.

Itseä arvelluttaa varsinkin tuo juokseminen keittiön ja hoitopuolen välillä.

Mikä hygieniariski onkaan, kun puuronkeittäjä käy väliin kuivittelemassa tai vessattamassa asukasta... huh.gif

Siinähän pitäisi suojavaatteet vaihtaa välillä ja muutenkin.

Niin ja vielä tuokin asia... Välillä peset takapuolta ja sitten jatkat puuron keittoa tms. huh.gif
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ikinä enää en mene yksityiseen hoivakotiin. Oli kaikki asiat vähän miten sattui. Liian vähän henkilökuntaa -- sai painaa töitä niska limassa. Olin enemmän töissä kun kotona. Työnkuva 'suht' laaja -- juuri tämä että piti olla hoitaja,siivooja ja välillä keittäjä.  AINOA asia mikä oli niinkuin piti, oli palkka. Tosin sekin olisi voinut olla hieman enemmän kun kerta piti toimia hoitajana,siivoojana ja keittäjänä :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olin enemmän töissä kun kotona.

No kenenkään ei ole pakko asua työmaalla. Mä tein sen tuntimäärän mikä työehtosopimuksessa sanotaan enkä yhtään enempää. Ei ku sori, yhden yön tein ylitöinä.  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ei tietenkään  :nauraa: Joskus joutuu tekemään asioita joita ei halua jos haluaa välttää ongelmia.. näin siis oli sielä. Mutta ei ikinä enää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannanpa korteni kekoon tässä ketjussa..

Mulla takana seitsemisen vuotta yksityisellä ja oon tykännyt  :)

Ketjua lueskellessani, mietin omia kokemuksiani. Mieleen nousi oikeastaan vaan hyviä asioita; työajat, työpaikkalääkäri, työympäristö, asiakkaiden kohtaaminen, työntekijöiden sitoutuminen työhön, koulutukset, työntekijöistä "huolehtiminen" työnantajan puolelta jne.

Kyllä meilläkin on kiire, sairaslomia, väsymystä ja asioita, jotka puhuttavat/tuottavat ns. päänvaivaa. Mutta eikös niin ole muuallakin? Se on pakko myöntää, että yksityisellä puolella käytetään enemmän kouluttamatonta henkilökuntaa (mutu-tietoa). Ja työnkuvaan kuuluu muutakin kuin puhdasta hoitotyötä, mutta itse pidän sitä rikkautena ja tiesin sen mennessäni kys. paikkaan töihin.

Työsuhdeasioissa, esim. palkoissa, ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa!

Jaksamista kaikille työpaikoilla, kuka missäkin  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Itse olen ollut nyt hetken yksityisellä töissä ja vielä ainakin tykkään kovasti.

Ainoa asia joka hieman ärsyttää on se että tosissaan sieltä keittohommista pitää lähteä esim. vessattamaan tms. mutta onneksi sitä ei nyt ihan koko aikaa tapahdu. Henkilökunta on mitoitettu niin, että on huomioitu se että yksi työntekijä vastaa siitä keittiöstä, joten keittiövuorolainen tekee hoitohommia silloin kun ei ole keittiötöitä + auttaa jossain tosi kiiretilanteessa.

Kiire meilläkin tavallaan on, mutta empä ole kaivannut hoitajien yhteisiä juoruhetkiä kansliassa yhtään tippaa. Jos meillä on aikaa hetki huilahtaa niin menee se mukavasti olohuoneessa mummujen kanssa rupatellessa. Ruoka + kahvitauoille kuitenkin on oma rauhallinen tilansa. Olempa tosin ollut töissä sellaisessa paikassa jossa syötiin yhdessä asukkaiden kanssa! (ruoka kuului palkkaan, söi tai ei)

Meillä ei onneksi säästetä vaan ruuat on olleet laadukkaita ja hyviä toisin kuin sairaalan osaston mauttomat pöperöt (tiedän niissäkin voi olla eroja 8) )

Yövuoroja en ole vielä tehnyt mutta tiedossa on mm. puuron keittoa, pyykkihuoltoa ja lattian pesua. Ei ainakaan pääse pitkästymään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen menossa yksityiseen palvelukotiin töihin ja ihan avoimin mielin lähden. Kirjoittelempa sitten fiiliksiä kun on hommat alkanut.... Puuron keitto ei hirvitä tai muutenkaan ruokapolitiikka, kun itselläni on keittiöpuoli aikoinaan käyty. Saas sitte nährä... 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Takana vasta reilu kuukausi kaupungin pitkäaikaispuolella.. Ja en kadu tippaakaan että haistatin yksityisille pitkät. Kaupunki sentään panostaa jollain tapaa. Iso plussa esim nosturit. Niistä ei ollu tietookaa kahessa yksityisessä joissa olin. Yksin tai kaksin selkä vääränä nostettiin ja väännettiin vuodepotilaita. Työvaatteista ei ollu tietoakaan, nyt on. Puuroja ei tartte keitellä. Eikä siivota. Henkilökuntaa enempi paikalla. Lista on loputon. Ainiin, ja kunnon tuuletin kansliassa. ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...
Vieras: inkeri 59

Minulla on yksi kokemus yksityisestä hoivakodista ja se on huono. Suoritin näyttöä siellä. Asukkaita oli 9. Kaksi sairaanhoitajaa omisti paikan. He istuivat pa toimistossa. Heillä oli 4 hoitajaa ja hoitoapulainen. Keittiössä oli harjoittelija, ja meitä muita harjoittelijoita oli samaan aikaan 4 kapealla käytävällä. Usein minä sain harjoittelijana ohjata uusia harjoittelijoita. En saanut mitään ohjausta mutta näyttöä sitten valvottiin suurennuslasin kanssa. Tulin siihen tulokseen, että se talo pysyi pystyssä harjoittelijoiden ansioista. Heillä sitä pyöritettiin sillä työntekijät tekivät kymmentuntista työvuoroa joten heillä oli pitkät vapaat. Yksi hoitaja tuli vuoroon ja hän ns ohjasi neljää harjoittelijaa. SAmoin näyttöviikolla johtaja arvioi kolmea harjoittelijaa yhtä aikaa. Kerroin tästä opettajalle mutta asiat pysyivät ennallaan. Koulu ei välittänyt tästä mitään vaikka tiesivät. Harmittaa kun en tajunnut lähteä ajoissa pois sieltä. Olin edellisessä paikassa joutunut kaltoinkohdelluksi ja rima lähteä oli korkealla. Ajattelin, että asiat järjestyvät jotenkin ja näyttö onnistuu.

Siellä ostettiin halvinta ruokaa, päiväystuotteita. Samaa ruokaa saatettiin käyttää kolmeen kertaan eri muodoissa.Eli ruokaa lämmitettiin kolmeen kertaan ja saatettiin vielä pakastaa.  Kolmantena päivänä kaalirisotosta voitiin tehdä kaalipiirakkaa.

Meistä harjoittelijoista sai työvoimaa joista vielä maksettiinkin. Meitä oli siis 4 lähihoitajaharjoittelijaa, 1 harjoittelija keittiöllä ja eräs lääkäri kielikurssilta, sekä harjoittelija työkuntokurssilta.

Samainen koti toimii edelleen ja voi tietääkseni yhtä hyvin kuin ennenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä työskentelen yksityisessä dementia-kodissa ja tykkään edelleen näiden kahden vuoden jälkeenkin työpaikastani. Tämä kun on KOTI niin täällä on sitten näitä kodin muitakin töitä, eli pyykit, ruoka (osittain), siivousta jonkin verran ym. Mikä tärkeintä, niin meillä on aikaa asukkaille. Yhdessä leivotaan, siivotaan ja muutenkin puuhastellaan. Tietysti riippuen asukkaan kunnosta, mutta siihenkin meillä on ihan kivasti mahdollisuuksia, että voimme ottaa huomioon heidät yksilöllisesti.

Tk:n osastojen jälkeen oli ihan mukava päästä tällaiseen paikkaan vähän huilaamaan. Tosin välillä tuntuu, että täällä on henkisesti paljon raskaampaa. Joutuu aika paljon olemaan yksin vastuussa, eikä ole aina joku (sh) vieressä hoitamassa tilanteita vaan on osattava itse ajatella ja toimia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...