Jump to content
MAINOS

Työttömyydestä osa-aika töihin...


Vieras: Wiltsu

Recommended Posts

Hei!

Mulla ois visainen kysymys: Olen terveydenhoitaja ja ollut työttömänä viime syksystä asti, joilloin äippäloma loppui. Samalla olen tietenkin nostanut kelan kodinhoidontukea( joka tietysti on vähennetty p.rahasta). Nyt minua patistellaan sh töihin vuodeosastolle. Intressejä ei ole mennä, mutta muuten uhkaa karenssi. Th töitä etsin aktiivisesti, mutta nyt on paikat vähissä. No kerroin että pitäisin lapseni kuitenkin kotihoidossa jos tulen vuodeosastolle keikkaileen, mies tekee kolmivuoroa, eli pystyisin tekemään täyttä viikkotyöaikaa mieheni ollessa kotona...KAikki vuorot eivät kuitenkaan osastolta järjestyneet kuten toivoin ja lasta ei kannata viedä hoitoon muutamaksi pväksi tai menetän kodinhoitotuen. Eli kysymys kuuluu: saanko nostaa soviteltua päivärahaa, koska minulle ei omien työaikojen puitteissa ollut tarjolla täyttä viikkotyöaikaa?huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Oikeutta soviteltuun päivärahaan ei ole jos työntekijän osa-aikaisuus perustuu työntekijän aloitteesta tapahtuneeseen työajan lyhentämiseen. Eli jos sinulle olisi jossain tarjolla alaan liittyvää täysiaikaista työtä niin käsittääkseni et ole oikeutettu tuohon päivärahaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ymmärrän pointtisi, mutta kun kyse ei ole työajan lyhentämisestä, vaan todella kun laskin kuinka voisin töitä tehdä, niin yli 50 h olisin työnantajan käytettävissä viikoittain...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...